Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

30 minuten geleden zei DeThomas:

Genees mij van mijn diabetes.

oh @WdG

Volgens Radical wilde jij ook niet meer meedoen met het experiment.

Zie je het dan alleen maar als een experiment? Nochtans gaan we voor je bidden. We mogen Hem namelijk alles vragen in de naam en autoriteit van Jezus en dat gaan we dus doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Zie je het dan alleen maar als een experiment? Nochtans gaan we voor je bidden. We mogen Hem namelijk alles vragen in de naam en autoriteit van Jezus en dat gaan we dus doen. 

En hoe klein je geloof ook is, je kan bergen bevelen zich in zee te storten, dus zeker diabetes genezen. Ongeacht wat de patiënt gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-8-2017 om 10:35 zei DeThomas:

Even een update over "het Grote Genees DeThomas van zijn diabetes-experiment". Aangezien ik niet genoeg geloof is het volgens Radical en WdG beter dat ik door blijf leven met diabetes, dus zij hebben zich uit het experiment teruggetrokken.

@vredestichter, het is nu aan jou.

Hallo Thomas, ik had iets anders begrepen Wdg woont ver weg (3000 km) we hebben ondertussen prive contact en geloof me dit is waar, en kon daarom niet komen..

Radical ging op vakantie maar vond dat je het niet serieus nam ( en ik denk dat hij gelijk heeft) .. ha ha 

Maar door wat irritatie,s  over het wel of niet wedergeboren zijn van @Thorgrem en mijn vermeende plak en knipwerk (stukjes van anderen die ik o.a ook gebruikte)  

kreeg ik jawel' een ban voor een maand. (dus niet terug getrokken !! ) en

omdat we nog geen exacte tijd en datum hadden afgesproken, en ik ook jou tel nr of prive mail adres niet had, kon ik jou helaas niet bereiken..

sorry voor het ongemak en uitstel van je genezing ..

maar hoop op je begrip.. aangezien de wedergeboren discussie nog steeds gaande is en Thorgremm nog steeds niet zeker weet of hij wel of niet voor 100 % gered is,

lijkt me handig om haast te maken, of we voor anders eeuwig gescheiden zijn, of Jij ook, net zoals je naamgenoot toch uiteindelijk wel is gaan geloven, en dus gered is en voor 100% zeker bij jezus is . zou dat niet fijn zijn..

Maar in de hemel hoef ik niet meer voor je te bidden, en op die andere plek heb je andere zorgen aan je hoofd dan je ziekte ..,

en voor je bidden gaat dan ook niet meer, 

dus mijn voorstel is om mij wat verhinder data's door te geven, via de prive box, ik hoor van je 

Groet en zegen,

De vredestichter.:E

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het handig om te weten dat je ook op afstand kunt bidden? Ik bedoel, als Jezus zelf ook op afstand mensen kon genezen, zoals bijvoorbeeld de knecht van de honderdman ("Heer, ik ben niet waardig dat Gij komt onder mijn dak..."), dan moet in jullie verstaan dat hier toch ook geen probleem zijn. Toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei vredestichter:

Maar door wat irritatie,s  over het wel of niet wedergeboren zijn van @Thorgrem en mijn vermeende plak en knipwerk (stukjes van anderen die ik o.a ook gebruikte)  

kreeg ik jawel' een ban voor een maand. (dus niet terug getrokken !! )

Dat eerste speelde geen rol in je ban.

Enkel het geknip en geplak zonder verdere aanvulling en waar vaak de bronvermelding van ontbrak heb je een ban gekregen. Meerdere keren hebben ik en anderen je daar op gewezen. Vaak heb ik je daar zonder strafpunten op gewezen maar op een gegeven moment is het klaar. Als je dan een ban van een week krijgt en kort daarna demonstratief exact hetzelfde gedrag vertoont krijg je gewoon wat langer de tijd voor zelfreflectie. En zo te zien heeft het geholpen. Het was overigens aantoonbaar knip en plakwerk van een andere site. Je weet je als wedergeboren christen niet hoort te liegen/manipuleren of valse getuigenissen af hoort te leggen?

 

Maar dit geheel terzijde natuurlijk. Concentreer je nu maar eerst op de genezing van DeThomas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Robert Frans:

Misschien is het handig om te weten dat je ook op afstand kunt bidden? Ik bedoel, als Jezus zelf ook op afstand mensen kon genezen, zoals bijvoorbeeld de knecht van de honderdman ("Heer, ik ben niet waardig dat Gij komt onder mijn dak..."), dan moet in jullie verstaan dat hier toch ook geen probleem zijn. Toch?

Klopt en dan heb je nog de zakdoeken (zweetdoeken)  van Paulus, ik zou mijn zakdoek ook op kunnen sturen, maar de opdracht van jezus leg zieken de handen op is voor mij het meest succesvol (weet ook niet waarom) dus ik ben nog aan het groeien in mijn geloof en relatie, maar hoop ooit in dezelfde openbaring als Petrus te wandelen waar zelfs mensen in zijn schaduw genazen. 

dus sorry voor mijn klein geloof Robert Frans:

aa

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Thorgrem:

Dat eerste speelde geen rol in je ban.

Enkel het geknip en geplak zonder verdere aanvulling en waar vaak de bronvermelding van ontbrak heb je een ban gekregen. Meerdere keren hebben ik en anderen je daar op gewezen. Vaak heb ik je daar zonder strafpunten op gewezen maar op een gegeven moment is het klaar. Als je dan een ban van een week krijgt en kort daarna demonstratief exact hetzelfde gedrag vertoont krijg je gewoon wat langer de tijd voor zelfreflectie. En zo te zien heeft het geholpen. Het was overigens aantoonbaar knip en plakwerk van een andere site. Je weet je als wedergeboren christen niet hoort te liegen/manipuleren of valse getuigenissen af hoort te leggen?

 

Maar dit geheel terzijde natuurlijk. Concentreer je nu maar eerst op de genezing van DeThomas.

Ik kan er totaal naast zitten, maar proef weer een hoop frustratie in je reactie, jammer mijn reactie was nodig omdat er gedacht werd dat ik zelf het initiatief had genomen om niet meer voor @Thomas te willen bidden en dit was onjuist, ik hoop dat jij mij maar vooral Thomas de tijd gunt om een afspraak te maken, 

@Thorgrem ""Maar ik kan eigenlijk niemand aanraden om naar deze freakshow te gaan.""  was weer een staaltje van jou reflexie " Christen" te zijn..

ik heb nooit beweerd @Thorgremm dat ik geen artikelen gebruikte van anderen, en ik had beloofd om mijn best te doen om ze duidelijk te vermelden en ook toen de laatste keer voor mijn maandban staat er ""bron"" alleen de koppeling werkte niet, (zal ook aan mij gelegen kunnen hebben) maar om hier iemand voor een maand in de ban te doen Mmm 

maar goed Thorgrem fijne avond en misschien straks op de Topic ""hoezo gered "" want ik begrijp uit jou reactie dat de genezing van @Thomas een freakshow wordt !! en voor jou dus niet mogelijk is..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei DeThomas:

Thorgrems verklaring is correct.

Ik vraag me wel af wat credible denkt dat er gaat gebeuren. Misdaden tegen de mensheid?

Vast niet. Maar stel dat je niet geneest, dan kunnen daar best conflicten over ontstaan. Hoe dat zich dan ontwikkeld tussen personen op zo'n moment kan ik niet inschatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-9-2017 om 21:52 zei Flash Gordon:

En hoe klein je geloof ook is, je kan bergen bevelen zich in zee te storten, dus zeker diabetes genezen. Ongeacht wat de patiënt gelooft.

.....het aardige in deze situatie is, vind ik, dat Jezus er 100 % duidelijk over is, dat als zijn discipelen iemand niet genezen, dit in het geheel  aan het geloof van de discipelen ligt en niet aan dat van de patient.....  

Toen een genezing van een epileptische jongen door de discipelen niet lukte, zei Jezus tegen de discipelen:

Citaat

Mat.17:17 Jezus antwoordde en zei: O, ongelovig en verkeerd geslacht, hoelang zal Ik nog bij u zijn? Hoelang zal Ik u nog verdragen? Breng hem Mij hier.

DeThomas heeft dus niets te verliezen. De genezers des te meer.  Een in mijn optiek zeer ernstige zonde van een aantal van de  moderne genezingsgelovigen is dat wanneer zij falen, zij meestal ook nog de schuld laden op de patiënt.  Jezus Zelf zei als Hij iemand genas (en Jezus genas werkelijk iedereen die Hem daarom vroeg, daar staan 17 voorbeelden van in de Heilige Schrift): ' Uw geloof heeft U behouden'. Jezus bouwde op die manier mensen op in geloof, door hen de credits ook nog te geven, zodat zij in hun geloof werden gesterkt.  Maar als zijn discipelen faalden, legde hij de oorzaak voor de volle 100% bij de discipelen. Wie meent te zijn als Jezus zal ook de schuld en de ziekten dragen als Jezus en de credits aan de patient geven. Maar vindt er geen genezing plaats, dan kan hij de zaken niet omkeren en de schuld daarvan ook nog aan de patient geven. 

Iedere patiënt mag dit in gedachten houden, zodat ze met de Wapenrusting gewapend zijn tegen de wanpraktijken van sommige protestanten en evangelicalen.

@DeThomas: hoe ga je achteraf laten vaststellen of je genezen bent?  Het is natuurlijk niet verstandig om zomaar je insuline te laten staan en dan maar te kijken wat er gebeurt. Heb je een arts die je in deze onderneming steunt, de zaak onderzoekt en het bewijs gaat leveren?

 

40 minuten geleden zei DeThomas:

Ik merk dat een lage dunk van me hebt.

Ik denk wel dat je de ondermijnende en beschuldigende werking van dit soort 'genezers' wel eens zou kunnen onderschatten.  

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Mullog:

Ik kan het niet laten 8-) maar denk je dat de schrijvers van de schrift weigeringen en mislukking op zouden hebben genomen?

Als ze in de oudtestamentische traditie stonden qua schrijven, dan wel. Het OT is namelijk nogal meedogenloos eerlijk over het falen en de mislukkingen van haar geloofshelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei DeThomas:

Lunch is aardig, maar gebed volstaat. Het zal een avond worden, of een middag in het weekend. Zondag lijkt me een goede dag.

Super gaan we doen want denk je van volgende week wo avond 13 september om bijv 20.00 uur..

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Thorgrem:

Wellicht een open deur maar toch goed om even te vermelden.

Credible participeert niet in deze meeting en het is niet georganiseerd vanuit Credible. Credible kan ook niet aansprakelijk gehouden worden voor hetgeen wat gaat gebeuren voor, tijdens en na deze meeting.

Maar we kunnen er wel biddend achter gaan staan. Gebed maakt onzichtbare krachten los die zo sterk zijn dat ze ons voorstellingsvermogen te boven gaan. Dus laten we bidden en vertrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid