Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Onvoorwaardelijke liefde, ok. Andere liefde is veelal irrationeel en best gevaarlijk.

Utopische gespletenheid is ook een bijzonder fenomeen, het betekent dat verbondenheid ontaardt in strijd om redenen die bijna te absurd zijn om waar te kunnen zijn. Maar dat weten of begrijpen mensen niet altijd, heel mysterieus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat ik geloof in de Drie-Ene God; Vader, Zoon en Heilige Geest. Allen eeuwig.

Dit kan je enkel zeggen nadat God het leven heeft gecreëerd, wat je stelt kan je derhalve niet weten, tenzij je zelf God bent.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dus, waarom zou het in uw leven plots anders zijn? Omdat jij het wil? Zou dat niet oneerlijk zijn tegenover de mensen die de som van hun fouten wel gepresenteerd kregen?

Nee, omdat we gebruik maken van beschikbare kennis, op deze manier kan een mening en gedrag wijzigen. Lastig is dat je dan getuige wordt van een wereld die strijdt tegen problemen die in theorie al lang opgelost zijn, het is een akelig zicht gezien wat er zich elke dag afspeelt. We hebben zelf geen nood aan straffen en van die dingen, dat is van een ander tijdperk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Nee, omdat we gebruik maken van beschikbare kennis, op deze manier kan een mening en gedrag wijzigen. Lastig is dat je dan getuige wordt van een wereld die strijdt tegen problemen die in theorie al lang opgelost zijn, het is een akelig zicht gezien wat er zich elke dag afspeelt. We hebben zelf geen nood aan straffen en van die dingen, dat is van een ander tijdperk.

Bro, de Romeinen en Egyptenaren hadden wellicht meer kennis voor handen dan wij vandaag. Al is dat relatief, in die tijd moest het individu kennis kunnen toepassen, in deze tijd past kennis het individu toe.

Kennis bracht de zondeval. 

Het is niet aan ons, noch andere mensen. We worden van kinds af letterlijk toegeroepen door God, aan het individu er wat mee te doen. Of niet :)

Er is geen sprake van straffen, enkel actie reactie. Zelfs wanneer God iedereen redt die gered wil worden krijgen de getuigen daarvan nog tijd tot Hem te komen. Ja God is streng, maar ik geloof ook rechtvaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bro, de Romeinen en Egyptenaren hadden wellicht meer kennis voor handen dan wij vandaag. Al is dat relatief, in die tijd moest het individu kennis kunnen toepassen, in deze tijd past kennis het individu toe. Kennis bracht de zondeval. Het is niet aan ons, noch andere mensen. We worden van kinds af letterlijk toegeroepen door God, aan het individu er wat mee te doen. Of niet Er is geen sprake van straffen, enkel actie reactie. Zelfs wanneer God iedereen redt die gered wil worden krijgen de getuigen daarvan nog tijd tot Hem te komen. Ja God is streng, maar ik geloof ook rechtvaardig.

Ik leef vandaag, heb je nog zinnen zonder een God die ons absoluut wil straffen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus geschiedenis kan zich vandaag niet herhalen? Waaraan ging het Romeins rijk ten onder? Zou dit een deja vu kunnen zijn? Als we niet leren van geschiedenis, hoe kunnen we die fouten dan voorkomen?

We gaan terug naar de toekomst door gebruik te maken van middelen die al eeuwen gekend zijn, wie nog volop in de 3D-wereld leeft zal dit wellicht (nog) niet begrijpen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

The Archaic Revival? Ik las zulke boeken in de jaren negentig. Intussen 2019 he 

We gaan terug naar de toekomst door gebruik te maken van middelen die al eeuwen gekend zijn, wie nog volop in de 3D-wereld leeft zal dit wellicht (nog) niet begrijpen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Jezus gaf ons ook waarschuwingen en profetieën’ wil je een alternatief omdat ze te beangstigend zijn of wat is de,reden?

Men weet het eigenlijk niet zo goed, las ik.

Citaat

Er bestaan verschillende theorieën over de oorzaak van confabulaties, die met name verschillen in hoeveel nadruk er wordt gelegd op de confabulaties. Er zijn onderzoekers die denken dat confabuleren voor patiënten met geheugenverlies een manier is om hun eigen identiteit te behouden. Anderen gebruiken neurocognitieve links om het ontstaan van confabulaties te verklaren. Weer anderen geloven dat confabulaties zijn gerelateerd aan wanen. Sommige onderzoekers scharen confabulaties onder de fuzzy-trace-theorie. Tenslotte denken sommige onderzoekers dat confabluaties niet zozeer neurocognitief moeten worden verklaard, maar dat kennistheorie kan worden gebruikt om het verschijnsel te verklaren. Mogelijk is confabulatie bij frontale patiënten toe te schrijven aan een onvermogen om informatie uit het geheugen op te halen of een stoornis in de executieve functies. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid