Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei WdG:

Opvallend is dat genezingen door God bekritiseerd worden, omdat er zgn. "mislukte" genezingen zijn. Niemand vraagt zich af WAAROM niet iedereen geneest. Opvallend is dat er gezwegen wordt over de miljoenen mislukte genezingen in ziekenhuizen en door artsen. Als dit een argument zou zijn, moet men consequent zijn: artsen zijn oplichters. Immers, niet iedereen geneest!

Waarom geneest niet iedereen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

10 minuten geleden zei vredestichter:

Ik bedoel als reactie naar Kaasje, en gebruikte stroom als een metafoor, als ze tegen jou zeggen na jou ervaring met 220v, stroom bestaat niet zijn ze te laat, een man met een ervaring, wint altijd van iemand met overtuiging..

Wij hebben de overtuiging en ervaring dat jezus gisteren, heden, en morgen dezelfde is, deze openbaring heeft God zelf in ons hart gebracht..

dus wat mensen ook roepen, over God, ze zijn te laat we hebben een ervaring en geloof wat niets anders betekend dan(vertrouwen) een zeker weten.

Klopt vanuit God's zijn perspectief wel, maar voor ons en zeker voor Thomas een hele grote deal..

Als ik jou was zou ik contact opnemen met DeThomas. Het wordt tijd dat hij de kracht van God gaat ervaren! Jullie wonen allebei in Nederland?

Zojuist zei TTC:

Waarom geneest niet iedereen?

In ziekenhuizen, of door gebed(sgenezing)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Ik woon niet in Nederland. Als DeThomas wil, kunnen jullie elkaar ontmoeten. Ik geloof dat God hem wil genezen. Geloof jij dat ook, vredestichter?

Ik heb al kontakt gehad, met Radicaal en die wil ook graag mee, en ik weet zeker dat God hem wil genezen !! Radicaal gaat eerst nog een paar weken op vakantie met zijn gezin.

Maar bevind jij je de aankomende periode ook ergens in de buurt, om je te voegen bij het " Credible healing ministries Holland team" ik trakteer je zowieso op een lunch |=

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

Ik heb al kontakt gehad, met Radicaal en die wil ook graag mee, en ik weet zeker dat God hem wil genezen !! Radicaal gaat eerst nog een paar weken op vakantie met zijn gezin.

Maar bevind jij je de aankomende periode ook ergens in de buurt, om je te voegen bij het " Credible healing ministries Holland team" ik trakteer je zowieso op een lunch |=

Die lunch wil ik ook wel betalen of maken (koken is een van mijn hobby's, en we eten 's middags altijd warm...). Helaas kom ik niet zo vaak in Nederland.

2 minuten geleden zei TTC:

Heb je een uitgesproken mening voor beiden?

Zeker. Ik heb een hekel aan ziekenhuizen. Het betekent niet dat iedereen die hekel met mij moet delen, natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Die lunch wil ik ook wel betalen of maken (koken is een van mijn hobby's, en we eten 's middags altijd warm...). Helaas kom ik niet zo vaak in Nederland.

we kunnen ook met z'n vieren naar jou toe komen. en had je wel plannen om nog naar nederland te komen?

maar als het te complex wordt dan ga ik samen met Radicaal,

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

we kunnen ook met z'n vieren naar jou toe komen. en had je wel plannen om nog naar nederland te komen?

maar als het te complex wordt dan ga ik samen met Radicaal,

Een kilometer of 4000? Je bent welkom, maar, inderdaad een gedoetje. Zeker weten dat je met Radical alleen het af kan. Wel doen!

4 minuten geleden zei TTC:

Is dat de reden waarom niet iedereen geneest?

Misschien. Mij hoor je niet klagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei WdG:

Opvallend is dat genezingen door God bekritiseerd worden, omdat er zgn. "mislukte" genezingen zijn. Niemand vraagt zich af WAAROM niet iedereen geneest. Opvallend is dat er gezwegen wordt over de miljoenen mislukte genezingen in ziekenhuizen en door artsen. Als dit een argument zou zijn, moet men consequent zijn: artsen zijn oplichters. Immers, niet iedereen geneest!

Dat is een flauwekul redenatie. Artsen garanderen je nooit genezing. Dit in tegenstelling tot al die prutsers die ik tot nu toe ben tegengekomen in dit topic. Iemand als Zijlstra is ervan overtuigd dat iedereen zou moeten kunnen genezen. Het zouden onze mitsen en maren zijn die God beperken... Wat een ongelooflijk charismatisch geleuter. Dat is niet mijn God waar die man over praat, mijn God laat Zich door niemand beperken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei WdG:

Opvallend is dat genezingen door God bekritiseerd worden, omdat er zgn. "mislukte" genezingen zijn. Niemand vraagt zich af WAAROM niet iedereen geneest. Opvallend is dat er gezwegen wordt over de miljoenen mislukte genezingen in ziekenhuizen en door artsen. Als dit een argument zou zijn, moet men consequent zijn: artsen zijn oplichters. Immers, niet iedereen geneest!

Lulkoek. Er is geen arts die met zekerheid zal zeggen dat je zal genezen. Artsen geven een realistisch beeld van de diagnose, de mogelijkheden die er zijn en de kansen die je dan hebt, ook als je geen kans meer hebt. Dat is een heel verschil met de schrijnende gevallen in de artikelen waar ik een link naar heb geplaatst. Waarbij ik er nog even fijntjes op wil wijzen dat die artikelen alleen over mijnheer Zijlstra gaan. Wie weet (jullie waarschijnlijk) hoeveel charlatans er nog meer rondlopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei WdG:

Misschien. Mij hoor je niet klagen.

Je hoeft geen antwoord te geven, het was een reactie op jouw vraag.

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is een flauwekul redenatie. Artsen garanderen je nooit genezing. Dit in tegenstelling tot al die prutsers die ik tot nu toe ben tegengekomen in dit topic. Iemand als Zijlstra is ervan overtuigd dat iedereen zou moeten kunnen genezen. Het zouden onze mitsen en maren zijn die God beperken... Wat een ongelooflijk charismatisch geleuter. Dat is niet mijn God waar die man over praat, mijn God laat Zich door niemand beperken.

Geeft de dood geen verlossing van alle kwalen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Je mag kritisch zijn. Dat betekent niet dat je alles moet afwijzen, als duivels moet betitelen, of bekritiseren. Jan Zijlstra organiseert meerdere genezingsdiensten per jaar. Feit is dat hij Christus alle eer geeft, feit is dat hij mensen tot Jezus brengt, en feit is dat er zeer veel mensen genezen zijn.

Je mag kritisch zijn maar niet bekritiseren? Dat bepaal ikzelf wel. Wat jij als feit presenteert (dat mensen vandaag de dag zeer veel mensen genezen zijn) is na 6 kantjes in dit topic nog niet feitelijk aangetoond. En kom alsjeblieft niet met een dubieus persoon als Zijlstra aan.

 

Nogmaals; ik geloof best dat vandaag de dag mensen nog wonderbaarlijk genezen. Ik ben echter volstrekt niet onder de indruk van de gevallen die ik hier langs zie komen en al helemaal niet van de bewijsvoering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Zij gaan naar de hel? Hebben ze daarna nog een kans op verlossing? Wat heeft dat te maken met de demonen van dit topic?

Iedereen die God niet dient is onderweg naar de hel, deze is definitief en daar is geen kans meer op verlossing. Mocht men de keuze maken om het heil te zoeken bij deze door de duivel gesouffleerde zogenaamde helers, dan loopt men dus het risico om terecht te komen in de plek die gemaakt is voor satan en zijn gevolg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Iedereen die God niet dient gaat naar de hel, deze is definitief en daar is geen kans meer op verlossing. Mocht men de keuze maken om het heil te zoeken bij deze door de duivel gesouffleerde zogenaamde helers, dan loopt men dus het risico om terecht te komen in de plek die gemaakt is voor satan en zijn gevolg.

Bestaan er ook statistieken van hoeveel mensen in die hel leven? Zeker omdat er geen verlossing mogelijk is zal dat aantal wel al eens berekend geweest zijn, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Bestaan er ook statistieken van hoeveel mensen er ondertussen in die hel leven? Zeker omdat er geen verlossing mogelijk is zal dat aantal wel al eens berekend geweest zijn, niet?

Het lijkt mij zeer onverstandig om hier over te speculeren. Aangezien bekering een kwestie van het hart is en God de enige is die hierin kan kijken, onthoudt ik mij van verder commentaar omtrent deze kwestie. Dat is iets tussen God en de persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Het lijkt mij zeer onverstandig om hier over te speculeren. Aangezien bekering een kwestie van het hart is en God de enige is die hierin kan kijken, onthoudt ik mij van verder commentaar omtrent deze kwestie. Dat is iets tussen God en de persoon.

Het gaat me hier om het getal in de hel, waar geen genezingen mogelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei vredestichter:

wat zou de motivatie van appie zijn, dit was de allereerste vraag in deze topic ??

Mijn motivatie is de waarheid te achterhalen. Ik wil graag zoveel mogelijk ware dingen geloven en zo weinig mogelijk niet-ware dingen.

Dat doe ik dmv logisch redeneren en door drogredenen te herkennen. Het probleem bij jou is dat je een drogreden nog niet herkend als hij met z'n dikke reet op je gezicht zou zitten. (Zie het voorbeeld van het briefje van €15). Daarom ook mijn suggestie om een basiscursus filosofie te volgen. Begin anders eerst eens met dit lijstje: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Drogreden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid