Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik vrees dat er niemand is die dit begrijpt, behalve jullie 2, en zelfs daaraan twijfel ik.

Dus jij begrijpt geen Engels? Nochtans werd het toch in begrijpbare content uitgelegd in die film? En dan heb ik het over de discussie tussen ons, draadloze communicatie. Dat je kritisch doet over chemtrails, ok fair. Maar dat je dan waar het er om spant de content negeert en het onbegrip in de ander zijn schoenen schuift is uw toedoen dan he. Wees geen trol dbi, when life gives you lemons.... ;)

Op 24-5-2019 om 09:16 zei Fundamenteel:

Ok stel dat die vogels toch een natuurlijke dood stierven.

5G komt eraan en 4G is al bewezen kankerverwekkend. 5G is trouwens een potentieel wapen in een digitaal tijdperk waar een hacker de frequenties van 1 wijk moet verhogen om iedereen op full max te “bestralen”. Ik heb zo eens een researcher aan het woord gelaten die honderdtal medische onderzoeken aan elkaar linkte en met honderdtal meer dokters in contact stond. Misschien is het wijs eerst eens te kijken in plaats van altijd de manier van discussie te bespreken. Het zou leuk zijn als mensen zich zelf eens verdiepen eerder dan alles voor te kauwen. Dit was die film ??

 

5G moet gestopt worden en gewone wifi op scholen ook. Zie de film waarom.

Deze film

4 uur geleden zei TTC:

In de Griekse mythologie was Cassandra een van de prinsessen van Troyes, dochter van Priamus en Hecube. Volgens legendes was ze een mooie vrouw die gezegend was met de gave om de toekomst te zien. Dit vermogen ging echter gepaard met een vloek: niemand zou het geloven. Om deze reden was Cassandra in staat om te anticiperen op de gevolgen van vele rampzalige gebeurtenissen.

Ik geef om mijn dierbaren, je weet wie ze zijn. Wij liggen niet wakker van een jubeljaar maar wat ons aangedaan wordt. Onlangs nog een meisje verkracht en in het water geloosd. Daar liggen wij wakker van, laks bestuur. Alle daders die zulke aandacht trekken zijn telkens bekende bij het gerecht. Zijn wil geschiede, niet de uwe noch de mijne. Als er geen sabbatsjaren zijn moet je die onmacht niet op anderen uitwerken. Misschien kunt ge u eens openstellen voor wat ons werkelijk aangedaan wordt in plaats van een ander onbegrip te verwijten. Dat ik geen vakmanschap in de literatuur bezit mag dan wel duidelijk wezen. Ik spreek echter geen Chinees.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik geef om mijn dierbaren, je weet wie ze zijn. Wij liggen niet wakker van een jubeljaar maar wat ons aangedaan wordt. Onlangs nog een meisje verkracht en in het water geloosd. Daar liggen wij wakker van, laks bestuur. Alle daders die zulke aandacht trekken zijn telkens bekende bij het gerecht. Zijn wil geschiede, niet de uwe noch de mijne. Als er geen sabbatsjaren zijn moet je die onmacht niet op anderen uitwerken. Misschien kunt ge u eens openstellen voor wat ons werkelijk aangedaan wordt in plaats van een ander onbegrip te verwijten. Dat ik geen vakmanschap in de literatuur bezit mag dan wel duidelijk wezen. Ik spreek echter geen Chinees.

Ja, ze liggen niet wakker van Jubeljaren die nooit uitgevoerd worden, ze liggen wel wakker van wat hun wordt aangedaan. Het idee van reverse engineering wint dan ook aan kracht, zij het enkel voor diegenen die oplossingsgericht willen meedenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Ja, ze liggen niet wakker van Jubeljaren die nooit uitgevoerd worden, ze liggen wel wakker van wat hun wordt aangedaan. Het idee van reverse engineering wint dan ook aan kracht, zij het enkel voor diegenen die oplossingsgericht willen meedenken.

Als ik geen schulden of meer geld wil zie ik duizendtal wegen.

Wil ik dat mijn kinderen veilig en gezond opgroeien bots ik op meer dan Babylonische muren. 

Je leeft in utopia als je denkt dat degene in macht in ons belang handelen, echt waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ik geen schulden of meer geld wil zie ik duizendtal wegen. Wil ik dat mijn kinderen veilig en gezond opgroeien bots ik op meer dan Babylonische muren. Je leeft in utopia als je denkt dat degene in macht in ons belang handelen, echt waar.

Ja, het aantal opties is zo breed en talrijk dat je opnieuw problemen zal willen maken van de oplossingen, zo kan je lekker lang bezig blijven in je te beklagen hierover.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Ja, het aantal opties is zo breed en talrijk dat je opnieuw problemen zal willen maken van de oplossingen, zo kan je lekker lang bezig blijven in je te beklagen hierover.

Maar 5G en mind control wordt ons aangedaan. Het jubeljaar wordt ons onmogelijk gemaakt door diezelfden. Dat je nu positief of negatief bent veranderd weinig he :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar 5G en mind control wordt ons aangedaan. Het jubeljaar wordt ons onmogelijk gemaakt door diezelfden. Dat je nu positief of negatief bent veranderd weinig he :)

Diezelfden zijn diegenen die ervoor kiezen en er nooit verder over nadenken, net zoals alles kapot slaan wat er op hun weg komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei TTC:

Diezelfden zijn diegenen die ervoor kiezen en er nooit verder over nadenken, net zoals alles kapot slaan wat er op hun weg komt.

Ik sla niets kapot, ik decline. Groot verschil. 

De mens is niet in staat de wereld te verbeteren, die pogingen maken alles erger. Mensen weten in mijn omgeving niet eens waarop ze stemmen. De politiek is als de rattenvanger van Hamel. Daar verder aan meedoen is alles kapot slaan. Ik heb besloten niet te stemmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik sla niets kapot, ik decline. Groot verschil. De mens is niet in staat de wereld te verbeteren, die pogingen maken alles erger. Mensen weten in mijn omgeving niet eens waarop ze stemmen. De politiek is als de rattenvanger van Hamel. Daar verder aan meedoen is alles kapot slaan. Ik heb besloten niet te stemmen.

Delen kan slechts als er ook ontvangen wordt.

Citaat

Nu Moeder Aarde naar een hogere dimensie opschuift, verandert het karakter van de levenslessen. Niet langer zal dualiteit centraal staan, maar harmonie. We gaan weer leren een harmonieus leven te scheppen. Dit lukt als we meer ruimte gaan geven aan de geestelijke kant van het leven. In de 3e dimensie hebben we een reis door het duister gemaakt. (bron)

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

“Wat andere mensen denken...”

Ze hebben jou aangepraat dat je niets kan doen, niet moeilijk om te begrijpen waarom je nog zo gevangen zit.

Citaat

Het leven is bedoeld om ervan te leren, om ons besef (bewustzijn) te verruimen, om te groeien in wijsheid, kracht en liefde (eenheidsgevoel). Het leven is geen vijand, het leven is een vriend, die ons soms met zachte hand en soms met harde hand de weg wijst. Iedereen die de handschoen opraapt, zal deze ongekende groeikans die ons thans wordt aangereikt optimaal kunnen benutten. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het leven is geen vijand maar waar veiligheiz, recht en vrijheid verdwijnen heb ik nu eenmaal andere prioriteiten dan te zweven op alternatieven die niemand toepassen wil/kan. Toon anders maar eens de weg... 

Blijf rustig in angst leven, het resultaat zal zijn wat je denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Angst? Ik leef er van op. Zelfs wanneer er Russische tanks komen aanwalsen, I shall fear no evil. 

NjnkRkc.jpg

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Angst? Ik leef er van op. Zelfs wanneer er Russische tanks komen aanwalsen, I shall fear no evil. 

Of hoe een mens zichzelf voor de gek kan houden, en daarmee ook z'n eigen toekomst creëert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

NjnkRkc.jpg

Of hoe een mens zichzelf voor de gek kan houden, en daarmee ook z'n eigen toekomst creëert.

Het ligt alllemaal al vast bro en alles herhaalt zich. De waarheid is geen onderwerp, de waarheid is Jezus Christus. Maar ik ga mijn eigen vormsel vormen door eerst de heidense praktijken er uit te halen. Via een notebook ga ik alle testamenten af en enkel overschrijven wat Jezus zei. Daar dan uit filteren wat connectie deelt met heidense praktijken en zien wat rechtop blijft staan.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het ligt alllemaal al vast bro en alles herhaalt zich. De waarheid is geen onderwerp, de waarheid is Jezus Christus. Maar ik ga mijn eigen vormsel vormen door eerst de heidense praktijken er uit te halen. Via een notebook ga ik alle testamenten af en enkel overschrijven wat Jezus zei. Daar dan uit filteren wat connectie deelt met heidense praktijken en zien wat rechtop blijft staan.

Het Lied van de Parel verbeeldt de staat van de mens die verdwaald is geraakt in een vreemde werkelijkheid, zichzelf vergeten is en vervolgens door een boodschapper namens zijn ouders weer aan zijn ware aard herinnerd wordt en zo leert zichzelf en zijn bestemming te hervinden. In de gnostische teksten is Jezus die boodschapper.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Het Lied van de Parel verbeeldt de staat van de mens die verdwaald is geraakt in een vreemde werkelijkheid, zichzelf vergeten is en vervolgens door een boodschapper namens zijn ouders weer aan zijn ware aard herinnerd wordt en zo leert zichzelf en zijn bestemming te hervinden. In de gnostische teksten is Jezus die boodschapper.

Ja maar ik ben ook eens benieuwd hoe het christendom eruit zou zien als je enkel overhoudt wat Christus in het NT zei. Volgens Christus moeten we die band met onze ouders niet te serieus nemen. 

Lukas 12:52-53 Want van nu aan zullen er vijf in een huis verdeeld zijn, drie tegen twee, en twee tegen drie. De vader zal tegen den zoon verdeeld zijn, en de zoon tegen den vader; de moeder tegen de dochter; en de dochter tegen de moeder; de schoonmoeder tegen haar schoondochter, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ja maar ik ben ook eens benieuwd hoe het christendom eruit zou zien als je enkel overhoudt wat Christus in het NT zei. Volgens Christus moeten we die band met onze ouders niet te serieus nemen. Lukas 12:52-53 Want van nu aan zullen er vijf in een huis verdeeld zijn, drie tegen twee, en twee tegen drie. De vader zal tegen den zoon verdeeld zijn, en de zoon tegen den vader; de moeder tegen de dochter; en de dochter tegen de moeder; de schoonmoeder tegen haar schoondochter, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.

Goed idee om je eerst wat in te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Volgens Christus moeten we die band met onze ouders niet te serieus nemen. 

Er zijn binnenwegen zoals Jezus ook al zei.

Citaat

In de gnostische teksten wordt Jezus voorgesteld als iemand die radicaal met de god der wrake van het Oude Testament breekt. Jezus wordt gezien als de inspirator van een andere godsbeeld, een god van liefde. Dat contrast wordt in de gnostische teksten gewoonlijk beschreven alsof er twee goden zouden zijn, namelijk de god van liefde die Jezus ‘mijn Vader’ noemt, en Jahweh. Jahweh heet dan de Demiurg, de Heer van het Kwaad. (bron)

 

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar sommige zaken houden compleet geen steek en zulke zaken in perspectief plaatsen veroorzaakt telkens zulke controversie. Best vermoeiend hoor

Als je je graag laat misleiden wel inderdaad, zo heb je ook geen oor meer naar wat anderen zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar ik ben ook eens benieuwd hoe het christendom eruit zou zien als je enkel overhoudt wat Christus in het NT zei. Volgens Christus moeten we die band met onze ouders niet te serieus nemen.

Maar ook: "Eert uw vader en uw moeder." Blijkbaar hecht God daar grote waarde aan.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Willempie:

Maar ook: "Eert uw vader en uw moeder." Blijkbaar hecht God daar grote waarde aan.

Tijdens mijn bijbelstudie in de Evangelische kerk was daar toch wat discussie over. De ouder moet dat respect wel waard zijn. 

1 uur geleden zei TTC:

Er zijn binnenwegen zoals Jezus ook al zei. Als je je graag laat misleiden wel inderdaad, zo heb je ook geen oor meer naar wat anderen zeggen.

Dat geldt voor jou ook hoor. Ik onderzoek het gnosticisme niet maar de heidense praktijken verwoven aan het christendom. Zoals pasen en kerstmis. 

Wat kan je me zeggen over de morgenster? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Tijdens mijn bijbelstudie in de Evangelische kerk was daar toch wat discussie over. De ouder moet dat respect wel waard zijn. 

Het is inderdaad bij sommige ouders gemakkelijker dan bij andere. Ik zie er een diepere betekenis in, namelijk dat onze ouders dichter bij de oorsprong staan en hun ouders nog meer enzovoorts. En uiteindelijk komen we dan uit bij Adam en Eva. Ik sta regelmatig verbaasd over het gemak waarmee sommigen Adam en Eva veroordelen en zelfs minachten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat geldt voor jou ook hoor. Ik onderzoek het gnosticisme niet maar de heidense praktijken verwoven aan het christendom. Zoals pasen en kerstmis. Wat kan je me zeggen over de morgenster? 

Ik waardeer je humor wel, tenzij je het zelf niet begrijpt. :)

48 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik onderzoek het gnosticisme niet maar de heidense praktijken verwoven aan het christendom.

Het kerkelijk Christendom heeft van Maria Magdalena een gevallen vrouw gemaakt wat helemaal niet klopt en zeer onterecht is. Maria Magdalena is het meest representatief voor de oorspronkelijke leer van Yeshua. Zij is feitelijk de geestelijke moeder van de spirituele kerk. Zij staat aan de basis van de esoterische traditie van het Christendom. Als Maria dat eerherstel krijgt betekent dat ook een zeer grote stap voorwaarts in de gelijkwaardigheid van man en vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei TTC:

Ik waardeer je humor wel, tenzij je het zelf niet begrijpt. :)

Het kerkelijk Christendom heeft van Maria Magdalena een gevallen vrouw gemaakt wat helemaal niet klopt en zeer onterecht is. Maria Magdalena is het meest representatief voor de oorspronkelijke leer van Yeshua. Zij is feitelijk de geestelijke moeder van de spirituele kerk. Zij staat aan de basis van de esoterische traditie van het Christendom. Als Maria dat eerherstel krijgt betekent dat ook een zeer grote stap voorwaarts in de gelijkwaardigheid van man en vrouw.

Dus de bijbel is aangepast? Zo ook die tekst over de morgenster? 

1 uur geleden zei Willempie:

Het is inderdaad bij sommige ouders gemakkelijker dan bij andere. Ik zie er een diepere betekenis in, namelijk dat onze ouders dichter bij de oorsprong staan en hun ouders nog meer enzovoorts. En uiteindelijk komen we dan uit bij Adam en Eva. Ik sta regelmatig verbaasd over het gemak waarmee sommigen Adam en Eva veroordelen en zelfs minachten. 

Wat als uw ouders je van God weg houden en misvormen? We zouden technisch gezien onze ouder niet eens vader mogen noemen. De misleiding is enorm ver gevorderd, tot in onze taal,

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid