Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Fundamenteel:

We komen nergens zolang de zaken draaien zoals ze nu draaien. De enige progressie die nu bereikt wordt is louter te danken aan nationalisten. Vlaanderen blijft van ons!

Over de nationalisten gesproken, ik denk dat ze zichzelf beperken.

Citaat

Waar het hier om gaat is dat de ‘onkenbare oorzaak’ geen individu is in de zin van een schepper, maar de uitgestrekte, onbegrensde kosmische oceaan, waaraan alles ontspringt, waarin alles voor altijd is, en waarin alle entiteiten tenslotte terugkeren voor hun respectieve perioden van rust en herstel. Het zou volstrekt onjuist zijn zich de onbegrensde oneindigheid voor te stellen als een individu, dat door golven van evoluerend leven in voortdurende beweging is. Al zulke opvattingen van kosmische processen zijn begrensd, hoe kolossaal ze in onze menselijke verbeelding misschien ook zijn. Men kan niet zeggen dat de oneindigheid, de eeuwigheid, het onkenbare, kan evolueren, omdat alleen eindige dingen evolueren, want evolutie is een eindig proces. Evolutie is slechts een andere manier om de werking van karma tot uitdrukking te brengen, dat wil zeggen het uitwerken van karma en evolutie zijn praktisch identiek. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Op 4-7-2019 om 09:09 zei TTC:

Over de nationalisten gesproken, ik denk dat ze zichzelf beperken.

 

Maar wij eren internationaal niet dezelfde goden, handhaven niet dezelfde normen en waarden. 

Het westen zou bv nooit relaties mogen hebben met landen die aan slavernij doen, kinderarbeid en waar nog ongelijke rechten tussen man en vrouw primeren. 

Eerder gaat het westen ermee in zee en voedt ze doelbewust de maffiawereld met haar agenda. Mensen worden niet gered op zee, ze worden reeds opgepikt in eigen land. "Vluchtelingen" gaan reeds op vakantie in eigen land en geïntegreerde allochtonen sturen kroost naar huisland omdat de westerse steden onveiliger zijn geworden. 

Fuck het globalisme man, het is het verlengstuk van eerdere fascisten hun derde rijk. De wereld is niet van een handjevol en wij (nationalisten) gaan nooit onze soevereiniteit afgeven zonder knokpartij. Het zal stuiven als in Frankrijk dan, dat kan ik je verzekeren. 

Ze gaan de leeuw ni temmen zolang 1 Vlamimg leeft!!!!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar wij eren internationaal niet dezelfde goden, handhaven niet dezelfde normen en waarden. Het westen zou bv nooit relaties mogen hebben met landen die aan slavernij doen, kinderarbeid en waar nog ongelijke rechten tussen man en vrouw primeren. Eerder gaat het westen ermee in zee en voedt ze doelbewust de maffiawereld met haar agenda. Mensen worden niet gered op zee, ze worden reeds opgepikt in eigen land. "Vluchtelingen" gaan reeds op vakantie in eigen land en geïntegreerde allochtonen sturen kroost naar huisland omdat de westerse steden onveiliger zijn geworden. Fuck het globalisme man, het is het verlengstuk van eerdere fascisten hun derde rijk. De wereld is niet van een handjevol en wij (nationalisten) gaan nooit onze soevereiniteit afgeven zonder knokpartij. Het zal stuiven als in Frankrijk dan, dat kan ik je verzekeren. Ze gaan de leeuw ni temmen zolang 1 Vlamimg leeft!!!!

Aan welke van de 300 goden had je hier gedacht, aan diegenen die mensen verpersoonlijken?

38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze gaan de leeuw ni temmen zolang 1 Vlamimg leeft!!!!

En straks gaan die Vlamingen het hebben over Heilige- en Jubeljaren wellicht? Ja, wie weet, eerst inkrimpen om dan te verruimen is een mogelijke strategie maar het is lang niet zeker of dat, gezien alles beschikbare kennis, niet een beetje dom lijkt. Maar dat is, zoals altijd het geval is, een kwestie van subjectieve perceptie.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei TTC:

Aan welke van de 300 goden had je hier gedacht, aan diegenen die mensen verpersoonlijken?

En straks gaan die Vlamingen het hebben over Heilige- en Jubeljaren wellicht? Ja, wie weet, eerst inkrimpen om dan te verruimen is een mogelijke strategie maar het is lang niet zeker of dat, gezien alles beschikbare kennis, niet een beetje dom lijkt. Maar dat is, zoals altijd het geval is, een kwestie van subjectieve perceptie.

Het probleem is niet de 300 goden, het probleem is een bestuur dat denkt dat je al die verschillen kan samenbrengen en kan herkneden naar nieuwe eenheidsworst. Dat is wat die globalisten doen, iedereen s welkom maar de Vlaming moet er wel letterlijk dood voor. Worden onze dochters verkracht/aangerand/vermoord en kunnen onze kinderen niet meer zwemmen halen politici de schouders op. Ze halen nog meer van die barbaren binnen als antwoord wanneer wij ons ongenoegen uiten.

De Vlaming houdt dat jubeljaar niet tegen. De Vlaming moet een profitariaat onderhouden waar hij zich van wegstemde. Wij nationalisten zijn de meerderheid en wij willen ons land (Vlaanderen) en Avondland terug. Wij zullen niet stoppen tot dat doel bereikt is. Indien wij de overname officieel maken zou ik wel oppassen met uw verzoeningspraatjes. Het zal geklasseerd worden als een nazi die na genocide om genade smeekt, maar die nergens vindt.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-7-2019 om 08:48 zei Fundamenteel:

Het probleem is niet de 300 goden, het probleem is een bestuur dat denkt dat je al die verschillen kan samenbrengen en kan herkneden naar nieuwe eenheidsworst. Dat is wat die globalisten doen, iedereen s welkom maar de Vlaming moet er wel letterlijk dood voor. Worden onze dochters verkracht/aangerand/vermoord en kunnen onze kinderen niet meer zwemmen halen politici de schouders op. Ze halen nog meer van die barbaren binnen als antwoord wanneer wij ons ongenoegen uiten. De Vlaming houdt dat jubeljaar niet tegen. De Vlaming moet een profitariaat onderhouden waar hij zich van wegstemde. Wij nationalisten zijn de meerderheid en wij willen ons land (Vlaanderen) en Avondland terug. Wij zullen niet stoppen tot dat doel bereikt is. Indien wij de overname officieel maken zou ik wel oppassen met uw verzoeningspraatjes. Het zal geklasseerd worden als een nazi die na genocide om genade smeekt, maar die nergens vindt.

Dan zou die Vlaming plots een globalist worden, in de ruimere en diepere zin van het woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Vervelend nou toch, dat niemand anders dit gezien heeft: de zon die zwart werd !
Dus kunnen we maar één conclusie trekken, nl. dat dit complete onzin is. 

Vervelend voor jou dat je kennelijk blind bent geworden voor wat voor ieder oog te zien is. Begrijpelijk wel dat je ervoor vlucht want zonder het geloof van Jezus is de waarheid omtrent de werkelijkheid nauwelijks te verdragen. Dat begrijp ik best. Persoonlijk heb ik reeds enkele malen thuis opgenomen  beeldmateriaal gedeeld met een andere internationale groep skywatchers. De blindheid van de massa is ook mij een welbekend gegeven. En een eveneens grote massa is wel wakker dus. Zo lang gaat het volgens mij niet meer duren voordat geen mens het meer ontkennen kan. Zolang er leven is, is er echter nog steeds tijd tot inkeer en ogen open doen voor de waarheid die al tientallen jaren gewoon zichtbaar is in de veranderde lucht. 

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Dolce Vita:

Vervelend voor jou dat je kennelijk blind bent geworden voor wat voor ieder oog te zien is. Begrijpelijk wel dat je ervoor vlucht want zonder het geloof van Jezus is de waarheid omtrent de werkelijkheid nauwelijks te verdragen. Dat begrijp ik best. 

 Geen idee waar je het over hebt. 

43 minuten geleden zei Dolce Vita:

De blindheid van de massa is ook mij een welbekend gegeven

De Tsunami filmpjes terwijl er geen Tsunami was ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon een kwestie van je ogen open doen.  Ik woon al 48 jaar op dezelfde 200 vierkante meter en ik ken het gebied waar ik regelmatig wandel van haver tot gort. En ik weet dus wat er in de lucht allemaal is veranderd, en met mij weten behalve de wandelaars die ik op mijn wandelingen tegenkom en die spontaan tegen mij gaan praten als ze mij foto's zien nemen, miljoenen mensen in de wereld dit, die ook niet met oogkleppen rondlopen en die zich ook geen zier aantrekken van jullie politieke correctheid.  Ze chemtrailen zich rot maar het is steeds minder tegen te houden dat ook de grote massa gaat zien dat er heel veel niet meer klopt.

Ik laat 1 ding nu zien, deze foto heb ik net gemaakt. De straatlantaarn staat er toevallig voor, maar dat knalwitte duidelijk afgescheiden gebied ligt heel ver en hoog daarachter. En zo zien wij hier talloos veel meer dingen die niet kloppen.m En al ga jij op je kop staan en telt dan van duizend terug naar een in het Chinees, en al haal je nog zoveel vergissingen van jaren terug aan, en al probeer je nog zoveel karaktermoord toe te passen, het gaat jou niet helpen, want er komt een moment dat ook jij er niet meer omheen kunt en niemand dat meer kan. En ik hoop voor jou dat je voor die tijd tot geloof gekomen bent, zodat je het aankunt, want tegen die tijd is er geen houden meer aan.

C34D8C6B-6CC6-4BA0-9B62-6D5A59C6D3C9

 

Naast de knalrode luchten overdag en vaak ook 's avonds in een gebied in het noorden waar het de zon niet kan zijn (en soms is er naast de ondergaande zon aan de tegenovergestelde kant daarvan een tweede paarsrood licht, dat dus duidelijk van een ander hemellichaam moet komen), maken wij hier regelmatig mee dat het midden in de nacht voor de helft bijna dag lijkt en de andere helft carbonzwart is. Het laatste waarschijnlijk van de chemtrails, want ze chemmen tegenwoordig ook veel in zwart.

En toe maar weer, voer je kunstjes maar weer bot op de waarheid. Ga je gang maar. Mij doet het niets, je zet alleen jezelf maar voor gek. Er komt een tijd dat de laatste het beste lacht, alleen ben ik dan zo'n sukkel dat die nog huilen zou. Om jou. (Nee hoor, die tijd is voorbij, ik ben inmiddels geharnast en wordt door die emoties niet meer geraakt, ieder individu heeft zijn eigen weg af te leggen).

Lach maar. Maak het belachelijk. Doe je best. Maar de Tijd komt nog dat je radeloos zult zijn en met je handen in het haar jezelf voor de kop slaat dat je niet eerder de moed had om je ogen open te doen en je hart te openen voor Jezus. Dat geloof ik. En ik zou haast zeggen, dat beloof ik je (vanwege de zekerheid dat dit niet verborgen blijven kan en zal), maar ik wens je werkelijk niets dan goeds toe, dus dat doe ik niet.

Lukas 21, 25-28: En er zullen tekenen zijn aan zon en maan en sterren, en op de aarde radeloze angst onder de volken vanwege het bulderen van zee en branding, terwijl de mensen bezwijmen van vrees en angst voor de dingen, die over de wereld komen. Want de machten der hemelen zullen wankelen. En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen op een wolk, met grote macht en heerlijkheid. Wanneer deze dingen beginnen te geschieden, richt u op en heft uw hoofden omhoog, want uw verlossing genaakt.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-7-2019 om 09:53 zei TTC:

Met logica en creativiteit komen we al een heel eind, zo wordt negatieve rente als een feest aangezien zowel de klant, de staat als de bank er baat bij hebben. Maar er is ook een andere versie die meer gekend en ingeburgerd is, dan hebben mensen de neiging om massaal hun geld van de bank te halen. We zouden dan kunnen verwachten dat de keuze snel gemaakt is, het contrast tussen zero-sum of co-creatie is echter van die orde dat het amper geloofwaardig wordt geacht. De bewijslast werd inmiddels voorgelegd aan de kerkleiding, nu wachtend op een antwoord.

We zouden in Vlaanderen al kunnen beginnen met de democratie haar verkozenen te respecteren? 

De nationalisten zeggen dat er budget is, maar het verkeerd uitgegeven wordt. Als we nu eens stoppen met de opgebouwde welvaart van onze voorouders uit te delen aan criminelen? Als we de politiek nu eens vereenvoudigen naar een republiek?

Niemand kan langer ontkennen dat dit meer op een communisme dan democratie lijkt. Niemand rond mij is nog geroepen daar verder aan bij te dragen. Het is je eigen graf graven.

Weg met de sossen, weg met de liberalen en in met de nationalisten. Dat heet democratie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

We zouden in Vlaanderen al kunnen beginnen met de democratie haar verkozenen te respecteren? De nationalisten zeggen dat er budget is, maar het verkeerd uitgegeven wordt. Als we nu eens stoppen met de opgebouwde welvaart van onze voorouders uit te delen aan criminelen? Als we de politiek nu eens vereenvoudigen naar een republiek? Niemand kan langer ontkennen dat dit meer op een communisme dan democratie lijkt. Niemand rond mij is nog geroepen daar verder aan bij te dragen. Het is je eigen graf graven. Weg met de sossen, weg met de liberalen en in met de nationalisten. Dat heet democratie.

Als kortzichtigheid een optie is die we beter kunnen begrijpen dan zou ik niet nalaten om het ruimere perspectief achterwege te laten. En hoe meer mensen dergelijke wereldbeelden aanhangen, hoe waarachtiger de kortzichtigheid. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Als kortzichtigheid een optie is die we beter kunnen begrijpen dan zou ik niet nalaten om het ruimere perspectief achterwege te laten. En hoe meer mensen dergelijke wereldbeelden aanhangen, hoe waarachtiger de kortzichtigheid. 

Dat is een democratie. De meerderheid in staat stellen fouten te maken om daaruit te leren. 

Liever de geschiedenis in dan racist, xenofoob of islamofoob en een veilig Europa, eerder dan poco en de kleinkinderen horen zeuren waarom we niets deden...

Het doek is gevallen, nationalisten zijn de nieuwe meerderheid. Alle voorgaande bruggen worden opgeblazen en het politiek landschap wordt vakkundig ontmijnd... 

Expect it like Jesus to come.

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is een democratie. De meerderheid in staat stellen fouten te maken om daaruit te leren. Liever de geschiedenis in dan racist, xenofoob of islamofoob en een veilig Europa, eerder dan poco en de kleinkinderen horen zeuren waarom we niets deden... Het doek is gevallen, nationalisten zijn de nieuwe meerderheid. Alle voorgaande bruggen worden opgeblazen en het politiek landschap wordt vakkundig ontmijnd... Expect it like Jesus to come.

Bijna onwaarschijnlijk, maar toch waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Bijna onwaarschijnlijk, maar toch waar.

De voorlopige begroting is goedgekeurd. Begrijp jij dat nu? Er is nergens geld voor, maar wel voor meer migratie en het koningshuis? Net datgene waar Vlaanderen tegen stemde.

Er is een Vlaamse onafhankelijkheid nodig met eigen soevereiniteit. Nu meer dan ooit. Minder migratie en geen koningshuis, dat is wat moet gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

De voorlopige begroting is goedgekeurd. Begrijp jij dat nu? Er is nergens geld voor, maar wel voor meer migratie en het koningshuis? Net datgene waar Vlaanderen tegen stemde. Er is een Vlaamse onafhankelijkheid nodig met eigen soevereiniteit. Nu meer dan ooit. Minder migratie en geen koningshuis, dat is wat moet gebeuren.

Er was ooit een tijd dat ik verwees naar de paradox van oplossingen, hiermee zeggend dat er verschillende manieren zijn om een gegeven probleem op te lossen waardoor principieel een luxeprobleem ontstaat. Op dat moment is er een co-creatieve consensus noodzakelijk en een degelijk plan van aanpak om een en ander in goede banen te leiden. Dit fenomeen wordt echter bemoeilijkt door een manier van denken dat het probleem nu net in stand houdt, vaak onwetend over de verschillende alternatieven die beschikbaar zijn. En erger, oplossingen worden maar al te vaak gepercipieerd binnen een manier van denken waardoor de aangeboden remedies als het ware, zij het onbewust, in de kiem versmacht worden zonder degelijk begrip waarom. De combinatie van al deze factoren maakt dialoog quasi onmogelijk, en wie zich hiervan bewust is wordt getuige van een haast onwaarschijnlijke tragedie die dagelijks mensen treft in hun welzijnsbeleving. Noem het economie in een notendop, tevens de reden waarom ik ooit om aandacht en hulp vroeg van de Kerk, helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Er was ooit een tijd dat ik verwees naar de paradox van oplossingen, hiermee zeggend dat er verschillende manieren zijn om een gegeven probleem op te lossen waardoor principieel een luxeprobleem ontstaat. Op dat moment is er een co-creatieve consensus noodzakelijk en een degelijk plan van aanpak om een en ander in goede banen te leiden. Dit fenomeen wordt echter bemoeilijkt door een manier van denken dat het probleem nu net in stand houdt, vaak onwetend over de verschillende alternatieven die beschikbaar zijn. En erger, oplossingen worden maar al te vaak gepercipieerd binnen een manier van denken waardoor de aangeboden remedies als het ware, zij het onbewust, in de kiem versmacht worden zonder degelijk begrip waarom. De combinatie van al deze factoren maakt dialoog quasi onmogelijk, en wie zich hiervan bewust is wordt getuige van een haast onwaarschijnlijke tragedie die dagelijks mensen treft in hun welzijnsbeleving. Noem het economie in een notendop, tevens de reden waarom ik ooit om aandacht en hulp vroeg van de Kerk, helaas.

Hoezo in de kiem smoren zonder begrip van waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoezo in de kiem smoren zonder begrip van waarom?

Geen idee, over wat precies gaat het?

16 uur geleden zei Fundamenteel:

De voorlopige begroting is goedgekeurd. Begrijp jij dat nu? Er is nergens geld voor, maar wel voor meer migratie en het koningshuis? Net datgene waar Vlaanderen tegen stemde. Er is een Vlaamse onafhankelijkheid nodig met eigen soevereiniteit. Nu meer dan ooit. Minder migratie en geen koningshuis, dat is wat moet gebeuren.

Dat geld wordt gegenereerd door mensen producten te laten maken die ze eigenlijk niet nodig hebben maar wel moeten consumeren om niet in een economische recessie te verzanden. Het alternatief laten we hier buiten beschouwing, speciaal voor jou omdat we nu eenmaal leden nodig hebben om ons te verheerlijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je zegt economie, maar ben ik verkeerd het persoonlijk te nemen? Daarom dus mijn vraag. De vraag is dan meer: over wie gaat het? Wie is "ze". 

Mensen in deze wereld, je bent er elke dag getuige van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Mensen in deze wereld, je bent er elke dag getuige van.

Maar ze houden me nergens in tegen hoor. Ze probeerden, maar ik koos een alternatief wat werkt (voor mij). 

Daarom is het beter Babylon de rug toe te keren en uw eigen script te schrijven. Wij verhuizen al uit de grootstad, dat zal veel helpen.

Je kan nooit erkenning krijgen van goddelozen die het geld beheren. Wij zijn een hoopje mieren waar ze gewoon overheen bouwen. Geef Caeser wat Caesar toekomt. Geld is ons middel niet. Het is wel een middel, maar beter is een wereld waar je kan overleven zonder. Beter is wereldwijd zuiver drinkwater voorzien dan meer geld uitdelen dat telkens terugvloeit naar de meest corrupte ter aarde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid