Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

5 minuten geleden zei WdG:

Creatief genoeg. Jij ook? Klopt. Nu is het dus een kwestie van aannemen. Ik vroeg juist of jij nog meedoet. En?

Het kan nog leuker als je wil, we kunnen hetzelfde ook middels 4D-omdenken. Middels deflatie komt er spontaan neutraal geld vrij, dit kunnen we wiskundig precies afstemmen op de schuldenmassa. Op zich allemaal geen probleem, een kwestie van aannemen inderdaad. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan zal God me vast een wijs man vinden :)

Zo is het! Jij hebt Jezus hard nodig, en jij beseft dat! DAT maakt jou een wijs man, broeder Fundamenteel.

12 minuten geleden zei TTC:

Het kan nog leuker als je wil, we kunnen hetzelfde ook middels 4D-omdenken. Middels deflatie komt er spontaan neutraal geld vrij, dit kunnen we wiskundig precies afstemmen op de schuldenmassa. Op zich allemaal geen probleem, een kwestie van aannemen inderdaad. 

Onzin. Omdenken is niet nodig. Ondergaan is het in jouw geval. Er kan inderdaad spontaan geld vrijkomen, maar, altijd gelimiteerd, tenzij je uitgaat van oneindige deflatie. De schuldenmassa kan nooit op die manier vereffend worden, daarvoor is een ander offer nodig. Heb je enig idee welk Offer?

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ernstig voor u, maar goed, bespreek het eens opnieuw met anderen. En als die u dan wijzen op de drek, dan doe je alsof men hun verstand niet gebruikt. Ware u werkelijk voorbij de tijd, waarom uw tijd dan hier verdoen? :) Alsof er geen groter publiek dan credible.nl is? Of willen die er ook niet van horen ?

Geboren uit een maagd, zoon van God, pasen, kerstmis,  Staat wat verwoord in “Satan is Lucifer” maar de meningen zijn daarin verdeeld.

De topic die u noemt ken ik. Daarin is u o.a. door Robert Frans keurig uitgelegd wat het Latijnse woord lucifer betekent. Dat klopt gewoon als een bus, daar is helemaal niets mis mee, enkel staat uw angst u niet toe dat tot u doordringt wat er u uitgelegd werd .  

Maar u noemt hier nogal wat op wat voor u mythe zou zijn. Begrijp ik het dan goed dat u eigenlijk helemaal niet gelooft dat Jezus de Zoon van God is?  En dat u dus eigenlijk ook niet gelooft in God, de almachtige Vader, Schepper van  hemel en aarde. En u gelooft niet in Jezus Christus, Zijn enige Zoon, onze Heer, Die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria, Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, en de derde dag verrezen uit de doden???

Of begrijp ik u verkeerd? Wat houdt uw geloof dan wel in? Wat houdt uw idee van christendom dan wel in?

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei WdG:

Onzin. Omdenken is niet nodig. Ondergaan is het in jouw geval. Er kan inderdaad spontaan geld vrijkomen, maar, altijd gelimiteerd, tenzij je uitgaat van oneindige deflatie. De schuldenmassa kan nooit op die manier vereffend worden, daarvoor is een ander offer nodig. Heb je enig idee welk Offer?

Wat je eigenlijk wil zeggen is dat je hier nog niet eerder over nagedacht hebt, geen offer nodig.

AZt3qaG.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dolce Vita:

De topic die u noemt ken ik. Daarin is u o.a. door Robert Frans keurig uitgelegd wat het Latijnse woord lucifer betekent. Dat klopt gewoon als een bus, daar is helemaal niets mis mee, enkel staat uw angst u niet toe dat tot u doordringt wat er u uitgelegd werd .  

Maar u noemt hier nogal wat op wat voor u mythe zou zijn. Begrijp ik het dan goed dat u eigenlijk helemaal niet gelooft dat Jezus de Zoon van God is?  En dat u dus eigenlijk ook niet gelooft in God, de almachtige Vader, Schepper van  hemel en aarde. En u gelooft niet in Jezus Christus, Zijn enige Zoon, onze Heer, Die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria, Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, en de derde dag verrezen uit de doden???

Of begrijp ik u verkeerd? Wat houdt uw geloof dan wel in? Wat houdt uw idee van christendom dan wel in?

 

Hij heeft een iets ander idee van geloven in God dan jij. Zoals trouwens de meeste christenen. Ik vraag me af waarom jij dat zo vreemd vind en doet alsof je dit niet weet.

3 minuten geleden zei TTC:

Wat je eigenlijk wil zeggen is dat je hier nog niet eerder over nagedacht hebt, geen offer nodig.

AZt3qaG.png

De formule slaat helemaal nergens op want in (2) komt Q niet eens voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hij heeft een iets ander idee van geloven in God dan jij. Zoals trouwens de meeste christenen. Ik vraag me af waarom jij dat zo vreemd vind en doet alsof je dit niet weet. De formule slaat helemaal nergens op want in (2) komt Q niet eens voor.

Dat komt omdat (2) een conversiesleutel is, tijdloos toepasbaar en wiskundig precies. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dolce Vita:

De topic die u noemt ken ik. Daarin is u o.a. door Robert Frans keurig uitgelegd wat het Latijnse woord lucifer betekent. Dat klopt gewoon als een bus, daar is helemaal niets mis mee, enkel staat uw angst u niet toe dat tot u doordringt wat er u uitgelegd werd .  

Maar u noemt hier nogal wat op wat voor u mythe zou zijn. Begrijp ik het dan goed dat u eigenlijk helemaal niet gelooft dat Jezus de Zoon van God is?  En dat u dus eigenlijk ook niet gelooft in God, de almachtige Vader, Schepper van  hemel en aarde. En u gelooft niet in Jezus Christus, Zijn enige Zoon, onze Heer, Die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria, Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, en de derde dag verrezen uit de doden???

Of begrijp ik u verkeerd? Wat houdt uw geloof dan wel in? Wat houdt uw idee van christendom dan wel in?

 

Ik heb totaal geen angsten Dolce, die tijd is voorbij. Ongemakkelijke situaties voelen mij als natuurlijk aan. 

Ik weet het gewoon niet meer. Als ze over iets liegen, de kerk van binnenuit verfraaien en toevoegingen aan het christendom brengt, dan is mijn twijfel niet onterecht. 

Mijn idee van christendom is nederigheid, jezelf onder de vijand plaatsen en een werkhand van God zijn. Het Vaticaan bezit geen enkele van die en betaalt niet eens belastingen zoals dat moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn idee van christendom is nederigheid, jezelf onder de vijand plaatsen en een werkhand van God zijn. Het Vaticaan bezit geen enkele van die en betaalt niet eens belastingen zoals dat moet.

Jezelf onder de vijand plaatsen? Doe niet zo merkwaardig. De vijand is aan het Kruis verslagen. Laat je niet in met new-age, mystici, boeddhisme. Het leidt af. Verkondig het evangelie, blijf bij het Woord, broeder Fundamenteel. Alleen de Waarheid maakt vrij. Al het andere maakt ons slaaf, en jij bent geen dienstknecht of slaaf. Besef dat goed! Besef: Nu wij mogen weten dat wij in Christus Jezus al in de hemel te zijn, is het goed om in die kracht te overwinnen. Stop zinloze gesprekken, ga iets nuttigs doen!

Ik heet u niet meer dienstknechten; want de dienstknecht weet niet, wat zijn heer doet; maar Ik heb u vrienden genoemd; want al wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, dat heb Ik u bekend gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Jezelf onder de vijand plaatsen? Doe niet zo merkwaardig. De vijand is aan het Kruis verslagen. Laat je niet in met new-age, mystici, boeddhisme. Het leidt af. Verkondig het evangelie, blijf bij het Woord, broeder Fundamenteel. Alleen de Waarheid maakt vrij. Al het andere maakt ons slaaf, en jij bent geen dienstknecht of slaaf. Besef dat goed! Besef: Nu wij mogen weten dat wij in Christus Jezus al in de hemel te zijn, is het goed om in die kracht te overwinnen. Stop zinloze gesprekken, ga iets nuttigs doen! Ik heet u niet meer dienstknechten; want de dienstknecht weet niet, wat zijn heer doet; maar Ik heb u vrienden genoemd; want al wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, dat heb Ik u bekend gemaakt.

Dat is wat Jezus ook zei, de zoeker is het gezochte.

10 uur geleden zei WdG:

Er kan inderdaad spontaan geld vrijkomen, maar, altijd gelimiteerd, tenzij je uitgaat van oneindige deflatie. 

Begrijp je hier zelf wat je zegt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei WdG:

Jezelf onder de vijand plaatsen? Doe niet zo merkwaardig. De vijand is aan het Kruis verslagen. Laat je niet in met new-age, mystici, boeddhisme. Het leidt af. Verkondig het evangelie, blijf bij het Woord, broeder Fundamenteel. Alleen de Waarheid maakt vrij. Al het andere maakt ons slaaf, en jij bent geen dienstknecht of slaaf. Besef dat goed! Besef: Nu wij mogen weten dat wij in Christus Jezus al in de hemel te zijn, is het goed om in die kracht te overwinnen. Stop zinloze gesprekken, ga iets nuttigs doen!

Ik heet u niet meer dienstknechten; want de dienstknecht weet niet, wat zijn heer doet; maar Ik heb u vrienden genoemd; want al wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, dat heb Ik u bekend gemaakt.

Alsof de duivel de enige vijand is? Dit is geen new age maar gewoon christendom. En wat weet jij er nu van hoe ik mijn dagen indeel.... ?

Citaat

Toch heeft de liefde voor onze vijanden een ander karakter dan die voor onze vrienden. Als het om onze geliefden gaat, is er sprake van een natuurlijke liefde, die in ons hart geboren wordt, terwijl bij het liefhebben van onze vijanden de wil en de daad een veel grotere rol spelen. Dit blijkt hier uit de andere geboden, die Jezus geeft (zegent, doet wel en bidt voor hen). Het zegenen van hen die ons vervloeken en het bidden voor onze vervolgers vooronderstelt dat we hen vergeven hebben en spreekt dus over onze gezindheid bij het liefhebben van vijanden.

Goed met kwaad vergelden is wat de duivel doet, goed met goed en kwaad met kwaad is wat de mens doet, en kwaad met goed vergelden is Gods weg. Dit laatste is ook de houding die van ons christenen vandaag gevraagd wordt, in de tijd vóór de wederkomst van Christus. We laten het oordeel aan God over. In de toekomst zal Hij ieder mens beoordelen naar wat op aarde gedaan is, en dan zal er ofwel vrijspraak zijn ofwel vergelding

https://www.studiebijbel.nl/artikel/geweldloosheid-en-vijanden/

Maar misschien is de vijand met liefde behandelen erboven gaan staan eerder dan eronder. Maar de context blijft rechtop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof de duivel de enige vijand is?

De duivel en zijn aanhangers, demonen. Zijn er dan nog andere vijanden?

46 minuten geleden zei TTC:

Begrijp je hier zelf wat je zegt? 

Je kunt ook om uitleg vragen, als het te moeilijk wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

De duivel en zijn aanhangers, demonen. Zijn er dan nog andere vijanden?

Tjah. Zijn aanhangers zijn veelal niet bewust dat ze onder controle van de duivel staan. Daarom is het belangrijk ze de weg te tonen door hen liefde te geven. De liefde staat centraal, altijd. Daarom vind ik het christendom zo mooi dat het mij letterlijk ontroerd. Alleen Jezus (en mijn geliefden) kunnen van mij een mak lammetje maken :D

This is my church ??

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:

Je kunt ook om uitleg vragen, als het te moeilijk wordt.

Je zei iets over onzin, hebben hierop een antwoord gegeven. Wat je schrijft wil zeggen dat de wereld lijdt aan psychische blindheid, om vervolgens verder te gaan dat er offers moeten gebracht worden om ons nuchtere verstand te gebruiken. Hoe zeg je, als het te moeilijk wordt, wat dan precies? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb totaal geen angsten Dolce, die tijd is voorbij. Ongemakkelijke situaties voelen mij als natuurlijk aan. 

Ik weet het gewoon niet meer. Als ze over iets liegen, de kerk van binnenuit verfraaien en toevoegingen aan het christendom brengt, dan is mijn twijfel niet onterecht. 

Mijn idee van christendom is nederigheid, jezelf onder de vijand plaatsen en een werkhand van God zijn. Het Vaticaan bezit geen enkele van die en betaalt niet eens belastingen zoals dat moet.

Okay Funda. Ik wilde even helder hebben wat jij, zelf, gelooft kwa evangelie. En niet in welke mensen (instituut)  je gelooft.  Voor de duidelijkheid: geloven in het evangelie is niet gelijk aan geloven in het instituut. Ik geloof ook niet in het instituut. Wel staat voor mij vast dat een (belangrijk) deel van de kinderen van God zich in het instituut kerk bevinden. En ik ben hen uitermate dankbaar daarvoor. Ik ben de kerk erkentelijk dat zij er is. En zonder de kerk zou ook ik het heil in veel mindere mate kunnen hebben ontvangen.  Want ik heb volop gebruik gemaakt van haar kennis, wijsheid en inzicht,en haar aanwezigheid op radio, televisie, boeken, video's en internet.  Ik ben door haar gedragen en weet mij geborgen in haar en lidmaat van haar, ofschoon  ik op papier niet tot haar behoor.

Als je toegeeft te geloven dan wil dat niet zeggen dat je instemt met misstanden.  Ook is het zo dat niet alles waarvan je nu nog denkt dat het een misstand zou zijn (kerstfeest, paasfeest), dat ook echt allemaal is. *:}

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dolce Vita:

Okay Funda. Ik wilde even helder hebben wat jij, zelf, gelooft kwa evangelie. En niet in welke mensen (instituut)  je gelooft.  Voor de duidelijkheid: geloven in het evangelie is niet gelijk aan geloven in het instituut. Ik geloof ook niet in het instituut. Wel staat voor mij vast dat een (belangrijk) deel van de kinderen van God zich in het instituut kerk bevinden. En ik ben hen uitermate dankbaar daarvoor. Ik ben de kerk erkentelijk dat zij er is. En zonder de kerk zou ook ik het heil in veel mindere mate kunnen hebben ontvangen.  Want ik heb volop gebruik gemaakt van haar kennis, wijsheid en inzicht, ik ben door haar gedragen en weet mij geborgen in haar, ofschoon  ik op papier niet tot haar behoor.

Als je toegeeft te geloven dan wil dat niet zeggen dat je instemt met misstanden.  Ook is het zo dat niet alles waarvan je nu nog denkt dat het een misstand zou zijn (kerstfeest, paasfeest), dat ook echt is. *:}

Christenen met oprechte bedoelingen zijn in iedere gemeenschap te vinden. Maar wanneer het instituut zich anti christelijk opstelt vind ik wel dat je dit mag benoemen. Paus Damasus liet het Neo Vulgaat opmaken en veranderde de kerk van binnen uit. Waarom zou ik diens vertaling naar Lucifer voor Christus dan serieus nemen? “Ziet toe opdat niemand u misleidt, noem niemand anders uw vader behalve God.” De RKK heeft mij niets bijgebracht, 1 gesprek met een evangelische dominee bracht meer inzicht dan een katholiek priester ooit kon doen. 

We mogen ook nooit vergeten hoe het Vaticaan met kindermisbruik omging en dat slachtoffers ervan zelfmoord plegen omdat gerechtigheid niet volgde. 

voorwaar Dolce, wat in Syrië gebeurde zal op 1h tijd bereikt worden in het Vaticaan. Het is de hoer van Babylon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Christenen met oprechte bedoelingen zijn in iedere gemeenschap te vinden. Maar wanneer het instituut zich anti christelijk opstelt vind ik wel dat je dit mag benoemen. Paus Damasus liet het Neo Vulgaat opmaken en veranderde de kerk van binnen uit. Waarom zou ik diens vertaling naar Lucifer voor Christus dan serieus nemen? “Ziet toe opdat niemand u misleidt, noem niemand anders uw vader behalve God.” De RKK heeft mij niets bijgebracht, 1 gesprek met een evangelische dominee bracht meer inzicht dan een katholiek priester ooit kon doen. We mogen ook nooit vergeten hoe het Vaticaan met kindermisbruik omging en dat slachtoffers ervan zelfmoord plegen omdat gerechtigheid niet volgde. voorwaar Dolce, wat in Syrië gebeurde zal op 1h tijd bereikt worden in het Vaticaan. Het is de hoer van Babylon.

Religie lijkt tegenwoordig meer op een kermisattractie dan dat er nog enige nuchterheid aan te pas komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is geen co, solus Christus. 

Hoe hopeloos kan het worden, het noemt allemaal religie, zeggen ze.

1 minuut geleden zei WdG:

Wanneer was of is D-day? Of wachten we op V-day?

Was het correct? Of heb je nog meer uitleg nodig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid