Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Dolce Vita:

Ik vind dat het ernstig niet goed met je gaat.  En ik denk dat je in je oorlogswaan niet meer in staat bent tot relativeren. Je degradeert mensen tot dieren en dat is een bekende nazi propaganda techniek. 

Indien je jouw land en de wereld wilt beinvloeden, dien je je in de politiek te begeven, maar dit is een christelijk geloofsforum. En geen podium voor propagandistische doeleinden.

Niets nazi technieken, dat is de msm die dat doet. Ik benoem wat ze verzwijgen. Massa migratie faalde, de jihad is uitgebroken en ik ben niet degene die kerken in brand steekt en aan zwembadterrorisme doet he. Of wel? 

Ja dit is een christenforum, geen forum van NOS he. Politieke correctheid is geen gebod.

1 minuut geleden zei Mullog:

Ja, want je roeptoetert dat er geld naar Hamas gaat en ik heb nogal wat inhoudelijke argumenten genoemd waaruit blijkt dat dit hoogst onwaarschijnlijk us. En het enige wat jij doet is nieuwe namen noemen met nieuwe beschuldigingen waarvoor iedere grond ontbreekt. Als dit niet een klein achteraf forrumpje zou zijn wat met een beperkt publiek zou je inmiddels bedolven zijn onder smaad aanklachten.

Er is geen land in de wereld waar ziekenhuizen geen geld tekort komen. En als ouderen sterven van ontbering dan wil ik graag cijfers zien. En niet dat ene geval van een oude oma die door haar kinderen en kleinkinderen verlaten is. Praktisch alle ouderen gaan hier op een ordentelijke wijze dood (hoe lullig dat ook klinkt).

Dat is toch ons EU beleid. Opvang in de regio. Maar ja, net als jij luisteren ze niet en gaan ze toch op pad. Wat doe je eraan, hé :-) 

Nou dan kom ik hier later op terug. Nu ff gaan sporten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

9 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ik vind dat het ernstig niet goed met je gaat.  En ik denk dat je in je oorlogswaan niet meer in staat bent tot relativeren. Je degradeert mensen tot dieren en dat is een bekende nazi propaganda techniek. 

Indien je jouw land en de wereld wilt beinvloeden, dien je je in de politiek te begeven, maar dit is een christelijk geloofsforum. En geen podium voor propagandistische doeleinden.

Zo kan je het lezen, en geloof mij ik begrijp jou ook, maar bedienen Moslims zich niet ook van deze tactiek, ja ook weleens in gematigde contreien, ik schaar mij nergens achter geweld, je leest wat jezelf wil zien, ik had kennissen  die Moslim waren, nu dood helaas, ook die konden begrip voor mijn standpunt tonen, ergens zeiden zij precies hetzelfde als ik of als Fundamenteel.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei antoon:

Zo kan je het lezen, en geloof mij ik begrijp jou ook, maar bedienen Moslims zich niet ook van deze tactiek, 

Sinds wanneer doet dat er voor een christen toe? Waar lees jij dat Jezus zegt dat men zijn vijanden tot vliegen en stront bestempelen mag en waar lees jij dat je kwaad met kwaad bestrijden kunt?

Nul inzicht in het Evangelie klaarblijkelijk. Dun laagje vernis.

De enige manier waarop men kwaad bestrijden kan is door er liefde voor in de plaats te laten komen. En dat is onmogelijk indien men zijn tong niet leert beheersen. 

Ongeloof. Puur ongeloof. Dat is wat het is.

Een keer uitspreken dat je minder islam wilt, prima. Maar jullie, Antoon en Fundamenteel, gaan zoveel verder. Tot de dood van mensen oproepen, mensen tot vliegen en stront bestempelen. Dat heeft helemaal niets met Christus van doen.  En dat dit zo maar door kan bljven gaan, daar kan ik met mijn pet niet bij.

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dmt? Daar blijf ik af. Uw derde oog wordt gebruikt door duistere machten. Daarom is ons dat verboden (valt onder tovenarij en occultisme) Ik ben een dik jaar belaagd geweest via synchroniciteit, eerst denk je dat het allemaal toevalletjes zijn. Tot het er vingerdik op gelegd wordt. Dacht ik God te zoeken maar vond er de duivel.

Quasi dagelijks kom je ze tegen, mensen die het hebben over de mallemolen en de waan van de dag, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Slechts een minderheid stelt zich daar vragen bij, onderzoekt waar deze stellingen vandaan komen en/of hoe ze verklaard kunnen worden. Het verschil is wezenlijk en pakkend, het is dan ook een minderheid die zich ernstig zorgen maakt over het lot van een meerderheid maar die boodschap verdwijnt in dat wat anderen de zwijgspiraal noemen, versmacht in of door de mallemolen. En het is finaal niet eens zo moeilijk om te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Quasi dagelijks kom je ze tegen, mensen die het hebben over de mallemolen en de waan van de dag, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Slechts een minderheid stelt zich daar vragen bij, onderzoekt waar deze stellingen vandaan komen en/of hoe ze verklaard kunnen worden. Het verschil is wezenlijk en pakkend, het is dan ook een minderheid die zich ernstig zorgen maakt over het lot van een meerderheid maar die boodschap verdwijnt in dat wat anderen de zwijgspiraal noemen, versmacht in of door de mallemolen. En het is finaal niet eens zo moeilijk om te begrijpen.

Mss vergeten dat in een democratie de meerderheid geldt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Dolce Vita:

Een keer uitspreken dat je minder islam wilt, prima. Maar jullie, Antoon en Fundamenteel, gaan zoveel verder. Tot de dood van mensen oproepen, mensen tot vliegen en stront bestempelen. Dat heeft helemaal niets met Christus van doen.  En dat dit zo maar door kan bljven gaan, daar kan ik met mijn pet niet bij.

 

Ho even ik roep nergens tot geweld op, ik haat geweld, maar ik haat ook verantwoordelijke mensen die zich afzijdig houden, bedenk eens, Hitler was net aan de macht nog geen verantwoording maar in het parlement,  en een jonge Duitser schreef: ik zie modder, ik zie bloed, ik zie moeders die hun kind gaan verliezen, en nog meer.

Deed hij aan haatzaaien, riep hij tot geweld op, dacht het niet, maar hij verbloemde de waarheid ook niet, ik heb de tijd gekend waar je niets mocht zeggen ook niet van foute geestelijken in de katholieke kerk, ook mocht je niets kwaads van Prins Bernhard zeggen, vraag je eens af, wat heeft dat voor goeds gebracht, kan zijn dat ik te ver gaat, sorry maar in het vuur van het gesprek gaat dat vaak zo. 

Nog iets in de tijd dat ik geen getuige was werd ik benaderd via een call centrum om steun of stem aan de Centrum democraten te geven, ik heb het netjes afgewimpeld en geen stem gegeven, maar vond ik dat ik mocht wijzen op de punten waarin zij gelijk hadden, we kwamen tot een aardig gesprek, maar ook toen had ik het gevoel dat de politiek geen oplossing zou bieden, en nu heb ik dat gevoel helemaal.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Ja, want je roeptoetert dat er geld naar Hamas gaat en ik heb nogal wat inhoudelijke argumenten genoemd waaruit blijkt dat dit hoogst onwaarschijnlijk us. En het enige wat jij doet is nieuwe namen noemen met nieuwe beschuldigingen waarvoor iedere grond ontbreekt. Als dit niet een klein achteraf forrumpje zou zijn wat met een beperkt publiek zou je inmiddels bedolven zijn onder smaad aanklachten.

Er is geen land in de wereld waar ziekenhuizen geen geld tekort komen. En als ouderen sterven van ontbering dan wil ik graag cijfers zien. En niet dat ene geval van een oude oma die door haar kinderen en kleinkinderen verlaten is. Praktisch alle ouderen gaan hier op een ordentelijke wijze dood (hoe lullig dat ook klinkt).

Dat is toch ons EU beleid. Opvang in de regio. Maar ja, net als jij luisteren ze niet en gaan ze toch op pad. Wat doe je eraan, hé :-) 

Ik roeptoeter dat niet zomaar Mullog. Sigrid heeft nauwe banden met Hamas, ontken je dat het een terroristische organisatie is? Ze verdubbelde de fondsen voor Hamas waarmee ze die raketten konden kopen de Iron Dome te verbreken. Natuurlijk kan ik u geen aankoopsbewijzen leveren, maar de puntjes zijn te verbinden. Laat mij anders eens zien in wat Hamas dat geld steekt? Dat ze massaal raketten kochten en de iron dome braken is wereldnieuws. Maar waar gaat al dat geld dan naartoe dat onze landen opsturen? Oorlog tegen Israël Mullog. https://joop.bnnvara.nl/nieuws/vvd-cda-en-christenunie-boos-op-kaag-om-hulpactie-palestijnen

Ik heb dat ook naar haar twitteraccount gestuurd hoor? Like I care... Haar verdubbeling in fondsen ging naar Hamas. En is diezelfde D66 niet voor kindhuwelijken btw en het normaliseren van pedofilie? Als je met de hond slaapt...

Kijk naar Nederland? Wat kost een bejaardetehuis en wat is het gemiddeld pensioen? 1 + 1 = 2. Laatst moest er toch een hele afdeling verhuist worden en jullie kampen toch met dokters tekort? Zeggen ze dat niet op NOS? Bronovo ofzo? Was des tijds op twitter waarover Nederlanders klaagden Het staat op de volkskrant, maar ik surf daar niet op wegens hun cookiebeleid.

Laat ze op pad gaan. Hier komt er harde repressie tegen illegale migratie en de erkenning voor salafistische moskeeën wordt ingetrokken wellicht, motie is binnen. Leve nationalisme.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Ho even ik roep nergens tot geweld op, ik haat geweld, maar ik haat ook verantwoordelijke mensen die zich afzijdig houden, bedenk eens, Hitler was net aan de macht nog geen verantwoording maar in het parlement,  en een jonge Duitser schreef: ik zie modder, ik zie bloed, ik zie moeders die hun kind gaan verliezen, en nog meer.

Deed hij aan haatzaaien, riep hij tot geweld op, dacht het niet, maar hij verbloemde de waarheid ook niet, ik heb de tijd gekend waar je niets mocht zeggen ook niet van foute geestelijken in de katholieke kerk, ook mocht je niets kwaads van Prins Bernhard zeggen, vraag je eens af, wat heeft dat voor goeds gebracht, kan zijn dat ik te ver gaat, sorry maar in het vuur van het gesprek gaat dat vaak zo. 

Nog iets in de tijd dat ik geen getuige was werd ik benaderd via een call centrum om steun of stem aan de Centrum democraten te geven, ik heb het netjes afgewimpeld en geen stem gegeven, maar vond ik dat ik mocht wijzen op de punten waarin zij gelijk hadden, we kwamen tot een aardig gesprek, maar ook toen had ik het gevoel dat de politiek geen oplossing zou bieden, en nu heb ik dat gevoel helemaal.

Jullie hadden dan Pim Fortuyn.., helemaal vergeten precies. Wat zei hij dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

........... Christenen hanteren te allen tijde Gods standaard als het aankomt op anderen behandelen zoals je zelf behandeld wil worden. .....

Iemand uitmaken voor geestelijk beperkt is geen probleem wat mij betreft.......

Grappig.

11 uur geleden zei Fundamenteel:
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

De sluizen bij Terneuzen dicht en en grote blokkade tussen Rilland en Saeftinghe, ik doe mee !!

Mag ik je er op wijzen dat de richtlijnen van het forum aangeven (wat we graag zien, punt 6) dat je eigen argumenten gebruikt en niet alleen maar een link plaatst.
"Links zijn bedoeld om je argumentatie te ondersteunen, maar niet om als argument te dienen".

 

Mag ik je erop wijzen dat u geen mod bent en dat u dat enkel maar aan de moderatie kan melden? 

Nee, ik kan jou er ook op wijzen. Dat zie je toch? 
Je hoeft geen mod te zijn om iemand er op te wijzen dat hij zich niet aan de regels houdt.
Aan jou de keus: doe je er wat mee of heb je er maling aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Grappig.

Nee, ik kan jou er ook op wijzen. Dat zie je toch? 
Je hoeft geen mod te zijn om iemand er op te wijzen dat hij zich niet aan de regels houdt.
Aan jou de keus: doe je er wat mee of heb je er maling aan.

Het was geen link maar een film. Ik zal er wellicht maling aan hebben? Het is niet dat ik een link plaatste waarvan de inhoud onbekend was he. Noch voerde ik discussie door de link. Het ging gewoon chronologisch af wat er afgelopen maanden gebeurde op deze planeet.

Verder wil ik me excuseren moest mijn eerdere uitspraak in het verkeerde keelgat geschoten zijn. Weet dat ik dat niet beledigend bedoelde. Ik zou gewoon zonder schroom beledigen als dat mijn intentie was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik roeptoeter dat niet zomaar Mullog. S <knip...knip>

Oorlog tegen Israël Mullog. https://joop.bnnvara.nl/nieuws/vvd-cda-en-christenunie-boos-op-kaag-om-hulpactie-palestijnen

Dus dat VVD, CDA en CU boos zijn omdat ze niet zijn ingelicht dat er geld ging naar de UNRWA is bewijs dat er geld naar Hamas ging? Snap jij wel iets van politiek? Dat hele artikel gaat over partijpolitiek. Het toont helemaal niks aan over geld naar Hamas. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Mullog:

Dus dat VVD, CDA en CU boos zijn omdat ze niet zijn ingelicht dat er geld ging naar de UNRWA is bewijs dat er geld naar Hamas ging? Snap jij wel iets van politiek? Dat hele artikel gaat over partijpolitiek. Het toont helemaal niks aan over geld naar Hamas. 

Kijk Mullog, ik zat er toen dat gebeurde met mijn neus op en ik geloof Israëli als ze dat beweren. We kunnen daar echt nog verder over gaan. Maar ik eindig die discussies liever hier en nu. Ik heb de verkeerde link gegeven wellicht, tenzij erin staat dat ze het geld verdubbelde voor Palestina? Dat geld daar gaat unaniem naar Hamas. Alle geld van Palestina gaat naar Hamas. Hamas is daar de politieke macht he. Ze heeft een versneld geldtransport zonder toestemming gestuurd van 13 miljoen zonder uw regering deftig in te lichten. Vlak daarna kan Hamas honderdtallen raketten afschieten in Israël. Kaag heeft banden met Hamas. 1 + 1 = 2.

Dat je mijn vragen niet beantwoordde zal ik maar zo laten omdat ik het echt graag eindigen wil. Maar je vraag bewijst je onwetendheid in deze materie. Wie leidt Palestina. Dus wie krijgt het geld? Hamas! Aldus hier uw antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid