Spring naar bijdragen

Ik zou mij graag willen laten dopen als new born Christian


Aanbevolen berichten

Goedendag iedereen op dit forum.

Ik ben nieuw hier en zou graag wat hulp kunnen gebruiken en hoop dat iemand mij kan helpen?

Ik zou graag mijzelf willen laten dopen als new born Christian.

Ik kom uit de Provincie Drenthe en zou u willen vragen waar ik dat zou kunnen laten doen?

Van huis uit ben ik gelovig opgevoed maar ik ben helaas nooit gedoopt,

maar ik zou het toch graag willen zoals Jezus Christus zich indertijd ook liet dopen.

Maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen te zoeken en het voelt als een gemis in mijn leven dat ik het nooit heb laten doen.

Ik ben inmiddels 47 en  ik zou het graag alsnog willen laten doen maar ik zou u graag willen vragen of dit mogelijk is en waar ik contact moet zoeken.

Ik dank u allen bij voorbaat alvast voor de moeite om mijn mail hier te lezen en hoop dat u mij verder kunt helpen.

Met vriendelijke groeten.

Fawaka.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo MysticNetherlands.

Bedankt voor uw reactie op dit forum.

Inderdaad neen niet echt in mijn buurt.hahahahaha.

Ik ga niet naar een vaste kerk,geloven doe je naar mijn mening niet uit een kerk maar vanuit je hart.

Ik hoop dat ik u hiermee niet beledig?

Maar alsnog bedankt voor uw reactie ik stel het op prijs.

Met vriendelijke groeten;

Fawaka

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei fawaka:

Hallo MysticNetherlands.

Bedankt voor uw reactie op dit forum.

Inderdaad neen niet echt in mijn buurt.hahahahaha.

Ik ga niet naar een vaste kerk,geloven doe je naar mijn mening niet uit een kerk maar vanuit je hart.

Ik hoop dat ik u hiermee niet beledig?

Maar alsnog bedankt voor uw reactie ik stel het op prijs.

Met vriendelijke groeten;

Fawaka

 

Als je gedoopt wilt worden binnen een kerk, dan kan dat natuurlijk, bijvoorbeeld in een baptistengemeente. Dan hoef je niet lid te worden hoor. Ik spreek uit ervaring. Mocht dat een brug te ver zijn voor je, ken je iemand die dat zou kunnen, durven en willen doen? Dan kan dat ook. Ik heb zelf ook wel eens iemand gedoopt, op het strand.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik zou je vooral mee willen geven dat het christendom geen individualistisch geloof is en dat het vinden van een stabiele geloofsgemeenschap in de eigen buurt/regio essentieel is voor een gezond geloofsleven. Als je zo'n geloofsgemeenschap hebt gevonden, laat je daar dan ook dopen. 

Hier stem ik volledig mee in. Je hebt gewoon andere christenen nodig en die anderen hebben jou ook nodig. Het is niet de bedoeling dat we alleen blijven staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Willempie.

Bedankt voor uw reactie.

Ik wist niet dat  men overal gedoopt kon worden.

Ook weet ik niet of U een priester of hoe men het ook mag noemen in een kerk of geloof genootschap ben.

Ik heb gewoon de wens mij te laten dopen.

Ik las uw reactie en tevens de reactie van Thorgrem  ook hier op dit forum.

Het is niet mijn mening om een alleen te blijven staan,maar ik weet gewoon niet waar ik zou moeten starten.

Het doel is om mijn hart te laten spreken en met zovele namen in de geloof gemeenschap geen kwaad woord aan ieder

die zijn of haar kerk/genootschap al wel heeft kunnen vinden.

Maar het is lastig om te zeggen ja dit is de juiste kerk voor mij op dit moment.

Ik  snap best dat het tevens een extra kracht geeft om met mede gelovigen te staan.

Maar ik ben dus zoekende in  dit geheel.

Voor als eerst zegt mijn gevoel dat ik mijn hart moet volgen en mij  te laten dopen.

Maar om eerlijk te zijn  durf ik momenteel niet te zeggen wat voor gemeenschap ik zou kiezen mochten zij mij dat nu vragen.

Maar ik wil mijn hart geven en dit bevestigen door de doop.

Maar ik dank u beide voor uw raad.

Wat ik bedoelde uit te drukken was eigenlijk dat onze lieve Heer in ieders hart kan kijken en dat vandaar uit  het ware geloof begint.

Maar nogmaals ik ben zoekende en zou het momenteel niet durven zeggen ja dat is mijn kerk of genootschap.

Ik wil mij gewoon laten dopen.

Maar u beiden bedankt voor uw raad en ik zal mij gaan verdiepen in meerdere kerken of genootschappen  om te kijken en voelen wat mij aanspreekt.

Ik ben dus niet van plan om Remi van alleen op de wereld na te doen,ik weet gewoon niet wat of waar te kiezen op dit moment.

Maar ik begrijp u beide zeer goed en bedank u ook beide voor uw raad.

Met vriendelijke groeten: Fawaka

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Fawaka,

vele (protestantse) kerken dopen zonder dat men specifiek lid moet zijn van de kerk, bij het Katholicisme is het over het algemeen iets moeilijker omdat er enige mate van voorbereiding aan vooraf dient te gaan... (Doop betekent ook opgenomen te worden in de geloofsgemeenschap)...

Christendom is inderdaad geen individueel geloof, Jezus zei ook specifiek dat hij in het midden is waar twee of drie vergaderd zijn. Ook voor jezelf als christen kan het belangrijk zijn om andere christenen te ontmoeten, al moet men althans in mijn optiek nooit vergeten dat christen-zijn vooral gaat om een relatie, een ontmoeting (zoals Schillebeeckx) het noemde (met Christus dan uiteraard).

Als je een kerk zoekt is het altijd goed om gewoon even te kijken welke kerken er in je omgeving zijn en waar je je het beste thuisvoelt, want niet in elke kerk voel je evenveel op je gemak. En dan is het ook handig je in die kerk te laten dopen.

Helaas kan ik je in de omgeving van Drenthe niet echt kerken aanbevelen, want dat is een beetje ver voor mij.

Veel succes in ieder geval, het is een prachtig iets dat je imbieert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Fawaka, In de buurt zijn vast een paar evangelische of bijv pinkstergemeente's, ze zullen eerst even een gesprek met je willen hebben, maar dat als ik jou zo lees is geen probleem, er worden daar regelmatig doopdiensten gehouden, in de gemeente zelf d.m.v groot bad, of bij mooi weer buiten in de natuur, De gedachten daar is dopen nadat je tot geloof bent gekomen, dus dit is precies wat er bij jou gebeurt is, en in de bijbel worden mensen dan ondergedompeld ( baptismo= onderdompelen ) daar komt het woord dopen ook vandaan.

Bij pinkster gemeente's bidden ze vaak na de doop voor de doop met de heilige geest, zodat je ook in Tongentaal kunt spreken, nou succes met de goede plek te vinden mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het graag dan kan ik je eventueel een lijst doorgeven van deze gemeente's 

Groet en zegen,

de Vredestichter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedendag  Flash Gordon.

Allereerst wil ik graag iedereen bedanken voor zijn of haar raad hier op dit forum.

Ik las de vraag vanwaar ik mij wilde laten dopen,ik kan het niet anders zeggen als mijn geloof overtuiging en gevoel in hart.

Te staan voor wat naar mijn mening juist is om te doen en als mijn belofte en overtuiging dat ik onze lieve Heer en zijn zoon wil  accepteren in mijn leven op eerste plaats.

Maar het is mijn hart die de hele tijd spreekt ,het is niet zo makkelijk uit te leggen maar ik hoop dat ik het heb kunnen verwoorden.

Blessings and love voor jullie allen.

Eigenlijk voor een ieder,maar speciaal voor al de mensen die de moeite hebben genomen om mij op weg te helpen.

Ik zou graag  mij laten dopen Flash Gordon en ik las dat u dat kon doen voor mij.

Heel graag zou ik met u iets kunnen afspreken,hoe wij dit zouden kunnen doen?

Ik hoor graag van u.

Nogmaals mijn dank aan een ieder hier alvast voor uw moeite e het geven van raad.

Met vriendelijke groeten.

Fawaka

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MysticNetherlands

 

Wat een fijne reactie van u.

Ook ik voelde mij ontroerd [ heel vreemd maar het gevoel van huilen van blijdschap in mijn hart op het moment dat ik de mail van Flash Gordon las.]

Ja inderdaad een mooi forum.

Het was alsof ik liep in  duisternis en ineens schijnt een lichtje voor waar je moet gaan.

Ik kan mij alleen maar blij voelen in hart en wil u allen bedanken vooral uw  raad en weg wijs maken in dit geheel.

Ennu neen ik ben geen Sranang boi.

Wel vele matties van die zijde,vandaar mijn nick name fawaka zoals door hen genoemd.

Maar ik hoop het  dat mijn harte wens mag uitkomen

[en zoals ik voel en begrijp heeft ieder een broeder  nodig ik voel mij blij  en ontroerd

gelijktijdig.]

Het is zo vreemd dat u dit schreef ,en mij besefte dat het moment  ik de mail ontving van Flash Gordon dat het mij ook daadwerkelijk ontroerde en het mij in me hart verblijde.

En ik zal u op de hoogte houden op zeker.

Bedankt voor uw positieve mail [reactie]

Blessings and love  aan ieder hier op dit forum

[al uw reacties hebben mij geraakt en ik ben dankbaar dat mij de weg is gewezen].

Bedankt Fawaka

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste @fawaka

ik weet niet of het u bekend is dat onder de mensen die gedoopt zijn en die Christus als hun Heer aanvaard hebben, verschillende gedachten bestaan over de betekenis van de doop, en over het geloof dat daar  ik hoort. De verschillen zijn niet heel groot, maar ik wil wel graag duidelijk zijn hierover. Ik doop, en ben daartoe ook bevoegd, vanuit het (Rooms) katholieke geloof. Bij een volwassene betekent dat dat je alleen gedoopt kan worden als je in voldoende mate (en geen zorgen, dat is nu ook weer niet heel erg in detail) uiting kan geven aan een geloof dat overeenkomt  te de leer  van de katholieke Kerk. In onze kerk geloven we dat de doop moet plaats vinden met stromend water, terwijl andere kerken, zoals die waar @vredestichter naar verwijst, geloven dat dat stromen niet het belangrijkste is, maar dat onderdompeling belangrijk is. Mogelijk vind je dat een onzinnig detail, mogelijk heb je daar een duidelijke mening over. Laat dat maar weten.

Wat, denk ik, zeker zo belangrijk is, is of je je in je geloof meer in de ene, of in de andere kerk thuis voelt. Misschien zeg je “zolang ik maar bij Christus ben!” en dan ben ik het helemaal met je eens. Want alle verschillen zijn minder belangrijk dan die grote overeenkomst tussen christenen: dat wij allemaal zoeken bij Christus te behoren.

Maar ik wil ook niet doen alsof er geen verschillen zijn. En ook niet alsof die er niet toe doen, of dat je vooral maar dezelfde overtuiging moet hebben als ik. Als ik je doop, en dat doe ik graag, dan sterf je aan je huidige leven en word je herboren in Christus en in zijn Kerk, die gevonden kan worden in de Rooms Katholieke Kerk. Is dat wat je zoekt, dan is dat wat we gaan doen.

Maar misschien geloof je dat je daar juist niet moet zijn, maar bijvoorbeeld in de meer Evangelische hoek, of in de richting van de Pinksterbeweging. In dat geval zou @vredestichter je beter verder kunnen helpen. Pas je beter in de gereformeerde hoek, dan moeten we zien hoe we je daar verder kunnen helpen. 

Misschien klinkt dit wel vervelend. Je hart brandt van liefde voor Christus, en dan krijg je dit soort kwesties!

Ik kan me dat voorstellen, maar voor je verdere leven in Christus is het belangrijk dat je dat leven zo goed mogelijk begint, zoveel mogelijk passend bij jou. Waar ik kan help ik je daarom liever eerst met ontdekken welke weg het beste bij je past, daarna volgt de doop vanzelf. Iedereen die leeft in Christus zal graag met je willen delen hoe hij of zij daarin gelukkig is. Daarin zijn we soms zo enthousiast dat we onze eigen weg een beetje als de enige weg lijken te zien. Ten onrechte, want iedere weg die naar Christus gaat is goed, en de weg die voor jou het beste past is de beste weg voor jou. 

 

Vind je het goed om dit topic even te gebruiken zodat mensen die je willen helpen, zoals @vredestichter, zoals ik, en zoals vast meer mensen, je eerst kunnen helpen uit te vinden welke weg door jouzelf herkend wordt als het best passend?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flash Gordon:

Beste @fawaka

Vind je het goed om dit topic even te gebruiken zodat mensen die je willen helpen, zoals @vredestichter, zoals ik, en zoals vast meer mensen, je eerst kunnen helpen uit te vinden welke weg door jouzelf herkend wordt als het best passend?

wat de allerbelangrijkste keus is in het leven, die heb jij gemaakt, je leven gegeven aan Jezus, geestelijk gebeurt er dan een heleboel, je oude zondige natuur is gestorven en je bent opgestaan samen met Jezus Christus, als een nieuwe schepping. 

Om dit uit te drukken deze dood en opstanding laat je zien door de doop, en zoals iemand in het graf gaat zo ga je onder water, en je staat op uit het graf, uit het water.

Dus wat er in jou hart gebeurt is en je nu wedergeboren bent, kun je nu aan iedereen laten zien, eventuele vrienden en familie,  maar ook geestelijk aan alle foute geestelijke machten, dat je nu Jezus als jou redder en Heiland hebt, dus een proclamatie "" ik ben gered ik ben een kind van God""

tech gezien vind ik onderdompelen (begraven) een heel mooi plaatje maar ook hierin moet je geen wet maken, ook degene die doopt hoeft geen speciale bekwaamheden te hebben dus @Flash Gordon  kan dit prima doen, we kunnen ook met z'n allen afspreken, ergens midden in nederland, bij het randmeer ofzo allemaal prima mogelijkheden..

Wat zeker ook minstens net zo belangrijk is, dat je een kerk (koninklijke familie) gaat vinden, ik adviseer mensen meestal om een rondje te doen in de buurt, en pak een breed scala, je zult er van staan te kijken hoeveel familie's bij elkaar samen komen, in gebouwen met een kerk toren en klok, maar ook in aula's van scholen, op industrie terreinen, op de meest wonderlijke plekken, ook zijn er hele grote groepen en hele kleine zoals huisgemeenten, 

en weet je @fawaka  je hebt nu de Heilige Geest in je die ga je steeds beter verstaan, vraag aan Hem een bevestiging of je op de goede plek zit.

mocht je toch een lijst met koninklijke familie's (kerken) bij jou in de buurt  willen hebben of nog andere vragen hebben dan horen we het wel,

Groet en zegen,

de Vredestichter.

Ps. misschien zijn er nog wel meer die gedoopt willen worden.. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo @Flash Gordon.

Mijn excuus aan u en iedereen.

Ik wilde de sabbat dag  niet gebruiken om te reageren ,de ene persoon houd deze op zaterdag en de andere op zondag.

Vandaar de stilte even dit weekeinde.

Maar ik ben er nog niet uit wat ik moet kiezen als geloof gemeenschap.

Ik wil wel iedereen bedanken voor hun raad en ga deze ook zeker opvolgen om te onderzoeken wat bij mij past of liever gezegd waar ik me thuis voel en op zijn plaats.

Hetgeen niets afneemt van mijn voornemen om mij te willen laten dopen.

Maar de keuze is al gemaakt in mijn hart.

Alleen de kerk of geloof huis  zou ik nog niet kunnen zeggen ,ik heb mijn gebedje gedaan en onze lieve Heer gevraagd om raad en wijsheid hierin om mij te leiden op het juiste pad.

Maar het is vele jaren terug dat ik in een kerk of geloof huis ben geweest,nooit heeft  het geloven mijn hart verlaten maar ik las de raad om te gaan onderzoeken wat bij mij zou passen.

Ik weet en voel warmte en liefde voor iedereen die Christus in zijn hart heeft gesloten en wat dat aangaat denk ik ook dat alle gelovigen  hetzelfde gevoel in hun hart dragen ,maar om een keuze te maken welke kerk is lastig en ik ga meerdere kerken en geloof huizen bezoeken  en hoop  dat ik me thuis zal gaan voelen op de juiste plek.

Ik weet niet of men welkom is als buitenstaander en dat geeft mij dan toch weer een angstig gevoel.

Hoewel ik denk dat men hun naaste zal liefhebben en ik hoop dat  ik  mijn gebeden verhoord krijg en  het in mijn hart zal voelen evenals dat ik mij wil laten dopen zo sterk.

Ik weet niet of men iemand beoordeeld op een bepaalde kerk of geloof huis maar ik beschouw eigenlijk alle Christenen  als gelijkwaardig omdat zij allen dezelfde keuze hebben gemaakt om te kiezen voor  Christus en onze lieve Heer als nummer een in hun hart.

Maar mocht ik dit fout zien dan zegt u het mij maar,je ben nooit te oud om bij te leren.

Maar helaas voel ik mij onzeker wat te moeten kiezen.

Niet onzeker dat ik mij wil laten dopen als christen maar wel  voor de plek.

Ik heb het nog niet onderzocht maar ik beschouw het als een wijze raad dit te doen,want ik kan niet anders zeggen dat al die fijne mensen die mij raad gaven hebben gelijk.

Je moet je thuis voelen en op je gemak in de kerk of geloof huis die je kiest.

Nu weet ik niet zeker  wat te doen,eerst laten dopen en daarna  de juiste kerk of geloof huis te onderzoeken of juist andersom?

Ik zeg mijn gebed en vraag onze lieve Heer om mij de weg te wijzen daar ik zoekende ben en zijn hulp nodig heb in dit geheel.

Zoals ik al aangaf is het vele jaren terug dat ik in een geloof huis kwam.

Maar al die jaren zei ik altijd mijn gebed en is het geloof in mijn hart gebleven.

Ik wil dan ook mijn excuus aanbieden aan een ieder dat ik misschien stil was.

Maar u mag weten dat het elke dag in mijn hart speelt omdat ik geen foute of onjuiste keuze te willen maken.

Hoewel ik denk dat het kiezen voor Jezus Christus nooit een foute keuze kan zijn.

Maar ik ben maar een gewoon mens met vele fouten die ik vast dagelijks maak,het is gewoon niet iets simpels naar mijn gevoel en dan doel ik op een kerk of geloof huis.

Het is simpel de keuze die ik wil maken om mij te laten dopen,ik zou willen dat het zelfde gold voor de juiste kerk of geloof huis.

Het houd me de gehele tijd bezig,ik ben in mijn buurt wezen kijken bij meerdere geloof huizen /kerken  en hoop dat men als bezoeker daar mag komen ook als ongedoopt persoon?

Maar vandaar de stilte  en nog steeds onzeker in dit geheel.

In ieder geval voel ik liefde in de raad  van alle mensen die hebben gereageerd op dit forum op mijn vraag.

Ik kan u allen alleen maar zeggen bedankt en zegeningen aan u allen voor het geven van hun tijd en raad aan mij.

Blessings and love for you all.

vriendelijke groeten Fawaka

Ps: @vredestichter natuurlijk mag u dit topic gebruiken ik zou graag hulp krijgen in dit geheel.

ja ik vermoed dat  ik kennissen heb die nieuw zijn in het geloof en tevens ook zoekende,wij spreken soms hierover en ik vertelde hen dat het mijn wens is mij te willen laten dopen.Mijn wens voor hen zou hetzelfde zijn maar dat is iets wat uit hun hart moet komen natuurlijk.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hallo @Flash Gordon en @Lobke

Als eerst bedankt voor uw beide  raad en voor mij is het belangrijk te weten dat men als buitenstaander gewoon een kerk mag bezoeken en  het te onderzoeken wat het meeste je aanspreekt .

Neen  de druk is niet van de ketel @Flash Gordon het lijkt alleen maar of de druk is toe genomen.

Maar mijn besluit staat vast hoewel ik  moet toegeven dat het belangrijk is inderdaad je thuis te voelen in de gemeenschap waar je voor kiest.

Dat is niet zo makkelijk te zeggen omdat er zo vele kerken en genootschappen zijn en  het nog steeds onwennig is wat te doen kiezen.

Mijn hart zegt simpel laten dopen,maar ik besef dat is maar een gedeelte van het verhaal.

Ik ben wezen kijken bij mij in de buurt voor de diensten die gehouden worden en zal  die bij gaan wonen en mijn hart laten spreken.

Ik heb  mijn gebeden gezegd en gevraagd om raad hierin aan onze lieve Heer om mij te leiden op de juiste weg die ik moet gaan.

De harte wens is nog altijd even sterk aanwezig maar tot heden ben ik er niet uit wat ik moet kiezen,ik wil me ergens thuis kunnen voelen en inderdaad het is heel belangrijk om dit te onderzoeken.

Helaas is het niet zo simpel als gezegd iets te kiezen,al helemaal niet als men vele jaren niet in een kerk of genootschap ben geweest.

Niet dat ik in hart mijn geloof ben verloren want ik ben ermee opgevoed en tot heden is dat mijn leidraad geweest in het leven.

Maar om eerlijk te zijn is het lastig om te kiezen en  ik laat me leiden en geloof sterk dat zodra ik de juiste tegenkom iets in mijn hart mij het zal zeggen.

Dus neen @Flash Gordon de druk is niet afgenomen integendeel,ik wil u in ieder geval bedanken voor het bijstaan en alsook uw raad hierin alsmede uw berichten die mij een positief gevoel brengen.

Ik zou willen dat ik het inmiddels wist en mijn hart zei ja dit is mijn plekje die ik eigenlijk zo hard zocht.

Maar helaas kan ik het niet anders zeggen als nog niet.

Maar ik wil u graag bedanken voor uw steun.

Al is het een regel of paar zinnetjes ik dank u voor dit.

Love and Blessings aan iedereen.

Fawaka

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid