Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei bernard 3:

Het moedwillig veranderen van de Wetten die door Christus eigenhandig werden opgeschreven en bij zijn komst naar deze aarde terug door Hemzelf  als onveranderlijk werden bestempeld en daarbij dan nog te beweren dat men Christus als hoogste maatstaf neemt, is te ernstig om zo maar blauw –blauw te laten.

Er zijn 4 varianten. Naar mijn mening zijn de Joodse het meest authentiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is wat, die mening van je. Ik mis alleen even het stukje waarom ik, of iemand anders, ook maar enige waarde moet hechten aan de mening van een extremist?

Ik adviseer je om Nederlands te praten, God te schrijven waar je God bedoeld en Jezus (Christus) waar je Jezus (Christus) bedoeld. Dat ga je vanaf nu doen, zo niet dan help ik je daarbij. En ik hoef m

"Na toetsing" ontdekt men vanzelf dat de jg en sommige protestanten hierover -  over de geboden en de RKK - liegen cq milder uitgedrukt hun eigen zeer rigide interpretatie erop na houden en daarmee de

18 minuten geleden zei Dolce Vita:

Persoonlijk steek ik hier - gezien het reeds door mij genoemde - weinig tot geen energie meer in. Wie werkelijk bereid is om te groeien en te leren, die kan hier het antwoord lezen in het Engels https://www.catholic.com/magazine/online-edition/did-the-catholic-church-change-the-ten-commandments

Eigenlijk is dit arguing by link en ongewenst.(Y)

21 minuten geleden zei Dolce Vita:

Maar vooruit, meer moeite doe ik niet, want de vijandschap tegen  Christus en Zijn Lichaam is groot en alleen te overwinnen in die mens zelf, die dat wil.  En wie dat wil, die kan zelf moeite gaan doen,

He, he, klinkt alsof ik me bekeren moet. Wellicht dat je aangereikte link me kan overtuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei nikie90:

 

Als Jezus voor jou G-d is en je maakt een afbeelding van het kruis is dat niet hetzelfde als  het gouden kalf? 

Jezus is absoluut God ja.  En als jij Hem ooit ook zelf ontmoet, zul ook jij dat weten.  Je kunt dan namelijk  niet nie-weten dat de Allerhoogste dan Zelf voor je staat. Dat is dan absoluut onmogelijk.

En dan zul je ook weten en beseffen wat een onzin je nu schrijft over het Levenschenkend Kruis. Het zou pure blasfemie zijn, als je zou weten wat je zegt, maar dat doe je niet,

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet uit persoonlijke bijzondere ervaring dat Jezus écht God is, de Enige, de Allerhoogste.  Er is niets en niemand die daaraan ook maar iets kan veranderen.

Maar voor wie geen persoonlijke Ontmoeting (Verschijning) heeft meegemaakt, is ditzelfde ook in de Bijbel te vinden.

God is tegelijk Schepper zowel als Verlosser van de in zonde gevallen schepping. Het Oude Testament maakt zeer duidelijk dat er maar één Redder was voor de mens en dat is God. De eerste christenen wisten dat het Oude Testament dat stelde. Toch beleden zij dat Jezus de Verlosser was, dat Jezus redt. Volgens het Nieuwe Testament redt Jezus zijn volk van hun zonden. Lees bijvoorbeeld Mat.1:21 en Hand.4:12.Door niemand anders kunnen wij worden gered, want Zijn Naam is de enige op aarde die de mens redding biedt. Heb.2:10 zegt "Hij is de bereider van hun redding". Luc.2:11 "Hij is de Messias, de Heer". 

God is Schepper en Verlosser. Buiten God is er geen verlosser. De Bijbel is daar duidelijk over. Kijk maar: 

Rom.11:26 De Verlosser zal uit Sion komen, 

Jes.43:10 Gij zijt, luidt het woord des HEREN, mijn getuigen, en mijn knecht, die Ik verkoren heb, opdat gij het weet en in Mij gelooft en inziet, dat Ik dezelfde ben; vóór Mij is er geen God geformeerd en na Mij zal er geen zijn. 11 Ik, Ik ben de HERE, en buiten Mij is er geen Verlosser.

Fil 3:20 Want wíj zijn burgers van een rijk in de hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus als verlosser verwachten, 

Dus: Buiten God is er geen Verlosser. De Here Jezus is de Verlosser. De Here Jezus is God. God is zowel Schepper als Verlosser. 

De aard van Jezus Christus wordt ook nog eens bevestigd in het boek Openbaring.
Openbaring 1:8 8 Ik ben de alfa en de omega, zegt de Here God, die is en die was en die komt, de Almachtige. 

De "Alfa en Omega" is duidelijk een titel voor JHWH.

Openbaring 21:4 en Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geklaag, noch moeite zal er meer zijn, want de eerste dingen zijn voorbijgegaan. 5 En Hij, die op de troon gezeten is, zeide: Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide: Schrijf, want deze woorden zijn getrouw en waarachtig. 6 En Hij sprak tot mij: Zij zijn geschied. Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Ik zal de dorstige geven uit de bron van het water des levens om niet. 

Openbaring 22:13 Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde. 

In het vers daaraan voofgaand wordt nog maar weer eens een keer duidelijk naar wie die titel verwezen: 

Op.22:12 Zie, Ik kom spoedig en mijn loon is bij Mij om een ieder te vergelden, naardat zijn werk is. 13 Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde. 

Openbaring 22:7 En zie, Ik kom spoedig. Zalig hij, die de woorden der profetie van dit boek bewaart! 

En wie komt spoedig? : 

Op.22:20 Hij, die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig. Amen, kom, Here Jezus! 

Jezus Christus komt spoedig! En hier maakt Jezus Christus het messcherp duidelijk als volgt:

Op.22:12 Zie, Ik kom spoedig en mijn loon is bij Mij om een ieder te vergelden, naardat zijn werk is. 13 Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde. 14 Zalig zij, die hun gewaden wassen, opdat zij recht mogen hebben op het geboomte des levens en door de poorten ingaan in de stad. 15 Buiten zijn de honden en de tovenaars, de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars en ieder, die de leugen liefheeft en doet.
16 Ik, Jezus, heb mijn engel gezonden, om ulieden dit te betuigen voor de gemeenten. Ik ben de wortel en het geslacht van David, de blinkende morgenster. 

In vers 16 zien we dat "Alfa en Omega" een titel is voor Jezus Christus.

Openbaring 1:13 en daartussen iemand die er uitzag als een mens. Hij was gekleed in een lang gewaad en had een gouden band om zijn borst. Zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol of als sneeuw, en zijn ogen waren als een vlammend vuur. Zijn voeten gloeiden als brons in een oven. Zijn stem klonk als het geluid van geweldige watermassa’s. In zijn rechterhand had hij zeven sterren en uit zijn mond kwam een scherp, tweesnijdend zwaard. Zijn gezicht schitterde als de felle zon. Toen ik hem zag viel ik als dood voor zijn voeten neer. Maar hij legde zijn rechterhand op me en zei: ‘Wees niet bang. Ik ben de eerste en de laatste.Ik ben degene die leeft; ik was dood, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid. Ik heb de sleutels van de dood en van het dodenrijk.

Zie ook Ex.3:14. God openbaart zich daar aan Mozes (Ex.3:14) als "Ik Ben". Jezus noemt zich ook God, bijvoorbeeld in: 

Joh.8:58 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Eer Abraham was, ben Ik. 59 Zij namen dan stenen op om naar Hem te werpen; maar Jezus verborg Zich en verliet de tempel. 

De Joden namen stenen op, omdat als iemand van zichzelf zei dat ie God is, dat voor de Joden godslastering was. 

Verder zij opgemerkt dat Joh.1:18 in de Willibrordvertaling luidt: 

Joh.1:18 Niemand heeft God ooit gezien, maar de eniggeboren God, die rust aan het hart van de Vader, Hij heeft Hem doen kennen.

De meeste vertalingen houden " eniggeboren Zoon" aan, naar latere manuscripten vertaald. Hier geeft echter de Willibrordvertaling een meer betrouwbare vertaling, want die is in overeenstemming met de oudste manuscripten. 

Joh.17: Statenvertaling:
1 Dit heeft Jezus gesproken, en Hij hief Zijn ogen op naar den hemel, en zeide: Vader, de ure is gekomen, verheerlijk Uw Zoon, opdat ook Uw Zoon U verheerlijke.
2 Gelijkerwijs Gij Hem macht gegeven hebt over alle vlees, opdat al wat Gij Hem gegeven hebt, Hij hun het eeuwige leven geve.
3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt.
4 Ik heb U verheerlijkt op de aarde; Ik heb voleindigd het werk, dat Gij Mij gegeven hebt om te doen;
5 En nu verheerlijk Mij, Gij Vader, bij Uzelven, met de heerlijkheid, die Ik bij U had, eer de wereld was.

Idem, maar dan Willibrordvertaling: 

[1] Na deze toespraak sloeg Jezus zijn ogen op naar de hemel en bad: ‘Vader, het uur is gekomen! Verheerlijk* uw Zoon, opdat uw Zoon U verheerlijkt. [2] Laat Hem, krachtens de macht die U Hem gegeven hebt over alle mensen, eeuwig leven schenken aan al degenen die U aan Hem hebt toevertrouwd. [3] Eeuwig leven! Dat betekent dat ze U, de enige waarachtige God, leren kennen, en ook degene die U gezonden hebt: Jezus Christus. [4] Ik heb U op aarde verheerlijkt door het werk te volbrengen dat U Mij te doen hebt gegeven. [5] Verheerlijk Mij nu, Vader, aan uw zijde, en bekleed Mij met de heerlijkheid die Ik bij U bezat voordat de wereld bestond.

Wie dus ontkent dat Jezus God is, ontkent ook dat Jezus de Verlosser is, want er is geen  Verlosser buiten God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Toch lijkt het mij niet meer dan logisch dat ik hier vraagtekens bij heb. Verschillen deze tien geboden van elkaar en in hoeverre is dat verschil een kwestie van interpretatie? Laat ik ze er maar eens bij pakken, in mijn Bijbel (https://www.statenvertaling.net/bijbel/exod/20.html) staan ze als volgt:

 

Toen sprak God al deze woorden, zeggende:

1. Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

2. Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.

Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;

En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.

3. Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.

4. Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.

Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;

Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;

Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.

5. Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.

6. Gij zult niet doodslaan.

7. Gij zult niet echtbreken.

8. Gij zult niet stelen.

9. Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

10. Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.

 

Dan pak ik de rooms katholieke versie erbij, zoals hij staat beschreven in de RK catechismus 1995:

 

1. Ik ben de Heer, uw God. Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.

2. Gij zult de Naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.

3. Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.

4. Eer uw vader en uw moeder.

5. Gij zult niet doden.

6. Gij zult geen onkuisheid doen.

7. Gij zult niet stelen.

8. Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.

9. Gij zult geen onkuisheid begeren.

10. Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.

 

Om eerlijk te zijn, ik vind dit wel een selectieve destillatie van feiten. In hoeverre ligt dit aan interpretatie? Er ligt wat mij betreft een duidelijk objectief waar te nemen verschil:

  • Het tweede gebod zoals hij staat beschreven in de SV, zie ik niet terug in de RK versie.

Waarom niet?

Deze vraag zou een kwestie van interpretatie kunnen zijn. Ik ben benieuwd.

Je vraagt waarom het tweede gebod "verdwenen" is; denk maar eens aan de consequenties indien men terug trouw zou zijn aan Christus' eigenhandig geschreven geboden dan zal je deze" Waarom "niet meer stellen. Want dan  zou het, , gedaan zijn met de beeldendienst en met de handel daarrond.(kaarsen, schapulieren,  bedevaarten ..enz).  Maar net als bij de zilversmid ten tijde van Paulus wil men dit handeltje niet kwijt

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ik weet uit persoonlijke bijzondere ervaring dat Jezus écht God is, de Enige, de Allerhoogste.  Er is niets en niemand die daaraan ook maar iets kan veranderen.

Je theologische verklaring is simpelweg niet sterk. Maar ik ben wel benieuwd naar je ervaring als je zegt dat je haShem gezien hebt en dat Hij Jezus is wil ik wel van je weten wat je ervaren hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Last but not least 

Mat.28:18-20  Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. Ga, en maak alle volkeren tot leerling; doop hen in de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest, en leer hun alles onderhouden wat Ik jullie geboden heb. Weet wel, Ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voleinding van de wereld.’


1Joh.5:20-21
Wij weten dat de Zoon van God gekomen is, en ons inzicht gegeven heeft om de waarachtige God te kennen, en wij zijn in de waarachtige God, want wij zijn in Jezus Christus, zijn Zoon. Dit is de ware God, dit is eeuwig leven!Kinderen, pas op voor afgoden.

Hebr.1:5-8
Want tegen welke engel heeft Hij ooit gezegd: 
Mijn zoon ben jij, 
Ik heb je vandaag verwekt? 
Of: 
Ik zal voor hem een vader zijn, 
en hij zal voor Mij een zoon zijn? 
Wanneer Hij evenwel de eerstgeborene opnieuw de wereld binnenleidt, zegt Hij: 
Alle engelen van God moeten zich voor Hem neerwerpen.
Over de engelen zegt Hij: 
Hij die zijn engelen tot stormwinden maakt 
en zijn dienaren tot laaiend vuur, 
maar over de Zoon: 
Uw troon, o God, staat voor altijd en eeuwig,
en: De scepter van het recht


Willibrordvertaling (NBG en SV en de katholieke NBV zeggen in de kern niet mis te verstaan exact hetzelfde).

De Heilige Kerk belijdt sedert vele eeuwen: "Ik geloof in één Heere Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God, geboren uit de Vader vóór alle eeuwen." Jezus is niet geschapen zoals de engelen zegt de kerkelijke belijdenis niet voor niets, maar voortgekomen, geboren uit de Vader: "God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God. Geboren, niet gemaakt, van hetzelfde wezen als de Vader." Jezus Christus is God en door Hem is er verlossing voor ieder die in Hem gelooft!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen die het niveau van groep 8 in het basisonderwijs heeft gehaald qua begrijpend lezen kan inzien dat het 2e gebod zoals die te vinden is in niet katholieke versies niet verdwenen is bij de katholieke versie maar verwerkt is in het 1e gebod. Net zoals het 10e gebod in niet katholieke versie in de katholieke variant is verdeeld in het 9e en 10e gebod. In Jip en Janneke overzicht te vinden op: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden#Vergelijkingstabel

 

Dan kunnen we dit infantiele gedoe weer achter ons laten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Dolce Vita:

Jezus is absoluut God ja.  En als jij Hem ooit ook zelf ontmoet, zul ook jij dat weten.  Je kunt dan namelijk  niet nie-weten dat de Allerhoogste dan Zelf voor je staat. Dat is dan absoluut onmogelijk. En dan zul je ook weten en beseffen wat een onzin je nu schrijft over het Levenschenkend Kruis. Het zou pure blasfemie zijn, als je zou weten wat je zegt, maar dat doe je niet,

Het lijkt alsof je krampachtig wil zeggen dat je zelf ook God bent, je hebt je immers innig verzoend met Jezus die dat ook is, niet? Vergeet je dan niet iets in dit verhaal?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei nikie90:

Nou ben ik toch wel benieuwd naar je ervaring DV

Voor nu zul je het moeten doen met oprechte Bijbelstudie, daarin staat alles geschreven, en het is je aangereikt. En ooit zul je zelf je persoonlijke ontmoeting meemaken, dat geloof ik.  Dan zul je zelf weten zonder het nog te kunnen ontkennen. Ieder mens zal het weten, want iedere knie zal buigen en iedere tong zal beleiden dat Jezus Heer is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Voor nu zul jij het moeten doen met oprechte Bijbelstudie, daarin staat alles geschreven, en het is je aangereikt. En ooit zul je zelf je persoonlijke ontmoeting meemaken, dat geloof ik.  Dan zul je zelf weten zonder het nog te kunnen ontkennen.

Misschien heb ik haShem ook wel gezien of heb ik een persoonlijke ervaring meegemaakt? Maar jij zegt dat je G-d hebt gezien en je verkondigt dat Jezus G-d is dan mag ik toch wel vragen naar je ervaring?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei nikie90:

Misschien heb ik haShem ook wel gezien of heb ik een persoonlijke ervaring meegemaakt? Maar jij zegt dat je G-d hebt gezien en je verkondigt dat Jezus G-d is dan mag ik toch wel vragen naar je ervaring?

Dat mag, maar je kunt je de moeite besparen.  Ieder die daarnaar vraagt verwijs ik sowieso altijd alleen naar de Heilige Schrift en het Avondmaal.  

Iemand die Hem heeft Ontmoet, die Zijn  Verschijning heeft meegemaakt, die kan met geen mogelijkheid ontkennen dat Jezus God is.   Dus nee, jij hebt Hem niet ontmoet, dat geloof ik.  Verder gaat het niet om de ervaring, maar om het Evangelie. Lees je Bijbel.

(edit betreft de onderstreping, toegevoegd voor hardhorenden)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat mag, maar je kunt je de moeite besparen.  Ieder die daarnaar vraagt verwijs ik sowieso altijd alleen naar de Heilige Schrift en het Avondmaal.  

Iemand die Hem heeft Ontmoet, die Zijn  Verschijning heeft meegemaakt, die kan met geen mogelijkheid ontkennen dat Jezus God is.   Dus nee, jij hebt Hem niet ontmoet, dat geloof ik.  Verder gaat het niet om de ervaring, maar om het Evangelie. Lees je Bijbel.

Vertel over die verschijning. Waarom zou je dat niet delen? Misschien kan je mij ermee helpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei nikie90:

De naam

deuteronomium 28:58

 

Argumenteren met linkjes of filmpjes doen we hier niet. Dus nogmaals de vraag wie dat is. Bij geen antwoord zal ik het gewoon verwijderen, of ik zal het zelf wel opzoeken en je bijdragen aanpassen om het begrijpelijk te maken voor alle lezers. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thorgrem:

Argumenteren met linkjes of filmpjes doen we hier niet. Dus nogmaals de vraag wie dat is. Bij geen antwoord zal ik het gewoon verwijderen, of ik zal het zelf wel opzoeken en je bijdragen aanpassen om het begrijpelijk te maken voor alle lezers. 

Ik geef toch gewoon antwoord? Het betekent de naam. Overigens adviseer ik je wel om je hoe dan ook meer te verdiepen in het jodendom

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei nikie90:

Vertel over die verschijning. Waarom zou je dat niet delen? Misschien kan je mij ermee helpen?

Neen. Om de betekenis van het medegedeelde ten volle te verstaan, dient men in dit geval de levensvraag en de levensomstandigheden van het subject diepgaand te kennen. En behalve dat ik daarvoor pas is het ook nog zo dat daar allerlei nutteloze extra dogmavorming door zou kunnen ontstaan.  Wie de betekenis van de Eucharistie cq het Avondmaal ten diepste verstaat, kent zelf de belangrijkste kern van het door Jezus in de ervaring medegedeelde in mijn persoonlijk leven. 

Wat ik wel wil vertellen is dat zodra Hij verschijnt, er innerlijk niets van je overblijft, als Hij je niet daaruit op zou tillen naar Zijn niveau.  Je gaat volautomatisch en in onvoorstelbaar snel tempo inkrimpen tegenover Zijn Heiligheid. Hij steekt daar een stokje voor, Hij tilt je daar bovenuit, maar dat komt wel van Hem. Je kunt daar zelf helemaal niets tegen beginnen, al zou je het willen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:

Ik geef toch gewoon antwoord? Het betekent de naam. Overigens adviseer ik je wel om je hoe dan ook meer te verdiepen in het jodendom

Ik adviseer je om Nederlands te praten, God te schrijven waar je God bedoeld en Jezus (Christus) waar je Jezus (Christus) bedoeld. Dat ga je vanaf nu doen, zo niet dan help ik je daarbij. En ik hoef mij niet verder te verdiepen in het jodendom, dit is een christelijk forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dolce Vita:

Neen. Om de betekenis van het medegedeelde te verstaan, dient men in dit geval de levensvraag en de levensomstandigheden van het subject diepgaand te kennen. En behalve dat ik daarvoor pas is het ook nog zo dat daar allerlei nutteloze extra dogmavorming door zou ontstaan.  Wie de betekenis van de Eucharistie cq het Avondmaal ten diepste verstaat, kent de bekangrijkste kern van het door Jezus in de ervaring medegedeelde in mijn persoonlijk leven. 

Wat ik wel wil vertellen is dat zodra Hij verschijnt, er innerlijk niets van je overblijft, als Hij je niet daaruit op zou tillen naar Zijn niveau.  Je gaat volautomatisch en in onvoorstelbaar snel tempo inkrimpen tegenover Zijn Heiligheid. Hij steekt daar een stokje voor, maar dat komt van Hem. Je kunt daar zelf helemaal niets tegen beginnen. 

Oke dankjewel voor het beetje dat je vertelt dolce. 

2 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik adviseer je om Nederlands te praten, God te schrijven waar je God bedoeld en Jezus (Christus) waar je Jezus (Christus) bedoeld. Dat ga je vanaf nu doen, zo niet dan help ik je daarbij. En ik hoef mij niet verder te verdiepen in het jodendom, dit is een christelijk forum.

Waarom maak je je zo boos joh? Een boos hart is een gruwel. Maar ik zal sowieso dan wel een - gebruiken 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Ik ben helemaal niet boos, maar wel heel resoluut. 

 

1 minuut geleden zei Thorgrem:

Ik maak me niet boos, het is mijn taak hier oa om er zorg voor te dragen dat mensen begrijpelijke taal gebruiken. Open maar een apart topic om te onderbouwen/uit te leggen waarom je dat streepje wil gebruiken. Wellicht sta ik het toe. 

Oké. Nou dankjewel voor de openhartigheid 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben een en al oor en zeer benieuwd. Zou je mij jou interpretatie kunnen geven van het mysterieuze verdwenen tweede gebod?

Zie;

 

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn maatstaf is de Bijbel inderdaad. Daarin kan ik lezen wat Jezus heeft gedaan en wat God van plan is.

Niet geheel verassend gezien de beschrijving die ik reeds gaf. In het volgende topic staan nog wel wat vragen voor je open geloof ik;

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid