Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 381
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Laten we even het beestje bij de naam noemen, er geen doekjes om winden, en niet om het bosje slaan...   Athiesten will graag, zo graag, aantonen dat geloven de uitzondering is.... aangeleer

Volgens de Van Dale is atheïsme "ontkenning van het bestaan van een god." Een actievere benadering dus dan enkel afwezigheid van het bestaan van een god. En ik acht de Van Dale voldoende gezaghebbend

Ik heb zojuist een banaan verorberd die, als ik er eens heel goed over nadenk, volledig atheïstisch moet zijn geweest. Als hij tenminste op dit punt van aan- of afwezigheid van geloof vergeleken kan w

Volgens de stricte wetten van de logica ben ik een Agnost aanagaande het bestaan God. Net zoals jij een agnost bent op het gebied van het bestaan van een zwingelzwops die zijn eieren alleen afzet in vochtige hogedrukgebieden terwijl hij ondertussen met een "make america great again" pet op zingt "hoezee, hoezee, de zwingelzwops doet mee!".

Voor praktische toepassingen ben ik een Atheist.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Lobke:

@Atheisten zijn zij die niet geloven in een god. Niet meer en niet minder. Verder kunnen ze dezelfde hobby's hebben als jij, niet van spruitjes houden. Ze kunnen sportief zijn of de hele avond voor de tv hangen. 

Atheïsten zijn mensen die niet geloven in entiteiten. Maar ik heb anders ervaren.

16 minuten geleden zei DeThomas:

Volgens de stricte wetten van de logica ben ik een Agnost aanagaande het bestaan God. Net zoals jij een agnost bent op het gebied van het bestaan van een zwingelzwops die zijn eieren alleen afzet in vochtige hogedrukgebieden terwijl hij ondertussen met een "make america great again" pet op zingt "hoezee, hoezee, de zwingelzwops doet".

Voor praktische toepassingen ben ik een Atheist.

 

Ik heb nooit gesproken over Make America great again. Enkel over act4America. Bij de les blijven als je jezelf boven mij wenst te stellen beste ;)
Dus je bent atheïst om het jezelf gemakkelijker te maken? OK dat is eerlijk, maar genoteerd. Ik vind dat inconsequent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei DeThomas:

Ik zou zeggen blijven doen dan. Er is een naam voor mensen die stemmen horen en instructies volgen, maar dat is jouw zaak. Maar vroeg of laat gaan de Mods hier ingrijpen, en ik zou ze zowaar niet eens ongelijk geven.

Dat kwam wel niet spontaan he. In het dagelijks leven hoor ik geen stemmen, en het waren geen stemmen in mijn hoofd. Eerder inzichten.
Het nam plaats tijdens een "reis". Translate to English. Nu ga je al dreigen met moderatie, oooh Thomas toch. Ge zijt echt erg :)

Ik wil hier entiteiten bespreken, mijn ervaring weerleggen en dan trek jij je terug op zulke laffe manier. De waanzin voorbij.
Beter bij negeren gebleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Appie B:

Ben jij dan ook niet agnostisch over het bestaan van God? En wat versta je onder "IETS"?

Ik heb dat IETS nog niet uitgedokterd, ik ben nog jong en nog in volle zoektocht. Maar over het bestaan van God ben ik zeker agnostisch. Maar ik zou mezelf nooit atheïstisch noemen. Dat is mezelf tekort doen en de logica onteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Even serieus. Je kan het toch nooit zeker weten? Dus hoe kan je dan als atheïst zeggen, ik geloof niet in entiteiten?
Je hebt dan naar mijn inzien niet alles onderzocht.

Ben je ooit op kosmische reis geweest? Als je snapt wat ik bedoel.

Atheïsten hoeven ook niks zeker te weten. Zij zien gewoon geen reden om te geloven dat er een god bestaat. Dat wil niet zeggen dat ze niet open staan voor het bestaan van een god. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Appie B:

Atheïsten hoeven ook niks zeker te weten. Zij zien gewoon geen reden om te geloven dat er een god bestaat. Dat wil niet zeggen dat ze niet open staan voor het bestaan van een god. 

Maar hoe diep in het konijnenhol doken ze dan om dat uiteindelijk te zeggen? Ik durf ervoor te wedden dat het gros van de atheïsten nooit een heroïsche dosis nam, laat staan dmt rookten.
En beide zijn essentieel in deze zoektocht naar "God". It is like losing your virginity.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar hoe diep in het konijnenhol doken ze dan om dat uiteindelijk te zeggen? Ik durf ervoor te wedden dat het gros van de atheïsten nooit een heroïsche dosis nam, laat staan dmt rookten.

Waarom zou je diep in een konijnenhol moeten duiken? Er worden bepaalde claims gedaan door theïsten over het bestaan van een god. De respons van een een atheïst is: ik geloof die claim niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Appie B:

Waarom zou je diep in een konijnenhol moeten duiken? Er worden bepaalde claims gedaan door theïsten over het bestaan van een god. De respons van een een atheïst is: ik geloof die claim niet. 

Je kan in de leerstof duiken, of je kan in je geest duiken. Waarom zou je enkel buiten jezelf duiken als je ook in jezelf kan duiken?
It's all in the mind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid