Spring naar bijdragen

Waarom christenen Trump supporten


Aanbevolen berichten

Ikzelf ben ook niet pro-joods of pro-palastijn/pro-moslim. Ook niet anti overigens. In de Europese linkse politiek wemelt het overigens van de atheïsten (en christenen) die erg pro-islam zijn. Het kan dus wel. ;) En ja, ook in stoor mij aan de complottheorieën en andere onzinnigheid die erbij verzonnen wordt. Het vervelende met zulke theorieën is dat ze er te pas en te onpas dingen bij kunnen verzinnen zodat inhoudelijk reageren geen zin heeft, dan bevestig je ze slechts in hun waanbeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 591
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pff, ik heb het wel een beetje gehad met de extremistische denkbeelden van Fundamenteel en Dolce Vita. Fundamenteel is het spoor volledig bijster (of is een enorme trol) en Dolce Vita is blind voor al

Dat is jou antwoord op de vraag. Mijn antwoord op de vraag ga je niet accepteren. Want dat bestaat uit een moeizaam proces van wederzijds begrip, respect en acceptatie. Compromissen waarbij Israe

Je kan er vele uit het lijstje halen die in Europa plaatsvonden. Joegoslavië? Wat dacht je van de aanslagen bij het conflict in Noord-Ierland of in Baskenland? De muur die Berlijn spleet? De Turkse be

3 uur geleden zei Mullog:

Als ik dit zo lees dan krijg ik het gevoel dat iedereen hier dezelfde denkfout maakt. Hoewel ik alleen voor mijzelf kan spreken ben ik zeker niet pro-Palestijnen of pro-moslim (een atheïst die pro-moslim is, veel gekker moet het niet worden (H)). Noch ben ik anti-Israël. Maar ik ben er ook niet van om Israël in een soort van slachtofferrol te plaatsen omdat die allemaal heel erg lief zijn en geen vlieg kwaad doen. 

Israël hoeft niet "lief" te zijn om gewoon recht te hebben op haar eigen land en haar eigen hoofdstad.   Bovendien is Israël een heel stuk rechtschapener dan de volkeren.  De meeste goedwillende mensen onder hen die zich Palestijnen noemen, willen helemaal niet onder palestijnse autoriteit leven. Zij hebben het veel beter onder Israëlisch bestuur.  Als Palestijnen gewond zijn, worden ze geholpen in Israelische ziekenhuizen. Israel zorgt overal voor, water, electriciteit. En als ze dat een keer niet doen, omdat ze zichzelf daarmee in gevaar brengen, staat de wereld gelijk op zijn achterste benen. Terwijl de zg. Palestijnse autoriteit dat allemaal heel goed zelf kan, maar ze vertikken het omdat menselijk leven hun weinig tot niets waard is.  Hun heersers binden met opzet hun bloedeigen kinderen vast aan gebouwen als ze weten dat die gebombardeerd worden.   Hun eigen overheersers geven geen lor om hun leven. En wie is de kerk nou toch dat zij denkt met haar antisemitisme weg te komen? Het verkapte antisemitisme viert hoogtij in de laatste dagen. Dat is ook voorzegd he, doch er is ook voorzegd hoe dat afloopt. Maar er zijn heel veel lauwe christenen, die in wezen helemaal niet in de Bijbel geloven, en die angst hebben voor de islam, en die hun antisemitisme verhullen door zich lief en correct voor te doen.  Jeruzalem zal voor de wereld een niet te heffen steen worden. Maarja, veel gelovigen geloven het niet. 

Dominee Steve Cioccolanti legt het nog maar eens uit. Het antisemitisme van de VN en in mijn optiek van Europa,met haar walgelijke schijnheilige boycots van Israelische producten bijvoorbeeld, viert hoogtij. Het is nog steeds een belangrijk deel van de kerk die het af laat weten. De collaborateur van Babylon. Israel en met name Jeruzalem is de splijtzwam voor de volkeren, mijns inziens de splijtzwam die als het tweesnijdend zwaard in de wereld staat. De Heilige Schrift beschrijft wat er gebeurt met hen die Zijn land Israël willen verdelen....  Cioccolanti refereert met de term "huis van leugens" aan een uitspraak van Bibi over de VN.

 

En dat deze dingen gebeuren moeten  staat in de Heilige Schrift voorzegd.  Doch de Heilige Schrift voorzegt ook wat er gebeurt met hen die in hun eigen kwaad door de Heer tegen Jeruzalem worden verzameld....... De Heer richt dit kwade in de volkeren uiteindelijk tegen het kwade in de volkeren zélf en zal tonen dat Hij, de God van Israël, Heer is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer wat nieuws.

Trump tweette dat China 'op heterdaad' was betrapt bij het verkopen van olie aan het Noord-Koreaanse regime, maar leverde wel geen enkel bewijs voor die beschuldiging. Zonder gegronde reden een mediahype creëren draagt niet bij tot het versterken van het wederzijdse vertrouwen en de samenwerking', reageerde woordvoerster Hua Chunying van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. China, dat goed is voor zowat 90 procent van de Noord-Koreaanse export, laat haar burgers en bedrijven niet toe om de resoluties van de Verenigde Naties te schenden, aldus de woordvoerster aan de pers. De berichten over olie die op zee van Chinese schepen overgeheveld wordt naar Noord-Koreaanse boten doet ze af als 'onjuist'. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach... Er staat zoveel waarop ik kan maar niet meer wil reageren. Alsof onze mening er toe zou doen? Wat zal zijn zal zijn. 

Ik ben aan het terugkeren naar iets waar politiek eigenlijk niet thuis hoort. Liefde en shizzle. Misschien weinig te merken in mijn schrijven, maar irl wel dichter tot mijn dierbaren gekomen. 

Een voornemen van mij is dus minder met politiek en religie bezig te zijn. Aldus daarom ga ik aannames over mij etc niet recht zetten. Dat zou alles alleen maar erger maken en ik heb er gewoon geen zin naar. Noch voel ik mij geroepen 'complottheorieën' te nuanceren omdat het gros weigert te neuzen in agendas die in alle transparantie van het net te lezen zijn. Het is een kwestie van verdiepen maar ik ga er niet dieper induiken. Ik ga mijn vleugels open spreiden en overstijgen. Of zoietz. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dolce Vita:

Israël hoeft niet "lief" te zijn om gewoon recht te hebben op haar eigen land en haar eigen hoofdstad.   Bovendien is Israël een heel stuk rechtschapener dan de volkeren.  De meeste goedwillende mensen onder hen die zich Palestijnen noemen, willen helemaal niet onder palestijnse autoriteit leven. Zij hebben het veel beter onder Israëlisch bestuur.  Als Palestijnen gewond zijn, worden ze geholpen in Israelische ziekenhuizen. Israel zorgt overal voor, water, electriciteit. En als ze dat een keer niet doen, omdat ze zichzelf daarmee in gevaar brengen, staat de wereld gelijk op zijn achterste benen. Terwijl de zg. Palestijnse autoriteit dat allemaal heel goed zelf kan, maar ze vertikken het omdat menselijk leven hun weinig tot niets waard is.  Hun heersers binden met opzet hun bloedeigen kinderen vast aan gebouwen als ze weten dat die gebombardeerd worden.   Hun eigen overheersers geven geen lor om hun leven. En wie is de kerk nou toch dat zij denkt met haar antisemitisme weg te komen? Het verkapte antisemitisme viert hoogtij in de laatste dagen. Dat is ook voorzegd he, doch er is ook voorzegd hoe dat afloopt. Maar er zijn heel veel lauwe christenen, die in wezen helemaal niet in de Bijbel geloven, en die angst hebben voor de islam, en die hun antisemitisme verhullen door zich lief en correct voor te doen.  Jeruzalem zal voor de wereld een niet te heffen steen worden. Maarja, veel gelovigen geloven het niet. 

Geef gewoon toe dat je geen echte reden hebt om pro israel te zijn, behalve dat je dit moet van jouw idee over de bijbel en het geloof. In feite heb je dus gewoon angst voor israel en de bijbel. Terwijl dit, naar mijn mening, maar een propaganda stunt is om juist ervoor te zorgen dat mensen bang zijn voor joden en of israel. Al 2500 jaar geleden bedacht, en het werkt nog steeds bij bepaalde mensen. Toch wel erg slim. 

Jammer ook dat je vergeet te melden dat enkel zionistische israelieten graag in israel wonen. Veel andere joden/Israëlieten willen niks met het huidige israel te maken hebben, aangezien het een menselijk product is. 

http://www.boublog.nl/2014/08/04/orthodoxe-joden-zijn-tegen-het-zionisme/

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/8395-neturei-karta-charedische-orthodoxe-joden-tegen-israel.html

 

Je zou de landen eens moeten beoordelen zonder religieus filter. Geldt overigens ook voor de palestijnen die door moslims gesteund worden no matter what...

 

 

10 uur geleden zei Dolce Vita:

En dat deze dingen gebeuren moeten  staat in de Heilige Schrift voorzegd.  Doch de Heilige Schrift voorzegt ook wat er gebeurt met hen die in hun eigen kwaad door de Heer tegen Jeruzalem worden verzameld....... De Heer richt dit kwade in de volkeren uiteindelijk tegen het kwade in de volkeren zélf en zal tonen dat Hij, de God van Israël, Heer is.

Sneu altijd, dat oorlogzuchtende van religieuze fanatiekelingen. Ze zien in de oorlog een profetie uitkomen. Geen wonder dat er geen vrede zal komen. Zowel de islamitische godheid als de joods/christelijke godheid is er een die ontstaan is uit oorlog. Wij als mensen zijn al zo ver gevorderd dat we WETEN dat oorlog niet de uitkomst is, en dat een machtig mens nog geen goed mens HOEFT te zijn. Wanneer komen die goden hier eens achter?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei TTC:

Weer wat nieuws.

Trump tweette dat China 'op heterdaad' was betrapt bij het verkopen van olie aan het Noord-Koreaanse regime, maar leverde wel geen enkel bewijs voor die beschuldiging. Zonder gegronde reden een mediahype creëren draagt niet bij tot het versterken van het wederzijdse vertrouwen en de samenwerking', reageerde woordvoerster Hua Chunying van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. China, dat goed is voor zowat 90 procent van de Noord-Koreaanse export, laat haar burgers en bedrijven niet toe om de resoluties van de Verenigde Naties te schenden, aldus de woordvoerster aan de pers. De berichten over olie die op zee van Chinese schepen overgeheveld wordt naar Noord-Koreaanse boten doet ze af als 'onjuist'. (bron)

De VS heeft naar verluidt de satellietfoto's met de namen en de nummers van de boten waarop dit is gebeurd. Dat kunnen wij natuurlijk niet controleren, maar je kunt op je vingers natellen dat het waarschijnlijk wel waar is. Trump heeft er namelijk met het oog op Noord-Korea absoluut geen baat bij om China tegen zich in het harnas te jagen als het niet waar zou zijn.  Volgens een goede vriend van ons die theoloog is en zich vroeger in het bijzonder op de studie van Bijbelse profetie heeft toegelegd, is het China die Israël als eerste binnen zal vallen en is het Noord-Korea die daarvoor op de een of andere manier de weg vrijmaakt.   Het begint met Noord-Korea, waarna China volgt. Naast China heeft volgens het nieuws op nu.nl ook Rusland olie aan Noord-korea geleverd: https://www.nu.nl/buitenland/5068247/russische-olie-via-zee-noord-korea-gesmokkeld.html   

Een paar dagen voor kerst hebben overigens niet alleen de VS maar ook China, Rusland en Japan nieuwe satellieten de lucht in geschoten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dolce Vita:

De VS heeft naar verluidt de satellietfoto's met de namen en de nummers van de boten waarop dit is gebeurd. Dat kan ik niet controleren, maar je kunt op je vingers natellen dat het waar is. Trump heeft er namelijk met het oog op Noord-Korea absoluut geen baat bij om China tegen zich in het harnas te jagen als het niet waar zou zijn.  Volgens een goede vriend van ons die theoloog is en zich vroeger in het bijzonder op de studie van Bijbelse profetie heeft toegelegd, is het China die Israël binnen zal vallen en is het Noord-Korea die daarvoor op de een of andere manier de weg vrijmaakt.   Het begint met Noord-Korea, waarna China volgt. Naast China heeft volgens het nieuws op nu.nl ook Rusland olie aan Noord-korea geleverd: https://www.nu.nl/buitenland/5068247/russische-olie-via-zee-noord-korea-gesmokkeld.html   Allemaal communistische landen....(de geest van het communisme heeft Rusland nooit verlaten ook al is het officieel geen communistisch land meer). 

Een paar dagen voor kerst hebben overigens niet alleen de VS maar ook China, Rusland en Japan satellieten de lucht in geschoten. Bijna allemaal tegelijk. Dus ofwel is er ineens iets te zien buiten de aarde (dat denk ik zelf niet, althans niets nieuws), ofwel maakt men zich op voor oorlog, ofwel voert men iets anders in het schildje, maar ze zijn in elk geval ergens mee bezig.

Ik heb een goede vriend, die is ook theoloog, en die heeft zich op de profetieën in de bijbel toegelegd. Hij zegt dat smurfenland bestaat en daar zijn ze bezig om via tunnels Israel binnen te dringen. Dan dringt die kat (azazrael of zo) een van die tunnels binnen en dat is dan de antichrist. 

 

Kom op Dolce Vita, dit is toch van een niveau :+ Zelfs een complotterrorist trapt hier niet in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Foppe1986:

Ik heb een goede vriend, die is ook theoloog, en die heeft zich op de profetieën in de bijbel toegelegd. Hij zegt dat smurfenland bestaat en daar zijn ze bezig om via tunnels Israel binnen te dringen. Dan dringt die kat (azazrael of zo) een van die tunnels binnen en dat is dan de antichrist. 

 

Kom op Dolce Vita, dit is toch van een niveau :+ Zelfs een complotterrorist trapt hier niet in. 

Een theoloog vind ik op dit gebied in elk geval sowieso een stuk betrouwbaarder dan een hovenier (of een germanist, of een chirurg), maar de theoloog die wij kennen is in onze optiek een van de meest betrouwbare, als mens en ook als wetenschapper. Hij doet zelden ergens een uitspraak over, maar als ie het doet, dan weet hij meestal zeer goed wat ie zegt en waarom.  

Het is de vraag wie de grootste wereldmacht wordt. En China maakt daar in elk geval  grote kans op. Niet voor niets heeft Google zijn nieuwste A.I. research centre in China geplaatst....... Hij die de meeste macht heeft, daar gaat het om. En dat zou best wel eens China kunnen worden.  Degene met de verste technologische ontwikkeling die er economisch wellicht ook nog het beste voorstaat..... aan zo iemand geven "koningen" meestal macht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dolce Vita:

Een theoloog vind ik op dit gebied in elk geval sowieso een stuk betrouwbaarder dan een hovenier (of een germanist, of een chirurg), maar de theoloog die wij kennen is in onze optiek een van de meest betrouwbare, als mens en ook als wetenschapper. Hij doet zelden ergens een uitspraak over, maar als ie het doet, dan weet hij meestal zeer goed wat ie zegt en waarom.  

In jullie optiek misschien wel, maar ik zou naar Specsavers gaan.

12 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het is de vraag wie de grootste wereldmacht wordt. En China maakt daar in elk geval  grote kans op. Niet voor niets heeft Google zijn nieuwste A.I. research centre in China geplaatst....... Hij die de meeste macht heeft, daar gaat het om. En dat zou best wel eens China kunnen worden.  Degene met de verste technologische ontwikkeling die er economisch wellicht ook nog het beste voorstaat..... aan zo iemand geven "koningen" meestal macht.

Wat heeft de meeste macht precies te maken met Israel? Ik dacht altijd dat Arabische landen Israel wilden binnenvallen, en Israel van de kaart vegen. Die hebben nog nooit de meeste macht gehad volgens mij (of misschien toen de islam net opkwam). Naar mijn weten heeft China er niks aan om Israel aan te vallen. Dan krijgen ze de V.S op hun dak. En terecht overigens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Foppe1986:

In jullie optiek misschien wel, maar ik zou naar Specsavers gaan.

Wat heeft de meeste macht precies te maken met Israel? Ik dacht altijd dat Arabische landen Israel wilden binnenvallen, en Israel van de kaart vegen. Die hebben nog nooit de meeste macht gehad volgens mij (of misschien toen de islam net opkwam). Naar mijn weten heeft China er niks aan om Israel aan te vallen. Dan krijgen ze de V.S op hun dak. En terecht overigens. 

De V.S. kan niet overal tegelijk zijn. Als de V.S. de handen vol heeft aan Noord Korea, kan China zich gemakkelijk tot de eerste wereldmacht maken.   Noord-Korea heeft in aantallen het grootste leger ter wereld(!). China staat op nummer 2 https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-landen-met-de-grootste-legers-personeel/  Wat betreft sterkte staat de V.S. nog op plaats 1 maar China staat reeds op de tweede plaats in de ranglijst https://www.alletop10lijstjes.nl/10-sterkste-legers/  en Noord-Korea op de 6e plaats.  Men doet vaak wat geringschattend over Noord-korea maar kwa legermachten behoort dat landje tot de grootsten.

Wat betreft je vraag wat dit met Israël te maken heeft: alles. In de Heilige Schrift is voorzegd dat alle volkeren zich tegen Israël zullen keren en bovendien hun macht zullen geven aan 1 grootmacht. De antichrist.  De beweegredenen van de mensheid, daar kun je zelf over nadenken. Die zijn zowel horizontaal als  verticaal te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dolce Vita:

De VS heeft naar verluidt de satellietfoto's met de namen en de nummers van de boten waarop dit is gebeurd. Dat kunnen wij natuurlijk niet controleren, maar je kunt op je vingers natellen dat het waarschijnlijk wel waar is. Trump heeft er namelijk met het oog op Noord-Korea absoluut geen baat bij om China tegen zich in het harnas te jagen als het niet waar zou zijn.  Volgens een goede vriend van ons die theoloog is en zich vroeger in het bijzonder op de studie van Bijbelse profetie heeft toegelegd, is het China die Israël als eerste binnen zal vallen en is het Noord-Korea die daarvoor op de een of andere manier de weg vrijmaakt.   Het begint met Noord-Korea, waarna China volgt. Naast China heeft volgens het nieuws op nu.nl ook Rusland olie aan Noord-korea geleverd: https://www.nu.nl/buitenland/5068247/russische-olie-via-zee-noord-korea-gesmokkeld.html   

Een paar dagen voor kerst hebben overigens niet alleen de VS maar ook China, Rusland en Japan nieuwe satellieten de lucht in geschoten. 

Ja, ik hoop dat Trump nog meer zaken aan het licht zal brengen, daar acht ik hem wel toe in staat.

5 uur geleden zei Thorgrem:

Azraël klinkt bijna als Israël dus wellicht zit je er niet ver naast met deze nieuwe theorie...

Blijkbaar een engel des doods die God helpt.

Azraël is de naam van de aartsengel van de dood in sommige buitenbijbelse tradities. Hij is ook de engel des doods in de islamitische theologie. Het is een Engelse vorm van de Arabische naam Azra'il (عزرائيل) of Azra'eil (عزرایل), de naam die traditioneel wordt toegeschreven aan de engel des doods in de islam en het Sikhisme, evenals in enkele Hebreeuwse overleveringen. In de Koran wordt deze naam niet gebruikt, maar wordt er verwezen naar Malak al-Maut (letterlijk vertaald: engel des doods). De naam betekent letterlijk Wie God helpt. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Fundamenteel:

Een voornemen van mij is dus minder met politiek en religie bezig te zijn. Aldus daarom ga ik aannames over mij etc niet recht zetten. Dat zou alles alleen maar erger maken en ik heb er gewoon geen zin naar. Noch voel ik mij geroepen 'complottheorieën' te nuanceren omdat het gros weigert te neuzen in agendas die in alle transparantie van het net te lezen zijn. Het is een kwestie van verdiepen maar ik ga er niet dieper induiken. Ik ga mijn vleugels open spreiden en overstijgen. Of zoietz. 

Het gaat nog verder, Trump en het Jubeljaar zal velen doen opschrikken.

Dit artikel onderzoekt of recente "verwarrende gebeurtenissen", zoals de winst van Trump en de Brexit, ons kunnen helpen te identificeren of hier een jubeljaar is. Vergeet niet! Een Jubeljaar is het grootste instrument van systematische sociale wederopbouw in de Bijbel, kort voor de inauguratie van Messiaanse regering aan het einde van het tijdperk. Het is een goddelijke reset op het land elk 50e jaar, dat de armsten van het land een kans geeft om hun leven opnieuw een nieuwe richting te geven. Slaven worden vrijgelaten. Mensen die iets hebben verkocht of weggegeven, en zelfs zijn bedrogen met hun meest waardevolle bezit — hun eigen land — krijgen dit weer terug. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo moet men mij meer dan 10000 euro TTC. In feite leunt dat bedrag meer tegen de 20000 euro. Een slordig miljoen oude BEF. Ik heb ze nooit gezien. Niet via een vakbkond en niet via de arbeidsinspectie. Ik nam ontslag en ging via interim werken. Op 3 weken tijd ben ik voor ongeveer 500 euro in de zak gezet. Vdab vond dit normaal en ik moest me flexibel opstellen. 

Sedert dien ben ik op pensioen en mogen ze het houden. Geen compensaties, afzetten Khadaffi-style. Voor een revolutie ben ik zeker niet te oud. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zo moet men mij meer dan 10000 euro TTC. In feite leunt dat bedrag meer tegen de 20000 euro. Een slordig miljoen oude BEF. Ik heb ze nooit gezien. Niet via een vakbkond en niet via de arbeidsinspectie. Ik nam ontslag en ging via interim werken. Op 3 weken tijd ben ik voor ongeveer 500 euro in de zak gezet. Vdab vond dit normaal en ik moest me flexibel opstellen. Sedert dien ben ik op pensioen en mogen ze het houden. Geen compensaties, afzetten Khadaffi-style. Voor een revolutie ben ik zeker niet te oud.

Vergeet niet dat ook moslims gebaat zijn bij een Jubeljaar, op dat moment zullen ze misschien bondgenoten van Trump worden. Het is uiterst verwarrende materie maar zo werken die processen nu eenmaal. Het is een mooi en boeiend plot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Vergeet niet dat ook moslims gebaat zijn bij een Jubeljaar, op dat moment zullen ze bondgenoten van Trump worden. Het is uiterst verwarrende materie maar zo werken die processen nu eenmaal.

Trump heeft veel sympathie verloren bij mij, al lang. Maar ik heb liever een Trump dan een Merkel. Ik blijf de vijand zien voor wie ie is en de vijand van mijn vijand is mijn vriend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Trump heeft veel sympathie verloren bij mij, al lang. Maar ik heb liever een Trump dan een Merkel. Ik blijf de vijand zien voor wie ie is en de vijand van mijn vijand is mijn vriend. 

Ik zou je daar blijven op fixeren, zo wordt de verrassing des te groter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Trump heeft veel sympathie verloren bij mij, al lang. Maar ik heb liever een Trump dan een Merkel. Ik blijf de vijand zien voor wie ie is en de vijand van mijn vijand is mijn vriend. 

Persoonlijk verwacht ik het heil van geen enkele aardse persoon.  Maar wat er gebeurt nu op het poltieke toneel vind ik wel interessant en tot op zekere hoogte ook wel leuk om gade te slaan. 

De Saoedische kroonprins had onlangs zoveel corrupte personen, zelfs onder zijn eigen familieleden, opgepakt en onteigend. Nu blijkt dus wie dit heeft geregeld: Trump.  Trump doet geen zaken meer met "de radicale islam",  en dus ook niet met hun financiers. En hij voegt de daad bij het woord. De Saoedis kozen eieren voor hun geld in plaats van de verspreiding van het islamisme. Een goede zaak van Trump. Hamas is eruit geknikkerd uit "Palestina",  Hezbolla is uit Libanon geknikkerd, enzovoort. Trump doet hiermee goede dingen. Wee hem die het kwade goed noemt en het goede kwaad.   Iraanse leiders zijn woest, maar zelfs het Iraanse volk protesteert nu weer tegen de Iraanse regering. 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan ook het begin zijn van de grote misleiding in de richting van Israël. De tijd zal het allemaal wel uitwijzen.  Een aantal soera's in de Koran stelt dat het land Israël aan de joden toebehoort en ook dat de joden naar het land terug zullen keren. 

In Soera 5,19-21 zegt Mozes tegen Israël: 

  

Citaat

Soera 5,19-20 O, u mensen van het Boek. Onze boodschapper is naar u toe gekomen na een onderbreking in de reeks van boodschappers die u duidelijkheid brengen, opdat u niet zult zeggen: "Er is geen brenger van een blijde tijding en geen waarschuwer naar ons toe gekomen." Waarlijk er is een brenger van een blijde boodschap en een waarschuwer naar u toe gekomen. Allah heeft macht over alle dingen. En toen Mozes tot zijn volk zei: "O, mijn volk, herinner u Allahs gunst voor u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven."O, mijn volk! Ga het heilige land in dat Allah voor u bestemd heeft. Vlucht niet weg (of: keert het niet de rug toe), want u zult zeker als verliezers terugkeren. 

  

Citaat

Soera 2,47 en 2, 122 O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief. 

 

  

Citaat

Soera 2,40. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult gij vrezen.

  

Citaat

Soera 17,104. En Wij (=Allah) zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen". 

Een islamitisch land, zoals Saoedi Arabië zou deze Koranteksten kunnen gebruiken voor een akkoord met Israël.  Volgens de New York Times zou zo'n akkoord in de maak zijn:

"According to Palestinian, Arab and European officials who have heard Mr. Abbas’s version of the conversation, Crown Prince Mohammed bin Salman presented a plan that would be more tilted toward the Israelis than any ever embraced by the American government, one that presumably no Palestinian leader could ever accept.

The Palestinians would get a state of their own but only noncontiguous parts of the West Bank and only limited sovereignty over their own territory. The vast majority of Israeli settlements in the West Bank, which most of the world considers illegal, would remain. The Palestinians would not be given East Jerusalem as their capital and there would be no right of return for Palestinian refugees and their descendants."

https://www.nytimes.com/2017/12/03/world/middleeast/palestinian-saudi-peace-plan.html

Vertaald samengevat staat daar dat de Arabische kroonprins volgens officiële Palestijnse, Arabische en Europese bronnen aan Abbas een plan heeft voorgelegd dat normaliter geen enkele Palestijnse leider zou accepteren. De Palestijnen zouden daarin een eigen staat krijgen, maar wel van een heel beperkte omvang en ze zouden niet Oost-Jeruzalem krijgen als hoofdstad. 


 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het kan ook het begin zijn van de grote misleiding in de richting van Israël. De tijd zal het allemaal wel uitwijzen.  Een aantal soera's in de Koran stelt dat het land Israël aan de joden toebehoort en ook dat de joden naar het land terug zullen keren. 

Bedoel je hier dat beloofde land dat ook vaak als metafoor gebruikt wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dolce Vita:

Wat betreft je vraag wat dit met Israël te maken heeft: alles. In de Heilige Schrift is voorzegd dat alle volkeren zich tegen Israël zullen keren en bovendien hun macht zullen geven aan 1 grootmacht. De antichrist.  De beweegredenen van de mensheid, daar kun je zelf over nadenken. Die zijn zowel horizontaal als  verticaal te vinden.

En waarom zal de Heilige Schrift dit nou weer beweren? Is het niet omdat het door joden voor joden geschreven is? Dus propaganda van de bovenste plank. ALS China de grootste macht wordt dan kan het echt niet boeien wat er in Israel gebeurd. Landen in Azie hebben zich ook nooit druk gemaakt om Israel. Tot de islam daar kwam natuurlijk, maar de islam, christendom en jodendom zijn in principe religies die slechts ontstaan zijn in een klein gedeelte van de wereld. Tevens wist de Bijbel ook niks van landen in andere delen van de wereld. Dus of het ooit een profetie was dat China erbij kwam, ik geloof er niks van.

Dit is dus weer de typische slachtofferrol waarin de schrijvers van de Bijbel veelal in gewenteld worden. Iedereen is tegen ons. Afgezien van de holocaust is er nooit sprake geweest van dat de hele wereld zich tegen Israël of joden keerde. En bij de holocaust bleek ook nog dat veel mensen zich juist moeite getroosten om joodse mensen te helpen.

Dus, hou op met dat geween en de hoop dat straks ieder land zich tegen Israel zal keren want dat zal nooit gebeuren. Misschien dat christelijke en joodse mensen dit wel proberen te bewerkstelligen om een profetie in vervulling te zien gaan (beetje waarom IS graag wil vechten met het Westen), maar mensen zijn wel slimmer dan dat. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Thorgrem:

China heeft nooit enige interesse gehad in Israël en zal dat ook niet hebben als ze straks het verst kunnen plassen van allemaal.

China heeft echter wel erg veel interesse in olie...... de druk die China heeft gezet op BP om in de toename van de Chinese oliebehoefte te voorzien  en daar voorrang aan te geven boven onderhoud van de installatie,  was een van de factoren die leidden tot de grootste olieramp tot nog toe....... Iran, Irak en Saoedi Arabië leveren samen 34% van de Chinese oliebehoefte. 

Money money money, it's so (not) funny in a rich man's world.(Abba)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

China heeft echter wel erg veel interesse in olie...... de druk die China heeft gezet op BP om in de toename van de Chinese oliebehoefte te voorzien  en daar voorrang aan te geven boven onderhoud van de installatie,  was een van de factoren die leidden tot de grootste olieramp tot nog toe....... Iran, Irak en Saoedi Arabië leveren samen 34% van de Chinese oliebehoefte. Money money money, it's so (not) funny in a rich man's world.

Dacht dat China nu volledig inzet op duurzame energie, is dat niet tegengesteld aan wat Trump doet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid