Spring naar bijdragen
Gaitema

Eindtijd

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Is dat een neen? ūü§Ē¬†

Voor wat ga je bidden eigenlijk, dat de kerk gaat pleiten voor of doen wat ze al eeuwen vergeten zijn misschien? Ben benieuwd, dat kan je op internet toch ook terugvinden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei TTC:

Voor wat ga je bidden eigenlijk, dat de kerk gaat pleiten voor of doen wat ze al eeuwen vergeten zijn misschien? Ben benieuwd, dat kan je op internet toch ook terugvinden?

Zie groepsgebed. Vanavond voor de slachtoffers en nabestaanden van brutaal geweld in onze steden. Om 21h.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Zie groepsgebed. Vanavond voor de slachtoffers en nabestaanden van brutaal geweld in onze steden. Om 21h.

Denk dat het collectieve verdriet van vergetelheid nog vele malen groter is, misschien slechts een druppel op een hete plaat voor wie het niet graag hoort natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Denk dat het collectieve verdriet van vergetelheid nog vele malen groter is, misschien slechts een druppel op een hete plaat voor wie het niet graag hoort natuurlijk.

Gebed is ons wapen. Ik ga mij toewijden aan het gebed. Graag in collectief zodat we ons allen op hetzelfde kunnen richten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gebed is ons wapen. Ik ga mij toewijden aan het gebed. Graag in collectief zodat we ons allen op hetzelfde kunnen richten. 

Op wat ga je je richten, totale destructie van het een of het ander?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Dat zijn er miljoenen, en dan WOIII nog.

Openbaringen 6:7-10 En toen Het het vierde zegel geopend had, hoorde ik een stem van het vierde dier, die zeide: Kom en zie! En ik zag, en ziet, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was de dood; en de hel volgde hem na. En hun werd macht gegeven om te doden tot het vierde deel der aarde, met zwaard, en met honger, en met den dood, en door de wilde beesten der aarde. En toen Het het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen dergenen, die gedood waren om het Woord Gods, en om de getuigenis, die zij hadden. En zij riepen met grote stem, zeggende: Hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet van degenen, die op de aarde wonen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer een zinkgat. Ik vind het altijd zo bijzonder dat er steeds geen mensen werden verzwolgen, maar dit keer zijn er twee doden en twee gewonden gevallen. Gezien de omvang hadden het er nog veel meer kunnen zijn. Twee personenauto's, een pick up truc en een bus zijn er in gereden. De bestuurders van de personenauto's zijn dood, de bestuurders van de truc en de bus zijn gewond maar leven nog.  Er zaten gelukkig geen passagiers in de bus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Openbaringen 6:7-10 En toen Het het vierde zegel geopend had, hoorde ik een stem van het vierde dier, die zeide: Kom en zie! En ik zag, en ziet, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was de dood; en de hel volgde hem na. En hun werd macht gegeven om te doden tot het vierde deel der aarde, met zwaard, en met honger, en met den dood, en door de wilde beesten der aarde. En toen Het het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen dergenen, die gedood waren om het Woord Gods, en om de getuigenis, die zij hadden. En zij riepen met grote stem, zeggende: Hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet van degenen, die op de aarde wonen?

Langzamerhand komt het over dat al die teksten niet bedoeld zijn om ze te begrijpen dan wel als afweermechanismen ingezet worden om mensen te misleiden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei TTC:

Langzamerhand komt het over dat al die teksten niet bedoeld zijn om ze te begrijpen dan wel als afweermechanismen ingezet worden om mensen te misleiden.

Het is de oorlog na Wo3 die u beter vreest ;) 

En wat als ze gelijktijdig uitbreken? Men ontketent een wo3 met Iran en als antwoord een islamitische burgeroorlog in Europese grootsteden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is de oorlog na Wo3 die u beter vreest. En wat als ze gelijktijdig uitbreken? Men ontketent een wo3 met Iran en als antwoord een islamitische burgeroorlog in Europese grootsteden.

Op onwetendheid kan je bijna je klok gelijk zetten, in tussentijd is het gokken wie nu het lont gaat aansteken en over de alternatieven zwijgen we als vermoord.

Sn7VOKE.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het alternatief is Christus, niets anders. 

Straks komt hij terug en kan hij z'n beklag gaan doen in de tempel, bijna achterlijk. Je gebruikt Christus enkel als dooddoener om daarna je haatzaaierij weer te kunnen opstarten, het is als blasfemie.

bewerkt door TTC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Het alternatief is Christus, niets anders. 

Het vergt wellicht enige gewenning om ons het zogeheten 4D-denken eigen te maken, aanvankelijk misschien zelfs verworpen door het typische 3D-denken dat geen ruimte, misschien zelfs niet eens de tijd, vindt om een en ander correct te kaderen. Het mengen van de twee denkkaders leidt dan ook vaak tot verwarring, dit is eigen aan paradigmaverschuivingen waarvan de draagkracht best niet kan onderschat worden. Paradoxaal genoeg kunnen we dit simuleren aan de hand van betrekkelijk¬†eenvoudige denkoefeningen, op zich logisch aangezien het a priori nu eenmaal over manieren van denken gaat. Anders gezegd, het volgen van verschillende denksporen leidt tot andere uitkomsten en mogelijke conclusies die ook als overweldigend kunnen ervaren worden. We menen dan ook dat christenen een sleutelrol spelen¬†binnen dit geheel, een serene en veilige ‚Äėopen dialoog‚Äô omgeving lijkt daarom niet ongepast. Een en ander sluit perfect aan bij de aspiraties van de nieuwe kerkleiding, in hoeverre correct ge√Įnterpreteerd en ontvankelijk verklaard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Straks komt hij terug en kan hij z'n beklag gaan doen in de tempel, bijna achterlijk. Je gebruikt Christus enkel als dooddoener om daarna je haatzaaierij weer te kunnen opstarten, het is als blasfemie.

Ik zaai geen haat door de haters bekend te maken he. Het is u die mijn mening haat, maar dat maakt mij geen hater.

Ik doe dit uit liefde. Zeer gevaarlijk motief voor tegenstanders, ik weet het. Maar ik zal blijven vechten en stapsgewijs steeds dichter bij mijn doel komen. Kijk eens 4j terug in tijd en vandaag... it is changing. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik zaai geen haat door de haters bekend te maken he. Het is u die mijn mening haat, maar dat maakt mij geen hater. Ik doe dit uit liefde. Zeer gevaarlijk motief voor tegenstanders, ik weet het. Maar ik zal blijven vechten en stapsgewijs steeds dichter bij mijn doel komen. Kijk eens 4j terug in tijd en vandaag... it is changing. 

Zever zo niet, het is niet anders dan haat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Zever zo niet, het is niet anders dan haat.

Veel leden zag dat, tot ik een concreet voorbeeld vraag, dan is er stilte. 

Ja ik ben intolerant naar intolerantie en heb geen greintje empathie voor lieden met bloed aan de handen die weigeren verantwoordelijkheid op te nemen en de bloedhanden in onschuld wassen. Dat je dat als haat wil klasseren, so be it.

Maar anders kan ik me geen voorbeeld bedenken. Ik ben gewoon conservatief en nationalistisch. Dat jij dat als haat opneemt is eerder omdat jij mij haat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Veel leden zag dat, tot ik een concreet voorbeeld vraag, dan is er stilte. Ja ik ben intolerant naar intolerantie en heb geen greintje empathie voor lieden met bloed aan de handen die weigeren verantwoordelijkheid op te nemen en de bloedhanden in onschuld wassen. Dat je dat als haat wil klasseren, so be it. Maar anders kan ik me geen voorbeeld bedenken. Ik ben gewoon conservatief en nationalistisch. Dat jij dat als haat opneemt is eerder omdat jij mij haat.

Je manipuleert elk debat door doelbewust elke verruiming en beter begrip te ondermijnen, op deze manier kan je terug je haat spuien en mensen verdelen.

bewerkt door TTC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Je manipuleert elk debat door doelbewust elke verruiming en beter begrip te ondermijnen, op deze manier kan je terug je haat spuien en mensen verdelen.

Neen ik ben gewoon standvast, er is geen plaats voor uw alternatieven in dit koninkrijk. Dat maakt mij geen hater, maar dat jij dat niet ventileren kan maakt u de hater :)

Solus Christus. Protego causa in sanctus. AVV VVK }-)

bewerkt door Fundamenteel
causa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen ik ben gewoon standvast, er is geen plaats voor uw alternatieven in dit koninkrijk. Dat maakt mij geen hater, maar dat jij dat niet ventileren kan maakt u de hater Solus Christus. Protego causa in sanctus. AVV VVK }-)

Volgens de laatste berichtgeving zou de mondiale schuldenberg nu ongeveer 243.200.000.000.000 USD bedragen, dit bedrag zal wellicht nog aanzienlijk stijgen aangezien een brood in het jaar 2500 ongeveer 4.000.000 ‚ā¨ zal kosten. Hoe deze bedragen nu juist tot stand komen laten we hier even buiten beschouwing maar het staat vast dat zelfs de meest gerenommeerde systeemwetenschappers met de handen in het haar zitten, de kloof tussen wetenschap en politiek blijkt immers te groot om te verwachten dat een redelijke dialoog tot de mogelijkheden behoort.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Volgens de laatste berichtgeving zou de mondiale schuldenberg nu ongeveer 243.200.000.000.000 USD bedragen, dit bedrag zal wellicht nog aanzienlijk stijgen aangezien een brood in het jaar 2500 ongeveer 4.000.000 ‚ā¨ zal kosten. Hoe deze bedragen nu juist tot stand komen laten we hier even buiten beschouwing maar het staat vast dat zelfs de meest gerenommeerde systeemwetenschappers met de handen in het haar zitten, de kloof tussen wetenschap en politiek blijkt immers te groot om te verwachten dat een redelijke dialoog tot de mogelijkheden behoort.

Als de schuldeisers dood zijn sterft daar automatisch de schuld. Of dacht je dat ze mee mogen spelen als de orde zich hersteld? Dat er vergiffenis is? Zou dat niet onrechtvaardig zijn naartoe de zielen die in het vlees afzagen door de vorige orde?

Het is bv geen haat als ze Macron op de guillotine leggen he, dat is gewoon causaliteit.

Niemand houdt dit tegen behalve JC Himself. Hij staat boven uw alternatieven, alas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is geen plaats voor uw alternatieven in dit koninkrijk

Zo zie je maar, telkens opnieuw en dat alsof de duivel in persona aan het werk is op dit forum.

Hij staat boven uw alternatieven, alas.

Het gaat niet eens over 'mijn' alternatieven, zo blind ben je inmiddels.

bewerkt door TTC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Zo zie je maar, telkens opnieuw en dat alsof de duivel in persona aan het werk is op dit forum.

Het gaat niet eens over 'mijn' alternatieven, zo blind ben je inmiddels.

Maar zelfs het jubeljaar komt niet tot de schuldeiser dood is. Die heeft een agenda en dat agenda dient uw belang niet.

Dus eerst vechten voor vrede. Zonder gevecht geen vrede.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar zelfs het jubeljaar komt niet tot de schuldeiser dood is. Die heeft een agenda en dat agenda dient uw belang niet. Dus eerst vechten voor vrede. Zonder gevecht geen vrede.

Dood, haat en verderf, dat is het enige dat je predikt onder het mom van het Christendom. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

√ó

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid