Spring naar bijdragen

Gered, hoezo waarvan, waarvoor, waarheen ??


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Radical:

maar erkennen zij hem als de "God, als zoon van God'' nee dus en dit zal dus zijn reactie zijn zoals Jezus zelf zegt, ga weg van mij je hebt mij nooit gekend, erkend.

Dat staat er allemaal niet.  Er staat "ik heb u nooit gekend". Niets over dat de ander Hem niet heeft gekend, laat staan erkend. Er wordt juist in de verzen heel erg gesproken over vruchten, aan uiterlijke daden waaraan met het goede kan herkennn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volgens mij is de mogelijkheid van afval van het geloof er wel degelijk, zie Hebreeën 6. In het protestantisme heeft men daarmee moeite, omdat men gelooft dat wedergeboorte onherroepelijk is. De

Je moet bidden alsof het uitsluitend van God afhangt. Je moet handelen alsof het uitsluitend van jezelf afhangt.

Omdat God ons liefheeft en ons geluk voor ogen heeft. Uit de macht van de zonde, het enige absolute kwaad. Tot eer van God en tot heil van onze zielen. Naar Christus, het begin en

Okay, dit bedoel ik:

21 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. 22 Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? 23 Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!

Matteüs 7:21-23 (HSV)

De mensen over wie het hier gaat, staan op de oordeelsdag voor Gods troon. Ze noemen op wat ze allemaal hebben gedaan voor God.

Het kunnen

Op die dag, dat deze mensen voor de troon van God komen te staan, zullen velen tegen Jezus Christus zeggen: Here, we hebben in Uw Naam allemaal goede dingen gedaan. Voor U. Hoe bitter zal het dan zijn als de Heer zou moeten antwoorden: Ja, maar Ik ken u niet.

Het is blijkbaar mogelijk om voor God te werken en geestelijke dingen voor Hem doen, zonder een relatie met Jezus Christus te hebben.

Het kennen

God wil dat wij een relatie hebben met Jezus Christus. Dat we Hem kennen. Dit kun je lezen in 1 Korintiërs 1:9. Hij wil dat deze relatie wederzijds is. Daarom zegt 1 Korintiërs 8:3: "Maar als iemand God liefheeft, is hij door Hem gekend."

Het doen

Vers 21 is interessant. Daar staat dat we de wil van de Vader moeten doen, om het Koninkrijk der hemelen binnen te kunnen gaan. Moeten we dan toch iets doen? Is de relatie niet voldoende? Jawel, dat is voldoende. We ontvangen het eeuwige leven op basis van genade, door ons geloof in Jezus Christus (zie Efeziërs 2:8). Wat we daarna doen is als de vruchten van een boom (zie Matteüs 7:19-20). Daaraan zal te zien zijn of we voortaan leven voor Hem, Die ons gered heeft, of voor onszelf of voor de wereld (vergelijk dit met de werken van wetteloosheid uit vers 23).

God wil geen religie maar relatie. Religie heeft namelijk niet te maken met het kennen van de Here Jezus. Relatie wel. Laten we groeien in het kennen van onze Heer, en dan de vrucht dragen die daarbij hoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Radical:

Okay, dit bedoel ik:

21 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. 22 Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? 23 Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!

Matteüs 7:21-23 (HSV)

De mensen over wie het hier gaat, staan op de oordeelsdag voor Gods troon. Ze noemen op wat ze allemaal hebben gedaan voor God.

Het kunnen

Op die dag, dat deze mensen voor de troon van God komen te staan, zullen velen tegen Jezus Christus zeggen: Here, we hebben in Uw Naam allemaal goede dingen gedaan. Voor U. Hoe bitter zal het dan zijn als de Heer zou moeten antwoorden: Ja, maar Ik ken u niet.

Het is blijkbaar mogelijk om voor God te werken en geestelijke dingen voor Hem doen, zonder een relatie met Jezus Christus te hebben.

Het kennen

God wil dat wij een relatie hebben met Jezus Christus. Dat we Hem kennen. Dit kun je lezen in 1 Korintiërs 1:9. Hij wil dat deze relatie wederzijds is. Daarom zegt 1 Korintiërs 8:3: "Maar als iemand God liefheeft, is hij door Hem gekend."

Het doen

Vers 21 is interessant. Daar staat dat we de wil van de Vader moeten doen, om het Koninkrijk der hemelen binnen te kunnen gaan. Moeten we dan toch iets doen? Is de relatie niet voldoende? Jawel, dat is voldoende. We ontvangen het eeuwige leven op basis van genade, door ons geloof in Jezus Christus (zie Efeziërs 2:8). Wat we daarna doen is als de vruchten van een boom (zie Matteüs 7:19-20). Daaraan zal te zien zijn of we voortaan leven voor Hem, Die ons gered heeft, of voor onszelf of voor de wereld (vergelijk dit met de werken van wetteloosheid uit vers 23).

God wil geen religie maar relatie. Religie heeft namelijk niet te maken met het kennen van de Here Jezus. Relatie wel. Laten we groeien in het kennen van onze Heer, en dan de vrucht dragen die daarbij hoort.

Lees even verder t/m Matteus 12.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei TTC:

Soms moet je zinnen een aantal maal lezen.

ik heb van de week een paar keer mee gekeken leuke onderwerpen bijgekomen, interresante discussies geweest, mijn vriend Sjako weer terug, kan niet meer fout gaan

ook deze topic is indrukwekkend waarvan/waarvoor/waarheen !

gered waarvan ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paulus spreekt over de mensheid die dood moest Jezus kwam dus om als mens-mensheid te sterven, en zo de wereld verlossen van zonde en dood

Hij overwon de dood, dus de omschrijving die Paulus maakt in bijna alle boeken die hij schreef is gered worden van onze zondige natuur, zijn eigen situatie omschrijft hij zo

in rom 7:18 Want ik weet dat in mijzelf (en daarmee bedoel ik in mijn oude 'ik'  ) niets goeds woont. Want ik wíl het goede wel doen, maar het lukt me niet. 19 Want ik doe niet het goede dat ik zou wíllen doen, maar ik doe juist het slechte dat ik níet wil doen. 20 Als ik nu juist doe wat ik níet wil, dan komt dat niet door mijzelf, maar door het kwaad dat in mij zit. 21 En zo gaat het altijd: als ik het goede wil doen, zorgt het kwaad in mij ervoor dat ik het slechte doe. 22 Want met mijn geest en mijn verstand wil ik graag doen wat de wet van God vraagt. 23 Maar mijn 'ik' strijdt tegen mijn verstand en wil andere dingen doen. Zo word ik een gevangene van het kwaad dat in mij zit. 24 Wat een vreselijke toestand! Wie kan mij bevrijden van dit 'ik' waar het kwaad in woont dat mij doodt?

Waarvan onze oude Ik !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

Mmmm stel je geeft je over aan Jezus, je sterft samen met hem een mystici dood, en je staat met hem op, wat bedoeld de bijbel dan dat je moet strijden tegen je oude zondige natuur, als die volgens jou dood is ?

Kom ik binnenkort op terug ga nu aan het werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei vredestichter:

ik heb van de week een paar keer mee gekeken leuke onderwerpen bijgekomen, interresante discussies geweest, mijn vriend Sjako weer terug, kan niet meer fout gaan. ook deze topic is indrukwekkend waarvan/waarvoor/waarheen ! gered waarvan ? 

Ben alvast benieuwd hoe Radical met jou gaat communiceren, van wat we gered dienen te worden zullen we dan beter kunnen evalueren. 

6 minuten geleden zei Radical:

Kom ik binnenkort op terug ga nu aan het werk.

Werken jullie beiden in de GGZ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ben alvast benieuwd hoe Radical met jou gaat communiceren, van wat we gered dienen te worden zullen we dan beter kunnen evalueren. 

TTC: je bent geboren (ik trouwens ook) in deze situatie !

“Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen voort kwade overwegingen, alle overspel, ontucht, moord, diefstal, hebzucht, allerlei kwaadaardigheid …” (Marcus 7:21,22)

Volgens Jezus is er iets mis met de mens. Uit het hart van de mens, van binnenuit, komen allerlei kwade dingen naar buiten. De Bijbel leert dat wij geboren worden met een zondige natuur. In ons innerlijk zit een fontein waar allerlei slechtheid uit voortkomt. Die fontein blijft voortdurend maar slechtheid spuiten.

Ons zondige hart is geneigd tot alle kwaad. Achter ons zondige gedrag zit een zondige natuur, waar dat gedrag uit voortkomt. De mens zit daarom met een dubbel zondeprobleem. We hebben gezondigd en we zijn zondig. We hebben Gods wet overtreden en we hebben een zondige natuur. Door onze overtredingen staan we schuldig tegenover God én we zijn een slaaf van onze zondige natuur. We doen niet alleen slechte dingen, we zijn ook slecht.

lees verder.... goed en duidelijk uitgelegd !!!!!

bron bijbel en http://www.honderdbijbelstudies.nl/de-leer-over-de-zonde/32-de-zondige-natuur/

maar de discussie ging hier niet over daar waren we het over eens, nee die hadden we over het feit nadat je opnieuwgeboren en geest vervuld bent en in tongen bid, een goddelijke natuur heb gekregen...Mmmm en dan strijd tegen je oude mens, je oude natuur, want als die gestorven, is waar strijd je dan tegen.

dat is de vraag.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei vredestichter:

TTC: je bent geboren (ik trouwens ook) in deze situatie ! “Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen voort kwade overwegingen, alle overspel, ontucht, moord, diefstal, hebzucht, allerlei kwaadaardigheid …” (Marcus 7:21,22) Volgens Jezus is er iets mis met de mens. Uit het hart van de mens, van binnenuit, komen allerlei kwade dingen naar buiten. De Bijbel leert dat wij geboren worden met een zondige natuur. In ons innerlijk zit een fontein waar allerlei slechtheid uit voortkomt. Die fontein blijft voortdurend maar slechtheid spuiten. Ons zondige hart is geneigd tot alle kwaad. Achter ons zondige gedrag zit een zondige natuur, waar dat gedrag uit voortkomt. De mens zit daarom met een dubbel zondeprobleem. We hebben gezondigd en we zijn zondig. We hebben Gods wet overtreden en we hebben een zondige natuur. Door onze overtredingen staan we schuldig tegenover God én we zijn een slaaf van onze zondige natuur. We doen niet alleen slechte dingen, we zijn ook slecht. lees verder.... goed en duidelijk uitgelegd !!!!! bron bijbel en http://www.honderdbijbelstudies.nl/de-leer-over-de-zonde/32-de-zondige-natuur/ maar de discussie ging hier niet over daar waren we het over eens, nee die hadden we over het feit nadat je opnieuwgeboren en geest vervuld bent en in tongen bid, een goddelijke natuur heb gekregen...Mmmm en dan strijd tegen je oude mens, je oude natuur, want als die gestorven, is waar strijd je dan tegen. dat is de vraag.

Je hebt het alsmaar over die tweeledige natuur die iedereen wel kent hier, waarom blijf je je daar zo hard aan vastklampen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Werken jullie beiden in de GGZ?

Ik werk tegenwoordig, (betaalde baan) als ambulante hulpverlener, en daarnaast veel vrijwillerswerk met dak en thuislozen, gevangenissen, en ex gedetineerden, zodoende soms in aanraking ggz...

of radicaal werkt voor ggz, vraag het hem zelf, denk je hem te kennen ?

 

4 minuten geleden zei TTC:

Je hebt het alsmaar over die tweeledige natuur die iedereen wel kent hier, waarom blijf je je daar zo hard aan vastklampen?

je hebt gelijk, of je bent geestelijk dood of je bent geboren, dat is wel duidelijk, maar sommige teksten begrijp ik nog niet helemaal, een leuke studie ga er gelijk aan beginnen.

Ik weet dat ik gered ben van mijzelf, (20 jaar geleden) en een kind van god bent, de heilige Geest heb ontvangen, en in tongen bid.

dat is geen vastklampen maar een heerlijke werkelijkheid, maar had nog wel een paar vragen over een paar teksten die ik nog niet begrijp...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei vredestichter:

Ik werk tegenwoordig, (betaalde baan) als ambulante hulpverlener, en daarnaast veel vrijwillerswerk met dak en thuislozen, gevangenissen, en ex gedetineerden, zodoende soms in aanraking ggz... of radicaal werkt voor ggz, vraag het hem zelf, denk je hem te kennen ?

Van jou wisten we dat al, van Radical nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7/20/2017 om 12:58 zei Radical:

Okay, dit bedoel ik:

21 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. 22 Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? 23 Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!

Matteüs 7:21-23 (HSV)

De mensen over wie het hier gaat, staan op de oordeelsdag voor Gods troon. Ze noemen op wat ze allemaal hebben gedaan voor God.

Het kunnen

Op die dag, dat deze mensen voor de troon van God komen te staan, zullen velen tegen Jezus Christus zeggen: Here, we hebben in Uw Naam allemaal goede dingen gedaan. Voor U. Hoe bitter zal het dan zijn als de Heer zou moeten antwoorden: Ja, maar Ik ken u niet.

Het is blijkbaar mogelijk om voor God te werken en geestelijke dingen voor Hem doen, zonder een relatie met Jezus Christus te hebben.

Het kennen

God wil dat wij een relatie hebben met Jezus Christus. Dat we Hem kennen. Dit kun je lezen in 1 Korintiërs 1:9. Hij wil dat deze relatie wederzijds is. Daarom zegt 1 Korintiërs 8:3: "Maar als iemand God liefheeft, is hij door Hem gekend."

Het doen

Vers 21 is interessant. Daar staat dat we de wil van de Vader moeten doen, om het Koninkrijk der hemelen binnen te kunnen gaan. Moeten we dan toch iets doen? Is de relatie niet voldoende? Jawel, dat is voldoende. We ontvangen het eeuwige leven op basis van genade, door ons geloof in Jezus Christus (zie Efeziërs 2:8). Wat we daarna doen is als de vruchten van een boom (zie Matteüs 7:19-20). Daaraan zal te zien zijn of we voortaan leven voor Hem, Die ons gered heeft, of voor onszelf of voor de wereld (vergelijk dit met de werken van wetteloosheid uit vers 23).

God wil geen religie maar relatie. Religie heeft namelijk niet te maken met het kennen van de Here Jezus. Relatie wel. Laten we groeien in het kennen van onze Heer, en dan de vrucht dragen die daarbij hoort.

Ja mooi verhaal, maar niet echt een antwoord binnen t kader van onze discussie of echt gericht op wat ik schreef. Maar geeft niet ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ja mooi verhaal, maar niet echt een antwoord binnen t kader van onze discussie of echt gericht op wat ik schreef. Maar geeft niet ;)

ik heb af en toe ff gekeken deze week, was verbannen naar patmos ha ha (of zoiets) ik weet niet precies wat je gevaagd had, maar radicaal zei net dat hij ging werken, ik had ook nog een paar vragen voor hem...

was het binnen het kader van deze topic ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei vredestichter:

je hebt gelijk, of je bent geestelijk dood of je bent geboren, dat is wel duidelijk, maar sommige teksten begrijp ik nog niet helemaal, een leuke studie ga er gelijk aan beginnen. Ik weet dat ik gered ben van mijzelf, (20 jaar geleden) en een kind van god bent, de heilige Geest heb ontvangen, en in tongen bid. dat is geen vastklampen maar een heerlijke werkelijkheid, maar had nog wel een paar vragen over een paar teksten die ik nog niet begrijp...

Wat begrijp je nog niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei vredestichter:

ik heb af en toe ff gekeken deze week, was verbannen naar patmos ha ha (of zoiets) ik weet niet precies wat je gevaagd had, maar radicaal zei net dat hij ging werken, ik had ook nog een paar vragen voor hem...

was het binnen het kader van deze topic ??

Ik heb een paar hele lange dagen gemaakt dus hoop ze te kunnen beantwoorden !! kom maar door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Radical:

Ik heb een paar hele lange dagen gemaakt dus hoop ze te kunnen beantwoorden !! kom maar door.

het eerste woord van deze topic, is waarvan we gered moeten worden, jij stelt dat we als we een met jezus zijn dood, en opstanding zijn, onze zondige oude natuur sterft en er niet meer is...

je kunt hier inderdaad teksten voor vinden..

maar teksten zoals je kruis dragen, ik sterf dagelijks met christus, spreken dit tegen...

kun je dit uit leggen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei vredestichter:

het eerste woord van deze topic, is waarvan we gered moeten worden, jij stelt dat we als we een met jezus zijn dood, en opstanding zijn, onze zondige oude natuur sterft en er niet meer is...

je kunt hier inderdaad teksten voor vinden..

maar teksten zoals je kruis dragen, ik sterf dagelijks met christus, spreken dit tegen...

kun je dit uit leggen ?

Om te voorzien in volledige bevrijding van de overheersing van de zonde, moest God afrekenen met drie dingen. Ten eerste moest Hij afrekenen met de zonden die we allemaal hebben begaan. Omdat Jezus de volle prijs voor onze zonden betaalde aan het kruis, kan God ons vergeven zonder zijn eeuwige rechtvaardigheid geweld aan te doen. De eerste voorziening is dus vergeving. 

Daarna moest God ook afrekenen met de verdorven natuur in ons, die ervoor zorgde dat we door bleven gaan met onze zonden. De voorziening die Hij hiervoor trof was executie – onze oude, zondige natuur werd ter dood gebracht. Het goede nieuws is echter dat die executie bijna tweeduizend jaar geleden al werd uitgevoerd, namelijk in Jezus, toen Hij voor ons stierf aan het kruis. 

Maar daar houdt het niet op. Gods bedoeling is om die oude, zondige mens te vervangen met een nieuwe, door Hem geschapen mens. Deze derde voorziening noemt Paulus in Efeze 4:22-24: 

…namelijk dat u, wat betreft de vroegere levenswandel, de oude mens zou afleggen, die ten verderve gaat door de begeerten van de verleiding, en dat u vernieuwd zou worden in de geest van uw denken, en de nieuwe mens zou aandoen, die naar het beeld van God geschapen is, in ware rechtvaardigheid en heiligheid. 

Het is het besef dat we moeten geloven dat de oude mens dood is (afgelegd) is en wij onze gedachte (bedenkselen) moeten focussen op Jezus (de dingen die boven zijn) en moeten leren wandelen in onze nieuwe schepping.

Je kruis dragen, betekend niet elke dag sterven want dood is dood, maar dat het volgen van Jezus voor veel vervolging zorgt in die zelfde (context) tekst legt Paulus dit ook uit het lijden voor Christus.

Ook jou andere reactie het sterven met Christus is in de zelfde context zo bedoeld, waarin Paulus de brenger van het Evangelie van het koninkrijk, gestenigd, geslagen. gemarteld, en heel vaak in de gevangenis zat zoals jij ook al gelezen had, maar had dus niets met zijn oude natuur te maken.

De volgende tekst in waar Paulus schrijft in Kolossenzen 3:3: Want u bent gestorven. En in vers 5: Dood dan uw leden die op de aarde zijn.

Hier heeft in sommige vertalingen een vervelende fout plaatsgevonden.

Hij zegt u bent gestorven en dan dood u leden (sommige vertalingen) dat kan natuurlijk niet.

Als je de grondtekst uitzoekt staat er het zelfde als in rom, efe en kor besef dat u dood bent.

Ik heb een leuk filmpje gezien hierover van Dhr vallenton

https://www.youtube.com/watch?v=aaz6Aew5qio

https://www.youtube.com/watch?v=aaz6Aew5qio

Ben benieuwd wat jullie er van vinden ?

Religie probeert je altijd te laten strijden tegen iets wat dood is een hele smerige streek ik geloof dat dit het meest religieuze bolwerk is wat er bestaat de 'zondige oude mens (natuur)' die nog leeft.

Dit heeft veel christenen in verwarring gebracht.

Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest ik ga samen met mijn gezin boodschappen doen kijk straks wel ff wat je ervan vind.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Radical:

Ik heb een leuk filmpje gezien hierover van Dhr vallenton

https://www.youtube.com/watch?v=aaz6Aew5qio

dit is een heel duidelijke uitleg, bedankt.

blijf nog wel de vraag, dat ondanks mijn zondige oude natuur die gestorven is, er iets is wat mij motiveert te zondigen wat is dat dan ?

terwijl ik dus een nieuwe schepping ben na wedergeboorte gevuld met de heilige Geest, een kind van God, wat is dat?

( niet dat ik daar aan hoef toe te geven, dat is totaal veranderd maar toch, soms faal ik waar komt dat dan vandaan)

:$

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

dit is een heel duidelijke uitleg, bedankt.

blijf nog wel de vraag, dat ondanks mijn zondige oude natuur die gestorven is, er iets is wat mij motiveert te zondigen wat is dat dan ?

terwijl ik dus een nieuwe schepping ben na wedergeboorte gevuld met de heilige Geest, een kind van God, wat is dat?

( niet dat ik daar aan hoef toe te geven, dat is totaal veranderd maar toch, soms faal ik waar komt dat dan vandaan)

:$

 

De truc van de vader van de leugens (satan)  juist wederomgeboren christenen probeert te verleiden, die degene die jezus nog nooit hebben aangenomen deze mensen is hij immers al God over zonder dat ze het vaak beseffen er is geen neutraal terrein.

Hoe doet hij dat dan, dit heeft vaak te maken met gebrek aan openbaring.

sorry hoor ieder kind gaat steeds beter begrijpen wat God voor plannen met hem heeft maar dit is een proces, naarmate je de waarheid steeds beter door krijgt, zul je steeds minder verleid, en als gevolg misleid worden,

Paulus zegt het zo : dat de listen van Satan je niet vreemd zijn, onderscheid daar komt het op neer maar heeft niets met je zondige oude natuur te maken, zoals religie dit altijd blijft roepen !!

Waarom doet hij dit, omdat het koninkrijk van God het enige is waar hij door kan verliezen daarom is hier altijd zo veel strijd om wij als kinderen van God hebben als enige de autoriteit om al zijn werken te vernietigen

Kijk maar naar de vaak felle reacties van de atheïsten, of hoe ze zich zelf omschrijven op dit forum dat zelfs mensen zoals oa.@WDG: die wel wedergeboren er voor terugdeinzen om stelling in te nemen tegen deze rebellie geest je ziet gelijk wie hun koning is (zonder dat ze het beseffen)  

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei vredestichter:

ik ben wat voorzichtig geworden op dit Forum met betrekking een duidelijk standpunt in nemen.

ik heb nu in een andere topic een vraag gesteld, of Jezus nog steeds geneest, bevrijd, en doden laat opstaan, je hebt nog niet gereageert.

heeft dat een reden ??

Nee ik ben gewoon druk geweest zal zo eens gaan kijken voorzichtigheid is toch prima, als het de waarheid maar geen geweld aan doet

Ik zag in de topic eindtijd al een paar stellingen voorbij komen van oa. WDG:, gaitema, Kaasjekruid,

Het verschil het besef waar mensen voor gered zijn '' gered-hoezo-waarvan-waarvoor-waarheen- zal ook hier duidelijk worden.

Ik begreep dat jij een kingdom now, gelovige bent met een warfare vieuw bent klopt dit ??

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid