Spring naar bijdragen

De Toorn van God is Waarheid!


Aanbevolen berichten

God's Genade is enorm, Hij wil dat niemand verloren gaat, maar  dat allen tot geloof en gehoorzaamheid in Jezus Christus komen. Het Bloed van Jezus Christus reinigt van alle zonden. Hij is het plaatsvervangend Zoen- en Schuldoffer. Een ieder, die dit blijvend in ongeloof en ongehoorzaamheid verwerpt krijgt te maken met de rechtvaardige toorn van God. God is Liefde, maar ook rechtvaardig en ziet zonde niet door de vingers, maar heeft zonde gestraft door Jezus Christus zonde voor ons te maken.

Hebreeën 12:25
Ziet toe, dat gij Dien, Die spreekt, niet verwerpt; want indien dezen niet zijn ontvloden, die dengene verwierpen, welke op aarde Goddelijke antwoorden gaf, veelmeer zullen wij niet ontvlieden, zo wij ons van Dien afkeren, Die van de hemelen is;

 

Johannes 3:36
Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

 

Openbaring 14

9 En een derde engel is hen gevolgd, zeggende met een grote stem: Indien iemand het beest aanbidt en zijn beeld, en ontvangt het merkteken aan zijn voorhoofd, of aan zijn hand, 10 Die zal ook drinken uit den wijn des toorn Gods, die ongemengd ingeschonken is, in den drinkbeker Zijns toorns; en hij zal gepijnigd worden met vuur en sulfer voor de heilige engelen en voor het Lam. 11 En de rook van hun pijniging gaat op in alle eeuwigheid, en zij hebben geen rust dag en nacht, die het beest aanbidden en zijn beeld, en zo iemand het merkteken zijns naams ontvangt. 12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

 

Openbaring 6:16

En zeiden tot de bergen en tot de steenrotsen: Valt op ons, en verbergt ons van het aangezicht Desgenen, Die op den troon zit, en van den toorn des Lam

Mattheus 16

41 De Zoon des mensen zal Zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit Zijn Koninkrijk vergaderen al de ergernissen, en degenen, die de ongerechtigheid doen;

42 En zullen dezelve in den vurigen oven werpen; daar zal wening zijn en knersing der tanden.

43 Dan zullen de rechtvaardigen blinken, gelijk de zon, in het Koninkrijk huns Vaders. Die oren heeft om te horen, die hore.


 

49 Alzo zal het in de voleinding der eeuwen wezen; de engelen zullen uitgaan, en de bozen uit het midden der rechtvaardigen afscheiden;

50 En zullen dezelve in den vurigen oven werpen; daar zal zijn wening en knersing der tanden.

51 En Jezus zeide tot hen: Hebt gij dit alles verstaan? Zij zeiden tot Hem: Ja, Heere!

 

 

2 Thessalonicensen 1:

 

8 Met vlammend vuur wraak doende over degenen, die God niet kennen, en over degenen, die het Evangelie van onzen Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn. 9 Dewelken zullen [tot] straf lijden het eeuwig verderf, van het aangezicht des Heeren, en van de heerlijkheid Zijner sterkte, 10 Wanneer Hij zal gekomen zijn, om verheerlijkt te worden in Zijn heiligen, en wonderbaar te worden in allen, die geloven (overmits onze getuigenis onder u is geloofd geworden) in dien dag.

 

2 Petrus 3:

3 Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen, 4 En zeggen: Waar is de belofte Zijner toekomst? want van dien [dag], dat de vaders ontslapen zijn, blijven alle dingen alzo [gelijk] van het begin der schepping. 5 Want willens is dit hun onbekend, dat door het woord Gods de hemelen van over lang geweest zijn, en de aarde uit het water en in het water bestaande; 6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is. 7 Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen

23 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij; en wie met Mij niet vergadert, die verstrooit.

Lukas 11

24 Wanneer de onreine geest van den mens uitgevaren is, zo gaat hij door dorre plaatsen, zoekende rust; en die niet vindende, zegt hij: Ik zal wederkeren in mijn huis, daar ik uitgevaren ben.

25 En komende, vindt hij het met bezemen gekeerd en versierd.

26 Dan gaat hij heen, en neemt met zich zeven andere geesten, bozer dan hij zelf is, en ingegaan zijnde, wonen zij aldaar; en het laatste van dien mens wordt erger dan het eerste.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei christen 2017:

Aanvaarden wij de Toorn van God als een feit, naast de Genade en Liefde van God. Zo ja waarom en zo niet, waarom niet?

Ik geloof niet zo in een eeuwige hel, en als iemand met zelfmoord worstelende en als iemand flink op de hoogte van de hel op aarde, en als iemand die ziet dat christenen net zoveel lijden als boeddhisten als atheïsten etc vraag ik me af hoe ik die Toorn zou moeten zien? Ik bid wel voor vergiffenis, naar voor mij is Zijn of Haar toorn meer Zijn state of mind jegens mij dan een klaarligfende straf oid

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei christen 2017:

Aanvaarden wij de Toorn van God als een feit, naast de Genade en Liefde van God. Zo ja waarom en zo niet, waarom niet?

Het lijkt mij tamelijk onzinnig om op millenia oude cultuuruitingen van mensen die nog geen fractienwisten van wat we nu weten je leven in te richten gebaseerd op een straf van iets wat toen verzonnen is en zich verder nooit heeft laten zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mullog:

Het lijkt mij tamelijk onzinnig om op millenia oude cultuuruitingen van mensen die nog geen fractienwisten van wat we nu weten je leven in te richten gebaseerd op een straf van iets wat toen verzonnen is en zich verder nooit heeft laten zien.

Historisch gezien is het een feit, dat Sodom en Gomorra zijn verwoest door vuur, vanwege de totale uitleving van de zonde. Hetzelfde geldt voor de watervloed van Noach,  ook wel zond(e)vloed genoemd. Jezus Christus is historisch op aarde geweest en is gestorven aan het Kruis en is opgewekt uit de dood en is door honderde mensen gezien....Johannes heeft gevangen gezeten op Patmos en heeft Openbarigen van God ontvangen en Die neer laten schrijven.

Het Woord van God is tot stand gekomen door God Zelf, Die Zijn profeten opdracht gaf neer te schrijven wat er gebeurde in die tijd en voor de toekomst.

De Geest van God beschermt dit Woord tot op vandaag, al probeert Satan door de vele nieuwe vertalingen het Woord van God te verdraaien en te doen verdwijnen ....

3 uur geleden zei MysticNetherlands:

Ik geloof niet zo in een eeuwige hel, en als iemand met zelfmoord worstelende en als iemand flink op de hoogte van de hel op aarde, en als iemand die ziet dat christenen net zoveel lijden als boeddhisten als atheïsten etc vraag ik me af hoe ik die Toorn zou moeten zien? Ik bid wel voor vergiffenis, naar voor mij is Zijn of Haar toorn meer Zijn state of mind jegens mij dan een klaarligfende straf oid

dan geloof je ook niet in Jezus Christus, want Die heeft vele malen over de hel gesproken met het doel, dat mensen in Christus zouden en zullen geloven om dáár niet te komen. Je erkent ook niet het bestaan van Satan, hoewel Satan zelf siddert voor God....Jakobus 2 vers 19

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei christen 2017:

dan geloof je ook niet in Jezus Christus, want Die heeft vele malen over de hel gesproken met het doel, dat mensen in Christus zouden en zullen geloven om dáár niet te komen. Je erkent ook niet het bestaan van Satan, hoewel Satan zelf siddert voor God....Jakobus 2 vers

Het woord hel bestaat helemaal niet. En over de Griekse woorden voor 'eeuwig' kunnen we ook nog wel een boom zagen. En ik geloof wel in Jezus. Misschien niet in alle opzichten hetzelfde als jij. Misschien niet alle opzichten zoals Hij zou wensen.  Maar dat geldt voor jou ook denk ik. Jij lijkt me een persoon dir e iedereen te kort vind schieten afgemeten tegen jouw superieure geloof. Zo kom je tot nu toe wel over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@christen 2017 jij hebt, zoals ik het nu bekijk, by far het meest vreemde christelijke geloof dat ik hier ben tegengekomen.

En je vraagt:

4 uur geleden zei christen 2017:

Aanvaarden wij de Toorn van God als een feit, naast de Genade en Liefde van God. Zo ja waarom en zo niet, waarom niet?

Dat doe ik dus niet. En denk je dat nu de twee meest evidente verzinsels uit de bijbel, Sodom en Gomorra en daarnaast de zondvloed, mij nu gaan overtuigen de rest van mijn levensdagen in angst voor zijn toorn in de kerk door te gaan brengen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei christen 2017:

De teksten spreken voor zich, maar ik ga geen paarlen voor de zwijnen meer werpen en schud het forumstof van mijn voeten

Bij geen gehoor aan de oproep verwijder ik het. Teksten, en vooral die uit de bijbel, hebben de neiging multi interpretabel te zijn. 

Edit; en inmiddels dus verwijderd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei christen 2017:

De teksten spreken voor zich, maar ik ga geen paarlen voor de zwijnen meer werpen en schud het forumstof van mijn voeten

Hee christen 2017: een beetje volharding, om mensen het goede nieuws duidelijk te maken, is ook een vrucht van de heilige Geest, zwijnen of niet, ze hebben genade nodig, ook van jou..

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei christen 2017:

Bedankt vredestichter, je doet je naam eer aan!

wat ik bedoel is dit, rom 8 v 19  Ook de schepping verlangt vurig naar de openbaring van Gods kinderen. 20 Want zij is onderworpen aan een zinloos bestaan, niet omdat zij het zelf wil, maar door de wil van Hem die haar daaraan onderworpen heeft. Maar zij is niet zonder hoop, 21 want ook de schepping zal verlost worden uit de slavernij der vergankelijkheid en delen in de glorierijke vrijheid van de kinderen Gods. 

je moet blijven beseffen, dat in het hart van iedereen (ganse schepping ook iedereen op dit forum dus )  een verlangen is naar vrijheid, vergeving, liefde, en een verlangen naar discussie over het kennen , ontkennen van God, bevestigd dit toch alleen maar... dat ze op zoek zijn naar God !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2017 om 13:28 zei vredestichter:

wat ik bedoel is dit, rom 8 v 19  Ook de schepping verlangt vurig naar de openbaring van Gods kinderen. 20 Want zij is onderworpen aan een zinloos bestaan, niet omdat zij het zelf wil, maar door de wil van Hem die haar daaraan onderworpen heeft. Maar zij is niet zonder hoop, 21 want ook de schepping zal verlost worden uit de slavernij der vergankelijkheid en delen in de glorierijke vrijheid van de kinderen Gods. 

je moet blijven beseffen, dat in het hart van iedereen (ganse schepping ook iedereen op dit forum dus )  een verlangen is naar vrijheid, vergeving, liefde, en een verlangen naar discussie over het kennen , ontkennen van God, bevestigd dit toch alleen maar... dat ze op zoek zijn naar God !!

De schepping is alles wat geschapen is,  de dieren, de natuur en de sterren, planeten etc ,die nu vervuild, vertrapt en misbruikt is enz, zucht onder dit misbruik en verlangt naar de vernieuwing., dus niet de schepsels(mensen), zij willen vooral doorgaan met hun misbruik in hun ongeloof, en de zonde uitleven in ongeloof, discussie enz zie Marcus 7 vers 21 t/m 23 en 2 Tim 3 vers 1 t/m 5

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei christen 2017:

De schepping is alles wat geschapen is,  de dieren, de natuur en de sterren, planeten etc ,die nu vervuild, vertrapt en misbruikt is enz, zucht onder dit misbruik en verlangt naar de vernieuwing., dus niet de schepsels(mensen), zij willen vooral doorgaan met hun misbruik in hun ongeloof, en de zonde uitleven in ongeloof, discussie enz zie Marcus 7 vers 21 t/m 23 en 2 Tim 3 vers 1 t/m 5

Toch heb ik het idee dat de mensen die vechten voor behoud van de planeet en dierenwelzijn vaan ongelovigen zijn. Qua aantallen mensen die zich inzetten voor andere mensen waar ik te betwijfelen of gelovigen in de meerderheid zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7/9/2017 om 08:44 zei christen 2017:

Aanvaarden wij de Toorn van God als een feit, naast de Genade en Liefde van God. Zo ja waarom en zo niet, waarom niet?

Thorgem vraagt om een discussiepunt, en christen 2017 geeft daaraan gehoor. Hij stelt een vraag. Het valt me op dat deze vraag niet of nauwelijks beantwoord wordt en resulteert in de bekende discussies. Volgens mij stelt christen 2017 een hele simpele ja/nee-vraag, en, misschien is het wel een van de belangrijkste vragen die een mens zichzelf en anderen kan stellen.

Het antoord op de vraag luidt wat mij betreft JA. Waarom? Omdat God Liefde is. God heeft ons zo lief gehad, en lief, dat Hij Christus de wereld in gezonden heeft. Iedereen die Hem aanneemt als Verlosser heeft het eeuwige leven ontvangen. Het afwijzen van het offer van Christus heeft eveneens gevolgen, immers wie niet gelooft, is reeds veroordeeld. Gods Toorn blijft op die persoon. Ik spreek graag over genade, maar, waarom hebben we genade nodig, als er geen oordeel zou zijn? Mijn advies: accepteer Christus als Verlosser. Dan is de Toorn van God geen feit meer. Het is Genade of Toorn, aan een ieder de keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

Het valt me op dat deze vraag niet of nauwelijks beantwoord wordt en resulteert in de bekende discussies

Ik ben het daar niet mee eens. Mijn reactie was:

Op 9-7-2017 om 10:30 zei Mullog:

Het lijkt mij tamelijk onzinnig om op millenia oude cultuuruitingen van mensen die nog geen fractienwisten van wat we nu weten je leven in te richten gebaseerd op een straf van iets wat toen verzonnen is en zich verder nooit heeft laten zien.

En dan krijg ik als antwoord van @christen 2017

Op 9-7-2017 om 11:58 zei christen 2017:

Historisch gezien is het een feit, dat Sodom en Gomorra zijn verwoest door vuur, vanwege de totale uitleving van de zonde. Hetzelfde geldt voor de watervloed van Noach,  ook wel zond(e)vloed genoemd. Jezus Christus is historisch op aarde geweest en is gestorven aan het Kruis en is opgewekt uit de dood en is door honderde mensen gezien....Johannes heeft gevangen gezeten op Patmos en heeft Openbarigen van God ontvangen en Die neer laten schrijven.

Het Woord van God is tot stand gekomen door God Zelf, Die Zijn profeten opdracht gaf neer te schrijven wat er gebeurde in die tijd en voor de toekomst.

De Geest van God beschermt dit Woord tot op vandaag, al probeert Satan door de vele nieuwe vertalingen het Woord van God te verdraaien en te doen verdwijnen ....

En behalve dat de eerste zin volstrekte onzin is weet ik niet wat ik met de rest van zijn reactie aan zou moeten. Er wordt niks geen gesprek gestart. Het is als de openingspost. Er wordt een boodschap gezonden. Als je er goed over nadenkt een tamelijk zinloze verspilling van energie. mensen tot Jezus willen brengen op een christelijk forum, je kunt dat beter op een niet christelijk forum gaan doen 8-).    

Naar mijn mening is er dus geen vraag alleen een de hoop op een reactie om weer eindeloze copy/pastes van bijbel- en andere teksten te kunnen doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Ik ben het daar niet mee eens. Mijn reactie was:

En dan krijg ik als antwoord van @christen 2017

En behalve dat de eerste zin volstrekte onzin is weet ik niet wat ik met de rest van zijn reactie aan zou moeten. Er wordt niks geen gesprek gestart. Het is als de openingspost. Er wordt een boodschap gezonden. Als je er goed over nadenkt een tamelijk zinloze verspilling van energie. mensen tot Jezus willen brengen op een christelijk forum, je kunt dat beter op een niet christelijk forum gaan doen 8-).    

Naar mijn mening is er dus geen vraag alleen een de hoop op een reactie om weer eindeloze copy/pastes van bijbel- en andere teksten te kunnen doen. 

Het eerste christelijk forum was: Jezus in gesprek met de Farizeeen en Schriftgeleerden  en Sadduceeen en Joden Zij claimden ook te "geloven" , maar over velen van hen spreekt(sprak) Jezus een Wee uit m.a.w., allen die zich verzetten tegen het ge-openbaarde Woord van God en het voor onzin verklaren, kunnen nooit in Christus geloven want Hij was het Die deze bijbelgedeelten aanhaalde in b.v Kapaernaum en elders. er staat geschreven.... Het Woord verwerpen is Hem verwerpen, want Hij is Het Woord!

Wanneer ons verstand het eindstation is, dan is veel van het geschreven en door de Heilige Geest geinspireerd Woord van God " onzin" omdat wij het met ons beperkt verstand niet kunnen of willen verstaan. zie Johannes 1 vers 1 en verder.. Tenzij iemand opnieuw geboren is(wordt) en dat is genade en geloof, dat goldt voor de geleerde Nicodemus en nog steeds voor alle verstandigen en wijzen, want voor hen is het Woord en het Evangelie verborgen, Het wordt aan kinderen (indien je niet verandert en wordt als een eenvoudig kind) ge-openbaard en voor wijzen en verstandigen blijft het verborgen, ook al menen zij "veel" te weten, eigenlijk kennen zij "niets"! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎9‎-‎7‎-‎2017 om 08:44 zei christen 2017:

Aanvaarden wij de Toorn van God als een feit, naast de Genade en Liefde van God. Zo ja waarom en zo niet, waarom niet?

Ik aanvaard niemands toorn als feit, ook niet als toorn met een hoofdletter wordt geschreven. En al helemaal niet als die toorn al bij voorbaat als 'rechtvaardig' wordt bestempeld voordat ik, als potentieel mikpunt van die toorn, er ook maar een woord over heb kunnen zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik aanvaard niemands toorn als feit, ook niet als toorn met een hoofdletter wordt geschreven.

Niet eens met hoofdletters? En ook niet als TOORN, of misschien zelfs als TOOOORRRNNN!!!

Goh, die atheïsten zijn tegenwoordig wel erg moeilijk te bekeren hoor... :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei christen 2017:

Wanneer ons verstand het eindstation is, dan is veel van het geschreven en door de Heilige Geest geinspireerd Woord van God " onzin" omdat wij het met ons beperkt verstand niet kunnen of willen verstaan.

Sinds ik het gelezen heb probeer ik handelingen 9 en 22 te begrijpen (hieronder de statenvertaling).

Citaat

9:7 En de mannen, die met hem over weg reisden, stonden verbaasd, horende wel de stem, maar niemand ziende.

Citaat

22:9 En die met mij waren, zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.

De ene keer is men verbaasd, de andere keer bevreesd. De ene keer horen ze niets en zien ze van alles, de andere keer is het net andersom. En dat allemaal bij dezefde gebeurtenis. Is dat de inspiratie van God? Paulus dementerend? Verschillende schrijvers die niet van elkaars schrijfsels op de hoogte waren? Wie het weet mag het zeggen.

En als dit nu het enige geval was...

Wat mij betreft is mijn verstand hier mijn eindstation en ik zie niet hoe deze eenvoud boven mijn verstand kan gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid