Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei TTC:

Zoveel is wel duidelijk, anders zou je iets anders schrijven.

En dan bloeit het weer open zoals na wo2. We dienen gewoon beter te erkennen dat ze niet volledig verslaan zijn. 

Rusland is onze vijand niet, de vijand zetelt in de EU. Nu met Trump keert het tij in Amerika, maar of wij (Europa) er op tijd bij zijn is maar de vraag. Men prijst hier nog steeds mensen als Nelson Mandella en Barrack Osama de hemel in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dan bloeit het weer open zoals na wo2. We dienen gewoon beter te erkennen dat ze niet volledig verslaan zijn. Rusland is onze vijand niet, de vijand zetelt in de EU. Nu met Trump keert het tij in Amerika, maar of wij (Europa) er op tijd bij zijn is maar de vraag. Men prijst hier nog steeds mensen als Nelson Mandella en Barrack Osama de hemel in. 

Instant karma is iets om dankbaar voor te zijn, het geeft ons de gelegenheid de boeken af te sluiten. We zijn op dit niveau wanneer we ons leven in dienstbaarheid aan anderen leven en wanneer we ons afvragen, “Is dit het hoogste dat ik kan doen? Is dit de hoogste manier waarop ik kan handelen? Hoe heb ik dit gecreëerd?”

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Instant karma is iets om dankbaar voor te zijn, het geeft ons de gelegenheid de boeken af te sluiten. We zijn op dit niveau wanneer we ons leven in dienstbaarheid aan anderen leven en wanneer we ons afvragen, “Is dit het hoogste dat ik kan doen? Is dit de hoogste manier waarop ik kan handelen? Hoe heb ik dit gecreëerd?”

Broeder, ook al vertegenwoordig ik wellicht de allerslechtste christen ter aarde, ik geloof dat de essentie in de bijbel bewaard is gebleven. Al moet je wel goed zoeken en is dat bij mij een interactie met honderdtal mensen waarvan ik weldra met de dominee dieper ga inhakken op bepaalde materie. 

Ik creëer dit niet, niets. Ik ben niet eens gaan stemmen. Ja ik ben nationalist, neen ik ben geen Vlaams Belanger of NVA’er. Verre van! Het enige geweld dat ik raadpleeg is zelfverdediging. Mijn hoogste prestaties in het leven loopt rond aan de andere kant van het land, weg van de zever hier.  Dat is al wat telt en daarvoor zal ik ook irl strijden tegen draadloze communicatie met waanzinnige stralingsnormen die onze gezondheid schade toebrengen. 4G is goed genoeg en is al ruim boven de norm. Waarom meer?

Jij gelooft dat het beest even tegen ons gaat zeggen: strak plan mannen, hier zijn de sleutels? Neen. Ik heb je al eerder de hand aangereikt eens tot Brussel te lopen om met Team Juncker te spreken, ge kunt mij dan ineens helpen stickers plakken en flyers uitdelen se :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Broeder, ook al vertegenwoordig ik wellicht de allerslechtste christen ter aarde, ik geloof dat de essentie in de bijbel bewaard is gebleven. Al moet je wel goed zoeken en is dat bij mij een interactie met honderdtal mensen waarvan ik weldra met de dominee dieper ga inhakken op bepaalde materie. Ik creëer dit niet, niets. Ik ben niet eens gaan stemmen. Ja ik ben nationalist, neen ik ben geen Vlaams Belanger of NVA’er. Verre van! Het enige geweld dat ik raadpleeg is zelfverdediging. Mijn hoogste prestaties in het leven loopt rond aan de andere kant van het land, weg van de zever hier.  Dat is al wat telt en daarvoor zal ik ook irl strijden tegen draadloze communicatie met waanzinnige stralingsnormen die onze gezondheid schade toebrengen. 4G is goed genoeg en is al ruim boven de norm. Waarom meer?Jij gelooft dat het beest even tegen ons gaat zeggen: strak plan mannen, hier zijn de sleutels? Neen. Ik heb je al eerder de hand aangereikt eens tot Brussel te lopen om met Team Juncker te spreken, ge kunt mij dan ineens helpen stickers plakken en flyers uitdelen se :)

Staat mooi in een boek, het wordt niet eens toegepast. Vandaag noemen ze dat fundamenteel wetenschappelijk onderzoek, allerhande fantastische alternatieven die ook niet worden toegepast. Hoe onwaarschijnlijk dom kan het zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Staat mooi in een boek, het wordt niet eens toegepast. Vandaag noemen ze dat fundamenteel wetenschappelijk onderzoek, allerhande fantastische alternatieven die ook niet worden toegepast. Hoe onwaarschijnlijk dom kan het zijn? 

Awel, we zullen dat gebouw team Juncker eens inlopen, een afspraak maken en dan kan uwe mond het werk doen he :) lead the way!

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen we hebben een machtige bondgenoot. Daarbovenop is er flink ingehakt op het medisch welzijn van de kinderen. Somebody please think of the children. 

Het is een uitgemaakte zaak, hoeven we niet meer aan te twijfelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik begin toch te twijfelen nu ?

Het verschijnsel is waargenomen door tal van filosofen, onder wie de Brit Bertrand Russell, die er het volgende over opmerkte: "In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn".

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Het verschijnsel is waargenomen door tal van filosofen, onder wie de Brit Bertrand Russell, die er het volgende over opmerkte: "In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn".

En wie zijn dan vandaag de domkoppen die al deze zever creëeren? Sommige hebben namen hoor. Macron, Juncker, Verhofstadt, ...

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

En wie zijn dan vandaag de domkoppen die al deze zever creëeren? Sommige hebben namen hoor. Macron, Juncker, Verhofstadt, ...

Als god bestaat dan zijn z’n wegen werkelijk ondoorgrondelijk, en als hij niet bestaat dan ben ik toch serieus de weg kwijt. Maar als ik nuchter naar de wereld kijk dan blijk ik helemaal niet de enige, ondanks alle kennis en inzichten die ons rijk zijn. Eenzaamheid, zielenpijn en verdriet, dat rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Als god bestaat dan zijn z’n wegen werkelijk ondoorgrondelijk, en als hij niet bestaat dan ben ik toch serieus de weg kwijt. Maar als ik nuchter naar de wereld kijk dan blijk ik helemaal niet de enige, ondanks alle kennis en inzichten die ons rijk zijn. Eenzaamheid, zielenpijn en verdriet, dat rest.

De Indianen deelden in moeilijke tijden de vredespijp. Ze kwamen dan samen en verwierven hoger inzichten door de geesten van hun voorouders die hen dan inspireerden tijdens die gesprekken. Het kan nog verder gaan...

Deze wereld is niet echt, do not conform. Maar door mijn research in de morgenster is het christendom wel plots heel interessant geworden. Wie was Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

De Indianen deelden in moeilijke tijden de vredespijp. Ze kwamen dan samen en verwierven hoger inzichten door de geesten van hun voorouders die hen dan inspireerden tijdens die gesprekken. Het kan nog verder gaan... Deze wereld is niet echt, do not conform. Maar door mijn research in de morgenster is het christendom wel plots heel interessant geworden. Wie was Jezus?

Het lijkt wel een stripverhaaltje dat je wil gaan vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben nog niet rond he :) De ET ontleden vroeg ook tijd. Geen mens die dat nog verkocht krijgt aan mij. Zo ook is de democratie gefaald, geen mens krijgt dat nog verkocht aan mij.

We zijn inmiddels meer dan 2000 jaar verder, er wordt iemand wakker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jaja maar zelfs nu met alle eindtijdsignalen is het einde wellicht nog lang niet nabij hoor. Er is nog een heel proces lopende. Daarom is het beter dat van je af te duwen zodat Zijn wil kan geschieden.

Wat een kwelling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

Het kan echter niet anders dan dat het samengaat in het proces. Einde tijd is einde tijd, dan houdt er iets op te bestaan.

Om de betekenis van Bardo te omschrijven worden in Nederlandse vertalingen verschillende begrippen gebruikt: overgangstoestand, overgangsstadium, tussenstaat of tussentoestand. In het westen denkt men meestal dat met bardo alleen de drie overgangstoestanden bedoeld worden, waar iemand doorheen moet gaan tussen zijn sterven en zijn wedergeboorte en die gedetailleerd beschreven worden in het Tibetaans dodenboek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

En dan is daar ultieme vrijheid voor datgene wat alleen Zijn wil is.

De gnostiek als christelijke stroming dient te worden onderscheiden van het traditionele, kerkelijke christendom zoals dat bij het concilie van Nicea in 325 werd geïnstitutionaliseerd. Volgens de verzoeningsleer die bij dat concilie werd uitgeroepen tot de zaligmakende waarheid van het christendom, zou Jezus de eniggeboren zoon van God zijn, zelf ook God, die met zijn lijden boet voor de zonden van de mensheid. Niets daarvan treft men aan in de gnostische teksten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

De gnostiek als christelijke stroming dient te worden onderscheiden van het traditionele, kerkelijke christendom zoals dat bij het concilie van Nicea in 325 werd geïnstitutionaliseerd. Volgens de verzoeningsleer die bij dat concilie werd uitgeroepen tot de zaligmakende waarheid van het christendom, zou Jezus de eniggeboren zoon van God zijn, zelf ook God, die met zijn lijden boet voor de zonden van de mensheid. Niets daarvan treft men aan in de gnostische teksten.

En de geheime wiskunde dan? Is dat eerder occult dan dan gnosticisme? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei thom:

15

Jezus zei:
Als je iemand ziet die niet geboren werd uit een vrouw,
werp je dan op je aangezicht neer en vereer hem.
Dat is je vader.

Thomas Evangelie

Psychodrama gaat ervan uit dat de mens een spontaan en creatief wezen is en mensen zich willen verwezenlijken binnen de context van hun situatie. Dat wil zeggen: mensen passen zich niet domweg aan, maar vragen zich af wat zinvol is. Spontaniteit en creativiteit zorgen ervoor dat mensen zich altijd kunnen aanpassen aan nieuwe situaties of oude situaties in een ander perspectief kunnen krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid