Spring naar bijdragen

Wat komt er op T.V ?


Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wat een naargeestige film. Volgens mij beleeft die man psychotische episodes en verwart hij God met zijn aardse vader.

Het leven is geen koel en ei. Wellicht vind je de passages uit de Bijbel waarin gemoord, geplunderd, verkracht en overspel en incest wordt gepleegd wat minder naargeestig ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-9-2017 om 11:07 zei Lobke:

Een topic waarin we -voor ons- leuke, boeiende, interessante tv programma's kunnen doorgeven.

Vanavond zaterdag 2 september -Knielen op een bed violen- NPO 2 om 20.05u 

Dank voor de tip. Over het boek heb ik veel gehoord maar nooit zelf gelezen. Hoop dat het op uitzendinggemist komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem,

Het boek heb ik wel 2x gelezen en hoewel ik het triest vond, wist ik dat 'hoewel kleine groepen' het nog steeds voorkomt.. De film vond ik zo aangrijpend dat ik niet meer kon kijken. Mijn schoonvader die niet ouder dan 58 jaar is geworden was de laatste 10 jaar van zijn leven ook zo, hij maakte zo'n omkering mee. Huisgemeentes bezoeken, geen kerk was goed genoeg.  Alles ging uit huis wat werelds was; de tv de lp's enz enz. Zwart was de kleur. Zelfs zijn sterfbed leek op dat van deze tuinder. De geloofsgenoten die de tale Kanaäns spraken kwamen binnen en zouden op ons trappen alsof we een vlieg waren die voor hun voeten vloog.  Mijn jongste schoonzus en zwager hebben hierdoor traumatische ervaringen gekregen. Wij waren net getrouwd dus merkten er minder van. Maar toch greep de film me gisteren weer bij de keel, zeker omdat mijn schoonzusje terminaal ziek is en het een gedeelte van haar leven verpest heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn post gaat eigenlijk over wat op TV was...

In één of ander Nederlands programma Sonja ofzo... Kwam Karen Armstrong spreken die een eredoctoraat kreeg van de Universiteit van Amsterdam. Ik dacht me te herinneren dat ze religiewetenschappen had gestudeerd (aan een vrij prestigieuze universiteit trouwens), maar in het programma kwam enkel haar studie in de letterkunde en mislukte doctoraat hierin naar voren. Ik probeerde een CV van haar te vinden, maar ik vond eigenlijk niet veel nuttigs. Wat mij opviel in haar interview (en haar pro-islamisme zal haar wel haar ere-doctoraat opgeleverd te hebben) is hoe vakkundig ze intellectueel niet helemaal eerlijk is op het gebied van de Islam (en dan vooral de geschiedenis van Mohammed) en de Koran vrij selectief citeert. Dingen die ik trouwens in haar laatste boek ook wel terugvond trouwens.

Verder was er vanavond op canvas de al vrij oude film "Soleil trompeur"... Ik heb die ooit, in opdracht van mijn studie gezien in de bioscoop... Eigenlijk over het communisme, een vrij aangrijpende film trouwens, zeker op het einde... Heb hem opgepakt en ga hem later eens bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Lobke:

Vanavond keek ik naar ``Allah in Europa``. De armste moskee's in Hongarije maar ook de rijken uit de Golfstaten in Oostenrijks Zell-am-see. Boeiend! NPO 2 20.15u

Op canvas is de serie net begonnen, vanavond is de herhaling van het eerste deel... Heb het opgepakt, al heb ik wel al eens een deel gezien op NPO, ik mis persoonlijk wel een kritische noot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 2 months later...
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Ik heb alle afleveringen gezien en ze ook opgenomen. Mooie serie en mooi boek ook trouwens. De Omanido-club.

Leuk om te kijken, echter ik ga wel op zoek naar een grot om in te leven dan met deze betutteling te maken moeten krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, serie uitgekeken. Wat een rare kerel die Hendrik Groen; hij bedonderd zijn eigen vrouw. De directrice van het verzorgingstehuis weet mijn bloed wel onder de nagels vandaan te halen. En Andre heeft maar rare praatjes voor iemand die niet op vrouwen valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zo, serie uitgekeken. Wat een rare kerel die Hendrik Groen; hij bedonderd zijn eigen vrouw. De directrice van het verzorgingstehuis weet mijn bloed wel onder de nagels vandaan te halen. En Andre heeft maar rare praatjes voor iemand die niet op vrouwen valt.

Dat zit allemaal een heel stuk genuanceerder in elkaar dan wat jij ervan maakt. En.....God is veel groter dan jouw achterzak. David was een man naar Gods hart. Niet alleen voor maar ook ná Batseba.;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat zit allemaal een heel stuk genuanceerder in elkaar dan wat jij ervan maakt. En.....God is veel groter dan jouw achterzak. David was een man naar Gods hart. Niet alleen voor maar ook ná Batseba.;)

Ja, maar David kwam niet aanzetten met een verhaaltje over een steen die God niet zou kunnen tillen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid