Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

9 minuten geleden zei sjako:
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat wordt het niet. Er staat iets anders en jou wordt opgelegd dat je dit zo moet interpreteren.

Dus Babylon hoereert niet met de koningen der aarde? Er staat wat anders.....??

Je stelde:

2 uur geleden zei sjako:

Bemoeienis met politiek wordt in Openbaring hoererij genoemd......

Ik lees het woord politiek nergens in Openbaring.

Het wordt jou opgelegd dat zo te interpreteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik lees het woord politiek nergens in Openbaring.

Wel de koningen van de wereld, dat lijkt me toch wel hetzelfde in het licht van die tijd. En er wordt me niks opgelegd. Het is volkomen logisch en komt overeen met de rest van de Bijbel. Alles wordt uitgelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei sjako:

Ik bedoel natuurlijk bemoeienissen van een religie die anders zijn van waar het om moet draaien. Liefde voor God, Jezus en de medemens en het verkondigen van Gods Koninkrijk dmv het loskoopoffer van Jezus als enige oplossing voor alle problemen van de mensheid. Liefdadigheid bijv hoort ook bij de Kerk van Jezus Christus.

Daar zeg je wat, we kunnen van deze planeet een paradijs maken maar men verkiest vaak liever een andere plek in de oneindige kosmos. Op dat moment wordt religie als een vluchtweg en God stelt de middelen ter beschikking hier op aarde. Op den duur vormt er zoiets dat op een tragische absurditeit gaat lijken, het is maar waar je je goed bij voelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Mullog, als je bv in kledij van een Nederlandse producent zou kopen is dat beter voor je economie, milieu. Dat is wat ik je eigenlijk wil zeggen zonder daar teveel woorden aan vuil te maken. Er is een reden waarom iets goedkoop/goedkoper is. Soms omdat het lokaal is, soms omdat alle kosten gedrukt zijn door mensonterende toestanden, nog maar t zwijgen over de ecologische impact ervan. 

Daar heb je helemaal gelijk in. De keerzijde is dat één short van € 80 misschien nog wel op te brengen is maar dat een complete garderobe voor veel mensen onbetaalbaar zal worden. De ervaring is dat de meeste mensen dan uiteindelijk voor het goedkope spul kiezen. En kledij van een Nederlandse producent kopen is geen optie meer, want alles is al naar lage lonen landen verhuisd en dat gaat echt niet meer terugkomen. Ook een aspect waar jou nationalistische politiek op stuk loopt.

 

9 uur geleden zei Fundamenteel:

De kosten van energie zijn bijna verdubbeld sedert de euro, if not verdriedubbeld. Hallo? 

Verdubbeld, maar ik had het over vanaf nu en niet over vanaf de invoering van de EURO. Overigens is dat pas een paar jaar na de invoering van de EURO begonnen en het fluctueert nogal met de open neer gang van de economie dus ik denk dat de EURO daar zelf niks mee te maken heeft gehad.

9 uur geleden zei Fundamenteel:

De wereldoorlogen waren echt wel meer dan wat haat vanuit nationalisme hoor. Maar laten we dat padje liever vermijden.

Ik zie niet in waarom dat pad vermeden zou moeten worden. Natuurlijk was het meer dan haat vanuit nationalisme maar het klootjesvolk liet zich maar al te makkelijk op basis van eer en vaderland als kanonnenvoer naar het slagveld leiden. Dat gebeurt nog steeds. De Engelsen laten zich vrolijk door charlatans een economisch rampzalige Brexit in loodsen, voor eer en vaderland. De Serviërs, Kroaten en Bosniërs maakten elkaar af op basis nationalisme. In Afrika zijn het stammen die elkaar te vuur en te zwaard bestrijden op basis van etnische gronden. De mensen die dat aanzwengelen doen dat om controle te krijgen over waardevolle grondstoffen maar de mensen vermoorden elkaar omdat ze van verschillende stammen zijn. Haat is een makkelijk vuurtje om op te stoken.

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Een Nederlander die zegt dat bijna een jaar opstanden niets betekenen?

Ik zeg dat ze nauwelijks iets bereikt hebben. Dat de revolutie nergens toe heeft geleid, dan alleen maar rellen en vernielen. En nee, dan betekent het niets. Dan hebben mensen die oprecht iets wilde bereiken hun protest zien kapen door een stelletje tuig dat nergens om geeft en alleen uit is chaos en rellen.

En ik heb je al een paar keer aangetoond dat dat verkrachten en moorden niet zo excessief plaatsvindt als jij zoals altijd overdrijft. Daarmee praat ik het niet goed maar de meeste verkrachtingen vinden in familie en vriendenkring plaats, zoals ook de meeste moorden.

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat ik die mensen dood wens is mijn inziens geen oproep tot. 

Een bijzonder christelijk standpunt, zeker voor iemand die zeer expliciet Jezus aanhangt en waarmee je precies datgene doet waar die rechtse kliek die je aanhangt iedereen altijd van beschuldigt. Demoniseren. 

 

12 uur geleden zei antoon:

met dit linkse beleid sluit ik niets uit voor de toekomst, burgeroorlog, onderdrukking, censuur, holocaust op mensen en/of gebouwen

Ik dacht dat burgeroorlogen zowel door links als door rechts gestart worden (meestal tegen elkaar), dat de holocaust toch echt aan rechts te wijten is geweest en ik ben echt nieuwsgierig hoeveel gebouwen, waar en wanneer slachtoffer van de holocaust zijn geworden.

Verder doe je hier een hoop politieke uitspraken voor iemand die van zijn sekteleiding opdracht heeft gekregen om niet aan politiek te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Fundamenteel:

De meerderheid zegt daar neen tegen en willen die dictators dood.

Misschien wil men gewoon zeggen wakker maken, in de gnostiek staat dood immers ook voor slapende mensen. Kortom, religieuze teksten zijn vaak ook metaforisch te beschouwen, sommigen nemen ze echter letterlijk met alle gevolgen van dien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik lees het woord politiek nergens in Openbaring.

Wel de koningen van de wereld, dat lijkt me toch wel hetzelfde in het licht van die tijd. En er wordt me niks opgelegd. Het is volkomen logisch en komt overeen met de rest van de Bijbel. Alles wordt uitgelegd.

Nee hoor. Dat wat vroeger een koning heette, noemen we tegenwoordig: een koning (verrassing !)
En dat wat tegenwoordig politiek heet, noemde men al bij de oude Grieken ...  (hint, begint met P, eindigt op OLITIEK)
Politicus is een woord dat de Romeinen al kenden.

De uitleg die jij krijgt klopt dus niet.
Tussen uitleggen en opleggen zit geen verschil als je openlijk geen kritiek mag geven op de uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De uitleg die jij krijgt klopt dus niet. Tussen uitleggen en opleggen zit geen verschil als je openlijk geen kritiek mag geven op de uitleg.

Er zijn er maar weinigen die het doorhebben, heel bijzonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Mullog:

Daar heb je helemaal gelijk in. De keerzijde is dat één short van € 80 misschien nog wel op te brengen is maar dat een complete garderobe voor veel mensen onbetaalbaar zal worden. De ervaring is dat de meeste mensen dan uiteindelijk voor het goedkope spul kiezen. En kledij van een Nederlandse producent kopen is geen optie meer, want alles is al naar lage lonen landen verhuisd en dat gaat echt niet meer terugkomen. Ook een aspect waar jou nationalistische politiek op stuk loopt.

 

Verdubbeld, maar ik had het over vanaf nu en niet over vanaf de invoering van de EURO. Overigens is dat pas een paar jaar na de invoering van de EURO begonnen en het fluctueert nogal met de open neer gang van de economie dus ik denk dat de EURO daar zelf niks mee te maken heeft gehad.

Ik zie niet in waarom dat pad vermeden zou moeten worden. Natuurlijk was het meer dan haat vanuit nationalisme maar het klootjesvolk liet zich maar al te makkelijk op basis van eer en vaderland als kanonnenvoer naar het slagveld leiden. Dat gebeurt nog steeds. De Engelsen laten zich vrolijk door charlatans een economisch rampzalige Brexit in loodsen, voor eer en vaderland. De Serviërs, Kroaten en Bosniërs maakten elkaar af op basis nationalisme. In Afrika zijn het stammen die elkaar te vuur en te zwaard bestrijden op basis van etnische gronden. De mensen die dat aanzwengelen doen dat om controle te krijgen over waardevolle grondstoffen maar de mensen vermoorden elkaar omdat ze van verschillende stammen zijn. Haat is een makkelijk vuurtje om op te stoken.

Ik zeg dat ze nauwelijks iets bereikt hebben. Dat de revolutie nergens toe heeft geleid, dan alleen maar rellen en vernielen. En nee, dan betekent het niets. Dan hebben mensen die oprecht iets wilde bereiken hun protest zien kapen door een stelletje tuig dat nergens om geeft en alleen uit is chaos en rellen.

En ik heb je al een paar keer aangetoond dat dat verkrachten en moorden niet zo excessief plaatsvindt als jij zoals altijd overdrijft. Daarmee praat ik het niet goed maar de meeste verkrachtingen vinden in familie en vriendenkring plaats, zoals ook de meeste moorden.

Een bijzonder christelijk standpunt, zeker voor iemand die zeer expliciet Jezus aanhangt en waarmee je precies datgene doet waar die rechtse kliek die je aanhangt iedereen altijd van beschuldigt. Demoniseren. 

 

Ik dacht dat burgeroorlogen zowel door links als door rechts gestart worden (meestal tegen elkaar), dat de holocaust toch echt aan rechts te wijten is geweest en ik ben echt nieuwsgierig hoeveel gebouwen, waar en wanneer slachtoffer van de holocaust zijn geworden.

Verder doe je hier een hoop politieke uitspraken voor iemand die van zijn sekteleiding opdracht heeft gekregen om niet aan politiek te doen.

Mullog toch :) We zijn zo anders. 

1. Die bedrijven komen dan uit de lage loonlanden terug naar hier. Het is de bedoeling onze economie terug op te bouwen. Niet die van China of Oost Europa. De linkerzijde verfoeit het om een loonlastenverlaging te geven. De nationalisten geven die en halen dat geld uit een aantal overbodige zaken af te schaffen. Zoals o.a. de monarch en de senaat. Asielzoekers hoeven geen uitkering te krijgen. Louter voedsel en onderdak tot ze terug gaan. Blijven is geen optie voor mensen die niet kunnen bijdragen aan de economie. Amerika werd enkel groot door migranten die kwamen om te werken. Vandaag is er geen werk, geen woning en geen ordehandhaving op overschot andermans problematiek erbij te nemen. Wie dat toch doet is verder van het lotje getikt dan ik. De euro was wel het instrument waardoor alles duurder werd en landen op de rand van het faillissement kwamen te staan. Griekenland viel.

2. Er is niets bereikt in Frankrijk? Nochtans kwam het ook in de msm dat Macron al zijn beslissingen terug draaide en daar als kado nog een forse belastingverlaging gaf. De Fransen weigerden en willen nog steeds zijn hoofd. Le Pen heeft meer stemmen gehaald dan Macron.

3. Vandaag laat het klootjesvolk zich ook wijsmaken wie lief te hebben en wie te haten. Waarom zouden de leugenaars van vandaag ons de waarheid over toen vertellen? Leugen zit in hun dna ingebakken. Ik wil die discussie niet voeren over het “waarom”. Enfin, niet met u haha. Kosovaren zijn moslims en de Serviërs mijn vrienden. Dit tekent eigenlijk de situatie. Maar kort, die Kosovaren (Albanezen) collaboreerden massaal met Hitler. Natuurlijk dat de Kosovaren na de oorlog onder de mat gedrukt werden. Waarom Brussel daar een eerste islamitische staat van Europa moest vestigen is voor mij identiek dan collaboreren met de nazi van weleer. Inclusief wie dat bij Palestijnen doet. Alsof geschiedenis helemaal vergeten is en die gutmenschen gaan het dan met mij bespreken? “Lol”

3. Aanrandingen en verkrachtingen zijn de kop uitgeschoten. Maar als ze zoals Cologne weigeren dit op te nemen in de misdaad statistieken; kan je me idd het tegendeel tonen. Niets is echter wat het lijkt.

15 uur geleden zei TTC:

Misschien wil men gewoon zeggen wakker maken, in de gnostiek staat dood immers ook voor slapende mensen. Kortom, religieuze teksten zijn vaak ook metaforisch te beschouwen, sommigen nemen ze echter letterlijk met alle gevolgen van dien.

De Europeaan is meer wakker dan ooit, die wilt zijn continent terug. Niet iedereen is van Europa en Europa is niet van iedereen. 

Wie onze democratie doelbewust aanvalt en volksverraad pleegt kreeg vroeger gewoon de doodstraf hoor. En op vele plaatsen nog steeds.

knoop het in je oren: er is geen alternatief en we willen het niet. Wij willen ons Avondland, geen compromis mogelijk.

 

bewerkt door Fundamenteel
+ Albanezen
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei sjako:

Maar regeringen zijn een onderdeel van deze wereld en deze wereld staat onder invloed van satan, de god van dit samenstel, zoals de Bijbel hem noemt. Dus bedrijf je politiek dan ben je een deel van deze wereld die onder invloed van satan staat. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

Daarom dien je ze ook te bestrijden.

Zou wat geweest zijn als Jezus was gekomen om de duivel de rug toe te keren he? Ik dacht dat een christen in Zijn voorbeeld poogt te lopen. Wel ik denk dat de tijd nu is, waar we de slang onder onze hiel drukken.

Genoeg is genoeg. Of naar hoeveel meer slachtoffers kan jij nog kijken zonder boos te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Fundamenteel:

1. Die bedrijven komen dan uit de lage loonlanden terug naar hier. Het is de bedoeling onze economie terug op te bouwen. <knip...knip> De euro was wel het instrument waardoor alles duurder werd en landen op de rand van het faillissement kwamen te staan. Griekenland viel.

?? Hoezo onze economie terug op te bouwen? Onze economie is momenteel booming en er is geen gek meer te vinden die hier in een naaiatelier wil werken. Als een fabrikant al de kosten wil nemen om terug te komen dan zal hij deze moeten bemensen met de door jou verfoeide arbeidsmigranten en asielzoekers. Maar dat is niet erg want dat geeft je weer een excuus om op de EU te schelden. ?

45 minuten geleden zei Fundamenteel:

2. Er is niets bereikt in Frankrijk? Nochtans kwam het ook in de msm dat Macron al zijn beslissingen terug draaide en daar als kado nog een forse belastingverlaging gaf. De Fransen weigerden en willen nog steeds zijn hoofd. Le Pen heeft meer stemmen gehaald dan Macron.

Dat klopt en dat ontken ik toch niet. Maar die revolutie is gekaapt door relschoppers en Le Pen is bezig een van de partijen te worden waar jij zo een hekel aan hebt omdat dat voor haar de enige manier is om een meerderheid te halen. Verder bestaan Front National al sinds 1972 en als dat jou revolutie is dan heeft die partij vast het wereldrecord langst lopende revoluties. 

45 minuten geleden zei Fundamenteel:

Enfin, niet met u haha. Kosovaren zijn moslims

Kleine correctie, Bosniërs zijn moslims. Maar ja, dat zal ook wel een leugen zijn, toch... want anders klopt je hele verhaal niet meer. En gezien de zorgvuldigheid waarmee je je feiten op een rij hebt heeft discussie met jou hierover geen enkele zin. 

45 minuten geleden zei Fundamenteel:

3. Aanrandingen en verkrachtingen zijn de kop uitgeschoten. Maar als ze zoals Cologne weigeren dit op te nemen in de misdaad statistieken; kan je me idd het tegendeel tonen. Niets is echter wat het lijkt.

Ik heb daar natuurlijk geen antwoord op. Maar ik vind het prima dat de VK de EU verlaat want die hebben tenslotte het Heizeldrama veroorzaakt. Ik ben overigens van mening dat alle Hooligans moeten worden geruild met asielzoekers. Dat zou een hele verbetering in veel landen opleveren. 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites

Lol onze economie is booming..... “Earth calling”

Ja er is geld, maar economie is ook hoe iets werkt en hoe het vloeit. Dat vloeit niet in uw belang of dat van uw nabestaanden. Kijk eens op de lange termijn. Tick tock.

Je ontkent dat van Frankrijk niet, maar je zegt dat er niets verandert? Bijna 40 weken Gele Hesjes. Ongezien en geschiedenis, toch blijft de msm ons het agenda van Frankrijk en Duitsland door de strot rammen zonder die opstand te belichten. Als je die msm dan nog gaat nablaten zal er idd weinig veranderen in uw land. Maar Vlaanderen zal Nederland niet volgen. Niet toen, niet nu en ook niet later.

Bosnië is Kosovo niet en de moslims daarvan zijn grotendeels Albanezen. De oorlog des tijds was in het voordeel van die Albanezen met hulp van de EU. Die Kosovaren logen dat ze verkracht werden door Serviërs terwijl het omgekeerde waar is. Niet dat Serviërs heilige doetjes zijn en hieraan onschuldig zouden zijn. Maar in grote lijnen was dit andersom en al zeker tijdens wo2.

Van mij mag je alle asielzoekers houden, er zelf voor opdraaien en medeplichtig gesteld worden aan hun misdaden. Echter wel gemakkelijk ze af te duwen op de ordehandhaving en infrastructuren van grootsteden waar onze kinderen ooit veiliger uit konden gaan. Nu constant aanrandingen door allochtonen, maar daar kijkt uw soort vaneigenst voor weg.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Genoeg is genoeg. Of naar hoeveel meer slachtoffers kan jij nog kijken zonder boos te worden?

Ik weet het, ik  weet het en ik weet het, de toestand locaal hier, oude vrouwen beroofd en bestolen, 4 doden door Polen met teveel drank op, nachtelijke plundertochten en wat al niet meer Politie doet echt niets want de officier van justitie vind het te min en te klein om vervolging in te stellen, dit heb ik van een hoge ome van de politie hier vlak voor zijn pensionering.

Ik moet mijzelf in de gaten houden om niet kwaad te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei antoon:

Ik weet het, ik  weet het en ik weet het, de toestand locaal hier, oude vrouwen beroofd en bestolen, 4 doden door Polen met teveel drank op, nachtelijke plundertochten en wat al niet meer Politie doet echt niets want de officier van justitie vind het te min en te klein om vervolging in te stellen, dit heb ik van een hoge ome van de politie hier vlak voor zijn pensionering.

Ik moet mijzelf in de gaten houden om niet kwaad te worden.

Hoezo de politie doet niets? Die organiseren een iftar en zeggen dan aan de noodlijn dat het wachten wat langer duurt wegens manschappen tekort. Dan nemen ze toch de allochtoon aan die dan oververtegenwoordigd is bij corrupte zaken?

Je moet maar Dries Van Langenhove heten in een staat die IS strijders bij de politie aanwerft. 

Het is euzisme, dat is nazisme 2.0. Nederlandse ordehandhaving is dan ook niet onbekend met haar verleden. Euzisme is wellicht hun natte droom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei TTC:

Daar zeg je wat, we kunnen van deze planeet een paradijs maken maar men verkiest vaak liever een andere plek in de oneindige kosmos. Op dat moment wordt religie als een vluchtweg en God stelt de middelen ter beschikking hier op aarde. Op den duur vormt er zoiets dat op een tragische absurditeit gaat lijken, het is maar waar je je goed bij voelt.

De mens kan dat niet. Elke 'regering' heeft zo zijn eigenbelang en zelfs binnen die regeringen denken ze aan hun persoonlijke eigenbelang. Zo moet je de grote multinationals tevreden houden omdat er ook nog een leven is na je politieke carrière en dat het dan wel fijn is om een hoge positie te krijgen bij zo'n groot bedrijf. Voorbeelden te over. Gods Koninkrijk is heel anders. Daar is geen corruptie en eigenbelang. We moeten het uit handen geven aan onze Koning Jezus Christus.  

59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarom dien je ze ook te bestrijden.

Maar dat doe je niet door zelf politiek actief te worden en dus een onderdeel te worden van het politieke stelsel. Er is in mijn ogen nog niks goeds uit voort gekomen. Kijk maar naar SGP die elkaar de tent uitvechten en de ChristenUnie die zichzelf moet verloochenen om in de regering deel te nemen. Een Christen hoort neutraal te zijn en het duister met licht te bestrijden door het verkondigen van Gods Koninkrijk als oplossing.

23 minuten geleden zei antoon:

Ik moet mijzelf in de gaten houden om niet kwaad te worden.

Snap het heel goed, maar toch maar niet doen. We leven nu eenmaal in de laatste dagen en het gaat van kwaad tot erger. We kunnen niet anders verwachten. Maar het is idd frustrerend, zeker als je rechtvaardigheid zelf zo hoog in het vaandel hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

De Europeaan is meer wakker dan ooit, die wilt zijn continent terug.

Zo wakker lijkt me dat niet, dan zou je wel andere dingen zien gebeuren.

1 uur geleden zei sjako:

De mens kan dat niet. Elke 'regering' heeft zo zijn eigenbelang en zelfs binnen die regeringen denken ze aan hun persoonlijke eigenbelang. Zo moet je de grote multinationals tevreden houden omdat er ook nog een leven is na je politieke carrière en dat het dan wel fijn is om een hoge positie te krijgen bij zo'n groot bedrijf. Voorbeelden te over. Gods Koninkrijk is heel anders. Daar is geen corruptie en eigenbelang. We moeten het uit handen geven aan onze Koning Jezus Christus.  

Je lijkt de monade te verwarren met wat je mens noemt, op deze manier is geen ernstig debat mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei TTC:

Zo wakker lijkt me dat niet, dan zou je wel andere dingen zien gebeuren.

Je lijkt de monade te verwarren met wat je mens noemt, op deze manier is geen ernstig debat mogelijk.

Ik zie het gebeuren. Dagelijks en het piekt naar steeds meer anarchie, ook in Vlaanderen nam er een politieke wenteling plaats. Dat die dictators doen alsof er niets aan de hand is en terugkeren naar de “orde” van weleer zal ze zeer zuur opbreken...

We komen met velen. Tick tock...

11 uur geleden zei sjako:

De mens kan dat niet. Elke 'regering' heeft zo zijn eigenbelang en zelfs binnen die regeringen denken ze aan hun persoonlijke eigenbelang. Zo moet je de grote multinationals tevreden houden omdat er ook nog een leven is na je politieke carrière en dat het dan wel fijn is om een hoge positie te krijgen bij zo'n groot bedrijf. Voorbeelden te over. Gods Koninkrijk is heel anders. Daar is geen corruptie en eigenbelang. We moeten het uit handen geven aan onze Koning Jezus Christus.  

Maar dat doe je niet door zelf politiek actief te worden en dus een onderdeel te worden van het politieke stelsel. Er is in mijn ogen nog niks goeds uit voort gekomen. Kijk maar naar SGP die elkaar de tent uitvechten en de ChristenUnie die zichzelf moet verloochenen om in de regering deel te nemen. Een Christen hoort neutraal te zijn en het duister met licht te bestrijden door het verkondigen van Gods Koninkrijk als oplossing.

Snap het heel goed, maar toch maar niet doen. We leven nu eenmaal in de laatste dagen en het gaat van kwaad tot erger. We kunnen niet anders verwachten. Maar het is idd frustrerend, zeker als je rechtvaardigheid zelf zo hoog in het vaandel hebt.

Ik ben niet politiek actef. Als ik wil trek ik meer dan 2K per maand mits ik me engageer voor Vlaams Belang bv. Ik bedank daar vriendelijk voor. Ik wou ook op de christenpartij stemmen hier, maar ze zijn teveel van hun roots afgedwaald.

We noemen die partij in de volksmond ook ID&V in plaats van CD&V. Iedere partij is te ver gegaan mijn inziens en Vlaams Belang was al lang de rode lijn gepasseerd toen ze pro Bush deden met zijn oorlog in Irak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zie het gebeuren. Dagelijks en het piekt naar steeds meer anarchie, ook in Vlaanderen nam er een politieke wenteling plaats. Dat die dictators doen alsof er niets aan de hand is en terugkeren naar de “orde” van weleer zal ze zeer zuur opbreken...

Ik wel echt niet meer leven in dit soort wereld, het is nog enkel geweld dat gepredikt wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-7-2019 om 00:28 zei TTC:

Ik wel echt niet meer leven in dit soort wereld, het is nog enkel geweld dat gepredikt wordt.

Er wordt geweld geraadpleegd door anderen en na decennia weg kijken is dit het resultaat. 

Ik predik echter geen geweld. Het is causaliteit. Als iemand mijn dochters of vriendin zou aanraden zou dmen wensen dat ik louter gewelddadig was. Wel TTC, er zijn zo honderdtallen ouders woest. 

De EU is als de nazi en moet verslagen worden. Zij doen ons dit geweld aan.

Mod sjako: ik vind dat je echt te ver gaat. Dit forum is geen politiek platform, maar een Christelijk platform. Je kunt het niet maken om de EU voor Nazi’ s uit te maken. Je moet jezelf maar eens wat gaan verdiepen wat die aangericht hebben. Dus stoppen met dit politieke gezwets op dit platform. Zo niet dan moet je maar weer even afkoelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doorheen de geschiedenis zijn veel mensen tot steeds nagenoeg dezelfde conclusies gekomen waardoor er zoiets ontstaan is als een universele of tijdloze wijsheid, dit zou kunnen betekenen dat het morgen niet anders zal zijn. Tot hier kan ik volgen, het valt ook moeilijk te ontkennen en eenvoudiger te begrijpen als het spel van goed en kwaad. Er schuilt een indringende en zowaar overweldigende logica in, het zijn dan ook steeds nagenoeg dezelfde remedies die ons kunnen helpen voor steeds dezelfde problemen. De ontnuchtering kent vaak een megalomaan karakter wanneer je deze remedies ten diepste aandacht geeft, om vervolgens misschien voor gek verklaard te worden omdat je amper nog woorden vindt om te beschrijven hoe je je hierbij voelt. Nee, op deze manier lijkt bewustwording dan toch niet zo leuk dan de boekjes laten vermoeden, tenzij veel meer mensen dit zouden weten en er op een vreedzame manier mee omspringen. Althans, dat is wat ik denk, en net omwille daarvan schijnbaar levend in een verkeerde wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Doorheen de geschiedenis zijn veel mensen tot steeds nagenoeg dezelfde conclusies gekomen waardoor er zoiets ontstaan is als een universele of tijdloze wijsheid, dit zou kunnen betekenen dat het morgen niet anders zal zijn. Tot hier kan ik volgen, het valt ook moeilijk te ontkennen en eenvoudiger te begrijpen als het spel van goed en kwaad. Er schuilt een indringende en zowaar overweldigende logica in, het zijn dan ook steeds nagenoeg dezelfde remedies die ons kunnen helpen voor steeds dezelfde problemen. De ontnuchtering kent vaak een megalomaan karakter wanneer je deze remedies ten diepste aandacht geeft, om vervolgens misschien voor gek verklaard te worden omdat je amper nog woorden vindt om te beschrijven hoe je je hierbij voelt. Nee, op deze manier lijkt bewustwording dan toch niet zo leuk dan de boekjes laten vermoeden, tenzij veel meer mensen dit zouden weten en er op een vreedzame manier mee omspringen. Althans, dat is wat ik denk, en net omwille daarvan schijnbaar levend in een verkeerde wereld.

Dezelfde remedies voor dezelfde problemen. Maar benoem ik de remedie word ik een week geband? 

Ik verklaar je gek omdat je die moordenaars eerder zou willen afkopen dan berechten. 

Ooit zei een regime ons nog eens dat Rusland de vijand was, dat regime heeft zich toen aardig vergist. Ze gaan de nato nooit zover krijgen met Trump en tegen de EU een Europees leger opgebouwd heeft zullen de nodige koppen gerold zijn.

let wel forum: dit is geen oproep tot maar wat ik voorspel onder de huidige omstandigheden. Zal het maar vooraf zeggen lol. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dezelfde remedies voor dezelfde problemen. Maar benoem ik de remedie word ik een week geband? Ik verklaar je gek omdat je die moordenaars eerder zou willen afkopen dan berechten. Ooit zei een regime ons nog eens dat Rusland de vijand was, dat regime heeft zich toen aardig vergist. Ze gaan de nato nooit zover krijgen met Trump en tegen de EU een Europees leger opgebouwd heeft zullen de nodige koppen gerold zijn. let wel forum: dit is geen oproep tot maar wat ik voorspel onder de huidige omstandigheden. Zal het maar vooraf zeggen lol. 

Je werd geband om haat te zaaien en mensen aan te zetten tot moord, begreep ik.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-7-2019 om 09:17 zei TTC:

Je werd geband om haat te zaaien en mensen aan te zetten tot moord, begreep ik.

Maar dat deed ik niet? Ik ventileerde mijn mening en ben nog steeds van mening dat dat moet.

Wie anders denkt is in mijn eigen iemand die zou opkomen voor de mensenrechten van Hitler na tiental miljoenen doden. Hoeveel doden zou de democratie reeds op haar naam hebben? De christelijke genocide is op haar.

Dit kan dus echt niet op een Christelijk platform. Ik ga zo aan de schoonmaak hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar dat deed ik niet? Ik ventileerde mijn mening en ben nog steeds van mening dat dat moet. Wie anders denkt is in mijn eigen iemand die zou opkomen voor de mensenrechten van Hitler na tiental miljoenen doden. Hoeveel doden zou de democratie reeds op haar naam hebben? De christelijke genocide is op haar.

Afschuwelijk is het, straks gaat nog iemand denken dat dit christelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid