Spring naar bijdragen

Duizend jarige vredesrijk


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Niet gaan klagen als je ziek wordt wegens te weinig weerstand. Overigens is het tenhemelschreiend hoe men aan het fetal bovine serum komt om de stamcellen in te kweken. Dit kan alleen maar uit het bloed van foetussen van koeien of paarden worden gehaald. En dat gaat allerminst diervriendelijk!

Lees in september 2018.

Een van de ingrediënten die in de vroege ontwikkelingsfase veel werd gebruikt is een koeienfoetusserum, een bijproduct van de veeteelt. Onderzoekers proberen hier een alternatief voor te vinden om onafhankelijk van de reguliere vee-industrie en echt dierenleedvrij te kunnen opereren. Volgens Mark Post kan een (nog te ontwikkelen) 'bioreactor' van 25.000 liter jaarlijks 350.000 kilo vlees produceren, hetgeen genoeg zou zijn voor de jaarlijkse vleesconsumptie van tienduizend Europeanen. In september 2018 beweerde de Nederlandse startup Meatable een oplossing te hebben gevonden voor het serumprobleem: er worden stamcellen genomen uit de navelstreng van een pasgeboren dier en deze worden vervolgens doorgekweekt tot vlees. Hierdoor hoeven er geen dieren meer gedood te worden voor vleesproductie. (bron)

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En dat gaat allerminst diervriendelijk!

In vergelijking met de slachting?

10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Niet gaan klagen als je ziek wordt wegens te weinig weerstand.

Volgens het verloren paradijs van Keynes gaan we naar werkweken van 15hr, in een veel gezonder klimaat. Vooral menselijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 751
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liberale protestanten zullen zich min of meer bij de katholieke visie aansluiten, met dien verstande, dat a) het 1000-jarig rijk tot het rijk der verbeelding behoort; en b ) dat er door velen in de vr

Wat meer orthodoxe protestanten zullen dat volgens mij ook doen. Waarbij ze dat 1000-jarig rijk niet naar het rijk der fabelen verwijzen, maar wel zullen zeggen dat dat getal (1000) een symbolische be

In katholiek verstaan wordt, zo had ik begrepen, met het duizendjarig Rijk de Kerk zelf bedoeld. Gods vrede is immers hier volmaakt op aarde door de werkelijke tegenwoordigheid van Christus in het sac

Posted Images

38 minuten geleden zei TTC:

Een van de ingrediënten die in de vroege ontwikkelingsfase veel werd gebruikt is een koeienfoetusserum, een bijproduct van de veeteelt. Onderzoekers proberen hier een alternatief voor te vinden om onafhankelijk van de reguliere vee-industrie en echt dierenleedvrij te kunnen opereren. Volgens Mark Post kan een (nog te ontwikkelen) 'bioreactor' van 25.000 liter jaarlijks 350.000 kilo vlees produceren, hetgeen genoeg zou zijn voor de jaarlijkse vleesconsumptie van tienduizend Europeanen.

Het staat in verleden tijd, alsof men al iets heeft uitgevonden ter vervanging van... Nonsens dus en misleidend. Er is nog geen alternatief voor fetal bovine serum om de stamcellen in te laten groeien.

41 minuten geleden zei TTC:

In september 2018 beweerde de Nederlandse startup Meatable een oplossing te hebben gevonden voor het serumprobleem: er worden stamcellen genomen uit de navelstreng van een pasgeboren dier en deze worden vervolgens doorgekweekt tot vlees. Hierdoor hoeven er geen dieren meer gedood te worden voor vleesproductie.

Ik heb het niet over stamcellen afnemen, maar over stamcellen laten groeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het staat in verleden tijd, alsof men al iets heeft uitgevonden ter vervanging van... Nonsens dus en misleidend. Er is nog geen alternatief voor fetal bovine serum om de stamcellen in te laten groeien.

Staat in het stukje dat je weggelaten hebt, men is ermee bezig.

In september 2018 beweerde de Nederlandse startup Meatable een oplossing te hebben gevonden voor het serumprobleem: er worden stamcellen genomen uit de navelstreng van een pasgeboren dier en deze worden vervolgens doorgekweekt tot vlees. Hierdoor hoeven er geen dieren meer gedood te worden voor vleesproductie. (bron)

11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb het niet over stamcellen afnemen, maar over stamcellen laten groeien.

Dat gebeurt niet in het dier zelf. Zag laatst nog een reportage, een kip die rondliep terwijl mensen ze aan het eten waren, vreemd beeld natuurlijk.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Staat in het stukje dat je weggelaten hebt, men is ermee bezig.

In september 2018 beweerde de Nederlandse startup Meatable een oplossing te hebben gevonden voor het serumprobleem: er worden stamcellen genomen uit de navelstreng van een pasgeboren dier en deze worden vervolgens doorgekweekt tot vlees. Hierdoor hoeven er geen dieren meer gedood te worden voor vleesproductie. (bron)

En hoe kweken ze zo een stamcel door tot vlees? Ben je nu ineens een domoor geworden ofzo? Beetje selectief allemaal bij jou, of niet? Om deze stamcellen te laten groeien moeten ze in een groeimedium worden geplaatst. Dat medium moet heel specifiek zijn en sprekend lijken op de natuurlijke omgeving van de stamcel in een levend lichaam, anders groeien ze niet. Dit groeimedium is het fetal bovine serum en kan alleen maar worden gehaald uit het bloed van levende foetussen. Wanneer een zwangere koe geslacht wordt, verwijdert men de foetus snel uit de baarmoeder. Daarna krijgt het kalf zonder verdoving een hartpunctie toegediend. Dit betekent dat een naald in het kloppende hart wordt gestoken. De foetussen moeten minstens 3 maanden oud zijn omdat hun hart anders te klein is hiervoor. Door de hartpunctie wordt het bloed opgezogen en bloedt het kalf dood. Het is van belang dat het kalf in leven blijft tijdens deze procedure die tot wel 35 minuten kan duren. Dus gaan we ipv koeien slachten voor het vlees, ze slachten voor de foetussen. En de foetussen worden ook nog eens bijzonder onvriendelijk behandeld...

Doe mij maar een hiep en een kip.

15 minuten geleden zei TTC:

Dat gebeurt niet in het dier zelf. Zag laatst nog een reportage, een kip die rondliep terwijl mensen ze aan het eten waren, vreemd beeld natuurlijk.

Nogmaals; niet zo een domoor gaan uithangen aub. Kweekvlees is nog lang geen diervriendelijke oplossing voor het reguliere slachtwerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En hoe kweken ze zo een stamcel door tot vlees? Ben je nu ineens een domoor geworden ofzo? Beetje selectief allemaal bij jou, of niet? Om deze stamcellen te laten groeien moeten ze in een groeimedium worden geplaatst. Dat medium moet heel specifiek zijn en sprekend lijken op de natuurlijke omgeving van de stamcel in een levend lichaam, anders groeien ze niet. Dit groeimedium is het fetal bovine serum en kan alleen maar worden gehaald uit het bloed van levende foetussen. Wanneer een zwangere koe geslacht wordt, verwijdert men de foetus snel uit de baarmoeder. Daarna krijgt het kalf zonder verdoving een hartpunctie toegediend. Dit betekent dat een naald in het kloppende hart wordt gestoken. De foetussen moeten minstens 3 maanden oud zijn omdat hun hart anders te klein is hiervoor. Door de hartpunctie wordt het bloed opgezogen en bloedt het kalf dood. Het is van belang dat het kalf in leven blijft tijdens deze procedure die tot wel 35 minuten kan duren. Dus gaan we ipv koeien slachten voor het vlees, ze slachten voor de foetussen. En de foetussen worden ook nog eens bijzonder onvriendelijk behandeld... Doe mij maar een hiep en een kip.

Ja, dat groeimedium is als een laboratorium, op die manier kunnen de cellen beginnen delen en groeien. Gods voorzienigheid komt hiermee op een wel heel verrassende manier, weinigen stellen zich de vraag wie celdeling bedacht heeft. Maar als ik jou een beetje volg, je denkt blijkbaar dat er nu evenveel dieren gaan geslacht worden om dit mogelijk te maken, dat zou absurd zijn uiteraard. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Ja, dat groeimedium is als een laboratorium, op die manier kunnen de cellen beginnen delen en groeien. Gods voorzienigheid komt hiermee op een wel heel verrassende manier, weinigen stellen zich de vraag wie celdeling bedacht heeft. Maar als ik jou een beetje volg, je denkt blijkbaar dat er nu evenveel dieren gaan geslacht worden om dit mogelijk te maken, dat zou absurd zijn uiteraard. 

Alweer een valse gevolgtrekking. Het gaat mij niet om hoeveelheden, maar om de manier waarop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nogmaals; niet zo een domoor gaan uithangen aub. Kweekvlees is nog lang geen diervriendelijke oplossing voor het reguliere slachtwerk.

Het onderstaande lees ik.

Momenteel worden er jaarlijks 65 miljard dieren geslacht, vooral in de bio-industrie; zij hebben vaak een ellendig leven en sterven, indien onverdoofd, een pijnlijke dood. Met kweekvlees kan de veestapel drastisch worden gereduceerd: de stamcellen van slechts een enkele koe zijn naar schatting voldoende om 175 miljoen hamburgers te maken. Mark Post schatte anno 2015 dat de mondiale koeienpopulatie kon worden ingeperkt van 0,5 miljard tot zo'n 30.000. In januari 2018 stelde Post: "Wij kunnen met de stamcellen van één gram spierweefsel ongeveer tienduizend kilo vlees maken. In theorie betekent dit dat we met de stamcellen van honderdvijftig koeien de hele wereld kunnen voeden." Hierdoor zal de voedselindustrie aanzienlijk minder dierenleed veroorzaken. (bron)

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Alweer een valse gevolgtrekking. Het gaat mij niet om hoeveelheden, maar om de manier waarop.

Het groeimedium is een labo waarin de omgevingsfactoren worden gesimuleerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Op deze manier worden ook veel andere zaken veel transparanter, dit biedt hoop. Het idee staat niet namelijk op zichzelf, het komt simultaan met veel meer.

Zo snap ik er bv ook niets van dat men de guillotine heeft afgeschaft als executiemiddel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Tjee, wij maken ons druk over belangrijke zaken als waar we straks met ons gezin zullen wonen. Een woord van medeleven zal ik van jullie niet horen. Eerder vinden jullie het belangrijk om met elkaar op een forum te kissebissen. Week in week uit. 

Ik ben duidelijk geweest over die kwestie. Ik vindt je problematiek zelf geïnduceerd en ga deze niet bevestigen. Je bent nota bene net verhuist met hetzelfde gedonder eraan voorafgaand en nu beetje zielig lopen doen? Ik wens jou het allerbeste, maar niet op jou manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Tjee, wij maken ons druk over belangrijke zaken als waar we straks met ons gezin zullen wonen. Een woord van medeleven zal ik van jullie niet horen. Eerder vinden jullie het belangrijk om met elkaar op een forum te kissebissen. Week in week uit. 

Dat mag duidelijk zijn, alles moet kapot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben duidelijk geweest over die kwestie. Ik vindt je problematiek zelf geïnduceerd en ga deze niet bevestigen. Je bent nota bene net verhuist met hetzelfde gedonder eraan voorafgaand en nu beetje zielig lopen doen? Ik wens jou het allerbeste, maar niet op jou manier.

Waar heb je het toch over? Je kan niks anders dan oordelen en twisten. Iets nuttigs zie ik jou niet doen.

28 minuten geleden zei TTC:

Dat mag duidelijk zijn, alles moet kapot.

Jullie gaan maar lekker met elkaar twisten op forums tot Jezus terug komt.

Ik ga liever voor God aan het werk en mijn naasten helpen waar ik kan, mocht God mij de middelen geven. En dat gaat Hij geven.

Ik vertrouw God. Jullie niet 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Jullie gaan maar lekker met elkaar twisten op forums tot Jezus terug komt. Ik ga liever voor God aan het werk en mijn naasten helpen waar ik kan, mocht God mij de middelen geven. En dat gaat Hij geven. Ik vertrouw God. Jullie niet 

En dan gaat het nog maar over kweekvlees, wacht tot we het over al die andere sociale alternatieven gaan hebben. Maar doe rustig je ding Gaitema, toch nog iemand die het begrijpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

En dan gaat het nog maar over kweekvlees, wacht tot we het over al die andere sociale alternatieven gaan hebben. Maar doe rustig je ding Gaitema, toch nog iemand die het begrijpt.

Ik volg de hele discussies niet meer. Ik ga God dienen met beide handen, met gebed en het geen God schenkt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Er zijn veel mensen met herstel bezig Gaitema, zelfs niet christenen doen dat spontaan.

Ik merk er weinig van, moet ik eerlijk wezen. Dit land waarin we wonen ook is precies zoals Ronald Bernhard zegt, ziek..

Ik moet het vooral van God hebben. Niet van de mensen.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid