Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ga inmiddels naar de kerk van het goede geloof, stampvol goedgelovigen.

:#   Oh, je bent dus ook maar gewoon een kind van God geworden. 

Het klinkt verdacht veel op de weg van de individuatie,  van de realisatie van het zoonschap in Christus. Nu alleen nog een beetje werken aan je talenkennis.*:}

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

49 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ga inmiddels naar de kerk van het goede geloof, stampvol goedgelovigen.

Goedgelovig Volgens De Dikke van Dale: vertrouwen hebbend in wat anderen zeggen, lichtgelovig. Dus het zal wel geen Koninkrijkszaal zijn....

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Die mening halen we gewoon uit de Bijbel. We worden alleen geholpen met het vinden ervan.

Nee, die mening haalt een ander voor jou uit de Bijbel en jij gelooft dat. Dus hoezo geen goedgelovigen in de koninkrijkszaal?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei TTC:

Wat vond je van dat verhaal van die 144.000 tweelingzielen die hier op aarde zouden zijn?

Ben je soms je tweelingziel kwijt en ben je naarstig op zoek? Toch van den zotte om te geloven dat een ziel gespleten kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei WdG:

Hoeveel Belgenmoppen zijn er? Geen een, ze zijn allemaal waar.

Waar slaat dit precies op?  Waarom begin jij over Belgenmoppen? En dat die waar zouden zijn? Lijkt me typisch een opmerking voor een wel heel erg domme Hollander.

2 uur geleden zei TTC:

Wat vond je van dat verhaal van die 144.000 tweelingzielen die hier op aarde zouden zijn?

Persoonlijk geloof ik niet dat het er 144.000 zouden zijn. Dat getal staat in een heel andere context.  Maar dat iedere Adam met zijn oorspronkelijke Eva wordt verenigd, dat weet ik wel zeker. En sommigen hebben hun tweelingziel inderdaad ontmoet. Dat zijn dingen die we verder beter voor ons kunnen houden, want het is niet iedereen gegeven dit bij leven te ontdekken. *:}  Dat betekent niet dat men de Wederhelft moet kennen om behouden te zijn. Het heeft niets met 144.000 te maken. 

144000 zijn in mijn optiek gelovigen uit de joden die dankzij de twee getuigen tot geloof in Jezus zijn gekomen en alsnog het evangelie gaan brengen aan de rest van de wereld, zodat wie dan gelooft in elk geval alsnog het duizendjarige rijk binnen kunnen gaan.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei thom:

Dat dan wel in 1 mens; ''maak van de 2 één.''

22

Het oog van Jezus viel op kinderen die werden gevoed.
Hij zei tot zijn leerlingen:
Deze kinderen die worden gezoogd
zijn als hen die binnengaan in het koninkrijk.
Zij zeiden tot hem:
Moeten wij zijn als deze kinderen,
om binnen te kunnen gaan in het koninkrijk?
Jezus zei tot hen:
Wanneer je de twee één hebt gemaakt,
wanneer je de binnenkant maakt als de buitenkant
en de buitenkant als de binnenkant
en het bovenste als het onderste,
en wanneer je het mannelijke en het vrouwelijke één maakt,
zodat het mannelijke niet meer mannelijk is
en het vrouwelijke niet vrouwelijk,
als je ogen maakt in plaats van een oog,
en een hand waar een hand is
en een voet waar een voet is,
en een beeld waar een beeld is
dan zul je binnengaan in het koninkrijk.

Dat is een geheimenis Thom,. Het is wel en het is niet in één mens.  Je komt je Wederhelft tegen als je daaraan toe bent. De Perfecte Spiegel en de Perfecte Aanvulling. Met alle verwarring, moeilijkheid, beproeving en onbeschrijflijke onverbrekelijke Liefde en Schoonheid erbij.  Dat is wel en het is niet in ëén mens.  Je vormt samen één Mens, maar op een geestelijk, een (kwantum)niveau, waardoor de twee één zijn. En dan hebben we het niet over seks, niet over het stoffelijke niveau. Maar voordat dat gebeurt, die ontmoeting,  moet wat in jouw citaat staat wel eerst in jezelf hebben plaatsgevonden. Eerder kun je de beproevingen die ermee gepaard gaan niet doorstaan. 

Matteüs 6,33 Maar zoek eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden. Maak u dan niet bezorgd.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei WdG:

Hoeveel Belgenmoppen zijn er? Geen een, ze zijn allemaal waar.

Ken ze niet, het leest wel vlot.

Citaat

Het opstijgen in de dimensie van Schepping en van Manifestatie komend uit het Absolute, daar waar ook je Monade Zelf zich bevindt met je I Am-lichaam, is het betreden van de verlichting in één dimensie. Het neerdalen met je I-Am-lichaam, je 13de elektronisch Goddelijke of Kosmisch lichaam, is het bereiken van de volledige verlichting in alle dimensies, dus zowel in de 3de dimensie als in je fysieke lichaam. Dit is ook de verlossing. Zoals ook Jezus, nu de galactische Sananda, dit eens deed. Bij het neerdalen helpt lichtmeester Kuthumi (in de galactische sferen Tobius) ons. (Hiervan zijn Licht-meester essences verkrijgbaar.) Bij het opstijgen helpt Sananda. (Als Christus-essence verkrijgbaar) Zij dragen respectievelijk het 1ste en het laatste (144000) kristallijnen zaad van de Messiasfamilie. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dolce Vita:

Persoonlijk geloof ik niet dat het er 144.000 zouden zijn. Dat getal staat in een heel andere context.  Maar dat iedere Adam met zijn oorspronkelijke Eva wordt verenigd, dat weet ik wel zeker. En sommigen hebben hun tweelingziel inderdaad ontmoet. Dat zijn dingen die we verder beter voor ons kunnen houden, want het is niet iedereen gegeven dit bij leven te ontdekken. Dat betekent niet dat men de Wederhelft moet kennen om behouden te zijn. Het heeft niets met 144.000 te maken. 144000 zijn in mijn optiek gelovigen uit de joden die dankzij de twee getuigen tot geloof in Jezus zijn gekomen en alsnog het evangelie gaan brengen aan de rest van de wereld, zodat wie dan gelooft in elk geval alsnog het duizendjarige rijk binnen kunnen gaan.

Met je eens Dolce Vita, het is mi de romantisering van een algehele ethische upgrade van de samenleving. Kunnen ons allemaal informeren en ons gedrag aanpassen, aan technische middelen geen gebrek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Sorry dat ik even niet opgelet heb, met de paraconsistente logica van irrationeel doordachte systemen wordt eigenlijk bedoeld dat je geen flauw idee hebt waar het hier over gaat, er rest bijgevolg niets anders dan je nog belachelijker te maken op een forum waar iedereen meeleest. Proficiat! :)

Ik doe gewoon mee, net als jij! Proficiat!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Ik doe gewoon mee, net als jij! Proficiat!

Het is als zeggen dat bij deflatie het geld uit de lucht valt, in het verlengde komt dan de magie van het verdampende geld waar tot op heden geen enkele natuurwet voor gevonden kan worden om dit fenomeen te onderbouwen. Maar straks komt Jezus terug, om te zeggen dat we ook ons verstand mogen gebruiken. Wetenschap tast nog steeds in het duister hoe dit allemaal mogelijk is.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Het is als zeggen dat bij deflatie het geld uit de lucht valt, in het verlengde komt dan de magie van het verdampende geld waar tot op heden geen enkele natuurwet voor gevonden kan worden om dit fenomeen te onderbouwen. Maar straks komt Jezus terug, om te zeggen dat we ook ons verstand mogen gebruiken. Wetenschap tast nog steeds in het duister hoe dit allemaal mogelijk is.

Nee, zeker niet. Er is juist een gebrek aan wetenschap, zolang wetenschap in het duister blijft tasten. Tast eens in het licht, misschien heb je dan succes?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Tegenwoordig is alles mogelijk. Atoomsplitsing is ook mogelijk, dan komen er meestal neutronen vrij, zegt men. Misschien gebeurt zoiets ook bij een zielensplitsing? Sommigen denken dat de ziel kan sterven. Waarom zou deze dan niet gespleten kunnen worden? Alles lijkt te kunnen? Ach, sommigen zien niks. Misschien Belgische piraten? Weet je hoe je die kan herkennen? Ze hebben voor beide ogen een lapje.

Een Belgische piraat is dus blind. Een gespleten geest is mij bekend, maar een gespleten ziel... Ik denk dat ze dat schizopsychí noemen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Wanneer Geest en Ziel samen scheppen, dan zijn ze verenigd in het Heilig Huwelijk waarin de mens 'Mens' wordt en is het God die Mens wordt en zo Zichzelf ervaart.

Het Labyrint is het eeuwenoude symbool voor de Transformatie van de mens, van de zoektocht van de ziel naar haar Ware Bestemming.

Het Labyrint is geen doolhof waarin je verdwalen kan, maar kent slechts één Pad dat leidt naar het Hart ervan...

In het Labyrint komt het gezegde 'Ken uzelf' helemaal tot leven.

De Weg slingert zich tot in de vier segmenten, die gevormd worden door het kruis en staan symbool voor de vier lagere lichamen van de mens, opdat zij in totaliteit doorleefd kunnen worden. Dit is noodzakelijk, want het oude zal afgelegd moeten worden opdat in het Centrum het Nieuwe tot bloei kan komen. Daar wordt de Roos geboren, daar verrijst de Nieuwe Mens als een Feniks uit zijn as.

Soms loopt de Weg rakelings voorbij het Hart om zich er dan opnieuw van te verwijderen. Alhoewel hij slingert, loopt hij toch rechtstreeks naar het Doel. De momenten, waarop de zoekende mens zich opnieuw op wat grotere afstand bevindt, zijn de momenten waar hij op Standvastigheid en Vertrouwen beproefd wordt. Het Doel is niet meer zichtbaar, alhoewel het er altijd Is maar hij moet blindelings verder gaan.

Het belopen van het Pad houdt de Belofte in van God aan de mens dat hij aanspraak kan maken op Zijn Erfenis.

Alles wat duister is komt geleidelijk in het Licht te staan, en op die manier ontdekt men gaandeweg de ware toestand waarin men verkeert.

Alles wordt belicht en men wordt Toeschouwer van zichzelf. Het is hierom dat Jezus zegt: "Laat de zoeker blijven zoeken totdat hij vindt. Als hij vindt, dan zal hij verontrust raken, en als hij verontrust is, zal hij verbijsterd staan..."

Dit is het Proces van de Transfiguratie, de Verlossingsweg, de weg van de ik-versterving, die de ziel opnieuw zal leiden naar haar Ware Bestemming.

In de Griekse mythe wordt verhaalt hoe Theseus moet vechten met de Minotaurus die in het labyrint huist, maar ook hoe hij hulp krijgt van Ariadne(de dochter van de koning) die buiten het labyrint op hem wacht. Want indien hij erin slaagt het centrum te bereiken en de Minotaurus te doden mag hij met haar huwen. Doch hiervoor krijgt hij hulp van haar, door middel van een kluwen draad die hij ontrolt als hij het labyrint binnengaat om zo zijn weg terug te vinden.

Theseus staat voor de ziel die 'geroepen' wordt door God, door de Gnosis en het Pad aanvangt. Daardoor het gevecht aangaat, moet aangaan, met de lagere natuur van de mens in het labyrint van het leven. De draad van Ariadne staat als symbool van onze eigen Poolster, Goddelijke Vonk die het Pad voor ons verlicht, als Erfenis en Belofte voor de Thuiskomst, waardoor het 'Alchemistische Huwelijk' voltrokken kan worden.

Het Labyrint is het eeuwenoude symbool voor de Transformatie van de mens, van de zoektocht van de ziel naar haar Ware Bestemming.

Het Labyrint is geen doolhof waarin je verdwalen kan, maar kent slechts één Pad dat leidt naar het Hart ervan...

In het Labyrint komt het gezegde 'Ken uzelf' helemaal tot leven.

De Weg slingert zich tot in de vier segmenten, die gevormd worden door het kruis en staan symbool voor de vier lagere lichamen van de mens, opdat zij in totaliteit doorleefd kunnen worden. Dit is noodzakelijk, want het oude zal afgelegd moeten worden opdat in het Centrum het Nieuwe tot bloei kan komen. Daar wordt de Roos geboren, daar verrijst de Nieuwe Mens als een Feniks uit zijn as.

Soms loopt de Weg rakelings voorbij het Hart om zich er dan opnieuw van te verwijderen. Alhoewel hij slingert, loopt hij toch rechtstreeks naar het Doel. De momenten, waarop de zoekende mens zich opnieuw op wat grotere afstand bevindt, zijn de momenten waar hij op Standvastigheid en Vertrouwen beproefd wordt. Het Doel is niet meer zichtbaar, alhoewel het er altijd Is maar hij moet blindelings verder gaan.

Het belopen van het Pad houdt de Belofte in van God aan de mens dat hij aanspraak kan maken op Zijn Erfenis.

Alles wat duister is komt geleidelijk in het Licht te staan, en op die manier ontdekt men gaandeweg de ware toestand waarin men verkeert.

Alles wordt belicht en men wordt Toeschouwer van zichzelf. Het is hierom dat Jezus zegt: "Laat de zoeker blijven zoeken totdat hij vindt. Als hij vindt, dan zal hij verontrust raken, en als hij verontrust is, zal hij verbijsterd staan..."

Dit is het Proces van de Transfiguratie, de Verlossingsweg, de weg van de ik-versterving, die de ziel opnieuw zal leiden naar haar Ware Bestemming.

In de Griekse mythe wordt verhaalt hoe Theseus moet vechten met de Minotaurus die in het labyrint huist, maar ook hoe hij hulp krijgt van Ariadne(de dochter van de koning) die buiten het labyrint op hem wacht. Want indien hij erin slaagt het centrum te bereiken en de Minotaurus te doden mag hij met haar huwen. Doch hiervoor krijgt hij hulp van haar, door middel van een kluwen draad die hij ontrolt als hij het labyrint binnengaat om zo zijn weg terug te vinden.

Theseus staat voor de ziel die 'geroepen' wordt door God, door de Gnosis en het Pad aanvangt. Daardoor het gevecht aangaat, moet aangaan, met de lagere natuur van de mens in het labyrint van het leven. De draad van Ariadne staat als symbool van onze eigen Poolster, Goddelijke Vonk die het Pad voor ons verlicht, als Erfenis en Belofte voor de Thuiskomst, waardoor het 'Alchemistische Huwelijk' voltrokken kan worden.

Wanneer Geest en Ziel samen scheppen, dan zijn ze verenigd in het Heilig Huwelijk waarin de mens 'Mens' wordt en is het God die Mens wordt en zo Zichzelf ervaart.

De verschijnselen dienen enkel om de Werkelijkheid erin te ontdekken en dan pas wordt de grote Illusie ingezien.

Uit; de Stralende Gnosis.

You are só right. Hartelijke dank voor de samenvatting. *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, die mening haalt een ander voor jou uit de Bijbel en jij gelooft dat. Dus hoezo geen goedgelovigen in de koninkrijkszaal?

A het is niet zo, want we doen veel zelfstudie en komen met veel andere geloven en meningen in contact

B je sluit je toch bij een kerk aan die jou mening ook heeft? 

C ik heb er zelf voor gekozen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako unlocked this discussie
5 uur geleden zei WdG:

Nee, zeker niet. Er is juist een gebrek aan wetenschap, zolang wetenschap in het duister blijft tasten. Tast eens in het licht, misschien heb je dan succes?

Wetenschap tast wat dat betreft niet in het duister, het wil alleen niet zeggen dat iedereen dat ook weet.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei TTC:

Hoe ga je dat doen binnen een stelsel van halve waarheden dat steevast leidt tot tumult en bijhorende verwarring?  

Welke halve waarheden? Zet ze eens op een rijtje.

16 uur geleden zei Dolce Vita:

De ascese waar je je nu toe gedrongen voelt door God is een tijdelijke noodzakelijkheid om te kunnen groeien in je persoonlijke relatie met God. Die ascese zal uiteindelijk slechts een middel blijken te zijn geweest en geen doel op zich.  Een intelligent en sterk individu doet God tekort door zich aan te sluiten bij genootschappen die zichzelf op dat niveau hebben vastgezet. Zulke instellingen beperken God en de ontwikkeling van Zijn Persoonlijke Relatie. God heeft u uitgekozen om vrij te zijn.

Kol.2,16 Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus.

Gal.5,1 Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven; houd dus stand en laat u niet opnieuw een slavenjuk opleggen.

De zonnige zijde van uw extreme hooggevoeligheid is uw hoge mate aan individuatie. Dat is bijzonder. En bijzonder bruikbaar voor God. Koester dat. Massa's en groepjes in instellingen en kerken kennen dit niet. Enkel kloosters kennen dit. Dankzij uw individuatie zult u Gods Weg met uw leven  kunnen blijven volgen, omdat u zich niet zult hoeven laten inperken door de beperkingen van de instellingen. Dat die instellingen er zijn is goed, zij hebben een functie voor de massa's. Niet iedereen is echter hetzelfde en De Weg gaat over vele paden.

Instellingen zijn vanaf zeker moment in je Persoonlijke Relatie voor een deel genaderovers.

Maar ik zoek nog altijd een concreet voorbeeld wat aantoont dat ik terreur zou zaaien of intolerant zou zijn? Ja ik ben intolerant tegen intolerantie. Maar niet tegen de leden hier, ik fixeer me naar de oorzaak ervan.

Misschien is dat wat ik schrijf radicaal, maar ik veroorzaak dat niet, ik vat dat samen. 

De comfortabele leugen vs de bikkelharde waarheid. En het is een waarheid als een koe dat onze democratie sterft en doelbewust aangevallen wordt. Onze leiders kozen de kant van de fascisten en weldra is iedereen even arm/ergo even makkelijk te onderdrukken. Landen als Zweden, GB, Venezuela en nu Nederland zouden ons moeten wakker schudden. 

8 uur geleden zei Trajecto:

moderatie:

Enige berichten verwijderd.

Het is hier geen plek om elkaar te prikken.

Belgenmoppen of eventueel Hollandermoppen (ben ik nog niet tegengekomen) zijn hier niet de bedoeling.

Zo kleinzerig zijn Vlamingen niet. In de praktijk mepte de Vlaming de Nederlander naar huis. En nu meppen we de Walen eruit lol 

Beter af zonder bemoeienissen :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Kaasjeskruid:

In die DSM staat niets nieuws. Elk mens heeft last van die beschreven symptomen en kan zichzelf ongeneeslijk ziek verklaren. 

Wel, aspergersyndroom stond ooit apart, heeft men dat nu bij ASS gezet.

Persoonlijk ervaar ik dat niet zozeer als extreem autistisch. Ik heb er nooit problemen van gehad tot ze dat poogden te kneden. Want anders mag niet, allemaal neurotypical hetzelfde mainstream kneden... zucht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

ik fixeer me naar de oorzaak ervan.

Misschien is dat wat ik schrijf radicaal, maar ik veroorzaak dat niet, ik vat dat samen. 

De comfortabele leugen vs de bikkelharde waarheid. En het is een waarheid als een koe dat onze democratie sterft en doelbewust aangevallen wordt.

weldra is iedereen even arm/ergo even makkelijk te onderdrukken. Landen als Zweden, GB, Venezuela en nu Nederland zouden ons moeten wakker schudden. 

Begrijpt u nou eigenlijk wel hoe laat het is? Het gaat God niet om uw vlees maar om uw ziel. Het is Gods Bedoeling niet dat de mens en deze wereld blijft zoals die is. De bedoeling is dat u een geestelijke keuze maakt voor Christus en zich aan Hem overgeeft, niet aan angsten, zorgen, en politieke vibes, die zijn allemaal alleen maar gericht op het vlees.  Alles is in Gods Hand.

 

"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Wij mogen de dingen zoeken die boven zijn, zoals Paulus in Kolossenzen 3:3 verklaart: "Want u bent gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God". Wat deze hemelse gezindheid in de praktijk betekent, wordt uitgelegd in vers 5 en volgende. De verandering van een aardse naar een hemelse gezindheid vloeit voort uit de eenwording met Christus in Zijn dood en opstanding: "... de oude mens met zijn daden uitgetrokken, en met de nieuwe mens bekleed, die vernieuwd wordt tot kennis, overeenkomstig het beeld van Hem Die Hem geschapen heeft…" (vs. 9 en 10).
In Christus zijn we een nieuw mens geworden en als zodanig wassen wij door de Geest op tot de volkomenheid en zullen te zijner tijd in volmaaktheid geopenbaard worden: "Als Christus verschijnt, Die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid" (Kol. 3:4 NBG-´51).

https://www.amen.nl/artikel/987/lectori-salutem-zoek-de-dingen-die-boven-zijn 

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

@Dolce Vita maar mijn ziel bekleedt vlees en bloed. 

Predestinatie Dolce, predestinatie. 

Bullshit.   

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Bullshit.   

You can’t stop nor beat me. Lo and behold, time will tell you. Nederland gaat de wereld nu rond als voorbeeldland waar de democratie viel. 

Er is geen middenweg. Je bent of wel voor God of wel voor het beestensysteem. Het is niet omdat je er weinig aan kan veranderen er aan moet capituleren he. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid