Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als je tijd als beweging gaat zien bestaat het wel degelijk. Wij (mensen) hebben onze dagen gewoon ingedeeld op een kalender en dat begrip tijd genoemd. Dus, we kunnen wel achteruit kijken, maar we kunnen er alleen maar mee vooruit gaan. De situatie nu in 3D gaat ergens naartoe pieken en 5D bewustzijn gaat uw honger niet stillen wanneer de supermarkten niet meer aangevuld worden en er geen water meer uit uw kraan komt. De series van the walking dead zullen er niets bij vergeleken zijn. :)

Er is niemand die gezegd heeft dat illusie niet bestaat, dat wist Jezus zelfs al te vertellen op zijn manier.

34 minuten geleden zei sjako:

En wie doen dat niet?

Zodra wordt heel de wereld opgenomen, de tijd heeft immers niet stilgestaan. Niets dan goed nieuws dus, het verhaal mag nu aangepast worden aan het evolutionaire tijdsgewricht waarin we nu beland zijn.

35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja niet enkel de afgelopen eeuwen he, maar het moet nu wel degelijk anders. Er moet iets ongedaan gemaakt worden alvorens we terug kunnen groeien. De mensheid is tot iets gekneed wat de mens niet is en een handjevol heeft zich opgetrokken op de ellende en onderdrukking van anderen. Zodanig dat we inderdaad verdeeld zijn en je op een legioen botst die dat nog durven verdedigen en de boodschapper ervan intolerant noemen. Wie zei nu weer dat takt de kunst is iemand naar hel te sturen en deze naar de reis laten uitzien? Het remedie is simpel, maar mensen zijn te laf en bang het betrouwde los te laten. Liever de comfortabele leugen dan de ongemakkelijke waarheid.

Ja, we gaan terug naar de toekomst, weinig mensen begrijpen dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja niet enkel de afgelopen eeuwen he, maar het moet nu wel degelijk anders.

Er is niemand die gezegd heeft dat illusie niet bestaat. Of is het, niemand heeft gezegd dat illusie bestaat? Vanaf hier wordt het makkelijk om een oplossing te bedenken voor het tekort op de pensioenen, maar misschien is er niemand die daar enig geloof aan hecht. Toch zijn er ook mensen die dat wel geloven, niet omdat ze zo slim zijn maar omdat ze er dieper over nagedacht hebben. Vaak leven ze in de marge van de samenleving, in eenzaamheid en verdriet, in hoop en liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Volgens mij is het christendom onderweg aangepast en zo is het kind met badwater weg gegooid door te vervangen metheidense tradities. De evangelische kerk doet dat minder, maar gaat toch mee in kerstmis en pasen. 

De ascese waar je je nu toe gedrongen voelt door God is een tijdelijke noodzakelijkheid om te kunnen groeien in je persoonlijke relatie met God. Die ascese zal uiteindelijk slechts een middel blijken te zijn geweest en geen doel op zich.  Een intelligent en sterk individu doet God tekort door zich aan te sluiten bij genootschappen die zichzelf op dat niveau hebben vastgezet. Zulke instellingen beperken God en de ontwikkeling van Zijn Persoonlijke Relatie. God heeft u uitgekozen om vrij te zijn.

Kol.2,16 Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus.

Gal.5,1 Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven; houd dus stand en laat u niet opnieuw een slavenjuk opleggen.

De zonnige zijde van uw extreme hooggevoeligheid is uw hoge mate aan individuatie. Dat is bijzonder. En bijzonder bruikbaar voor God. Koester dat. Massa's en groepjes in instellingen en kerken kennen dit niet. Enkel kloosters kennen dit. Dankzij uw individuatie zult u Gods Weg met uw leven  kunnen blijven volgen, omdat u zich niet zult hoeven laten inperken door de beperkingen van de instellingen. Dat die instellingen er zijn is goed, zij hebben een functie voor de massa's. Niet iedereen is echter hetzelfde en De Weg gaat over vele paden.

Instellingen zijn vanaf zeker moment in je Persoonlijke Relatie voor een deel genaderovers.

Citaat

Jezus leert je om vriendelijk en vol liefde te zijn. Maar niet tegenover genaderovers.

Jouw vrijheid kan je zomaar weer ontnomen worden, wanneer mensen jou hun wil opleggen met wetten en systemen, schuldgevoelens en veroordeling.

Pas op! Blijf binnen Gods genade, zijn onverdiende gunst. Wees moedig en houd stand in de vrijheid die Jezus bracht.

Behoud in de eerste plaats je vrijheid naar God toe. Laat je niet verleiden om de Vader te benaderen als een baas: dat je iets bij Hem moet terugbetalen of verdienen. Genade is en blijft een onverdiende gunst. Je bent niet zijn slaaf, maar zijn kind.

Behoud ook je vrijheid naar mensen toe. Probeer niet ten koste van de vrijheid die Gods genade jou bracht in de gunst te staan bij mensen. Je bent niet geroepen om iedereen een plezier te doen, maar wel om vrij te zijn (Gal. 5:13).

Kortom, blijf volharden in het geloof in het evangelie van genade en de praktische uitwerking ervan in je dagelijks leven.

https://willemdevink.nl/laat-je-vrijheid-niet-roven/ 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

De zonnige zijde van uw extreme hooggevoeligheid is uw hoge mate aan individuatie. Dat is bijzonder.

Individuatie is een term uit de psychoanalyse, in het leven geroepen door Jung. Voorop bij dit proces staat zelfverwerkelijking. Dat heeft helemaal niets met Godsdienst te maken, tenzij men zichzelf als God ziet.

Jung en zijn schandelijke gnostische benadering van zaken gaat geen enkele Christen helpen bij psycho problematische vraagstukken. Hij heeft zijn wortels laten groeien in occulte bodem en van slecht komt niets anders dan slecht, van de regen naar de drup.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Individuatie is een term uit de psychoanalyse, in het leven geroepen door Jung. Voorop bij dit proces staat zelfverwerkelijking. Dat heeft helemaal niets met Godsdienst te maken, tenzij men zichzelf als God ziet.

Christus heeft alles met zelfverwerkelijking te maken en ten diepste inderdaad niets met religie, zoals Christus ook niets met religie te maken heeft, want die bestaat uit dode werken, meneer de Jutter.

Van Jung heb je niets begrepen noch van de gnostiek. Je vele angstige vooroordelen zijn een erfenis uit de tijd van je religie, en precies een bewijs van de juistheid van wat ik aan Funda schreef. 

Je bent geroepen om te worden wie je werkelijk bent en dat is geen zondaar. Maarja, zoals het spreekwoord zegt, velen zijn geroepen, in weinigen wordt het volbracht. (uitverkoren vind ik niet het juiste woord, want het hangt ook van je eigen houding en andere factoren af).

Massa's en groepen zullen je altijd terug naar beneden naar hun eigen niveau van verstaan willen trekken en voorgangers zoeken kuddes die allemaal met de neuzen naar dezelfde kant moeten staan.  Die kuddes moeten opk geweid worden, daar niet van. Niet iedereen heeft dezelfde rol en mogelijkheden. 

@ Fundamenteel,  Uiteindelijk blijven kerken en religieuze instellingen sociologische instituten. Een soort gezelligheidsverenigingen.  Je kunt net zo goed met je beste vriend een terrasje pakken. Je vriend een biertje en jij je watertje met citroen.

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Dolce Vita:

Christus heeft alles met zelfverwerkelijking te maken en inderdaad niets met religie, zoals Christus ook niets met religie te maken heeft, want die bestaat uit dode werken. Van Jung heb je niets begrepen noch van de gnostiek. Je vele angstige vooroordelen zijn een erfenis uit de tijd van je religie.

Ik heb nu zowat de meest pijnlijke job in m’n leven gevonden, folders vouwen voor de kerk die het wil hebben over derde orde veranderingen en een paradigmashift. Het is binnen een omgeving die met strakke hand geleid wordt en waar niemand iets mag zeggen, het is er rustig maar iedereen voelt onderhuids wel aan dat er iets niet klopt in het verhaal. Dit weten we door in elkaars ogen te kijken, een instemmend gedeelde smart die bizar genoeg ook leidt tot meer verbondenheid. Het bestaat dus wel, woordloos communiceren.

25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Individuatie is een term uit de psychoanalyse, in het leven geroepen door Jung. Voorop bij dit proces staat zelfverwerkelijking. Dat heeft helemaal niets met Godsdienst te maken, tenzij men zichzelf als God ziet. Jung en zijn schandelijke gnostische benadering van zaken gaat geen enkele Christen helpen bij psycho problematische vraagstukken. Hij heeft zijn wortels laten groe ien in occulte bodem en van slecht komt niets anders dan slecht, van de regen naar de drup.

En hoe zou je dan op het idee willen komen dat God in jou is?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Dolce Vita:

Van Jung heb je niets begrepen noch van de gnostiek.

Inderdaad, onbegrijpelijke wartaal, dat is wat hij heeft geproduceerd. Jung maakt zich helemaal niet druk over de waarheidsvraag of God bestaat. Het concept "God" is bij hem niets meer dan een archetype en het resultaat van psychologisme. Bij hem moet het "ik" niet dood, maar juist gevoed worden. 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Inderdaad, onbegrijpelijke brabbeltaal dat is wat hij heeft geproduceerd. Jung maakt zich helemaal niet druk over de waarheidsvraag of God bestaat. Het concept "God" is bij hem niets meer dan een archetype en het resultaat van psychologisme. Bij hem moet het "ik" niet dood, maar juist gevoed worden. 

Jung had het over het heilige huwelijk, wat is daar zo anders aan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Jung had het over het heilige huwelijk, wat is daar zo anders aan?

Jung weet helemaal niet wat heilig is.

13 minuten geleden zei TTC:

En hoe zou je dan op het idee willen komen dat God in jou is?

God is niet aanwezig in een onbekeerde mens. Of anders gezegd: God is alleen aanwezig in de bekeerde mens.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Inderdaad, onbegrijpelijke wartaal, dat is wat hij heeft geproduceerd. Jung maakt zich helemaal niet druk over de waarheidsvraag of God bestaat. Het concept "God" is bij hem niets meer dan een archetype en het resultaat van psychologisme. Bij hem moet het "ik" niet dood, maar juist gevoed worden. 

Het ik moet ook niet dood. Het oude zelf moet sterven, en dat is niet je ik. Wat jij nu schrijft, dat is pas New Age gedachtegoed. Zij denken dat de kruik kapotgeslagen moet, in plaats van dat het water in de kruik in wijn veranderd wordt.

Jij bent, ondanks al die misverstanden, iemand in wie ik Christus vrij makkelijk herkennen kan (ruwe bolster, maar blanke pit). Maar je    denkt vaak dat je verstand hebt van zaken waar je niet of amper langdurige en diepgaande studie aan hebt besteed.  Dat is niet erg, maar je velt oordelen over dingen waar je gewoon weinig kaas van hebt gegeten, Kaasjeskruid.

Mooie avatar heb je trouwens. Ik ben bang van herdershonden (en sommige andere soorten waar jij van houdt) , maar die foto vind ik leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jung weet helemaal niet wat heilig is.

God is niet aanwezig in een onbekeerde mens.

Jawel hoor. Ook in een in christelijke zin onbekeerde mens is God aanwezig. Die mens is zich daar alleen niet of minder van bewust.

Natuurlijk is God in alle mensen aanwezig, Hij heeft alleen nog niet in alle mensen woning gemaakt voor Christus. Nog niet alle mensen zijn verlost, maar God is wel degelijk in iedereen aanwezig. Hoe zou een mens leven kunnen zonder leven te hebben? Hij is het leven zelf.

Joh.1 1. In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. 2. Dit was in den beginne bij God. 3. Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is. 4. In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen; 5. en het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet gegrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Jij bent, ondanks al die misverstanden, iemand in wie ik Christus vrij makkelijk herkennen kan (ruwe bolster, maar blanke pit). Maar je    denkt vaak dat je verstand hebt van zaken waar je niet of amper langdurige en diepgaande studie aan hebt besteed.  Dat is niet erg, maar je velt oordelen over dingen waar je gewoon weinig kaas van hebt gegeten, Kaasjeskruid.

Mijn vader is een bijna gepensioneerde psychotherapeut die wel bekend staat in hulpverleningsland. Jarenlang heb ik de interesse van mijn vader proberen te volgen. Heel veel gelezen, bestudeerd en gesproken met mensen die er verstand van zouden hebben. Ik ben uitstekend op de hoogte van alle nepgoden en hun DSM.

Deze kaaskop ga jij niet wegjagen met zo een bizarre en veel te overhaast getrokken conclusie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

God is in elke mens aanwezig, als een vonk die geactiveerd kan worden. 

Juist.  En als een vonk die door de inwoning van de Vader en de Zoon verlost kan worden van de dienstbaarheid aan de sterfelijkheid.

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn vader is een bijna gepensioneerde psychotherapeut die wel bekend staat in hulpverleningsland. Jarenlang heb ik de interesse van mijn vader proberen te volgen. Heel veel gelezen, bestudeerd en gesproken met mensen die er verstand van zouden hebben. Ik ben uitstekend op de hoogte van alle nepgoden en hun DSM.

Deze kaaskop ga jij niet wegjagen met zo een bizarre en veel te overhaast getrokken conclusie.

Dat jouw vader psychotherapeut zou zijn, maakt op mij geen indruk.  Ik heb zelf lesgehad van onder andere docenten van het Jungiaans Instituut. Jouw vader kan er ook niets aan doen dat jij nog steeds gelooft in (af)goden.  Het bevestigt slechts wat ik schreef aan Funda.  

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn vader is een bijna gepensioneerde psychotherapeut die wel bekend staat in hulpverleningsland. Jarenlang heb ik de interesse van mijn vader proberen te volgen. Heel veel gelezen, bestudeerd en gesproken met mensen die er verstand van zouden hebben. Ik ben uitstekend op de hoogte van alle nepgoden en hun DSM. Deze kaaskop ga jij niet wegjagen met zo een bizarre en veel te overhaast getrokken conclusie.

Daar heb je een punt, heel die DSM gaat nu dan ook de prullenmand in. Correctie, de symptomen kunnen dan wel mooi beschreven staan maar verder begrijpt men er geen barst van, het is dan ook schandelijk hoe mensen behandeld worden in bepaalde fases binnen hun ontwikkelingsproces. Maar dat is de fout van Jung niet, het gaat om de beleving en dat kan niet begrepen worden zonder de ervaring zelf. Jung kon hier dieper op ingaan op basis van z'n eigen ervaringen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Daar heb je een punt, heel die DSM gaat nu dan ook de prullenmand in. Correctie, de symptomen kunnen dan wel mooi beschreven staan maar verder begrijpt men er geen barst van, het is dan ook schandelijk hoe mensen behandeld worden in bepaalde fases binnen hun ontwikkelingsproces. Maar dat is de fout van Jung niet, het gaat om de beleving en dat kan niet begrepen worden zonder de ervaring zelf. Jung kon hier dieper op ingaan op basis van z'n eigen ervaringen.

In die DSM staat niets nieuws. Elk mens heeft last van die beschreven symptomen en kan zichzelf ongeneeslijk ziek verklaren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

80% van onze communicatie verloopt non verbaal. Dat beseffen velen zich niet, maar zonder woorden wordt het meeste gezegd.

Ja, je kan eens beginnen over Jubel- en/of Heilige Jaren en je zal zien wat ruis en malafide manipulatie betekent, in alle openheid overigens

19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

In die DSM staat niets nieuws. Elk mens heeft last van die beschreven symptomen en kan zichzelf ongeneeslijk ziek verklaren. 

Ja, die ascensie-symptomen vind ik niet zo transparant verwoord eigenlijk.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Bij hem moet het "ik" niet dood, maar juist gevoed worden. 

Uiteraard, dat is volwassen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Ja, je kan eens beginnen over Jubel- en/of Heilige Jaren en je zal zien wat ruis en malafide manipulatie betekent, in alle openheid overigens

Ben je iets kwijtgeraakt wat je graag terug wil hebben?

11 minuten geleden zei TTC:

Ja, die ascensie-symptomen vind ik niet zo transparant verwoord eigenlijk.

Die komen er dan ook niet in voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Die komen er dan ook niet in voor.

Tiens, we dachten al dat er iets niet klopte, misschien is die DSM een beetje teveel gebaseerd op de normaliteit van een 3D-wereld?

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ben je iets kwijtgeraakt wat je graag terug wil hebben?

Zijn ze iets vergeten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

@ Kaasjeskruid, Naar welke kerk ga jij inmiddels eigenlijk zelf?  Misschien kan Funda jouw kerk eens met jou bezoeken? Of ging je al jaren niet meer naar de kerk? Hoe zat dat ook alweer?

Ik ga inmiddels naar de kerk van het goede geloof, stampvol goedgelovigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid