Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Jezus is de weg tot het Koninkrijk. Lijkt me sterk dat islampleasers de Zoon loochenen. Jezus, de profeten en de apostelen maakten de bijbel, niet jij. Lees Johannes en de Openbaringen. Timotheüs is ook geen onbelangrijke.

Ja, misschien wel, ik wil naar huis, naar dat land waar koeien tango dansen, de kippen snowboarden, waar glaskikkers regeringshoofd zijn en zinnige dingen zeggen, waar de roodborstjes tollen als een wasmachine bij het aanhoren van het trompetgeschal van de mestkevers, waar de mieren nog een logica hanteren die ook voor zwaluwen begrijpelijk is, waar de withandgibbon nijlpaarden op z’n rug torst wanneer dat wenselijk is, waar de zwanen ook iets mogen zeggen, waar klimaatdebatten niet eens aan de orde zijn en papier gewoon papier is, en getallen getallen. Ja, misschien wel, ik wil naar huis.

37 minuten geleden zei Thinkfree:

Das onzin, want immers is je politiek christelijk creër je een geheel ander klimaat. Ook genoeg bijbelse personages die God lief hadden en zeer hoog in vaandel stonden in een land oftewel regering. Daarnaast hebben wij geen strijd tegen vlees en bloed maar tegen geestelijke overheden.

Men zegt dat het niet christelijk is om er zeker van te zijn dat de macht in anderen hun handen blijft, leuke strategie maar een beetje doorzichtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei Thinkfree:

Das onzin, want immers is je politiek christelijk creër je een geheel ander klimaat. Ook genoeg bijbelse personages die God lief hadden en zeer hoog in vaandel stonden in een land oftewel regering. Daarnaast hebben wij geen strijd tegen vlees en bloed maar tegen geestelijke overheden.

Maar regeringen zijn een onderdeel van deze wereld en deze wereld staat onder invloed van satan, de god van dit samenstel, zoals de Bijbel hem noemt. Dus bedrijf je politiek dan ben je een deel van deze wereld die onder invloed van satan staat. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Maar regeringen zijn een onderdeel van deze wereld en deze wereld staat onder invloed van satan, de god van dit samenstel, zoals de Bijbel hem noemt. Dus bedrijf je politiek dan ben je een deel van deze wereld die onder invloed van satan staat. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

Wat is dat nu voor redenatie. Voor Regeringen kun je dan alles invullen. Jehova getuigen, Nederlanders, astmapatienten......

Dus ben je Jehova getuige, Nederlander of astma patient, dan sta je onder invloed van satan. Niet zo moeilijk toch ? 

De clou is dat je dit soort idiote redenaties doorprikt en zelf nadenkt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wat is dat nu voor redenatie. Voor Regeringen kun je dan alles invullen. Jehova getuigen, Nederlanders, astmapatienten......

Dus ben je Jehova getuige, Nederlander of astma patient, dan sta je onder invloed van satan. Niet zo moeilijk toch ? 

De clou is dat je dit soort idiote redenaties doorprikt en zelf nadenkt.

Ik vind jou redenatie idioter hoor. Sinds wanneer hebben astmapatiënten politieke verantwoording in bijv de Tweede Kamer? Je wilt het niet snappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Ik vind jou redenatie idioter hoor. Sinds wanneer hebben astmapatiënten politieke verantwoording in bijv de Tweede Kamer? Je wilt het niet snappen.

Alles wat geen JG is, is onderdeel van deze wereld en staat onder invloed van satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei sjako:

Maar regeringen zijn een onderdeel van deze wereld en deze wereld staat onder invloed van satan, de god van dit samenstel, zoals de Bijbel hem noemt. Dus bedrijf je politiek dan ben je een deel van deze wereld die onder invloed van satan staat. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

Geen strijd tegen vlees en bloed, maar geestelijken overheden. Juist als hoogeplaatste christen is deze strijd juist effectiever.

Door die plaatsen als christen links te laten liggen geef jij/jullie die geestelijken overheden alle vrijheid. Het tegenovergestelde is dus waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Thinkfree:

Door die plaatsen als christen links te laten liggen geef jij/jullie die geestelijken overheden alle vrijheid. Het tegenovergestelde is dus waar.

Bemoeienis met politiek wordt in Openbaring hoererij genoemd......

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Waar?

Openbaring 18:3

Hij riep met een krachtige stem: ‘Ze is gevallen! Babylon de Grote is gevallen!aZe is een woonplaats geworden van demonen en een plaats waar elke onreine geest* en elke onreine en gehate vogel zich schuilhoudt.b 3  Alle volken zijn het slachtoffer geworden van de wijn van de wellust*van haar seksuele immoraliteit.* De koningen van de aarde hebben seksuele immoraliteit met haar bedreven en de kooplieden* van de aarde zijn rijk geworden door de kracht van haar schaamteloze weelde.’

Hier wordt over Babylon de Grote gesproken. Als je dit onderzoekt dan blijkt dit het 'Wereldrijk van valse religie' te zijn. Valse religie bedrijft dus seksuele immoraliteit = hoererij met de 'koningen van de aarde = regeringen' en de 'kooplieden'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Openbaring 18:3

Hij riep met een krachtige stem: ‘Ze is gevallen! Babylon de Grote is gevallen!aZe is een woonplaats geworden van demonen en een plaats waar elke onreine geest* en elke onreine en gehate vogel zich schuilhoudt.b 3  Alle volken zijn het slachtoffer geworden van de wijn van de wellust*van haar seksuele immoraliteit.* De koningen van de aarde hebben seksuele immoraliteit met haar bedreven en de kooplieden* van de aarde zijn rijk geworden door de kracht van haar schaamteloze weelde.’

Hier wordt over Babylon de Grote gesproken. Als je dit onderzoekt dan blijkt dit het 'Wereldrijk van valse religie' te zijn. Valse religie bedrijft dus seksuele immoraliteit = hoererij met de 'koningen van de aarde = regeringen' en de 'kooplieden'. 

Sorry hoor, maar slaat nergens op regeringen en kooplieden> gebruik jij geld?

Uiteraard worden regeringen Godloos zonder christenen, een christen hoort zijn licht te laten schijnen dit gaat dan ook het best op de top van de berg, niet in het dal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Sorry hoor, maar slaat nergens op regeringen en kooplieden> gebruik jij geld?

Uiteraard worden regeringen Godloos zonder christenen, een christen hoort zijn licht te laten schijnen dit gaat dan ook het best op de top van de berg, niet in het dal.

Het gaat erom dat de 'valse religie' hoereert met 'de koningen der aarde' en met de kooplieden. Ze verrijken zich dus. Iets wat je veel ziet in valse religie met hun tempels, goud, edelstenen etc. Ben een beetje aan het googelen hoe anderen hier over denken, maar kom deze gedachte vaker tegen, o.a. hier.

https://www.zoeklicht.nl/artikelen/babylon+de+valse+bruid_316

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Het gaat erom dat de 'valse religie' hoereert met 'de koningen der aarde' en met de kooplieden. Ze verrijken zich dus. Iets wat je veel ziet in valse religie met hun tempels, goud, edelstenen etc.

Des te meer zijn er ware christenen nodig die hun licht laten schijnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Thinkfree:

Des te meer zijn er ware christenen nodig die hun licht laten schijnen. 

En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt. (Op.18:4, SV)

Even vooropgesteld dat het al zover in de tijd is als dat hier wordt beschreven (wat ik waag te betwijfelen), staat hier juist dat je er niet mee behoort in te laten. Uitgaan van staat niet gelijk aan je mengen in de politiek.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt. (Op.18:4, SV)

Anders vertaald doe de ongerechtigheden weg, en wandel de gerechtigheid na.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Thinkfree:

Een ware christen is niet meer in haar maar is al uit haar in Christus, schijnende zijn licht in haar.

Tis een oproep tot bekering

Ja, maar ook een waarschuwing UIT valse religie te komen. Wat die valse religie is moet jezelf maar bepalen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wat is dat nu voor redenatie. Voor Regeringen kun je dan alles invullen. Jehova getuigen, Nederlanders, astmapatienten......

Dus ben je Jehova getuige, Nederlander of astma patient, dan sta je onder invloed van satan. Niet zo moeilijk toch ? 

De clou is dat je dit soort idiote redenaties doorprikt en zelf nadenkt.

Ik vind jou redenatie idioter hoor. Sinds wanneer hebben astmapatiënten politieke verantwoording in bijv de Tweede Kamer? Je wilt het niet snappen.

Dat hebben ze niet en daar gaat het ook niet over. Ik snap het heel goed en borduur alleen maar verder op jouw redenatie:

2 uur geleden zei sjako:

Maar regeringen zijn een onderdeel van deze wereld en deze wereld staat onder invloed van satan, de god van dit samenstel, zoals de Bijbel hem noemt. Dus bedrijf je politiek dan ben je een deel van deze wereld die onder invloed van satan staat. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Even vooropgesteld dat het al zover in de tijd is als dat hier wordt beschreven (wat ik waag te betwijfelen), staat hier juist dat je er niet mee behoort in te laten. Uitgaan van staat niet gelijk aan je mengen in de politiek.

Nee, maar hoererij met de koningen der aarde wel. De ware religie moet gaan over het dienen God en Jezus Christus. Alles daarbuiten wordt hier hoererij genoemd. Lijkt me duidelijk. Uitgaan van haar is dus het verlaten van valse religie.

17 minuten geleden zei Thinkfree:

Anders vertaald doe de ongerechtigheden weg, en wandel de gerechtigheid na.

Ga binnen in de Kerk of Gemeente opgericht door Jezus Christus en ga UIT van alles wat dat niet is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Nee, maar hoererij met de koningen der aarde wel. De ware religie moet gaan over het dienen God en Jezus Christus. Alles daarbuiten wordt hier hoererij genoemd. Lijkt me duidelijk. Uitgaan van haar is dus het verlaten van valse religie.

Ik denk dat je dan best ook alle aardse bloedlijnen doorknipt, om zodoende rechtstreeks vanuit het hogere zelf te kunnen ageren. Het verhaal wordt dan heel anders en ook veel logischer om te begrijpen, net zoals valse religies zeer transparant in de schijnwerpers komen te staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Bemoeienis met politiek wordt in Openbaring hoererij genoemd......

Nee, dat wordt het niet. Er staat iets anders en jou wordt opgelegd dat je dit zo moet interpreteren.

17 minuten geleden zei TTC:

En wat doe je dan met alle nieuwe monaden die op aarde verschijnen? 

Wat doen zij met jou ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei TTC:

Ik denk dat je dan best ook alle aardse bloedlijnen doorknipt, om zodoende rechtstreeks vanuit het hogere zelf te kunnen ageren. Het verhaal wordt dan heel anders en ook veel logischer om te begrijpen, net zoals valse religies zeer transparant in de schijnwerpers komen te staan. 

Ik bedoel natuurlijk bemoeienissen van een religie die anders zijn van waar het om moet draaien. Liefde voor God, Jezus en de medemens en het verkondigen van Gods Koninkrijk dmv het loskoopoffer van Jezus als enige oplossing voor alle problemen van de mensheid. Liefdadigheid bijv hoort ook bij de Kerk van Jezus Christus. 

14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat wordt het niet. Er staat iets anders en jou wordt opgelegd dat je dit zo moet interpreteren.

Dus Babylon hoereert niet met de koningen der aarde? Er staat wat anders.....??

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid