Spring naar bijdragen

Duizend jarige vredesrijk


Aanbevolen berichten

Op 10-9-2017 om 21:03 zei Gaitema:

Ik zou graag van iedereen persoonlijk willen weten wat zij verstaan onder het 1000 jarige vredesrijk. In het bijzonder de gereformeerde en katholieke visie, want die ken ik nog niet. Het is geen vraag om na beantwoorden afgeschoten te worden. Ik wil gewoon zelf oprecht weten hoe het te lezen valt. Aangezien ik zelf nog niet dat absoluut zeker weet.

Dag Gaitema, moeilijke materie. Het boek Openbaring bevat veel symboliek en het is moeilijk te bepalen wat je letterlijk nemen moet. Duizend jaar is niet persé duizend jaar (2Pe 3:8). Het hemelse Jeruzalem geeft waarschijnlijk een hoedanigheid aan en geen plaats. Aangezien er in de hemel geen berg is met een Lam erop ga ik ervan uit dat de 144.000 ook niet in de hemel zijn (Openbaring 14). Ook kan de eerste opstanding net zo goed de opstanding der eersten betekenen. En de opstanding der onrechtvaardigen kan ook betekenen, de opstanding van diegenen die nog geen kans hebben gehad zich te rechtvaardigen.

Het duizendjarig vrederijk zal in ieder geval geval vrede kennen omdat Satan gebonden is. Er zal onderricht plaatsvinden, er worden nieuwe boekrollen geopend. Mogelijk zullen de overlevenden tot volmaaktheid gebracht worden en zal het herstel van de aarde beginnen. Ik weet niet of ik geloven moet dat iedereen een opstanding krijgt. Het lijkt me onlogisch dat diegenen die het koninkrijk niet beërven een opstanding krijgen die meteen gevolgd wordt door vernietiging. In mijn onvolmaaktheid kan ik Gods volmaakte plan niet doorzien. Uw rijk kome. Uw wil geschiede op aarde, zoals ook in de Hemel. Dus het gaat zeker goed komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 751
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liberale protestanten zullen zich min of meer bij de katholieke visie aansluiten, met dien verstande, dat a) het 1000-jarig rijk tot het rijk der verbeelding behoort; en b ) dat er door velen in de vr

Wat meer orthodoxe protestanten zullen dat volgens mij ook doen. Waarbij ze dat 1000-jarig rijk niet naar het rijk der fabelen verwijzen, maar wel zullen zeggen dat dat getal (1000) een symbolische be

In katholiek verstaan wordt, zo had ik begrepen, met het duizendjarig Rijk de Kerk zelf bedoeld. Gods vrede is immers hier volmaakt op aarde door de werkelijke tegenwoordigheid van Christus in het sac

Posted Images

1 uur geleden zei Hermanos:

Dag Gaitema, moeilijke materie. Het boek Openbaring bevat veel symboliek en het is moeilijk te bepalen wat je letterlijk nemen moet. Duizend jaar is niet persé duizend jaar (2Pe 3:8). Het hemelse Jeruzalem geeft waarschijnlijk een hoedanigheid aan en geen plaats. Aangezien er in de hemel geen berg is met een Lam erop ga ik ervan uit dat de 144.000 ook niet in de hemel zijn (Openbaring 14). Ook kan de eerste opstanding net zo goed de opstanding der eersten betekenen. En de opstanding der onrechtvaardigen kan ook betekenen, de opstanding van diegenen die nog geen kans hebben gehad zich te rechtvaardigen.

Het duizendjarig vrederijk zal in ieder geval geval vrede kennen omdat Satan gebonden is. Er zal onderricht plaatsvinden, er worden nieuwe boekrollen geopend. Mogelijk zullen de overlevenden tot volmaaktheid gebracht worden en zal het herstel van de aarde beginnen. Ik weet niet of ik geloven moet dat iedereen een opstanding krijgt. Het lijkt me onlogisch dat diegenen die het koninkrijk niet beërven een opstanding krijgen die meteen gevolgd wordt door vernietiging. In mijn onvolmaaktheid kan ik Gods volmaakte plan niet doorzien. Uw rijk kome. Uw wil geschiede op aarde, zoals ook in de Hemel. Dus het gaat zeker goed komen.

Deze houding mag ik wel :) . We houden ons vast aan de beloften en het "hoe" zullen we dan wel mee maken ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-9-2018 om 15:40 zei Hermanos:

Aangezien er in de hemel geen berg is met een Lam erop ga ik ervan uit dat de 144.000 ook niet in de hemel zijn (Openbaring 14). Ook kan de eerste opstanding net zo goed de opstanding der eersten betekenen.

Is Jezus dan volgens jou dan ook 1000 jaar op aarde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Gaitema:

Oké 

In Bijbelse termen gaat het terug over die Sabbat en Jubeljaren, eerder taboe dan dat het besproken mag worden. Maar zo gaat het blijkbaar in deze wereld.

16 uur geleden zei sjako:

Is Jezus dan volgens jou dan ook 1000 jaar op aarde?

Jezus is nooit weggeweest Sjako, personificatie zal daar niets aan veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-9-2018 om 21:12 zei sjako:

Is Jezus dan volgens jou dan ook 1000 jaar op aarde?

Dag Sjako,

Ja , volgens mij is Jezus gedurende duizend jaar aanwezig op aarde. Ik heb op jw.org jullie visie erover gelezen. Met name Joh. 6:51 vind ik interessant, maar heeft mij niet overtuigd van het tegendeel. Verzen in het boek Handelingen en Openbaring doen mij toch denken dat Hij in persoon zichtbaar zal zijn. Het past ook in de flow van de bijbel. Ik zou zeggen: we gaan het zien!

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hermanos:

Ja , volgens mij is Jezus gedurende duizend jaar aanwezig op aarde. Ik heb op jw.org jullie visie erover gelezen. Met name Joh. 6:51 vind ik interessant, maar heeft mij niet overtuigd van het tegendeel. Verzen in het boek Handelingen en Openbaring doen mij toch denken dat Hij in persoon zichtbaar zal zijn. Het past ook in de flow van de bijbel. Ik zou zeggen: we gaan het zien!

Dan heb je hier een goede plek om hierover te redeneren. Aanwijzingen dat het bestuur in de hemel is bijv dat het Konininkrijk het Koninkrijk van de hemel wordt genoemd (Mat. 13:47 bijv.) De hoofdstad is het hemelse Jeruzalem. Dit hemelse Jeruzalem bestaat ook weer uit de 144.000. Dus alles wijst er op dat het bestuur zich in de hemel bevindt. Het Koninkrijk is ook aards. Het is al heel belangrijk dat je dit goed inziet en dat doe je al! Want dat is de hele kern waar het om draait, het herstel van Gods werk en het daarbij heiligen van Gods naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-10-2018 om 10:32 zei Hermanos:

Dag Sjako,

Ja , volgens mij is Jezus gedurende duizend jaar aanwezig op aarde. Ik heb op jw.org jullie visie erover gelezen. Met name Joh. 6:51 vind ik interessant, maar heeft mij niet overtuigd van het tegendeel. Verzen in het boek Handelingen en Openbaring doen mij toch denken dat Hij in persoon zichtbaar zal zijn. Het past ook in de flow van de bijbel. Ik zou zeggen: we gaan het zien!

Of Jezus ook letterlijk 1000 jaar op de aarde zal zijn weet ik niet. Hij kan ook Koning zijn door een hoogwaardige en al om tegenwoordige religie op de aarde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Op 6-10-2018 om 07:26 zei Gaitema:

Of Jezus ook letterlijk 1000 jaar op de aarde zal zijn weet ik niet. Hij kan ook Koning zijn door een hoogwaardige en al om tegenwoordige religie op de aarde.

Het Koninkrijk van God wordt een hemels Koninkrijk genoemd. Het lijkt me redelijk om te geloven dat het bestuur in de hemel is. Ook de hoofdstad wordt het hemelse Jeruzalem genoemd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Het Koninkrijk van God wordt een hemels Koninkrijk genoemd. Het lijkt me redelijk om te geloven dat het bestuur in de hemel is. Ook de hoofdstad wordt het hemelse Jeruzalem genoemd. 

Ik kan deze redenering niet plaatsen. Een hemels koninkrijk kan net zo goed betrekking hebben op een hoedanigheid, het hoeft geen plaats te zijn. Bovendien zie ik niet waarom God mede regeerders nodig zou hebben in de vorm van van de 144.000 die bij Hem in de hemel zouden zijn. Hij kan het best alleen af. Maar in Genesis plaatste Hij wel levieten bij het volk en een hogepriester. Als je deze lijn doortrekt naar de toekomst is het allemaal veel logischer en zinvoller. De nieuwe Aaron is Jezus, de nieuwe levieten zijn de 144.000, en de stammen van Israël, dat zijn de gelovigen die gered zijn. 

Voor mij is dit helder. Of het ook zo uitpakt, dat gaan we zien. Maar Sjako, het is niet logisch om te stellen dat mensen eeuwig op aarde verblijven omdat ze geen ziel hebben maar er een zijn, en om daarna te stellen dat de 144.000 hemelse hoop hebben, terwijl ze geen ziel hebben maar alleen kunnen functioneren in een menselijk lichaam. Ik heb zojuist het boek Immortal gelezen van Lex Meyer, kost vijftien euro. Kan ik iedereen echt aanraden. Is op veel punten vergelijkbaar met jullie leer, en zeer goed onderbouwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Hermanos:

Ik kan deze redenering niet plaatsen. Een hemels koninkrijk kan net zo goed betrekking hebben op een hoedanigheid, het hoeft geen plaats te zijn.

Beste Hermanos, er komen nogal wat dingetjes naar voren. Uit Openbaring blijkt dat de 144.000 tot koningen en priesters worden gemaakt. (Openbaring 5:10). De 144.000. Zie ook Openbaring 14 vers 1. Op hun voorhoofd stonden de Naam van Jezus en van Zijn Vader geschreven. Het zijn dus Christenen. In Openbaring 21:2 zien we het hemelse Nieuwe Jeruzalem. Dit Nieuwe Jeruzalem bestaat uit de 144.000 uitverkorenen. In Openbaring 4:4 lezen we dat rondom de troon van God 24 tronen staan waarop 24 oudsten zitten. Bij nadere bestudering blijken dat een afbeelding van de 144.000 te zijn. Aangezien die tronen rond de troon van God staan moet dat dus in de hemel zijn. Wat jij vertelt over Aaron en de Levieten zou hier best goed mee te maken kunnen hebben.

1 uur geleden zei Hermanos:

Maar Sjako, het is niet logisch om te stellen dat mensen eeuwig op aarde verblijven omdat ze geen ziel hebben maar er een zijn, en om daarna te stellen dat de 144.000 hemelse hoop hebben, terwijl ze geen ziel hebben maar alleen kunnen functioneren in een menselijk lichaam.

Hier hebben we het over een opstandingslichaam. Een opstandingslichaam is heel anders op aarde als in de hemel. God geeft er een lichaam aan zoals het Hem behaagt. Voor een hemels lichaam heb je dus een ander opstandingslichaam nodig (1Kor 15:48). Paulus legt dat ook uit in 1 Kor 15. Het is dus niet zo dat er een ziel of zo naar de hemel toe gaat. Je kan spreken over een herschepping. De opstanding vindt voor de 144.000 plaats op een andere plek, de hemel. Als tijdens de wederkomst (tijdens de laatste trompet) nog leden van de 144.000 op aarde zijn worden die in een oogwenk veranderd (1Kor 15:52).

1 uur geleden zei Hermanos:

Is op veel punten vergelijkbaar met jullie leer, en zeer goed onderbouwd.

De Bijbelse waarheid zal steeds beter zichtbaar worden. Goeie tip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei sjako:

Hier hebben we het over een opstandingslichaam. Een opstandingslichaam is heel anders op aarde als in de hemel.

Bedoel je hier het causale lichaam?

Zoals we zagen in Hoofdstuk xiii is er geen mens, geen echt menselijk wezen totdat het causale lichaam ontstaat; het is in feite het bezit van een causaal lichaam wat de individualiteit vormt. De immense hoeveelheid werk dat gedaan is in de eonen, die voorafgingen aan de geboorte van het causale lichaam, waren gewijd aan de ontwikkeling en opbouw van de materie van de fysieke, astrale en lagere mentale niveaus, zodat het een geschikte verblijfplaats zou worden voor de goddelijke geest als mens. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Bizar

Hoezo bizar? Er staat nergens dat we een ziel hebben, maar er een zijn. Van mensen die al duizenden jaren dood zijn is niets meer over. Toch worden ook deze mensen weer terug gebracht. De meesten dus op aarde. Het is ook heel bijzonder en haast ongelofelijk, maar dat was het ook bij iemand die al 4 dagen dood was in een heet land. Lazarus leefde ook weer. 

Mensen met een hemelse bestemming krijgen een hemels lichaam. Andere omstandigheden, ander lichaam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Hoezo bizar? Er staat nergens dat we een ziel hebben, maar er een zijn. 

Je schreef eerst "Het is dus niet zo dat er een ziel of zo naar de hemel toe gaat", nu schrijf je iets anders. Het is geen onbelangrijke nuance binnen het debat, het is op dit aardse niveau de ziel die zich identificeert met het grofstoffelijke lichaam binnen tijd en ruimte. Maar kunnen wel verder nu, als mens/ziel/zelf zitten we in een tijdelijk lichaam, als we sterven worden we hiervan verlost en gaan we naar andere oorden. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei sjako:

Uit Openbaring blijkt dat de 144.000 tot koningen en priesters worden gemaakt. (Openbaring 5:10). De 144.000.

Dat staat daar niet. Volledig eigen invulling.

14 uur geleden zei sjako:

Zie ook Openbaring 14 vers 1

Dáár staat 144.000, in een heel ander verband.

14 uur geleden zei sjako:

In Openbaring 21:2 zien we het hemelse Nieuwe Jeruzalem. Dit Nieuwe Jeruzalem bestaat uit de 144.000 uitverkorenen.

Nee, daar staat dan weer geen 144.000. Dat is eigen invulling.

14 uur geleden zei sjako:

In Openbaring 4:4 lezen we dat rondom de troon van God 24 tronen staan waarop 24 oudsten zitten. Bij nadere bestudering blijken dat een afbeelding van de 144.000 te zijn. Aangezien die tronen rond de troon van God staan moet dat dus in de hemel zijn

Dat staat er niet. 24 is niet hetzelfde als 144.000. Dat is eigen invulling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Je schreef eerst "Het is dus niet zo dat er een ziel of zo naar de hemel toe gaat", nu schrijf je iets anders. Het is geen onbelangrijke nuance binnen het debat, het is op dit aardse niveau de ziel die zich identificeert met het grofstoffelijke lichaam binnen tijd en ruimte. Maar kunnen wel verder nu, als mens/ziel/zelf zitten we in een tijdelijk lichaam, als we sterven worden we hiervan verlost en gaan we naar andere oorden. 

Nee, haha. Zo simpel is het blijkbaar niet. Want Sjako schrijft in een ander topic dat de 144.000 die genoemd worden in Openbaring hier op aarde gaan heersen. Ik weet het, dat is een beetje in tegenspraak met zijn visie dat me een met een hemelse bestemming een hemels lichaam krijgen. Maar we zullen zien wat voor oplossing daarvoor gegeven gaat worden. Wat mij betreft is het woord aan @sjako

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Levi:

Nee, haha. Zo simpel is het blijkbaar niet. Want Sjako schrijft in een ander topic dat de 144.000 die genoemd worden in Openbaring hier op aarde gaan heersen. Ik weet het, dat is een beetje in tegenspraak met zijn visie dat me een met een hemelse bestemming een hemels lichaam krijgen. Maar we zullen zien wat voor oplossing daarvoor gegeven gaat worden. Wat mij betreft is het woord aan @sjako

Om vrede op aarde te realiseren is er een kritische massa nodig die opstaat, dat mogen er veel meer zijn dan 144.000. We zullen dan nog wel een aantal obstakels dienen te overwinnen, dat woord 'heersen' laat echter vermoeden dat er een nieuw schrikbewind op komst is. Werkt niet zo prettig om mensen te charmeren om mee te helpen. Anders gezegd, Sjako stelt het altijd polariserend voor, dit is nefast.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Levi:

Want Sjako schrijft in een ander topic dat de 144.000 die genoemd worden in Openbaring hier op aarde gaan heersen.

Waar schrijf ik dat?? De 144.000 gaan over de aarde heersen, vanuit de hemel. Denk een beetje te vergelijken als ministers. Deze 144.000 krijgen een opstanding in de hemel. Daarvoor hoeft er geen ziel of geest naar de hemel te gaan. God is heel goed in staat de hele mens te herscheppen met alle herinneringen en persoonlijkheid. En dan maakt het niet uit of het op de aarde of in de hemel is, alleen het lichaam zal anders zijn. De hemel is nu eenmaal heel anders dan de aarde. Trouwens, we weten ook niet precies wat voor lichaam we hier op aarde krijgen. Ik denk dat dit ook anders zal zijn dan het aardse lichaam dat we nu hebben.

3 uur geleden zei TTC:

dat woord 'heersen' laat echter vermoeden dat er een nieuw schrikbewind op komst is.

Verre van dat. Het is een vredesrijk, zonder de invloed van satan. Mensen heersen tot elkaars nadeel. Met Jezus als koning zal dat zeker niet gebeuren.

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat staat er niet. 24 is niet hetzelfde als 144.000. Dat is eigen invulling.

Dat heeft zo zijn redenen. Maar dat is een studie op zich.

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, daar staat dan weer geen 144.000. Dat is eigen invulling.

Nee hoor, dat is heel duidelijk.

3 uur geleden zei Levi:

Nee, haha. Zo simpel is het blijkbaar niet. Want Sjako schrijft in een ander topic dat de 144.000 die genoemd worden in Openbaring hier op aarde gaan heersen. Ik weet het, dat is een beetje in tegenspraak met zijn visie dat me een met een hemelse bestemming een hemels lichaam krijgen. Maar we zullen zien wat voor oplossing daarvoor gegeven gaat worden. Wat mij betreft is het woord aan @sjako.

Het oorspronkelijke Joodse geloof was ook een aardse opstanding. Het naar de hemel gaan komt niet voor in de Tenach. Het idee van een hemelse opstanding vinden we pas terug in het NT.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

Verre van dat. Het is een vredesrijk, zonder de invloed van satan. Mensen heersen tot elkaars nadeel. Met Jezus als koning zal dat zeker niet gebeuren.

Heeft de tijd jouw verhaal al niet ingehaald? Jezus werkt in de harten van mensen, dit komt nu tot expressie middels heel veel initiatieven. Valt je dat niet op? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid