Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar die keuzes zijn niet aan mij? Ik ben voorstander van het jubeljaar he. 

Onderzoek wijst uit dat eenvoud niet zo goed begrepen wordt, en al zeker niet omdat het doorheen de eeuwen heen vergeten werd.

vVf2sp2.png?1

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

2019, we hebben het over beperkte en/of begrensde rationaliteit, Jezus zei om ons verstand te gebruiken.

Meer dan dat:

En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere. En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. (Mar.12:29-30, SV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Meer dan dat:

En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere. En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. (Mar.12:29-30, SV)

Dat lijkt dus meer 4D: hart, ziel, verstand en kracht. Hoe zou je dit vorm geven?

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gewoon in 3D :)

Ik denk in 4D.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Dat kan niet vorm worden gegeven zonder Zijn liefde.

Zo is dat! En, hoe kunnen we het vorm geven met Zijn Liefde?

8 minuten geleden zei TTC:

2019, we hebben het over beperkte en/of begrensde rationaliteit, Jezus zei om ons verstand te gebruiken.

Meer dan dat dus. Je doet nog mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Zo is dat! En, hoe kunnen we het vorm geven met Zijn Liefde?

Door ze te gebruiken. Daarom sta ik nu ook zonder wrok tegenover die knapen. Zo had ik bijvoorbeeld in eerste instantie het idee opgedaan dat deze knapen op een later tijdstip nog een bezoek van mij konden verwachten. Echter dat idee leek elke dag een stukje minder goed idee omdat ik ben gaan nadenken over gevolgen. Gelukkig is dat gevoel weggeëbd. Dat was vroeger wel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid