Spring naar bijdragen

Gered, hoezo waarvan, waarvoor, waarheen ??


Aanbevolen berichten

In Nederland is de groei inmiddels vrij klein als er überhaupt nog sprake van groei is. De PKN is overigens in Nederland ook een stuk groter. Met jaloersheid heeft het niets te maken, slechts met statistieken en onderzoeken naar de pinksterbeweging. Lukraak een YouTube filmpje plaatsen maakt overigens geen indruk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volgens mij is de mogelijkheid van afval van het geloof er wel degelijk, zie Hebreeën 6. In het protestantisme heeft men daarmee moeite, omdat men gelooft dat wedergeboorte onherroepelijk is. De

Je moet bidden alsof het uitsluitend van God afhangt. Je moet handelen alsof het uitsluitend van jezelf afhangt.

Omdat God ons liefheeft en ons geluk voor ogen heeft. Uit de macht van de zonde, het enige absolute kwaad. Tot eer van God en tot heil van onze zielen. Naar Christus, het begin en

10 minuten geleden zei Thorgrem:

In Nederland is de groei inmiddels vrij klein als er überhaupt nog sprake van groei is. De PKN is overigens in Nederland ook een stuk groter. Met jaloersheid heeft het niets te maken, slechts met statistieken en onderzoeken naar de pinksterbeweging. Lukraak een YouTube filmpje plaatsen maakt overigens geen indruk. 

je bedoelt die carnavals kraker of dat filmpje waar miljoenen gered, gedoopt, gedoopt met de Heilige geest, en in tongen taal gaan bidden?

je hebt werkelijk geen flauw idee wat er in nederland gebeurt met en door deze beweging, en dat is prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 27-7-2017 om 20:56 zei vredestichter:

Als je als kind gedoopt ben, betekent dit hetzelfde als wedergeboren ??

Een uitspraak heeft slechts betekenis binnen een context. Binnen de context van Thorgrem is zijn uitspraak betekenisvol en juist.

9 uur geleden zei vredestichter:

Klopt deze stelling : ?

Ja dus. Zie hiervoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-7-2017 om 21:12 zei vredestichter:
Op 27-7-2017 om 21:06 zei Thorgrem:

De doop is de wedergeboorte dus ja. 

Kinder- of volwassendoop, groot dopen, klein dopen, besprenkelen of waterbad, de meningen over de doop zijn in Nederland sterk verdeelt. 

Op 27-7-2017 om 21:06 zei Thorgrem:
Op 27-7-2017 om 20:56 zei vredestichter:

s je als kind gedoopt ben, betekent dit hetzelfde als wedergeboren ??

De doop is de wedergeboorte dus ja. 

 

De term ‘volwassendoop’ is ongelukkig, want ook gelovige kinderen kunnen gedoopt worden; beter is de term ‘gelovigendoop’.
Ik zie o.a. de volgende kenmerken:
(a) Geen doop zonder bekering (Hand. 2:38,41) – zo was het al bij de doop van Johannes (Marc. 1:4) – geen doop zonder geloof (Marc. 16:16), geen doop zonder discipelschap (Matt. 28:19).
(b) De doop kan slechts verstaan worden vanuit het individuele aspect: het gaat in het NT steeds om het persoonlijk geloof van de dopeling, niet om dat van de ouders of wie ook.
(c) In Hand. 8:12v. worden mannen en vrouwen gedoopt, geen kinderen; in vs. 36-38 is geloof de voorwaarde tot de doop; ook in 10:44,47 en 19:5 is het: eerst geloof, dan doop.
(d) ‘Laat u dopen!’ is een bevel, dat tot mensen komt die het ook kunnen gehoorzamen, dus geen zuigelingen (Hand. 22:16).
(e) Voorzover valt na te gaan, omvatten de gedoopte ‘huisgezinnen’ in het NT steeds uitsluitend gelovigen (Hand. 16:34; 18:8; 
1 Kor. 1:16 vergelijk 16:15).
 Geen doop zonder eerst een veranderd leven: Rom. 6:3v. (nieuwheid des levens); Gal. 3:27 (Christus aangedaan); Kol. 2:12 (met Christus opgewekt); 1 Petr. 3:21 (een bede voor God van een goed geweten).

Volgens mij is dit voor een baby heel moeilijk.

Dit was volgens mij de context, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Flash Gordon:

Een uitspraak heeft slechts betekenis binnen een context. Binnen de context van Thorgrem is zijn uitspraak betekenisvol en juist.

Uiteraard, enkel van waarde voor mensen met dezelfde kaders. Zoals elk religieus standpunt.

20 minuten geleden zei vredestichter:

Dit was volgens mij de context, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen ? 

Ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Thorgrem:

Uiteraard, enkel van waarde voor mensen met dezelfde kaders. Zoals elk religieus standpunt.

Ja.

Ik kwam laatst in gesprek met een collega, hij kwam te horen dat wij regelmatig doopdiensten houden en vroeg me waarom we dat deden, (ik had geen idee dat hij als baby besprenkeld was)  Hij gaf aan niet meer naar de kerk te gaan, gescheiden te zijn en een hoop ellende meegemaakt en heel vaak te twijfelen of God wel bestond, Ik gaf aan dat God een goede plan met zijn leven heeft, maar hij Jezus nodig had om gered en vergeven te worden , zijn trieste reactie was: ik heb een paspoort door mijn kinderdoop naar de Hemel !!!

Dit is het trieste gevolg van deze dogma..

Ik heb hem binnenkort uitgenodigd voor de bbq , en ga hem dan uitleggen dat er alleen redding mogelijk is door je geloof (vertrouwen) in Christus te stellen.. 

en Hoop dat hij Jezus aanvaard en zo werkelijk gered wordt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een nieuw zieltje voor je Jezus Centrum te Nijkerk. Wees er gelukkig mee en ik hoop dat hij er ook gelukkig mee wordt.

Overdopen en daar heel bewust aan meewerken is overigens binnen mijn context een zonde, ik mag hopen dat je daar ooit vergeving voor gaat krijgen van God. Jij kan wel strooien met vrijkaartjes voor de hemel, het is maar de vraag of dat ook zo gaat straks als men het aardse voor het eeuwige inruilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thorgrem:

Een nieuw zieltje voor je Jezus Centrum te Nijkerk. Wees er gelukkig mee en ik hoop dat hij er ook gelukkig mee wordt.

Overdopen en daar heel bewust aan meewerken is overigens binnen mijn context een zonde, ik mag hopen dat je daar ooit vergeving voor gaat krijgen van God. Jij kan wel strooien met vrijkaartjes voor de hemel, het is maar de vraag of dat ook zo gaat straks als men het aardse voor het eeuwige inruilt.

Ai Ai wat proef ik weer een hoop frustratie en pijn in je reactie, wordt het weer tijd om me  te verbannen Thorgremm 

Waar ik achter ben gekomen dat als mensen zo veroordelend zijn als jou, ze zichzelf vaak veroordeelt voelen, niet goed genoeg zijn, zich vaak afgewezen voelen.. 

De heilige Geest die je ontvangt, je helpt om te laten zien dat je kostbaar, gewild, vergeven, volledig geaccepteerd bent, Hij je altijd naar Jezus, het kruis zijn bloed, het volbrachte offer wijst.. en daar wordt je zo blij van ..

En inderdaad ik ben een heel gelukkig mens en dat gun ik iedereen, dank U Jezus !!!

een wedergeboren christen gunt iedereen een relatie met Jezus, en wil niet dat er mensen verloren gaan, dat klopt maar heeft niets met welk kerkgenootschap te maken, want wedergeboren christenen zitten in een heel breed scala van kerken.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt je bans keer op gekregen door knip en plakwerk zonder toevoeging of bronvermelding. Dat afschuiven op mij is verachtelijk gedrag, een valse getuigenis en een christen onwaardig. Zolang jij je gewoon gedraagt binnen de zeer ruime kaders die dit forum biedt is er niets aan de hand.

Ik gun idd iedereen een relatie met Christus, en of dat nu binnen of buiten mijn kerk van voorkeur is maakt mij niet zoveel uit. Als dat dan maar wel oprecht gebeurd, en niet met mooie zoetsappige verhaaltjes en valse beloften. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Thorgrem:

 Zolang jij je gewoon gedraagt binnen de zeer ruime kaders die dit forum biedt is er niets aan de hand.

Heb je zelf dan helemaal niet meer door hoe gefrustreerd je bent ?? moet je eens kijken wat je net zelf schrijft !!

Citaat

ik mag hopen dat je daar ooit vergeving voor gaat krijgen van God. Jij kan wel strooien met vrijkaartjes voor de hemel, het is maar de vraag of dat ook zo gaat straks als men het aardse voor het eeuwige inruilt.

Wat heeft deze opmerking met plakken en knippen te maken ??

Citaat

Ik gun idd iedereen een relatie met Christus, en of dat nu binnen of buiten mijn kerk van voorkeur is maakt mij niet zoveel uit. Als dat dan maar wel oprecht gebeurd, en niet met mooie zoetsappige verhaaltjes en valse beloften.

 

Zoetsappige verhaaltjes en valse belofte Mmm  

en er is verder niets aan de hand ?? 

Mmm wie houd zichzelf hier nou voor de gek ...??

niet dat het mij wat uitmaakt Thorgremm, ik ben al gered, bijzonder gezegend en een kind van God, daar kun jij niets bij of af doen, goedkeuring van mensen.. is niet waar ik voor ga, sinds ik volledig geaccepteerd ben door Hem ""Jezus Christus ""

maar terug naar de Topic: Hoezo gered, geeft jou besprenkeling hier recht op denk je  ??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je gezuig zal ik maar even gewoon negeren. 

Mijn doop geeft geen garantie op redding. Die van jou ook niet. Geen enkele doop geeft die garantie. Met mijn doop is de erfzonde weggewassen en ben ik onderdeel geworden van het Lichaam van Christus, door mijn leven als een goed christen te leven en met behulp van de sacramenten van de Kerk dat leven vorm te geven maak ik kans op redding. Uiteindelijk is het echter God en God alleen die een oordeel geeft en tot aan dat oordeel zal geen enkele christen weten of hij wel of niet gered is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Mijn doop geeft geen garantie op redding. Die van jou ook niet. Geen enkele doop geeft die garantie. Met mijn doop is de erfzonde weggewassen en ben ik onderdeel geworden van het Lichaam van Christus, door mijn leven als een goed christen te leven en met behulp van de sacramenten van de Kerk dat leven vorm te geven maak ik kans op redding. Uiteindelijk is het echter God en God alleen die een oordeel geeft en tot aan dat oordeel zal geen enkele christen weten of hij wel of niet gered is. 

Ik begrijp uit je reactie dat je niet zeker weet of je gered bent gestorven met Christus 

bron http://www.allaboutgod.com/dutch/eens-gered-altijd-gered.htm

Eens gered, altijd gered – Het Bijbelse bewijs
De Bijbel leert ons het principe "eens gered, altijd gered"; het principe dat we voor eens en altijd gered kunnen worden door een berouwvol, reddend geloof in Jezus Christus. Wanneer iemand Christus als zijn Redder heeft aanvaard, dan zou hij zich kunnen afvragen of het mogelijk is die verlossing weer te verliezen. Wat als hij zondigt? Wat als hij heel veel zonden begaat? Wat als hij iets doet wat heel, heel erg verkeerd is? Is het mogelijk om gered te worden en die verlossing vervolgens weer kwijt te raken? Gelukkig is het antwoord een duidelijk "nee". Wanneer iemand Jezus Christus als zijn Redder heeft aanvaard, dan is hij of zij voor altijd gered. Dit wordt ook wel de doctrine van de "eeuwige zekerheid" genoemd, of kortweg: "eens gered, altijd gered".



Er zijn verschillende redenen waarom iemand "eeuwige zekerheid" kan hebben. Ten eerste, en dit is de belangrijkste reden, is er het bewijs uit de Schrift. Johannes 3:14-18 zegt over Christus: “De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.”

De redding in Christus is niet tijdelijk, maar eeuwig.

In Johannes 10:28-30 zegt Jezus: “Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven. De Vader die ze mij gegeven heeft, is groter dan allen. Wat mijn Vader mij gegeven heeft gaat alles te boven, niemand kan het uit de hand van mijn Vader roven, en de Vader en ik zijn één." De vergeving van God door middel van Christus is voldoende om al onze zonden te bedekken; verleden, heden en toekomst. Een mens kan niets doen wat God niet zou kunnen vergeven. Deze doctrine wordt onder andere ondersteund door Romeinen 8:38-39, Efeziërs 4:30 en Judas 1:24. 

Maar het Feit dat jij het nog niet weet, is juist het feit dat je dat dus nog niet bent "" de Geest God getuigd met jou Geest dat je een kind van God bent ""  bron rom 8 

daar kun je dus verandering in aanbrengen in die onzekerheid !! 

Je buigt jezelf voor de Maker van hemel en aarde, de Koning van alle koningen en de Heer van alle heren, de almachtige.

Spreek gerust tot God in je eigen woorden, om te zeggen dat je het offer van Jezus Christus aanvaardt en hem wilt dienen. Je kunt ook onderstaand gebed hardop lezen:

‘Heer Jezus Christus, ik besef dat U de Zoon van God bent. Ik buig me neer voor U. Ik geef mijn hart aan U. Kom alstublieft in mijn leven en wees mijn God. Ik geef mezelf aan U. Vergeef al mijn zonden. Reinig me door uw bloed en maak me een kind van God. Ik geloof dat U gestorven bent voor mijn zonden. Ik ontvang uw offer, Heer Jezus. Help me om te leven als een kind van God, door uw woord te gehoorzamen. Vul me alstublieft met uw Heilige Geest. Amen.’

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het geeft mij geen onzekerheid hoor, kan prima met de realiteit omgaan. Heb geen zogenaamde heilszekerheid nodig om lekker te slapen. 

In dit kader vind ik Matthëus 7:21-23 heel mooi passen;

"Niet iedereen die "Heer, Heer" tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: "Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?" En dan zal ik hun rechtuit zeggen: "Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!"

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Thorgrem:

Het geeft mij geen onzekerheid hoor, kan prima met de realiteit omgaan. Heb geen zogenaamde heilszekerheid nodig om lekker te slapen. 

In dit kader vind ik Matthëus 7:21-23 heel mooi passen;

"Niet iedereen die "Heer, Heer" tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: "Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?" En dan zal ik hun rechtuit zeggen: "Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!"

Ik ook en als je al bent in gegaan ""Gods koninkrijk""  stel je die vraag niet meer !!

dat is voor de mensen die Jezus (de deur, de weg de waarheid en het leven) niet kennen (gekend zijn) want door de deur (Jezus)  kom je namelijk al in dat koninkrijk 

 jij noemt hem Heer en nog niet eens geen wonderen gedaan, hoe zal het zijn ?? slaap zacht..

in col H2 v 9Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan. 13Ook u die dood waart ten gevolge van uw zonden en uw morele onbehouwenheid heeft God weer levend gemaakt met Hem. Hij heeft ons al onze zonden vergeven. 14Hij heeft de oorkonde met haar bezwarende bepalingen, die tegen ons getuigde, verscheurd. Hij heeft haar vernietigd en aan het kruis genageld. 15Hij heeft de heerschappijen en de machten ontwapend en publiek ten toon gesteld. Hij heeft over hen getriomfeerd door het kruis.

Deel hebben aan wauw, Thorgrem ik ken je niet, en we zijn het niet eens, maar je moest eens weten ??

dat is niet voor later maar dit kun je nu al weten, een Hemelburger met Christus gezeten in de hemelse gewesten. 

dat is een andere realiteit een hemelse !!

en ik gun je dit echt !!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei vredestichter:

Ik ook en als je al bent in gegaan ""Gods koninkrijk""  stel je die vraag niet meer !!

Ik stel die vraag ook niet. Jij bent degene die hier vragen stelt en niet om kan gaan met de antwoorden.

Citaat

dat is voor de mensen die Jezus (de deur, de weg de waarheid en het leven) niet kennen (gekend zijn) want door de deur (Jezus)  kom je namelijk al in dat koninkrijk 

Fijn dat jij dat geloofd. Ik sta daar anders in zoals je inmiddels weet. Waarom vind je het een probleem dat iemand er een andere visie op nahoudt?

Citaat

 jij noemt hem Heer en nog niet eens geen wonderen gedaan, hoe zal het zijn ?? slaap zacht..

Heer is een woord wat ik zelden gebruik. Wat je verder hiermee wil aangeven ontgaat mij.

Citaat

in col H2 v 9Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan. 13Ook u die dood waart ten gevolge van uw zonden en uw morele onbehouwenheid heeft God weer levend gemaakt met Hem. Hij heeft ons al onze zonden vergeven. 14Hij heeft de oorkonde met haar bezwarende bepalingen, die tegen ons getuigde, verscheurd. Hij heeft haar vernietigd en aan het kruis genageld. 15Hij heeft de heerschappijen en de machten ontwapend en publiek ten toon gesteld. Hij heeft over hen getriomfeerd door het kruis.

Deel hebben aan wauw, Thorgrem ik ken je niet, en we zijn het niet eens, maar je moest eens weten ??

dat is niet voor later maar dit kun je nu al weten, een Hemelburger met Christus gezeten in de hemelse gewesten. 

dat is een andere realiteit een hemelse !!

en ik gun je dit echt !!

 

Niet om het en of ander, maar het komt allemaal zo ontzettend dubbel over uit jouw mond. Een man met jouw verleden serieus nemen als hij zoals jou spreekt over wedergeboren en redding. Ik vind het lastig om serieus te nemen.

 

Het doet me denken aan;

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Thorgrem:

Niet om het en of ander, maar het komt allemaal zo ontzettend dubbel over uit jouw mond. Een man met jouw verleden serieus nemen als hij zoals jou spreekt over wedergeboren en redding. Ik vind het lastig om serieus te nemen.

Het Gaat ook niet om mij Thorgremm, maar om Jezus en daar zul jij op een dag toch rekening mee moeten gaan houden, Hij is het die gestorven is en weer opgestaan..

Hij kwam voor Zondaren maar ook voor zulke rechtschapen mensen zoals Jij, of denk je als goed mens goedgenoeg te zijn om in zijn koninkrijk te komen ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei vredestichter:

Het Gaat ook niet om mij Thorgremm, maar om Jezus en daar zul jij op een dag toch rekening mee moeten gaan houden, Hij is het die gestorven is en weer opgestaan..

Hij kwam voor Zondaren maar ook voor zulke rechtschapen mensen zoals Jij, of denk je als goed mens goedgenoeg te zijn om in zijn koninkrijk te komen ??

Het gaat wel degelijk ook om jou. Waarom zou ik de boodschap aannemen als de boodschapper op zijn zachts gezegd twijfelachtig is?

En dat Hij is gestorven, weer opgestaan, ten hemel is gevaren en God de Zoon is, dat geloof ik allemaal en nog veel meer.

Zoals al verteld geloof ik dat God oordeelt. En zolang dat oordeel nog niet uitgesproken is, en dat is het nog niet, kan het 2 kanten op. Aan mij om mijn leven goed christelijk te leven en te vertrouwen op Gods genade en rechtvaardigheid.

Waarom heb je er zoveel moeite mee dat er christenen zijn die het net even wat anders dan jou geloven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Thorgrem:

En dat Hij is gestorven, weer opgestaan, ten hemel is gevaren en God de Zoon is, dat geloof ik allemaal en nog veel meer.

Waarom heb je er zoveel moeite mee dat er christenen zijn die het net even wat anders dan jou geloven?

Je ontwijkt me vraag, wat is de reden, de oorzaak , de mogelijkheid, het zeker weten dat jij gered bent ??

En het gaat nogmaals niet om mij, maar om jou.

zou jij mij dat kunnen uitleggen ??

en dit is een hele serieuze vraag !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Thorgrem:

Begin eerst eens met een begrijpelijke vraag te stellen.

En kan jij omgaan met een antwoord wat niet binnen je eigen kaders valt?

Nou hebben we een goede vraag van een mede panel lid 

en ik zal u beloven dat ik met het antwoord om kan gaan. 

was de vraag van @Kaasjeskruid begrijpelijk genoeg ??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid