Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:

Ja, er zijn nu geen positieve gedachten meer mogelijk.

Natuurlijk wel. Maar dan zou ik daar eerder naar streven op persoonlijk gebied en terwijl als een vader op guard staan tegen de vijand buiten uzelf en in uzelf, zoals die preek die ik met je deelde zegt. 

Er is een duistere kracht gaande en ze staat letterlijk aan onze voordeur. Be strong in the Lord, be strong. 

Ik zou deze wereld laten voor wat ze is, maar wel vijandschappen die u nabij komen op afstand duwen. Jij hoopt dat ze gaan luisteren en tot inkeer komen of de slapende massa op tijd wakker wordt. Het is helaas nooit zo geweest, we -mensheid- worden telkens tegen de grond gesmakt om terug tot nederigheid tegenover de creatie te staan. Het gaat niet zonder God, en de controle die men wil verwerven is een utopie met ongeziene gevolgen waarvan we doch reeds weten dat ze een katalytisch effect zullen hebben op onze vrijheden en gezondheid. Nog niet te spreken wat het andere soorten reeds aandoet op deze planeet. 

Het is niet omdat je een krot een mooi lakje verf geeft het fundament en de basis er beter op worden he, het stort hoe dan ook ooit in. En wil je gaan saneren? Leave it to the Most High, het is megalomaan te denken dat een idee de wereld kan veranderen en alleen maar positieve gevolgen kan hebben. Uit iets goed bedoeld ontstaat altijd iets onbedoeld.  Er duwt altijd iets terug. Daarom is het beter uw aandeel daarin te bekennen en op persoonlijk gebied streven op de juiste weg te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Natuurlijk wel. Maar dan zou ik daar eerder naar streven op persoonlijk gebied en terwijl als een vader op guard staan tegen de vijand buiten uzelf en in uzelf, zoals die preek die ik met je deelde zegt. Er is een duistere kracht gaande en ze staat letterlijk aan onze voordeur. Be strong in the Lord, be strong. Ik zou deze wereld laten voor wat ze is, maar wel vijandschappen die u nabij komen op afstand duwen. Jij hoopt dat ze gaan luisteren en tot inkeer komen of de slapende massa op tijd wakker wordt. Het is helaas nooit zo geweest, we -mensheid- worden telkens tegen de grond gesmakt om terug tot nederigheid tegenover de creatie te staan. Het gaat niet zonder God, en de controle die men wil verwerven is een utopie met ongeziene gevolgen waarvan we doch reeds weten dat ze een katalytisch effect zullen hebben op onze vrijheden en gezondheid. Nog niet te spreken wat het andere soorten reeds aandoet op deze planeet. Het is niet omdat je een krot een mooi lakje verf geeft het fundament en de basis er beter op worden he, het stort hoe dan ook ooit in. En wil je gaan saneren? Leave it to the Most High, het is megalomaan te denken dat een idee de wereld kan veranderen en alleen maar positieve gevolgen kan hebben. Uit iets goed bedoeld ontstaat altijd iets onbedoeld.  Er duwt altijd iets terug. Daarom is het beter uw aandeel daarin te bekennen en op persoonlijk gebied streven op de juiste weg te blijven.

De dood komt me tegemoet als een verfrissend idee, als een ervaring die me antwoorden biedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Deze wereld is er juist als gevolg van de oorzaak van het verlangen naar een leven in de materie, de lagere energieën van oorzaak en gevolg. Krijgt men hier genoeg van of loopt men hierin vast, zal deze zielen-onrust mogelijk een zielen-smart worden. En juist dan pas kan er een bewustzijn mogelijk worden van de positie waarin deze verkeert; wie ben ik eigenlijk, wat doe ik hier, waar kom ik vandaan. Pas bij deze vragen zijn er antwoorden mogelijk omdat de kern geraakt wordt van het bestaan, en van daaruit een intens inzicht kan ontstaan. Er een eind aan willen maken, in die diep-bereikte smart, is inderdaad geen oplossing, maar een vlucht.. waar niemand blij van wordt.

En ze sliepen rustig verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

De rode smileys kunnen niet zien wat de groene smileys weten.

tDDDoU5.png

Perceptie reikt verder dan een plaatje weergeven kan. Het gaat er niet om wat men weet. Het gaat erom hoe ze dat gaan bereiken. Alvast niet door tiental leden op credible.nl te overtuigen niet waar? Lijkt me vrij incredible. De verdeeldheid heeft ons geconditioneerd voor al onze tekortkomingen zondebokken te zoeken. Het is mind control, let it all go and turn to God. De overwinning komt Hem toe. Jij ziet dat als een doemscenario, maar dat zagen de nazi’s voor zichzelf ook toen de Russen Berlijn inwalsten. De 1 zijn dood is de ander zijn brood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Perceptie reikt verder dan een plaatje weergeven kan. Het gaat er niet om wat men weet. Het gaat erom hoe ze dat gaan bereiken. Alvast niet door tiental leden op credible.nl te overtuigen niet waar? Lijkt me vrij incredible. De verdeeldheid heeft ons geconditioneerd voor al onze tekortkomingen zondebokken te zoeken. Het is mind control, let it all go and turn to God. De overwinning komt Hem toe. Jij ziet dat als een doemscenario, maar dat zagen de nazi’s voor zichzelf ook toen de Russen Berlijn inwalsten. De 1 zijn dood is de ander zijn brood.

Jezus zei om ons verstand te gebruiken, iedereen kan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Jezus zei om ons verstand te gebruiken, iedereen kan dat.

Ok weerleg een stappenplan hoe je uw plaatje tot realiteit omvormt. Hoe ga je een mondiaal herstelplan bereiken? Is dat eigenlijk niet wat globalisme enigszins poogt te doen? Waarom niet erkennen dat de huidige gang van zaken niet werken en een nieuw idee het telkens tienmaal erger maakt? Het gaat niet zonder God. Communisme, democratie, republiek, wat is er nog allemaal? Het werkt niet en leidt telkens tot dood en verderf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ok weerleg een stappenplan hoe je uw plaatje tot realiteit omvormt. Hoe ga je een mondiaal herstelplan bereiken? Is dat eigenlijk niet wat globalisme enigszins poogt te doen? Waarom niet erkennen dat de huidige gang van zaken niet werken en een nieuw idee het telkens tienmaal erger maakt? Het gaat niet zonder God. Communisme, democratie, republiek, wat is er nog allemaal? Het werkt niet en leidt telkens tot dood en verderf. 

Misschien kan je de drie guna's eens bestuderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen je moet mij niet naar een studie verwijzen. Welk herstelplan zou je globaal kunnen toepassen en hoe ga je dat bereiken? Geef de rode gezichten eens een concrete samenvatting :)

Kunnen nog eeuwig bezig blijven, je wil enkel uitstellen wat onoverkomelijk wordt.

Citaat

Ook in het bewustzijn van de mens spelen de drie guna's hun spel en bepalen er de aard van. Deze drie hoedanigheden staan, afwisselend in ruimte en in tijd, in verschillende evenwichtsrelaties tot elkaar. Wanneer sattva overheerst, is er welvarendheid en welbevinden, opbouw en zuiverheid van intentie. Wanneer rajas overheerst, is er veel energie, vurigheid en transformatie. En wanneer tamas overheerst, is er status quo, stagnatie, en ten slotte intern verval, verrotting, corruptie, en lethargie. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei TTC:

Kunnen nog eeuwig bezig blijven, je wil enkel uitstellen wat onoverkomelijk wordt.

 

Vreemd, de meeste bewuste mensen die ik ken verwerpen geld, gebruiken het louter als middel. 

Als geld de bron van alle kwaad is, hoe kan je daarmee dan een permanent globaal herstelplan tewerkstellen? Gedenk de geest van mensen met slechte bedoelingen.

Ik vind het toch maar raar wanneer mensen de helft van hun loon moeten afgeven aan een staat die niet eens in de basis kan voorzien. Zoals het altijd was bro: de dictators moeten dood. Tot dan is er geen herstelplan haalbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Vreemd, de meeste bewuste mensen die ik ken verwerpen geld, gebruiken het louter als middel. Als geld de bron van alle kwaad is, hoe kan je daarmee dan een permanent globaal herstelplan tewerkstellen? Gedenk de geest van mensen met slechte bedoelingen. Ik vind het toch maar raar wanneer mensen de helft van hun loon moeten afgeven aan een staat die niet eens in de basis kan voorzien. Zoals het altijd was bro: de dictators moeten dood. Tot dan is er geen herstelplan haalbaar.

Ze verwerpen het dus niet, ze zien het volgens de nutsfunctie van geld. Geld op zich is niet het probleem, er kan economisch gezien immers nooit een tekort aan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik vind het toch maar raar wanneer mensen de helft van hun loon moeten afgeven aan een staat die niet eens in de basis kan voorzien. Zoals het altijd was bro: de dictators moeten dood. Tot dan is er geen herstelplan haalbaar.

Deze tijd wordt door vele ‘antieke’ volkeren omschreven als de Grote Schoonmaak, de Apocalyps, Het Einde der Tijden, Armageddon en andere bekende onheilspellende profetieën. Of je de woorden nu uit de bijbel haalt, de Maya teksten of de Dode Zee Rollen, ze maken alle gewag van een ontwaken en transformeren/transmuteren naar een nieuw bewustzijn. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Ze verwerpen het dus niet, ze zien het volgens de nutsfunctie van geld. Geld op zich is niet het probleem, er kan economisch gezien immers nooit een tekort aan zijn.

Maar als iedereen genoeg geld heeft dan verliest alles de waarde. Bv het ene product is schaars dus kost meer of zou nog schaarser worden. Ik opteer dan eerder naar een systeem waar de basis inbegrepen is in de btw. Maar we leven in een belastingsparadijs dat heel de wereld helpt terwijl er nog genoeg eigen volk crepeert. 

De economie is zowat onze vijand, ze vernietigt onze nabestaanden en aarde. De economie zou ons moeten dienen, nu is dat andersom. No surprise there, dit is een luciferiaans rijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar als iedereen genoeg geld heeft dan verliest alles de waarde. Bv het ene product is schaars dus kost meer of zou nog schaarser worden. Ik opteer dan eerder naar een systeem waar de basis inbegrepen is in de btw. Maar we leven in een belastingsparadijs dat heel de wereld helpt terwijl er nog genoeg eigen volk crepeert. De economie is zowat onze vijand, ze vernietigt onze nabestaanden en aarde. De economie zou ons moeten dienen, nu is dat andersom. No surprise there, dit is een luciferiaans rijk.

Economie is een sociale wetenschap, elk systeem kan echter gekaapt worden door egocentrisme waardoor onze ideeën daarover vertroebeld kunnen worden. Vergelijk het misschien met de verschillende visies die bestaan over dat begrip 'globalisme', zo kan je een totale afkeer jegens iets ontwikkelen dat slechts een normaal evolutionair gegeven is. En zo worden allerhande impulsen buiten het bewustzijn geplaatst, verzandend in louter destructie zonder progressie in de richting van herstel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Economie is een sociale wetenschap, elk systeem kan echter gekaapt worden door egocentrisme waardoor onze ideeën daarover vertroebeld kunnen worden. Vergelijk het misschien met de verschillende visies die bestaan over dat begrip 'globalisme', zo kan je een totale afkeer jegens iets ontwikkelen dat slechts een normaal evolutionair gegeven is. En zo worden allerhande impulsen buiten het bewustzijn geplaatst, verzandend in louter destructie zonder progressie in de richting van herstel. 

Globalisme is geen evolutionair gegeven. Evolutie is genetische aanpassingen. Globalisme is een uitvinding van Hitler dat ze nu via quasi dezelfde methodes willen handhaven. Globalisme zou goed zijn als Jezus koning was. Maar ik heb u al willen confronteren hoeveel slachtoffers globalisme onder de huidige leiding maakt. Tot nu dient nationalisme ons beter. Wat nu werkt dient in ons nadeel, meer van hetzelfde is dan pure waanzin. Het is de waanzin voorbij. De waanzin regeert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid