Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei TTC:

Ik waardeer je humor wel, tenzij je het zelf niet begrijpt. :)

 Denk je dat ik zulke mooie slimme en perfecte vrouw zou kunnen krijgen als ik werkelijk was wie je denkt dat ik ben?

Niets is wat het lijkt TTC. M heeft dat ziender ogen mogen aanschouwen hoe ik eenders welke ideologie ondersteboven draai, mits ik wil. Ik ben de persoon die de belgische collaboratie met de jihad ontmaskerde en ik ben nu met velen het globalisme ondersteboven aan het draaien. In the end: His will be done.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Dus de bijbel is aangepast?

Teksten zijn steeds voor interpretatie vatbaar en naargelang wat je gelooft krijg je een andere uitkomst. 

Citaat

Voor gnostici is dat alles duidelijke taal. Jahweh wilde de mens bewust onwetend houden van zijn ware aard, die goddelijk is. Maar zijn plan lijkt mislukt. Daarom verdrijft hij hen uit het paradijs en onderwerpt hij hen aan zijn goddelijke toorn. Daardoor wordt de schepping een wereld van angst. Jezus wil de mens van die angst bevrijden en en hen oproepen het koninkrijk op aarde te vestigen, dat wil zeggen de schepping te herstellen in zijn oorspronkelijke glorie, het koninkrijk als een wereld van liefde. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Denk je dat ik zulke mooie slimme en perfecte vrouw zou kunnen krijgen als ik werkelijk was wie je denkt dat ik ben? Niets is wat het lijkt TTC. M heeft dat ziender ogen mogen aanschouwen hoe ik eenders welke ideologie ondersteboven draai, mits ik wil. Ik ben de persoon die de belgische collaboratie met de jihad ontmaskerde en ik ben nu met velen het globalisme ondersteboven aan het draaien. In the end: His will be done.

Ben benieuwd, Jubeljaren en Heilige Jaren kunnen handig zijn.

Citaat

Het eindresultaat van het proces van financiële mondialisering zal misschien zijn dat we in de kern van onze economieën een automaat hebben gecreëerd die in beslissende mate ons leven conditioneert. De grote nachtmerrie van de mensheid – er getuige van zijn hoe machines onze wereld gaan beheersen – lijkt op elk ogenblik werkelijkheid te kunnen worden, niet in de vorm van robots die banen overbodig maken, of grote regeringscomputers die ons dag en nacht bewaken, maar als een elektronisch systeem van financiële transacties. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ben nu met velen het globalisme ondersteboven aan het draaien.

Voor jou mag dat misschien nieuw en schokkend zijn, velen hebben dat reeds gedaan. Maar we wachten wel tot je de omslag definitief maakt, voor ons hoef je je dan niet te schamen aangezien we enkel hopen dat het je zal lukken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Ik zou zeggen; schrijf voor jezelf.

Je kan ook proberen het warme wiel opnieuw uit te vinden, wellicht omdat je denkt dat niemand er ooit over nagedacht heeft. :)

13 minuten geleden zei thom:

Wie zijn we en ons?

Vanwaar voelen mensen zich toch aangetrokken door autoritaire ideeën en ideologieën? Zijn mensen van nature alleen maar op zoek naar macht? Waarom zijn er dan toch zo veel mensen die zich laten onderdrukken en hun vrijheid opgeven? In 1941 probeerde de psycholoog Erich Fromm (1900-1980) deze vragen in zijn boek De Angst voor Vrijheid te beantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar het OT heeft nog wel waarde hier. Is God de wraakzuchtige, of is dat een weerspiegeling van oosters denken? Die willen dat God zo is? Islam en jodendom hebben toch meer gemeen met elkaar dan christendom. Het is eerder een primitieve volksgeest eerder dan een weerspiegeling van God. 

Gnostici steken dat op Jahweh, maar wat als het gewoon de mens was die alles naar eigen goeddunken neerpent? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar het OT heeft nog wel waarde hier. Is God de wraakzuchtige, of is dat een weerspiegeling van oosters denken? Die willen dat God zo is? Islam en jodendom hebben toch meer gemeen met elkaar dan christendom. Het is eerder een primitieve volksgeest eerder dan een weerspiegeling van God. Gnostici steken dat op Jahweh, maar wat als het gewoon de mens was die alles naar eigen goeddunken neerpent? 

Centrale routeprocessen onderwerpen een overtuigend bedoelde boodschap aan een nauwgezet onderzoek om de waarde van de gebruikte argumenten te kunnen beoordelen. De indirecte route daarentegen vereist weinig bewust denken, en is daardoor vooral aanwezig in situaties die weinig uitgesproken signalen voortbrengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Centrale routeprocessen onderwerpen een overtuigend bedoelde boodschap aan een nauwgezet onderzoek om de waarde van de gebruikte argumenten te kunnen beoordelen. De indirecte route daarentegen vereist weinig bewust denken, en is daardoor vooral aanwezig in situaties die weinig uitgesproken signalen voortbrengen.

Dus het was een god (Jahweh) die andere tot lijfstraffen aanzette en niet de primitieve volksgeest? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus het was een god (Jahweh) die andere tot lijfstraffen aanzette en niet de primitieve volksgeest? 

Je mag zelf ook aan introspectie en/of waarheidsvinding doen.

Citaat

Het evangelie van Thomas is overwegend non-dualistisch, dat wil zeggen dat het streeft naar de opheffing van de afgescheidenheid tussen die twee aspecten van het menselijk bestaan, het aardse en het transcendente, en die met elkaar te verbinden. Zo zegt logion 106 dat we pas waarachtig mens zijn als we die twee aspecten in onszelf met elkaar verbinden. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei TTC:

Je mag zelf ook aan introspectie en/of waarheidsvinding doen.

 

Mijn moeder en ik zijn regelmatig in discussie daarover geweest. Als ze zag dat ik wat te fanatiek werd kwam ze mij met de nag hammadi slaan. Lol

Ik las het en vind het wel mooi. Jammer dat het zo incompleet is. John Allegro vertaalde dat meer naar mijn dada :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Mijn moeder en ik zijn regelmatig in discussie daarover geweest. Als ze zag dat ik wat te fanatiek werd kwam ze mij met de nag hammadi slaan. Lol Ik las het en vind het wel mooi. Jammer dat het zo incompleet is. John Allegro vertaalde dat meer naar mijn dada :D

Dan mis je nog een stuk, daar gaat het nu net om. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Dan mis je nog een stuk, daar gaat het nu net om. 

Ow ik zie net dat John Allegro meer met de dode zeerollen van doen heeft. Vergissing :)

Weet je, ik ben wel blij met wat ik heb. Less is more. Maar moetn wel medicatie hebben of ik word misantroop :)

God kan alleen maar dankbaarheid krijgen. Hout vasthouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ow ik zie net dat John Allegro meer met de dode zeerollen van doen heeft. Vergissing Weet je, ik ben wel blij met wat ik heb. Less is more. Maar moetn wel medicatie hebben of ik word misantroop God kan alleen maar dankbaarheid krijgen. Hout vasthouden.

Je had beter geluisterd destijds, had je veel energie kunnen besparen. Maar goed, het is nu eenmaal een proces.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ik mijn energie had gespaard was ik nooit zo sterk geworden. Als ik mezelf even mag complimenteren. Untouchable :)

Ben benieuwd als straks weer hetzelfde gebeurt, het is nog amper geloofwaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Ben benieuwd als straks weer hetzelfde gebeurt, het is nog amper geloofwaardig.

?

Maar er gebeurt niets. Gewoon ups and downs... Verder wat verplichtingen en behagen van M. 

Het is goed zoals het is. Maar mijn geloof zal - denk ik- altijd wel een strijd blijven. Dat is niets nieuw onder de zon he :) Maar Christus blijft wel het fundament, links rechts of middenin. Ik heb nooit feeling gehad met anderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar er gebeurt niets. Gewoon ups and downs... Verder wat verplichtingen en behagen van M. Het is goed zoals het is. Maar mijn geloof zal - denk ik- altijd wel een strijd blijven. Dat is niets nieuw onder de zon he :) Maar Christus blijft wel het fundament, links rechts of middenin. Ik heb nooit feeling gehad met anderen. 

Er is alleen negativiteit in de wereld, iets anders is onmogelijk. Ja, en woordjes over Christus schrijven om er snel vanaf te zijn. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

I am (whatever you say I am) M zei: jullie gaan elkaar nooit kunnen overtuigen hahahja

Dat heb je met verschillende dimensies, is een normaal gegeven. Maar goed, over het christendom kennen ze alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Dat heb je met verschillende dimensies, is een normaal gegeven. Maar goed, over het christendom kennen ze alles.

Maar kennis is niets als we ze niet weten/kunnen toepassen he ;)

Eerst het globalisme stoppen, dan de rest. En kijkt, de zondag was alweer zwart. Stap per stap... Het christendom is daar in mijn schild, mijn borstpanster en mijn helm. Omgord met de zwaarden der rechtvaardigheid. Make it so } -) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar kennis is niets als we ze niet weten/kunnen toepassen he Eerst het globalisme stoppen, dan de rest. En kijkt, de zondag was alweer zwart. Stap per stap... Het christendom is daar in mijn schild, mijn borstpanster en mijn helm. Omgord met de zwaarden der rechtvaardigheid. Make it so } -) 

Dat is het verschil, je kan niet vanuit die andere dimensies iets beschouwen zonder ze te integreren. En zo blijf je rustig in rondjes draaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid