Spring naar bijdragen

De Toorn van God is Waarheid!


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Mullog:

Sinds ik het gelezen heb probeer ik handelingen 9 en 22 te begrijpen (hieronder de statenvertaling).

De ene keer is men verbaasd, de andere keer bevreesd. De ene keer horen ze niets en zien ze van alles, de andere keer is het net andersom. En dat allemaal bij dezefde gebeurtenis. Is dat de inspiratie van God? Paulus dementerend? Verschillende schrijvers die niet van elkaars schrijfsels op de hoogte waren? Wie het weet mag het zeggen.

En als dit nu het enige geval was...

Wat mij betreft is mijn verstand hier mijn eindstation en ik zie niet hoe deze eenvoud boven mijn verstand kan gaan.

Kijk liever naar het wonder van de bekering van Saulus, van een vervolger tot een volgeling van Christus.

Ik weet van Zijn ingrijpen in mijn leven, want Hij redde mij letterlijk en geestelijk van de dood, omdat ik volgens de medische staf in het ziekenhuis zou sterven in 1973, na een dubbele leverbloeding......en een hersenvochtlekkage. Tot op heden ben ik levend en getuig van Zijn wonderen en Genade in mijn leven.

Jouw verstand zal met jou eindigen in het graf en het oordeel, want jij hebt Hem niet gewild, en de Vrede, Die alle verstand te boven gaat. Dan kies je zelf voor de hel!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thorgrem:

Iets minder hysterisch mag ook wel. Als je moeite hebt met discussie of andere meningen dan kan je beter een blog beginnen en de reactiemogelijkheid uitschakelen.

Beledigend Thorgrem, ik heb even opgezocht wat voor betekenis "hysterisch" heeft.

hysterisch

als trefwoord met bijbehorende synoniemen: niet gevonden.

als synoniem van een ander trefwoord:

uitzinnig (bn) :

buiten zinnen, dol, dwaas, extatisch, furieus, geestdriftig, gek, hysterisch, onbeheerst, onbesuisd, razend, uitgelaten, waanzinnig, wild, woest, zinneloos

Ik kan mij alleen vinden in "geestdriftig", de rest is ter be-oordeling  aan jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een goed gekozen woord dus. Met name gekozen op basis van deze zin van jou:

"Jouw verstand zal met jou eindigen in het graf en het oordeel, want jij hebt Hem niet gewild, en de Vrede, Die alle verstand te boven gaat. Dan kies je zelf voor de hel!"

 

Dit is geen normale manier van discussiëren, van gedachten wisselen of het met elkaar oneens zijn. Dat kan je dus gerust achterwege laten de volgende keer dan houden we het wat prettiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thorgrem:

Een goed gekozen woord dus. Met name gekozen op basis van deze zin van jou:

"Jouw verstand zal met jou eindigen in het graf en het oordeel, want jij hebt Hem niet gewild, en de Vrede, Die alle verstand te boven gaat. Dan kies je zelf voor de hel!"

 

Dit is geen normale manier van discussiëren, van gedachten wisselen of het met elkaar oneens zijn. Dat kan je dus gerust achterwege laten de volgende keer dan houden we het wat prettiger.

 Is dit niet hetzelfde, als degene, die niet gelooft, is reeds veroordeeld, wat een ander forumlid gebruikte?

2 uur geleden zei Thorgrem:

Een goed gekozen woord dus. Met name gekozen op basis van deze zin van jou:

"Jouw verstand zal met jou eindigen in het graf en het oordeel, want jij hebt Hem niet gewild, en de Vrede, Die alle verstand te boven gaat. Dan kies je zelf voor de hel!"

 

Dit is geen normale manier van discussiëren, van gedachten wisselen of het met elkaar oneens zijn. Dat kan je dus gerust achterwege laten de volgende keer dan houden we het wat prettiger.

En wat denk je van deze? 

Mattheus 16

41 De Zoon des mensen zal Zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit Zijn Koninkrijk vergaderen al de ergernissen, en degenen, die de ongerechtigheid doen;

42 En zullen dezelve in den vurigen oven werpen; daar zal wening zijn en knersing der tanden.

43 Dan zullen de rechtvaardigen blinken, gelijk de zon, in het Koninkrijk huns Vaders. Die oren heeft om te horen, die hore.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is de toon die de muziek maakt. Waarbij ik niet zeg dat de toon van de ander wel goed was. Ik ga niet overal op reageren.

Ik zie overigens volstrekt niet wat het nut is om aan een atheïst te vertellen dat hij naar de hel zou gaan (als dat überhaupt al zo is). Hij/zij gelooft namelijk niet in God en hemel/hel, en dus ook niet in een leven na de dood. Dit soort discussietechnieken kan je dus gerust achterwege laten.

 

En standaard knip en plakwerk uit de bijbel maakt ook op mij als gelovige geen enkele indruk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thorgrem:

Het is de toon die de muziek maakt. Waarbij ik niet zeg dat de toon van de ander wel goed was. Ik ga niet overal op reageren.

Ik zie overigens volstrekt niet wat het nut is om aan een atheïst te vertellen dat hij naar de hel zou gaan (als dat überhaupt al zo is). Hij/zij gelooft namelijk niet in God en hemel/hel, en dus ook niet in een leven na de dood. Dit soort discussietechnieken kan je dus gerust achterwege laten.

 

En standaard knip en plakwerk uit de bijbel maakt ook op mij als gelovige geen enkele indruk.

Je noemt dit een oecemenisch forum, waarom dan atheisten toelaten? Je gelooft niet in een hel, waar hardnekkigen ongelovigen zullen terechtkomen?

Waarom is Christus dan gestorven? Om alles bij het oude te laten? Of was het niet Hij, Die  de mens tot bekering en geloof in Hem opriep?

Neutralistme is niet in de bijbel, je bent voor of tegen Christus en de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei christen 2017:

Je noemt dit een oecemenisch forum, waarom dan atheisten toelaten?

Je kan gerust de FAQ nalezen; https://credible.nl/faq/

En ja, atheïsten, mits ze respectvol zijn jegens het christendom zijn hier ook welkom. Om vragen te stellen over het geloof bijvoorbeeld, om mee te lezen of mee te denken. Dit forum is geen afgesloten sekte.

14 minuten geleden zei christen 2017:

 

Je gelooft niet in een hel, waar hardnekkigen ongelovigen zullen terechtkomen?

Ik laat die beslissing aan God over, waarbij ik geloof dat God voor elk individu een keuze zal maken en hoop dat daarbij barmhartigheid en vergevingsgezindheid meespeelt.

14 minuten geleden zei christen 2017:

Waarom is Christus dan gestorven?

Voor de mensheid.

14 minuten geleden zei christen 2017:

 

Om alles bij het oude te laten? Of was het niet Hij, Die  de mens tot bekering en geloof in Hem opriep?

Neutralistme is niet in de bijbel, je bent voor of tegen Christus en de Schrift.

Ik ben voor Christus en hecht waarde aan de bijbel. Let wel, de bijbel in zijn context en de traditie waarin die ontstaan is, de bijbel verkrachten door lukraak citaten los te rukken en te gebruiken als slagwapen acht ik godslasterlijk.

Ik ben tegen extremisme, sterker ik verafschuw extremisme ongeacht uit welke hoek het komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thorgrem:

Je kan gerust de FAQ nalezen; https://credible.nl/faq/

En ja, atheïsten, mits ze respectvol zijn jegens het christendom zijn hier ook welkom. Om vragen te stellen over het geloof bijvoorbeeld, om mee te lezen of mee te denken. Dit forum is geen afgesloten sekte.

Ik laat die beslissing aan God over, waarbij ik geloof dat God voor elk individu een keuze zal maken en hoop dat daarbij barmhartigheid en vergevingsgezindheid meespeelt.

Voor de mensheid.

Ik ben voor Christus en hecht waarde aan de bijbel. Let wel, de bijbel in zijn context en de traditie waarin die ontstaan is, de bijbel verkrachten door lukraak citaten los te rukken en te gebruiken als slagwapen acht ik godslasterlijk.

Ik ben tegen extremisme, sterker ik verafschuw extremisme ongeacht uit welke hoek het komt.

Een ander gedeelte van Jezus, De Extremist

Mattheus 13

27 En de dienstknechten van den heer des huizes gingen en zeiden tot hem: Heere! hebt gij niet goed zaad in uw akker gezaaid? Van waar heeft hij dan dit onkruid?

28 En hij zeide tot hen: Een vijandig mens heeft dat gedaan. En de dienstknechten zeiden tot hem: Wilt gij dan, dat wij heengaan en datzelve vergaderen?

29 Maar hij zeide: Neen, opdat gij, het onkruid vergaderende, ook mogelijk met hetzelve de tarwe niet uittrekt.

30 Laat ze beiden te zamen opwassen tot den oogst, en in den tijd des oogstes zal ik tot de maaiers zeggen: Vergadert eerst dat onkruid, en bindt het in busselen, om hetzelve te verbranden; maar brengt de tarwe samen in mijn schuur 

15 Want het hart dezes volks is dik geworden, en zij hebben met de oren zwaarlijk gehoord, en hun ogen hebben zij toegedaan; opdat zij niet te eniger tijd met de ogen zouden zien, en met de oren horen, en met het hart verstaan, en zich bekeren, en Ik hen geneze.

Mattheüs 15:14

Laat hen varen; zij zijn blinde leidslieden der blinden. Indien nu de blinde den blinde leidt, zo zullen zij beiden in den gracht vallen.

ik verlaat dit forum zoals Jezus de christen(discipel) opdraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

De "Toorn van God" staat ter discussie. Mogelijk gaat het hier om de Wet(ten) van God, waarbij het overtreden van regels een straf geeft.

Op zich denk ik dat het idee van rechtvaardigheid wel een basis heeft in de strafbaarheid. Een moreel subject is iemand die te straffen is.

Dus om moreel-ethisch te leven is het strafbaar kunnen zijn of een straffende God hebben een voorwaarde.

Dat daarnaast iedereen de Genade van God heeft, in zichzelf, doet niets af aan het feit dat in de wereld er strafbaarheid is.

Niet God is op zich het straffende, maar het in de wereld zijn, een wereld waarin wij bestaan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid