Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

17 minuten geleden zei TTC:

God doet dat, zeg je net.

Ik wou maar aantonen dat God zonder genade hele volkeren uitroeide. Nu mag Hij het wel eens komen afmaken.

Die gele hesjes stelen de show niet meer in Frankrijk. Altijd vreemd gevonden hoe achter mensen op het nieuws lopen, dat relativeren maar wel ageren dat ene na de duizendste dode en terreuraanslag de veroorzakers doodwenst?

Wie is hier de zot eigenlijk?

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik wou maar aantonen dat God zonder genade hele volkeren uitroeide. Nu mag Hij het wel eens komen afmaken. Die gele hesjes stelen de show niet meer in Frankrijk. Altijd vreemd gevonden hoe achter mensen op het nieuws lopen, dat relativeren maar wel ageren dat ene na de duizendste dode en terreuraanslag de veroorzakers doodwenst? Wie is hier de zot eigenlijk?

Bewustwording is een mysterieus begrip, weinig monaden lijken dat te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Bewustwording is een mysterieus begrip, weinig monaden lijken dat te begrijpen.

Bewustwording is 1, dat toepassen is 2. ;)

Maar kijk rond je heen in Vlaanderen. Ik ben zeker geen alleenstaand geval. Hell, de meerderheid mag je hier best nationalist noemen. Het enige verschil is, ik durf onverbloemd mijn mening ventileren en ben bereid vervolg te worden. Fts ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bewustwording is 1, dat toepassen is 2. Maar kijk rond je heen in Vlaanderen. Ik ben zeker geen alleenstaand geval. Hell, de meerderheid mag je hier best nationalist noemen. Het enige verschil is, ik durf onverbloemd mijn mening ventileren en ben bereid vervolg te worden. Fts 

Door beperkte rationaliteit kunnen we nog moeilijk spreken van dialoog, dat is voor alle partijen hetzelfde.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Door beperkte rationaliteit kunnen we nog moeilijk spreken van dialoog, dat is voor alle partijen hetzelfde.

Wat is er nog rationeel in deze tijd? Zelfs jij bent het niet zodra je met alternatieven afkomt...

Dat de kindermoordenaar, mensenmoordenaar, ... dood moet lijkt me echter de rationaliteit zelf. Ik,vind dat zelfs ethisch(er tegenover de slachtoffers, nabestaanden, toekomstige slachtoffers)

Graag concreet, wat is nog rationeel? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wat is er nog rationeel in deze tijd? Zelfs jij bent het niet zodra je met alternatieven afkomt...

Dat de kindermoordenaar, mensenmoordenaar, ... dood moet lijkt me echter de rationaliteit zelf. Ik,vind dat zelfs ethisch(er tegenover de slachtoffers, nabestaanden, toekomstige slachtoffers)

Graag concreet, wat is nog rationeel? 

Het is niet aan jou om te doden of wraak te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Het is niet aan jou om te doden of wraak te nemen.

Dat is rationeel en ik ga hierin akkoord. Ik heb echter nooit beweerd dat ik dat zou doen. Telkens gezegd dat ik niet die zot zal zijn. Maar stiekem hoop ik wel eens te ontwaken in een nieuwe wereld waar deze goddelozen met tak en wortel uitgeroeid zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat is er nog rationeel in deze tijd? Zelfs jij bent het niet zodra je met alternatieven afkomt... Dat de kindermoordenaar, mensenmoordenaar, ... dood moet lijkt me echter de rationaliteit zelf. Ik,vind dat zelfs ethisch(er tegenover de slachtoffers, nabestaanden, toekomstige slachtoffers) Graag concreet, wat is nog rationeel? 

Door deze dialogen ken je al een hele reeks epistemologische obstakels, tenzij je helemaal niet leest wat mensen schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zo vreemd is dat niet. Waarschijnlijk wordt klinkklare onzin direct verwijderd.

De enige die hier nu onzin verkocht was jij. Hoe wereldvreemd ben je als je zegt dat Hitler nooit samenwerkte met moslims? Niet moeilijk dat die fascisten jullie belastingsgeld zo mogen uitgeven aan offensieven tegen Israël. Du wusstest nichts? Ich habe es das gewusst. ;)

Op de riemen van de Duitse soldaten stond "Gott mit uns" , niet "Allah akbar".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Op de riemen van de Duitse soldaten stond "Gott mit uns" , niet "Allah akbar".

Ja dat was al zo voor Hitler he kieke. De SS had zulke riemen niet. Hitler collaboreerden massaal met moslims (en Nederlanders :p) tegen de joden dbi, niet de christenen. De christenen en joden zijn tot Berlijn gewalst tot een kogel door zijn eigen wansmakelijke bakkes knallen de enige uitweg was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Op de riemen van de Duitse soldaten stond "Gott mit uns" , niet "Allah akbar".

Ja en? Dat heeft Hitler erop laten zetten.  Als jij als antitheïst "God met ons" op je jas gaat schrijven, is het toch ook niet zo dat het christendom met het antitheïsme heult? In dat geval  heb jij gewoon het christendom misbruikt voor je eigen antitheïstische doeleinden.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ja en? Dat heeft Hitler erop laten zetten.  Als jij als antitheïst "God met ons" op je jas gaat schrijven, is het toch ook niet zo dat het christendom met het antitheïsme heult? In dat geval  heb jij gewoon het christendom misbruikt voor je eigen antitheïstische doeleinden.

Hitler deed dat niet, was al zo voor Hitler. Op de riemen van zijn eigen elite leger stond “Meine Ehre Heisst Treue” vertaald: mijn eer is trouwheid. Loyaal aan de führer welteverstaan.

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Hiermee is het wel duidelijk dat je niet veel zuidelijker komt dat de taalgrens.Ik was er 3 weken terug nog en het stikte er van.

Jaja maar ik bedoelde dat moslims het nu overnemen. Begonnen na die Africa cup. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Die gele hesjes stelen de show niet meer in Frankrijk.

Hiermee is het wel duidelijk dat je niet veel zuidelijker komt dat de taalgrens.Ik was er 3 weken terug nog en het stikte er van.

 

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jaja maar ik bedoelde dat moslims het nu overnemen. Begonnen na die Africa cup. 

De moslims hebben al jarenlang zeggenschap in allerlei wijken. Dat is niet begonnen na de Africa cup. Bij de Africa cup hebben de Algerijnen rotzooi getrapt. Dat is wat anders, maar ik kan me voorstellen dat jij alles over één kam scheert. Dat is natuurlijk wel zo makkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Door deze dialogen ken je al een hele reeks epistemologische obstakels, tenzij je helemaal niet leest wat mensen schrijven.

Ontwijk je nu weer de vraag? 

Wat is nog rationeel? Ik lees hier alles. Maar vraag me veel af of mensen wel lezen wat ik letterlijk schrijf? :D straks ben ik nog een verkrachter door een verkrachter aan te wijzen, dat is hier de dada.

Zojuist zei Dat beloof ik:

 

De moslims hebben al jarenlang zeggenschap in allerlei wijken. Dat is niet begonnen na de Africa cup. Bij de Africa cup hebben de Algerijnen rotzooi getrapt. Dat is wat anders, maar ik kan me voorstellen dat jij alles over één kam scheert. Dat is natuurlijk wel zo makkelijk.

Kijk eens op de social media naar beelden van afgelopen week. Geloof me, die gele hesjes stelen de show niet meer hoor. Moslims zeiden tegen de camera: we zullen Frankrijk sneller veroveren dan Duitsland. 

NOS weigert te belichten maar verkoopt IS moeders verder als slachtoffers. Ach onze VRT ook. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat al die livestreams en beelden vanuit verschillende hoeken uit context getrokken zijn op de social media.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hitler haatte het christendom. Hitler was een occultist die christenen naar de mond praatte om het christendom een grote slag toe te brengen. Hij vond naar eigen zeggen de islam een veel betere godsdienst dan het christendom omdat de islam Europeanen krijgshaftiger zou maken dan het ‘slappe’ Christendom. 

Citaat

"You see, it's been our misfortune to have the wrong religion. Why didn't we have the religion of the Japanese, who regard sacrifice for the Fatherland as the highest good? The Mohammedan religion too would have been much more compatible to us than Christianity. Why did it have to be Christianity with its meekness and flabbiness?" 

 


Bron: Adolf Hitler, quoted by Albert Speer,  Inside the Third Reich, p.96.

 

Hitler was zijn eigen religie begonnen uit een mix van occulte kennis en geromantisseerde oud-Germaanse religie. Hitler positioneerde zich in zijn eigen religie als de plaatsvervanger van Christus:  een onaanraakbaar verklaarde voorman wiens voorbeeld diende te worden nageleefd.  Dit lijkt wel een beetje op de positie die Mohammed in zijn tijd innam. Miljoenen jongeren en soldaten werden met Führerverering opgevoed zoals we dat ook nu weer zien in de Mohammedverering in bijvoorbeeld Palestijnse kindsoldatenkampen.

Hitler kan geen christen geweest zijn want hij had zichzelf net zoals Mohammed als plaatsvervangende heilbrenger naar voren geschoven. Hij stierf dus absoluut niet aan zijn ego waardoor hij steeds meer oog voor anderen kreeg zoals de bedoeling was van de christelijke boodschap. Het omgekeerde gebeurde zoals dat ook bij Mohammed plaatsvond. Hij begon zichzelf steeds belangrijker te vinden en geloofde  zelf nog dat hij onfeilbaar zou zijn. Buiten de vruchten in het persoonlijke leven van Hitler die niet bepaald christelijk maar eerder demonisch te noemen zijn als je ze dan toch van een etiketje wenst te voorzien, had hij ook hele andere plannen met de religie die nog door hele Duitse volksstammen werd aangehangen.

In 1907 bezocht Hitler voor het laatst een katholieke kerkdienst. Daarna zou hij grote afstand tot de Kerk bewaren, en zelfs zeer vijandig zeggen dat hij de "katholieke Kerk vertrappen" wilde "zoals men een lelijke pad vertrapt".(Bron: Prof. J. Lenz, Christus in Dachau, 1959, p. 151). Hij liet een priester die hij voorheen in vertrouwen genomen had zelfs in de nacht van de lange messen in 1934 vermoorden in een bos bij München. Zijn verdere leven zou Hitler een sterke afkeer van religie in het algemeen en het christendom in het bijzonder houden.(bron: Ian Kershaw, Hitler - 1889-1936, Hoogmoed, Houten, 2008)

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ontwijk je nu weer de vraag? Wat is nog rationeel? Ik lees hier alles. Maar vraag me veel af of mensen wel lezen wat ik letterlijk schrijf? :D straks ben ik nog een verkrachter door een verkrachter aan te wijzen, dat is hier de dada.

Epistemologische obstakels verwijst naar denkprocessen waarin fouten tegen de logica gemaakt worden, op deze manier kunnen allerhande perverse effecten niet enkel onderhouden worden maar ook gecultiveerd worden. Het is hierop dat mensen op verschillende manieren kunnen reageren, zelfs het aanzetten tot haat en moorden zonder enig begrip maar wel hooghartig denkend dat anderen dom zouden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Epistemologische obstakels verwijst naar denkprocessen waarin fouten tegen de logica gemaakt worden, op deze manier kunnen allerhande perverse effecten niet enkel onderhouden worden maar ook gecultiveerd worden. Het is hierop dat mensen op verschillende manieren kunnen reageren, zelfs het aanzetten tot haat en moorden zonder enig begrip maar wel hooghartig denkend dat anderen dom zouden zijn.

Ik heb hier nooit iemand dom geacht, het omgekeerde is waar en ik durf hen hun eigen gif terug schenken. Zo schreef iemand eens een lap tekst vol dt fouten naar me met het verwijt dat ik onderwijs tekort zou komen, lol toch. Ja dan is de linkerwang keren niet zo gemakkelijk he. 

En dan heb je er nog die mij constant allerlei verwijten, rationalisme aanhalen maar niet eens 1 rationele zaak kunnen/willen benoemen.

Dit heeft allemaal niets met slim of dom te maken. Zelfs mensen met een IQ boven 130 zien veelal niet wat vanzelfsprekend voor hun ogen afspeelt. Ik vind dat vele lui zijn, maar niet dom. Iedereen kan lezen en de tijd eraan schenken, maar niet iedereen wilt dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik heb hier nooit iemand dom geacht, het omgekeerde is waar en ik durf hen hun eigen gif terug schenken. Zo schreef iemand eens een lap tekst vol dt fouten naar me met het verwijt dat ik onderwijs tekort zou komen, lol toch. Ja dan is de linkerwang keren niet zo gemakkelijk he. En dan heb je er nog die mij constant allerlei verwijten, rationalisme aanhalen maar niet eens 1 rationele zaak kunnen/willen benoemen. Dit heeft allemaal niets met slim of dom te maken. Zelfs mensen met een IQ boven 130 zien veelal niet wat vanzelfsprekend voor hun ogen afspeelt. Ik vind dat vele lui zijn, maar niet dom. Iedereen kan lezen en de tijd eraan schenken, maar niet iedereen wilt dat.

Wel, vraag eens aan de gele hesjes om specifiek een aantal epistemologische obstakels op te lijsten, we zullen dan zien hoe de meningen kunnen veranderen wanneer deze geaccepteerd worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid