Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei bernard 3:

 Mooie worden die volledig juist zijn maar die in de katholieke praktijk volledig genegeerd worden. Dit  omdat voor haar, zoals Robert Frans hierboven ook volledig terecht heeft opgemerkt, “de kerk (RKK) de pijler en grondslag van de Waarheid is en dus niet Christus noch zijn woord.

 Waaruit blijkt dat in de werkelijkheid de RKK niet  Christus maar de eigen doctrines als hoogste maatstaf gebruikt en Christus’ Woord enkel gebruikt of misbruikt als het “past” in de eigen ontworpen leerstellingen.

Het voorbeeld bij uitstek is dan ook dat niettegenstaande  Christus  duidelijk gezegd heeft dat er aan zijn (eigenhandig geschreven Tien) Geboden geen jota of titel mocht veranderd worden. Maar waarbij de paus eigenmachtig zowel het tweede gebod geschrapt als het vierde gebod veranderd heeft; dit zowel naar tijd als naar  inhoud.

Je begint wat saai te worden, maar het blijft grappig

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is wat, die mening van je. Ik mis alleen even het stukje waarom ik, of iemand anders, ook maar enige waarde moet hechten aan de mening van een extremist?

Ik adviseer je om Nederlands te praten, God te schrijven waar je God bedoeld en Jezus (Christus) waar je Jezus (Christus) bedoeld. Dat ga je vanaf nu doen, zo niet dan help ik je daarbij. En ik hoef m

"Na toetsing" ontdekt men vanzelf dat de jg en sommige protestanten hierover -  over de geboden en de RKK - liegen cq milder uitgedrukt hun eigen zeer rigide interpretatie erop na houden en daarmee de

24 minuten geleden zei bernard 3:

 Mooie worden die volledig juist zijn maar die in de katholieke praktijk volledig genegeerd worden. Dit  omdat voor haar, zoals Robert Frans hierboven ook volledig terecht heeft opgemerkt, “de kerk (RKK) de pijler en grondslag van de Waarheid is en dus niet Christus noch zijn woord.

DE9pqmTWsAEMzpC.jpg:large

 

24 minuten geleden zei bernard 3:

 Waaruit blijkt dat in de werkelijkheid de RKK niet  Christus maar de eigen doctrines als hoogste maatstaf gebruikt en Christus’ Woord enkel gebruikt of misbruikt als het “past” in de eigen ontworpen leerstellingen.

Het voorbeeld bij uitstek is dan ook dat niettegenstaande  Christus  duidelijk gezegd heeft dat er aan zijn (eigenhandig geschreven Tien) Geboden geen jota of titel mocht veranderd worden. Maar waarbij de paus eigenmachtig zowel het tweede gebod geschrapt als het vierde gebod veranderd heeft; dit zowel naar tijd als naar  inhoud.

Het is wat, die mening van je. Ik mis alleen even het stukje waarom ik, of iemand anders, ook maar enige waarde moet hechten aan de mening van een extremist?

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Thorgrem:

Het is wat, die mening van je. Ik mis alleen even het stukje waarom ik, of iemand anders, ook maar enige waarde moet hechten aan de mening van een extremist?

Als na toetsing blijkt dat er terecht wordt beweert dat de tien geboden zijn aangepast, hecht deze iemand anders wel waarde aan de uitspraak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als na toetsing blijkt dat er terecht wordt beweert dat de tien geboden zijn aangepast, hecht deze iemand anders wel waarde aan de uitspraak.

"Na toetsing" ontdekt men vanzelf dat de jg en sommige protestanten hierover -  over de geboden en de RKK - liegen cq milder uitgedrukt hun eigen zeer rigide interpretatie erop na houden en daarmee de Moederkerk demoniseren.  Inderdaad een hele saaie geestdodende vleselijke strijd voeren ze erover. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Laten we het netjes en redelijk houden. Persoonlijk deel ik de visie die Hendrik-NG wel eens beschreven heeft:

Wie zegt dat ik boos ben? Als ik nu geloof dat de RK kerk de hoer van Babylon is, dan zou ik niet weten hoe ik dit anders zou moeten brengen. Ik zou wellicht het woord hoer kunnen vervangen door prostituee, maar meer schiet mij niet te binnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als na toetsing blijkt dat er terecht wordt beweert dat de tien geboden zijn aangepast, hecht deze iemand anders wel waarde aan de uitspraak.

Hierbij de toets waarbij de Bijbelse geboden vergeleken worden met de geboden die de RKK als Tien geboden leert

 

De Gods geboden ( Exodus 20: 1 -17)           Veranderde Geboden door Mensen    ( schuin gedrukt)               

 

1) Ik ben de Here, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb.

 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

1)  Bovenal bemin één God

2) Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

???? Dit gebod is helemaal verdwenen uit de geboden van de RKK

 

3)  Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.

2) Zweer niet ijdel, vloek noch spot

 

4)  Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt;

 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont.

Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbatdag en heiligde die.

3) Heilig steeds de dag des Heren

De Sabbat , de zevende dag, werd vervangen door de eerste dag, de dag der Zon of Zondag. Zowel de tijd als de inhoud werd veranderd.   De herdenking aan de schepping en de Schepper (en Verlosser; zie Deuteronomium 5: 14-15 ) werd vervangen door de herdenking aan de opstanding van “ het Licht”

5) Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal.

4) Vader, Moeder zult gij eren

6) Gij zult niet doodslaan

5) Doodt niet, geef geen ergernis

 

7) Gij zult niet echtbreken.

6)Doe nooit wat onkuisheid is

 

8)  Gij zult niet stelen.

7) )   Vlucht het stelen en bedriegen

 

9) Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

8))   Ook de achterklap en liegen

 

10)  Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.

9)    Wees steeds kuis in uw gemoed

10)  En begeer nooit iemands goed

Hierbij werd het tiende gebod van God ontdubbeld in twee geboden. Want “kuis zijn in het gemoed “betekent eigenlijk de vrouw van uw naaste niet begeren.

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wie zegt dat ik boos ben? 

Geen idee, vertel, wie?

Citaat

Als ik nu geloof dat de RK kerk de hoer van Babylon is, dan zou ik niet weten hoe ik dit anders zou moeten brengen. Ik zou wellicht het woord hoer kunnen vervangen door prostituee, maar meer schiet mij niet te binnen.

Je kunt je ook gewoon van dit soort commentaar onthouden.  Als je de moeite nam om wat Hendrik-NG schreef in de jou getoonde topiclinks eens wat aandachtiger tot je te laten bezinken, dan zou je dt nu niet zeggen.   

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dolce Vita:

Als je de moeite nam om wat Hendrik-NG schreef in de jou getoonde topiclinks eens wat aandachtiger tot je te laten bezinken, dan zou je dt nu niet zeggen.

Ik denk dat dit vooral getuigt van een overeenkomst in visie tussen jou en Hendrik-NG. Wellicht heb je aandachtig gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk dat dit vooral getuigt van een overeenkomst in visie tussen jou en Hendrik-NG. Wellicht heb je aandachtig gelezen.

Nou vooral de geesteshouding naar Jezus en het Lichaam van Christus. 

Maar als jij nou eenmaal je religie meer liefhebt dan Christus, ga dan vooral door met (vermeend) onkruid uittrekken, ook al leert Jezus in de Heilige Schrift anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei bernard 3:

2) Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

6 Zo zegt de H--RE, de Koning van Israël, en zijn Verlosser, de H--RE der heirscharen: Ik ben de Eerste, en Ik ben de Laatste, en behalve Mij is er geen G-d.7 En wie zal, gelijk als Ik, roepen en het verkondigen, en het ordentelijk voor Mij stellen, sedert dat Ik een eeuwig volk gesteld heb? en laat ze de toekomstige dingen, en die komen zullen, hun verkondigen.8 Verschrikt niet, en vreest niet; heb Ik het u van toen af niet doen horen en verkondigd? Want gijlieden zijt Mijn getuigen: is er ook een G-d behalve Mij? Immers, is er geen andere rotssteen: Ik ken er geen?9 De formeerders van gesneden beelden zijn al te zamen ijdelheid, en hun gewenste dingen doen geen nut; ja, zij zelven zijn hun getuigen; zij zien niet, en zij weten niet, daarom zullen zij beschaamd worden.10 Wie formeert een god, en giet een beeld, dat geen nut doet?11 Ziet, al hun medegenoten zullen beschaamd worden, want de werkmeesters zijn uit de mensen; dat zij zich altemaal vergaderen, dat zij opstaan, zij zullen verschrikken, zij zullen te zamen beschaamd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dolce Vita:

Nou vooral de geesteshouding naar Jezus en het Lichaam van Christus.

In de zin van tolerant staan ten opzichte van andere religies?

10 minuten geleden zei Dolce Vita:

Maar als jij nou eenmaal je religie meer liefhebt dan Christus, ga dan vooral door met (vermeend) onkruid uittrekken, ook al leert Jezus in de Heilige Schrift anders.

Zoals oordeelt niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Lobke:

@bernard 3,

Gaf @Kaasjeskruid je ruimte om hem erin te koppen?

@Kaasjeskruid; grapjas.

 

 

@Lobke

Het moedwillig veranderen van de Wetten die door Christus eigenhandig werden opgeschreven en bij zijn komst naar deze aarde terug door Hemzelf  als onveranderlijk werden bestempeld en daarbij dan nog te beweren dat men Christus als hoogste maatstaf neemt, is te ernstig om zo maar blauw –blauw te laten.

 Een reactie daarop  heeft dan ook niets te maken met het eigen gelijk of zoals jij het benoemd als het behalen van een doelpunt, maar wel met het feitelijk vaststellen van deze ernstige aanval op Gods liefde en rechtvaardigheid ; uitgedrukt in zijn wetmatigheid.

@Dolce Vita

Wordt bovenstaande feitelijke vaststelling die als toetsing gebruikt wordt dan nu door u beschouwd als liegen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei bernard 3:

@Dolce Vita

Wordt bovenstaande feitelijke vaststelling die als toetsing gebruikt wordt dan nu door u beschouwd als liegen?

Alleerst: je epistels lees ik al jaren niet meer, omdat ik heb geconstateerd dat er geen leervermogen of leerbereidheid aanwezig is en erger.  Met andere woorden: het zijn voor mij net als de automatisch steeds dezelfde afgedraaide vellen met letters, cijfers en tekens zoals die ook uit mijn printer komen bij iedere update of reset van zijn software. 

Je  epistel hoef ik echter om diezelfde reden niet te lezen om te weten wat er staat.

Dat je opmerking dat je een "feitelijke vaststelling" zou doen, een leugen is, is een feit. Of jij daarmee zelf bewust liegt, laat ik aan de Lieve Heer over. Ik denk namelijk dat er zich onder de mensen die tot de Jehova's Getuigen behoren, veel mensen met autisme en aan autisme verwante stoornissen bevinden. Religie in het algemeen en de religie van de Jehova's Getuigen in het bijzonder, leent zich goed voor hun extreme onveiligheidsgevoel en de rigiditeit in hun denken. Om dezelfde reden veroorzaakt het des te meer onrust en onzekerheid en hevig verzet als er aan het starre patroon wordt gerammeld en er een kaart uit hun kaartenhuis zou vallen.  

Nu is het zo dat ik al lang niet meer zo sterk geloof in allerlei etiketjes, ook niet in het etiketje van autisme. Maar jouw berichten in al die jaren dat ik hier wel in stilte meelas, en de ellenglange geduldige gesprekken die velen, en met name de genoemde persoon,  met je hebben gevoerd, maken dat ik vooor jou een uitzondering maak. 

Ergo: of je dit met opzet doet, laat ik aan De Lieve Heer over. Dit is tussen jou en God. Ik hoef er niks mee.

Evenwel is het voor mij zo dat iedereen die zijn religie meer lief heeft dan Jezus Christus in zekere zin tot de "hoer" behoort.  En die zo genoemde "hoer" bevindt zich in mijn visie op dit eindtijdvisioen in alle denominaties en ook daarbuiten. Het oordeel laat ik aan God over.

Meer heb ik je niet te zeggen. 

P.S. Als er één organisatie absoluut niet in staat is gebleken om visioenen en profetieën te duiden, is het het WTG. Haar geschiedenis hangt van valse profetie aan elkaar en dat is wel feitelijk geconstateerd.  Als wat ik bovenstaand heb beschreven klopt, en er een bovengemiddeld percentage van  bijzondere  mensen aanwezig is in de religie van het wtg, dan is ook dit logisch verklaarbaar. En die bijzondere mensen hebben bijzondere kwaliteiten, en die zijn zeer te waarderen,  doch ook bijzondere valkuilen. Net als ieder mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Dolce Vita:

"Na toetsing" ontdekt men vanzelf dat de jg en sommige protestanten hierover -  over de geboden en de RKK - liegen cq milder uitgedrukt hun eigen zeer rigide interpretatie erop na houden en daarmee de Moederkerk demoniseren.  Inderdaad een hele saaie geestdodende vleselijke strijd voeren ze erover.

Toch lijkt het mij niet meer dan logisch dat ik hier vraagtekens bij heb. Verschillen deze tien geboden van elkaar en in hoeverre is dat verschil een kwestie van interpretatie? Laat ik ze er maar eens bij pakken, in mijn Bijbel (https://www.statenvertaling.net/bijbel/exod/20.html) staan ze als volgt:

 

Toen sprak God al deze woorden, zeggende:

1. Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

2. Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.

Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;

En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.

3. Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.

4. Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.

Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;

Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;

Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.

5. Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.

6. Gij zult niet doodslaan.

7. Gij zult niet echtbreken.

8. Gij zult niet stelen.

9. Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

10. Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.

 

Dan pak ik de rooms katholieke versie erbij, zoals hij staat beschreven in de RK catechismus 1995:

 

1. Ik ben de Heer, uw God. Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.

2. Gij zult de Naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.

3. Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.

4. Eer uw vader en uw moeder.

5. Gij zult niet doden.

6. Gij zult geen onkuisheid doen.

7. Gij zult niet stelen.

8. Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.

9. Gij zult geen onkuisheid begeren.

10. Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.

 

Om eerlijk te zijn, ik vind dit wel een selectieve destillatie van feiten. In hoeverre ligt dit aan interpretatie? Er ligt wat mij betreft een duidelijk objectief waar te nemen verschil:

  • Het tweede gebod zoals hij staat beschreven in de SV, zie ik niet terug in de RK versie.

Waarom niet?

Deze vraag zou een kwestie van interpretatie kunnen zijn. Ik ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een ieder ziet toch wel dat het slechts een kwestie van interpretatie is. De bijbel had van zichzelf overigens geen alineanummers hoor. Deze 10 geboden zijn nooit netjes als een lijstje van 10 aangeleverd. Daarnaast moeten ze verstaan worden in het licht van de rest van de bijbel anders heeft het ook vrij weinig zin allemaal. 

 

Maar goed, dit topic gaat over de maatstaf, met de nadruk op de. Dat is voor christenen Jezus Christus en ik bemerk dat mensen die graag wegschuiven en daar hun eigen interpretatie van de verzameling boeken die we bijbel noemen voor in de plaats willen drukken. En veelal met als doel om te veroordelen alles wat anders is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thorgrem:

Een ieder ziet toch wel dat het slechts een kwestie van interpretatie is. De bijbel had van zichzelf overigens geen alineanummers hoor. Deze 10 geboden zijn nooit netjes als een lijstje van 10 aangeleverd. Daarnaast moeten ze verstaan worden in het licht van de rest van de bijbel anders heeft het ook vrij weinig zin allemaal.

Ik ben een en al oor en zeer benieuwd. Zou je mij jou interpretatie kunnen geven van het mysterieuze verdwenen tweede gebod?

9 minuten geleden zei Thorgrem:

Maar goed, dit topic gaat over de maatstaf, met de nadruk op de. Dat is voor christenen Jezus Christus en ik bemerk dat mensen die graag wegschuiven en daar hun eigen interpretatie van de verzameling boeken die we bijbel noemen voor in de plaats willen drukken. En veelal met als doel om te veroordelen alles wat anders is.

Mijn maatstaf is de Bijbel inderdaad. Daarin kan ik lezen wat Jezus heeft gedaan en wat God van plan is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Thorgrem:

Een ieder ziet toch wel dat het slechts een kwestie van interpretatie is. De bijbel had van zichzelf overigens geen alineanummers hoor. Deze 10 geboden zijn nooit netjes als een lijstje van 10 aangeleverd. Daarnaast moeten ze verstaan worden in het licht van de rest van de bijbel anders heeft het ook vrij weinig zin allemaal. 

 

Maar goed, dit topic gaat over de maatstaf, met de nadruk op de. Dat is voor christenen Jezus Christus en ik bemerk dat mensen die graag wegschuiven en daar hun eigen interpretatie van de verzameling boeken die we bijbel noemen voor in de plaats willen drukken. En veelal met als doel om te veroordelen alles wat anders is.

Hoezo kwestie van interpretatie ? Torah is gewoon torah hoor. 

deu 4:13 Toen verkondigde Hij u Zijn verbond dat Hij u gebood te doen de tien woorden en schreef ze op twee stenen tafelen.

exo 34:28 En hij was aldaar met den H--RE veertig dagen en veertig nachten hij at geen brood en hij dronk geen water; en Hij schreef op de tafelen de woorden des verbonds de tien woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben een en al oor en zeer benieuwd. Zou je mij jou interpretatie kunnen geven van het mysterieuze verdwenen tweede gebod?

 

Persoonlijk steek ik hier - gezien het reeds door mij genoemde - weinig tot geen energie meer in. Wie werkelijk bereid is om te groeien en te leren, die kan hier het antwoord lezen in het Engels https://www.catholic.com/magazine/online-edition/did-the-catholic-church-change-the-ten-commandments

En wie het Engels niet machtig genoeg is, kan het door bijvoorbeeld deze vertaalmachine halen http://www.vertaaltool.nl/  Eigenlijk werkt een vertaalmachine niet voor wie de brontaal niet beheerst, maar werkt zo'n tool juist beter voor wie de brontaal heel goed beheerst. Maar vooruit, meer moeite doe ik niet, want de vijandschap tegen  Christus en Zijn Lichaam is groot en alleen te overwinnen in die mens zelf, die dat wil.  En wie dat wil, die kan zelf moeite gaan doen,

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dolce Vita:

Persoonlijk steek ik hier - gezien het reeds door mij genoemde - weinig tot geen energie meer in. Wie werkelijk bereid is om te groeien en te leren, die kan hier het antwoord lezen in het Engels https://www.catholic.com/magazine/online-edition/did-the-catholic-church-change-the-ten-commandments

En wie het Engels niet machtig genoeg is, kan het door bijvoorbeeld deze vertaalmachine halen http://www.vertaaltool.nl/  Eigenlijk werkt een vertaalmachine niet voor wie de brontaal niet beheerst, maar werkt zo'n tool juist beter voor wie de brontaal heel goed beheerst. Maar vooruit, meer moeite doe ik niet, want de vijandschap tegen  Christus en Zijn Lichaam is groot en alleen te overwinnen in die mens zelf, die dat wil.  En wie dat wil, die kan zelf moeite gaan doen,

Ik begrijp zelfs niet waarom je überhaupt nog moeite zou doen, ervaar je dat niet als zinloos?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Dolce Vita:

Persoonlijk steek ik hier - gezien het reeds door mij genoemde - weinig tot geen energie meer in. Wie werkelijk bereid is om te groeien en te leren, die kan hier het antwoord lezen in het Engels https://www.catholic.com/magazine/online-edition/did-the-catholic-church-change-the-ten-commandments

En wie het Engels niet machtig genoeg is, kan het door bijvoorbeeld deze vertaalmachine halen http://www.vertaaltool.nl/  Eigenlijk werkt een vertaalmachine niet voor wie de brontaal niet beheerst, maar werkt zo'n tool juist beter voor wie de brontaal heel goed beheerst. Maar vooruit, meer moeite doe ik niet, want de vijandschap tegen  Christus en Zijn Lichaam is groot en alleen te overwinnen in die mens zelf, die dat wil.  En wie dat wil, die kan zelf moeite gaan doen,

Het gouden kalf is een beter voorbeeld. In dit artikel nemen ze de ark als excuus. Het is een heel matig, vrij slecht artikel. Wil het wel uitleggen maar je zal toch je oren stoppen 

Als Jezus voor jou G-d is en je maakt een afbeelding van het kruis is dat niet hetzelfde als  het gouden kalf? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid