Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei TTC:

Wel, vraag eens aan de gele hesjes om specifiek een aantal epistemologische obstakels op te lijsten, we zullen dan zien hoe de meningen kunnen veranderen wanneer deze geaccepteerd worden. 

Die eis was oa loonlastenverlaging en de taks op benzine terugdraaien, het marrakeshpact ongedaan maken. Als je eerst uw eigen volk aframmelt en dan pas de eisen halvelings inwilligt zijn de mensen daar niet toe bereid. De eis is nu heel simpel: Opzouten en plaats maken voor rechts. Geen compromis meer mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Die eis was oa loonlastenverlaging en de taks op benzine terugdraaien, het marrakeshpact ongedaan maken. Als je eerst uw eigen volk aframmelt en dan pas de eisen halvelings inwilligt zijn de mensen daar niet toe bereid. De eis is nu heel simpel: Opzouten en plaats maken voor rechts. Geen compromis meer mogelijk.

Geeuw, het is als leven in de Middeleeuwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja maar ik beantwoord tenminste uw vragen. Gij leeft echt in een droomwereld.

Je beantwoordt helemaal geen vragen, dat is het punt. Het enige dat je wil is haat zaaien en aanzetten tot moorden, en dan zeg je snel Solus Christos en dat God iedereen zal uitmoorden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaat anders eens bij ouders van vermoorde dochters en zonen uw alternatieven verkopen om wakker geschud te worden.

Job 13:5

1 minuut geleden zei TTC:

Je beantwoordt helemaal geen vragen, dat is het punt. Het enige dat je wil is haat zaaien en aanzetten tot moorden, en dan zeg je snel Solus Christos en dat God iedereen zal uitmoorden. 

Het epistemologische obstakel zijn de dictators die ons dit aandoen. Of denk jij dat wij Syriëstrijders verwelkomde? Je hoeft die mening niet aan te passen. We willen het niet en zullen nooit een alternatief omhelzen waardoor die barbaren en dictators op post kunnen blijven. Nooit.

Ik zaai geen haat, ik maak bekend wat speelt in onze achtertuin. Hij/zij die wegkijkt zaait haat door onrecht te laten tieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het epistemologische obstakel zijn de dictators die ons dit aandoen. Of denk jij dat wij Syriëstrijders verwelkomde? Je hoeft die mening niet aan te passen. We willen het niet en zullen nooit een alternatief omhelzen waardoor die barbaren en dictators op post kunnen blijven. Nooit. Ik zaai geen haat, ik maak bekend wat speelt in onze achtertuin. Hij/zij die wegkijkt zaait haat door onrecht te laten tieren.

Zie je, ook die vraag weet je om te buigen naar je verhaal over dictators, je weet niet eens over wat het gaat ondanks wat mensen je schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wellicht heb je gelijk. Ik erger mij hier zo dood aan dit debat dat ik niet meer kan begrijpend lezen. Effe gaan dampen ?

O, jij ergert je omdat je haat zaait en aanzet tot moorden, verrassend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

O, jij ergert je omdat je haat zaait en aanzet tot moorden, verrassend.

Doe ik dat nu echt? Ik zet toch niet aan? Ik vind dat dat gewoon moet gebeuren. Dat is mijn mening, geen eis.

En alsof ik een profeet of dergelijke zou zijn waar mijn volgelingen gehoor aan zouden geven? Lol toch...

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Doe ik dat nu echt? Ik zet toch niet aan? Ik vind dat dat gewoon moet gebeuren. Dat is mijn mening, geen eis. En alsof ik een profeet of dergelijke zou zijn waar mijn volgelingen gehoor aan zouden geven? Lol toch...

Continu

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Continu

Ik uit mijn frustraties uit liefde, maar hoe is dat dan aanzetten tot.... Heb je een concreet voorbeeld? Of is dat weer een vraag waar ik geen antwoord op krijg en dus nooit wijzer uit kan worden? Ik ben nu trager van geest dus benut het, je kan me niet prikkelen nu. Geef me de volle laag, maar dan graag concreet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik uit mijn frustraties uit liefde, maar hoe is dat dan aanzetten tot.... Heb je een concreet voorbeeld? Of is dat weer een vraag waar ik geen antwoord op krijg en dus nooit wijzer uit kan worden? Ik ben nu trager van geest dus benut het, je kan me niet prikkelen nu. Geef me de volle laag, maar dan graag concreet.

Laat maar, het is allemaal niet waar wat mensen schrijven of opmerken, vergeet vooral Solus Christus niet regelmatig te vermelden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

U verwart haat met liefde. 

Er is gewaarschuwd voor een valse profeet en dwaalleren die de Zoon zouden loochenen. Ik ben niet degene die in moslimlanden aan kruistochten doet, het omgekeerde is waar. Daarvoor de kop in het zand steken kostte ons al duizendtallen slachtoffers, zwembadterrorisme en de Notre Dam.

Als ik Christus niet serieus zou nemen had ge al lang van mij gelezen in de krant hoor. :)

Maar dat is pas voor wanneer het echt persoonlijk wordt ;)

Noem je dit liefde?? Je weet heel goed dat dat niet zo is. Het is het eindtijd topic en ja, er zijn veel problemen. Maar wel typisch dat je alleen een podium zoekt om asielzoekers, Oost-Europeanen -die hier naar binnen gehaald zijn als goedkope arbeiders-de schuld geeft van al die problemen. Inderdaad er zit veel kaf onder het koren - dat zal altijd zo zijn- maar liefde is om ook het koren te benoemen. Waar gaat de wereld nog meer aan stuk; milieu problemen, de opwarming van de aarde, mestoverschotten, uranium wat een zee in geschoten wordt vanuit een land waar-eigen volk eerst- telt . En zelfs dat eigen volk heeft het knap beroerd.

Fundamenteel op welk forum ben je nog meer bijv in Vlaanderen; op welk forum krijg je zoveel podium???

 

Waarom hebben wij Europeanen meer recht om een goed leven te hebben? Jij hebt ook maar de mazzel dat je hier geboren bent.  En ja raddraaiers moeten opgepakt worden of dat nu; Polen, Afrikaners, Vlamingen of Nederlanders zijn.  Trouwens wat heeft de Notre Dame met die alles te maken?

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lobke:

Noem je dit liefde?? Je weet heel goed dat dat niet zo is. Het is het eindtijd topic en ja, er zijn veel problemen, maar wel typisch dat je alleen een podium zoekt om asielzoekers, Oost-Europeanen -die hier naar binnen gehaald zijn als goedkope arbeiders-de schuld zijn van al die problemen. Inderdaad er zit veel kaf onder het koren - dat zal altijd zo zijn- maar liefde is om ook het koren te benoemen. Waar gaat de wereld nog meer stuk aan; milieu problemen, de opwarming van de aarde, mestoverschotten, uranium wat een zee in geschoten wordt vanuit een land waar-eigen volk eerst- telt . En zelfs dat eigen volk heeft het knap beroerd.

Fundamenteel op welk forum ben je nog meer bijv in Vlaanderen; op welk forum krijg je zoveel podium???

Op alle fora ben ik verbannen behalve op twitter. Het is als Jezus aan het kruis nagelen zeg ik u.... mensen zijn nog niet klaar voor wat ik deel. Dat was met islam 15j geleden ook zo, nu hebben de meeste gelukkig door dat het een fascistische politieke strekking vermomd als religie is. Is dit haat zaaien of gewoon benoemen wat is? Als ik een verkrachter aanwijs, ben ik dan medeplichtig of vraag ik daarmee dat recht moet schieden? Ik heb de indruk dat men mij hier schuldig maakt van zaken die ik nooit doe..’

Ik heb nooit Oost Europeanen aangevallen, I love East Europe, en zeker Polen en Hongaren. Maar ja, ik durf asielzoekers aankaarten maar ik fixeer me vooral op politici die dat veroorzaken met hun mensensmokkel.

Hou die onzin over de opwarming van de aarde maar bij u. Co2 taksen gaan de co2 niet terugdringen. Bome, doen dat maar bomen worden massaal gekapt omdat ze de elektromagnetische straling van 5G tegenhouden. Als ik over 5G begin, is dat ook haatzaaien? Nou als dat allemaal haat zaaien is, wat heb je dan nog lief? Ik doe dit echt uit liefde voor Europa Lobke. Misschien communiceer ik dat slecht, maar het is echt liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Fundamenteel;

Je draait jezelf op en oh ik begrijp dat; ik heb dat wel met andere zaken. Ik kan me behoorlijk ergeren aan al die onverschilligheid w.b.t milieu. Maar kijk om je heen; kijk naar de mensen die het zo allerberoerdst hadden in hun eigen land. Kunnen we dan zeggen : "eigen volk eerst" zou Jezus dat zeggen? Hebben wij er ooit een boterham minder door hoeven eten, hebben we onze kinderen een inenting hoeven te ontzeggen. Of scholing hoe problematisch het is om mensen nog warm te maken voordat vak. Nee, nooit!!

En nee, als ik jou was zou ik me niet vergelijken met Jezus aan het kruis, maar dat is mijn mening. Als je lid bent van Amnesty dan lees je wel over verschrikkelijke martelingen; dan denk ik wel eens; het komt er dicht bij. Als is de strekking van de kruisiging van Jezus een andere.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lobke:

@Fundamenteel;

Je draait jezelf op en oh ik begrijp dat; ik heb dat wel met andere zaken. Ik kan me behoorlijk ergeren aan al die onverschilligheid w.b.t milieu. Maar kijk om je heen; kijk naar de mensen die het zo allerberoerdst hadden in hun eigen land. Kunnen we dan zeggen : "eigen volk eerst" zou Jezus dat zeggen? Hebben wij er ooit een boterham minder door hoeven eten, hebben we onze kinderen een inenting hoeven te ontzeggen. Of scholing hoe problematisch het is om mensen nog warm te maken voordat vak. Nee, nooit!!

Europa voor Europeanen, Afrika voor Afrikanen. Een zwarte kan evengoed Europeaan zijn, kleur maakt me niets uit. Dan is “eigen volk” toch een rekbaar begrip? 

Ik wil armere landen best meer bijstaan, maar onze overheden staan de dictators van die landen bij. Onze overheden doen aan mensensmokkel. We helpen niet, we helpen niemand. Weet je nog die tsunami waarvoor wereldwijd miljarden verzameld zijn? Geen getroffen burger die daar geholpen is. 

Eerst is een regime change van doen. Voor mij is dat rationeel en zeker geen haat zaaien. Boos zijn is een fundamenteel mensenrecht. 

En ja, mijn kinderen hebben reeds veel minder dan ik als kind had te wijten door migratie. Mensen moeten langer werken = belastingverhoging. In uw land (Nederland?) worden asielzoekers voorgetrokken op eigen mensen. Is zulke situatie niet meer verontwaardigend dan eigen volk eerst roepen? Het is overal zo Lobke, behalve in de EU. Het is rationeel en logisch. Vele asielzoekers zijn niet eens op de vlucht maar doen dat wegens economische redenen. Anderen gooiden onderweg christenen overboord en vele zijn gewoon IS strijder. Mijn genade kent grenzen en het is niet genadevol je eigen volk in gevaar te brengen door hele dorpen barbaren binnen te laten. Het zijn ook gewoon onbeschaafde barbaren. Ik zou eens moeten filmen wat er allemaal speelt in onze grootstad en dat publiceren. Maar dan word ik vervolgd,

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zal dus altijd horen dat ik aanzet tot haat, maar nooit kunnen afleren hoe want niemand kan concreet maken hoe ik haat zaai? Ok dan.

Geef eens een lijstje op basis van wat je zegt.

  • De dictators moeten dood

En kom nu weer niet zeggen dat God dat eventjes gaat regelen.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Hou die onzin over de opwarming van de aarde maar bij u. Co2 taksen gaan de co2 niet terugdringen.

Hier gaan die epistemologische obstakels bijvoorbeeld over, dat lijstje ken je inmiddels waardoor ook heel je betoog anders zou kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Geef eens een lijstje op basis van wat je zegt.

  • De dictators moeten dood

En kom nu weer niet zeggen dat God dat eventjes gaat regelen.

Hier gaan die epistemologische obstakels bijvoorbeeld over, dat lijstje ken je inmiddels waardoor ook heel je betoog anders zou kunnen zijn.

Ja daarvoor was ik een week geband. Ik beken dat ik dat anders kan verwoorden, maar zie niet hoe ik daarmee anderen aanzet?

Als het dat ene puntje maar is, pover hoor. Ik heb hier sedert mijn terugkomst als minstens 2 bijbels volg geschreven. Dat is dan het ene puntje? Nou goed, die krijg je. Maar ik verwacht echt meer.

Waarom zou mijn betoog dan moeten veranderen? Om dat ene zinnetje? Ik ben dus echt van die mening he, moet ik me dan anders voordoen?

bewerkt door Fundamenteel
Voor = om
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja daarvoor was ik een week geband. Ik beken dat ik dat anders kan verwoorden, maar zie niet hoe ik daarmee anderen aanzet? Als het dat ene puntje maar is, pover hoor. Ik heb hier sedert mijn terugkomst als minstens 2 bijbels volg geschreven. Dat is dan het ene puntje? Nou goed, die krijg je. Maar ik verwacht echt meer. Waarom zou mijn betoog dan moeten veranderen? Om dat ene zinnetje? Ik ben dus echt van die mening he, moet ik me dan anders voordoen?

Nee, neem het een keertje ernstig, je start bij de dictators, we nemen dan aan dat je ook al hun volgers aan hetzelfde lot zal onderwerpen, rekeninghoudend met alle overgeërfde karmische banden die onbewust interculturele haat en laster niet enkel onderhoudt maar vaak ook tot in z'n extreme cultiveert in een volgende periode. Binnen die context lopen we dan misschien het risico dat iemand hieraan iets wil verhelpen maar finaal ook een dictator wordt, heel soms te wijten aan het element van omgekeerde effectiviteit waardoor uiteindelijk niemand nog weet voor wie ze nu partij moeten trekken. Het wordt dan een ratjetoe waarbinnen jij nog de enige bent die het bij het rechte eind heeft, simpelweg omdat je met regelmaat van de klok Solus Christus in de mond neemt. Dat is dan het ene puntje?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Nee, neem het een keertje ernstig, je start bij de dictators, we nemen dan aan dat je ook al hun volgers aan hetzelfde lot zal onderwerpen, rekeninghoudend met alle overgeërfde karmische banden die onbewust interculturele haat en laster niet enkel onderhoudt maar vaak ook tot in z'n extreme cultiveert in een volgende periode. Binnen die context lopen we dan misschien het risico dat iemand hieraan iets wil verhelpen maar finaal ook een dictator wordt, heel soms te wijten aan het element van omgekeerde effectiviteit waardoor uiteindelijk niemand nog weet voor wie ze nu partij moeten trekken. Het wordt dan een ratjetoe waarbinnen jij nog de enige bent die het bij het rechte eind heeft, simpelweg omdat je met regelmaat van de klok Solus Christus in de mond neemt. Dat is dan het ene puntje?

Maar jij (jullie) nemen iets aan (vooroordelen) en concluderen daaruit dat ik haatzaai? Ik heb nergens over volgelingen van gesproken. Ik heb mijn vijand lief, hell mijn lief is uiterst links. Alsof ik haar dan doodwens?

Nogmaals blijf bij wat is, niet wat je ervan maakt in je fantasiewereld.

Ik zal nooit politiek actief zijn, stem niet eens. Ik wens een regime change aan de top . Mensen met bloed aan de handen dienen wel berecht te worden. Mijn inziens mogen die politici die nu collaboreren met fascisten etc afgehandeld worden zoals de nazi collaborateur van weleer, et alors?! Mijn mening is subjectief en verwerpbaar. Je doet alsof ik ooit wet word, kijk je temperatuur even na wil je? :)

Vandaag las ik een quote Mark Twain. “It is easier to fool the people than to tell them they are being fooled.”

bewerkt door Fundamenteel
Ai ai loeiende dt fout
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar jij (jullie) nemen iets aan (vooroordelen) en concluderen daaruit dat ik haatzaai? Ik heb nergens over volgelingen van gesproken. Ik heb mijn vijand lief, hell mijn lief is uiterst links. Alsof ik haar dan doodwens? Nogmaals blijf bij wat is, niet wat je ervan maakt in je fantasiewereld. Ik zal nooit politiek actief zijn, stem niet eens. Ik wens een regime change aan de top . Mensen met bloed aan de handen dienen wel berecht te worden. Mijn inziens mogen die politici die nu collaboreren met fascisten etc afgehandeld worden zoals de nazi collaborateur van weleer, et alors?! Mijn mening is subjectief en verwerpbaar. Je doet alsof ik ooit wet wordt, kijk je temperatuur even na wil je? Vandaag las ik een quote Mark Twain. “It is easier to fool the people than to tell them they are being fooled.”

En op een eenvoudige vraag over epistemologische obstakels weet je niet eens te antwoorden, tenzij hervallend in je laster en haatcampagne. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt haatzaaien zie ik niet direct, wel weergave van de problematiek, alhoewel ik Mulloch en Lobke wel heel goed begrijp denk ik dat het deels aan perceptie kan liggen. Net als Fundamenteel maak ik mij grote zorgen om kleinkinderen 3 meisjes tot nu toe, bij de toevloed van vluchtelingen of  immigranten 2 jaar geleden had ik slapeloze nachten, en met een regering die van toeten of blazen totaal geen weet heeft bezorgt het mij tot nu toe wel enige angst en vooral woede, alhoewel angst een slechte raadgever is en ik meer vertrouwen in de schepper moet hebben, de schepper heeft duidelijk gemaakt in zijn profetie dat de laatste dagen moeilijk zijn door te komen. als je leest ontkom je er niet aan dat het alleen maar erger zal worden en wat nu speelt is een futiliteit met wat komen zal, een verdrukking zo zwaar als nog nooit voorgekomen, we moeten denken aan oorlogen met honderden Millioenen doden 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Waarom zou ik antwoorden op “wat als” vragen als je amper wil antwoorden op “wat is” vragen? 

En zo blijf je maar doorgaan, tot je terug op je spoor van haatzaaierij bent. Vergeet niet af en toe Solus Christus te mompelen, zo kan je de schijn blijven opwekken.

3 uur geleden zei antoon:

Echt haatzaaien zie ik niet direct, wel weergave van de problematiek, alhoewel ik Mulloch en Lobke wel heel goed begrijp denk ik dat het deels aan perceptie kan liggen. Net als Fundamenteel maak ik mij grote zorgen om kleinkinderen 3 meisjes tot nu toe, bij de toevloed van vluchtelingen of  immigranten 2 jaar geleden had ik slapeloze nachten, en met een regering die van toeten of blazen totaal geen weet heeft bezorgt het mij tot nu toe wel enige angst en vooral woede, alhoewel angst een slechte raadgever is en ik meer vertrouwen in de schepper moet hebben, de schepper heeft duidelijk gemaakt in zijn profetie dat de laatste dagen moeilijk zijn door te komen. als je leest ontkom je er niet aan dat het alleen maar erger zal worden en wat nu speelt is een futiliteit met wat komen zal, een verdrukking zo zwaar als nog nooit voorgekomen, we moeten denken aan oorlogen met honderden Millioenen doden 

Er is alle reden om zeer angstig te zijn of worden, als dat de reden mag zijn om te verkrampen dan zal verruiming en harmonisatie geen optie zijn.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid