Spring naar bijdragen

Duizend jarige vredesrijk


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Gaitema:

Tjee, wij maken ons druk over belangrijke zaken als waar we straks met ons gezin zullen wonen. Een woord van medeleven zal ik van jullie niet horen. Eerder vinden jullie het belangrijk om met elkaar op een forum te kissebissen. Week in week uit. 

Ik kwam op een kerstmarkt en naast de ijsbaan je gelooft het niet: een stand in zo'n gezellig kerstachtig houten huisje, van een uitvaartondernemer.
Is nu de doodgemoedereerde kerstmarktbezoeker verplicht om de pas in te houden, en even een moment van ernst en stilte te betrachten? Toch zullen er echt wel mensen even de gedachten bepaald krijgen bij dat wat er aangeboden wordt. 
Stel je voor dat je daar dan je begrafenis gaat regelen, is dat dan reden voor ergernis dat de mensen om je heen gewoon aan de glühwein bij de ijsbaam een lolletje maken? Of om geërgerd te worden door de christmas-caroll zangers die net naast jou hun repertoire ten gehore brengen?

Of stel in  een heel ander beeld, dat een koekoeksjong in een nest uilskuikens komt, en op een gegeven moment komt te spreken over zijn te beperkte ruimte. Is dan aandacht, sympathie en overboordspringbereidheid, wat de norm geeft?

Of stel in een heel ander beeld dat iemand op een forum zijn persoonlijke zaken deelt om zijn keukentafelmoment van emotie en sympathie te krijgen. Is het dan goed dat hij wordt gevoed en gesteund in pure keukentafel-emotie?
Nee; het is goed dat hij oprechte reacties krijgt, en ook oprecht medeleven als die gegeven wordt. En ook oprecht laconieke of zeikreacties van degenen die het wat raar vinden om dat op een forum te zien serieus genomen te worden. Maar waar een vraag om aandacht aan de orde is, is het juist voor ook de eigen keukentafel van groot belang, dat er ook iemand is (liefst niet een bekende) die even de realiteit benoemt vanuit zijn perspectief: zit niet om niets te janken, en wees een vent.  Als je wat deelt, wees erop voorbereid dat wie je bent en wat je doet of deed, wordt beproefd of het wel echt en duurzaam is. Dat geeft verdieping en goede dingen en slechte dingen, en alles met elkaar kun je er sterker van worden.
Maar voor je je nu verslikt: bedenk bij alles, dat jouw persoonlijk verhaal ineens op vreselijk veel keukentafels komt,
van alle mensen die heel anders met dingen omgaan, dan jij.
En dat krijg jij vervolgens op je bordje terug.
Het is maar wat je wenst en zoekt.

Wat jou betreft, geloof ik direct dat je wel oprecht serieuze zaken op een forum brengt.
Gelukkig weet ik dat je gelooft en daarin ook alle rust voor de toekomst hebt gevonden.
Daarom wens ik je een gelukkig en goed 2019, en ik hoop oprecht
dat je in dat jaar de belangrijke zaken zult gerelativeerd weten, niet zo belangrijk te zijn
dat het je vrede en blijdschap wegneemt. 

Wie zijn hulp en heil alleen van Christus verwacht, heeft niet nodig dat andere mensen die hulp en dat heil gaan bieden.
Om precies te zijn blijkt uit de geklaagde nood dat hulp niet wordt ondervonden van boven,
en het dus verwacht wordt van de naasten hier beneden.
Misschien is dat iets van die bepaalde invloeden,  
waar men gewend is te worden opgevoed om per direct te ondervinden en te krijgen,
wat soms zo luidkeels wordt beleden.

Maar alle beproeving wordt pas reëel,
als alle bescherming en alle aangenaamheden van het vlees,
om je heen wegvallen en je alleen komt te staan;
alleen tegenover je Schepper.
Dat is heel makkelijk; want het is in principe in elk gebed.
En kom je dan net van Gods Troon vandaan,
wie zou je dan nog kunnen deren?

1 uur geleden zei Gaitema:

Jullie gaan maar lekker met elkaar twisten op forums tot Jezus terug komt.

Ik ga liever voor God aan het werk en mijn naasten helpen waar ik kan, mocht God mij de middelen geven. En dat gaat Hij geven.

Ik vertrouw God. Jullie niet 

Zolang je spreekt, kun je je betonen een kind van God te zijn.
Als dat moeilijk wordt, kan het vlees te sterk worden, en het wint.
Maar; is het werkelijk zo moeilijk?
Waarom zou je je omver laten blazen door degenen die je niet vertrouwt?
Waar is je anker? Waar is je rust?
Toch niet uitgeworpen op, en gezocht bij, de toevallige voorbijgangers??

Doe wat je hand vindt om te doen,
en doe dat in de Heere.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 751
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liberale protestanten zullen zich min of meer bij de katholieke visie aansluiten, met dien verstande, dat a) het 1000-jarig rijk tot het rijk der verbeelding behoort; en b ) dat er door velen in de vr

Wat meer orthodoxe protestanten zullen dat volgens mij ook doen. Waarbij ze dat 1000-jarig rijk niet naar het rijk der fabelen verwijzen, maar wel zullen zeggen dat dat getal (1000) een symbolische be

In katholiek verstaan wordt, zo had ik begrepen, met het duizendjarig Rijk de Kerk zelf bedoeld. Gods vrede is immers hier volmaakt op aarde door de werkelijke tegenwoordigheid van Christus in het sac

Posted Images

43 minuten geleden zei Tomega:

 

Zolang je spreekt, kun je je betonen een kind van God te zijn.
Als dat moeilijk wordt, kan het vlees te sterk worden, en het wint.
Maar; is het werkelijk zo moeilijk?
Waarom zou je je omver laten blazen door degenen die je niet vertrouwt?
Waar is je anker? Waar is je rust?
Toch niet uitgeworpen op, en gezocht bij, de toevallige voorbijgangers??

Doe wat je hand vindt om te doen,
en doe dat in de Heere.

Twee dingen: ten eerste weet ik dat God gaat helpen, maar hoe zal Hij laten zien

ten tweede: het valt me in de nood op hoe zwak mensen zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ik merk er weinig van, moet ik eerlijk wezen. Dit land waarin we wonen ook is precies zoals Ronald Bernhard zegt, ziek.. Ik moet het vooral van God hebben. Niet van de mensen.

Het gaat steeds beter, wellicht de tand des tijds.

1 uur geleden zei Gaitema:

Dit land waarin we wonen ook is precies zoals Ronald Bernhard zegt, ziek.

Deze man?

Ik heb de afgelopen maanden regelmatig de vraag gehad: “Wat vind je van Ronald Bernard?” Ik heb die vraag steeds gemeden of summier beantwoord en vooral even aangekeken hoeveel mensen nou in zo’n valkuil zouden lopen. Want dat Ronald Bernard een acteur is, staat voor mij als een paal boven water. Niet dat ik zijn profiel ontdekt heb bij een castingbureau, maar dat heb ik van Alex Jones (Infowars.com) ook niet. Je kan het aan de contouren zien en vooral aan het gemak waarmee iemand naar buiten treedt zonder enige tegenwerking. Want hoewel Ronald beweert dat hij geen CV heeft, omdat hij die nooit heeft hoeven maken, stelt hij tevens dat hij zijn CV liever niet overlegt, omdat dit gevaarlijk zou zijn. Maar hoe zit dat nu eigenlijk echt met de verhalen van Ronald? Kloppen ze wel? (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Het gaat steeds beter, wellicht de tand des tijds.

Wat gaat steeds beter? 

16 minuten geleden zei TTC:

Deze man?

Ik heb de afgelopen maanden regelmatig de vraag gehad: “Wat vind je van Ronald Bernard?” Ik heb die vraag steeds gemeden of summier beantwoord en vooral even aangekeken hoeveel mensen nou in zo’n valkuil zouden lopen. Want dat Ronald Bernard een acteur is, staat voor mij als een paal boven water. Niet dat ik zijn profiel ontdekt heb bij een castingbureau, maar dat heb ik van Alex Jones (Infowars.com) ook niet. Je kan het aan de contouren zien en vooral aan het gemak waarmee iemand naar buiten treedt zonder enige tegenwerking. Want hoewel Ronald beweert dat hij geen CV heeft, omdat hij die nooit heeft hoeven maken, stelt hij tevens dat hij zijn CV liever niet overlegt, omdat dit gevaarlijk zou zijn. Maar hoe zit dat nu eigenlijk echt met de verhalen van Ronald? Kloppen ze wel? (bron)

Zo zo, je knipt en plakt citaten van een site en je geloofd daarin kennelijk, die ik al eerder gelezen heb. Moet jij weten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Zo zo, je knipt en plakt citaten van een site en je geloofd daarin kennelijk, die ik al eerder gelezen heb. Moet jij weten.

Wie zegt dat, ik vraag je of het over die man gaat. In de bijbel staan de antwoorden daarop, waarom ontkennen?

5 minuten geleden zei Gaitema:

Wat gaat steeds beter? 

Straks is iedereen paranoia, om vervolgens te zeggen dat de wereld ziek is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Wie zegt dat, ik vraag je of het over die man gaat. In de bijbel staan de antwoorden daarop, waarom ontkennen?

Op Ronald Bernhard?

Wat de bijbel zegt heb ik met jou al over gehad. Daar wil jij niet aan. De wederkomst van Christus met de Opname hecht jij geen geloof aan. Jij denkt dat deze wereld nog re redden is. Ik geloof dat het in principe wel zou kunnen, maar dat het niet gered gaat worden. Ondertussen zie ik dat Nederland een steeds moeilijker land is om in te leven 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Op Ronald Bernhard? Wat de bijbel zegt heb ik met jou al over gehad. Daar wil jij niet aan. De wederkomst van Christus met de Opname hecht jij geen geloof aan. Jij denkt dat deze wereld nog re redden is. Ik geloof dat het in principe wel zou kunnen, maar dat het niet gered gaat worden. Ondertussen zie ik dat Nederland een steeds moeilijker land is om in te leven 

Nu dat weer, in principe zou het wel kunnen maar dat gaan we niet doen omdat het zou kunnen. Amper geloofwaardig, ben alvast zeer benieuwd waar dit nog gaat eindigen.

8 minuten geleden zei Gaitema:

Op Ronald Bernhard?

Uiteraard, vroeger gebruikte men correctiemechanismen om het niet zo uit de hand te laten lopen, vandaag blijken ze taboe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Nu dat weer, in principe zou het wel kunnen maar dat gaan we niet doen omdat het zou kunnen. Amper geloofwaardig, ben alvast zeer benieuwd waar dit nog gaat eindigen.

Als ik een ruwe schatting zou maken, dan zijn ongeveer 80 procent van de mensen mensen die zich meestal zonder enig benul zich over de brede weg naar de vernietiging laten leiden en 20 procent volgt de smalle weg naar het leven. Ruw weg geschat. Afgaande op het aantal mensen met positieve bijna dood ervaringen. Jezus zal er voor zorgen dat de zijnen zullen leven met de Opname, Zijn wederkomst en het 1000 jarige vredesrijk. De rest beland in het poel van vuur. 

Die 20 procent van de mensen doen het goede en werpen vruchten af. Die overige 80 procent werkt deze wereld naar de ondergang, want ze hebben de leugen lief boven de waarheid en hebben vooral zichzelf en het geld lief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Als ik een ruwe schatting zou maken, dan zijn ongeveer 80 procent van de mensen mensen die zich meestal zonder enig benul zich over de brede weg naar de vernietiging laten leiden en 20 procent volgt de smalle weg naar het leven. Ruw weg geschat. Afgaande op het aantal mensen met positieve bijna dood ervaringen. Jezus zal er voor zorgen dat de zijnen zullen leven met de Opname, Zijn wederkomst en het 1000 jarige vredesrijk. De rest beland in het poel van vuur. Die 20 procent van de mensen doen het goede en werpen vruchten af. Die overige 80 procent werkt deze wereld naar de ondergang, want ze hebben de leugen lief boven de waarheid en hebben vooral zichzelf en het geld lief.

Ziek, of gewoon niet meer in staat om nuchter na te denken? We vragen ons nu af waarom de bijbel überhaupt geschreven werd, blijkbaar niet om er iets nuttigs mee te doen. Het is echt erg gesteld, het leven lijkt ondertussen op een boze film, destructie troef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Ziek, of gewoon niet meer in staat om nuchter na te denken? We vragen ons nu af waarom de bijbel überhaupt geschreven werd, blijkbaar niet om er iets nuttigs mee te doen. Het is echt erg gesteld, het leven lijkt ondertussen op een boze film, destructie troef.

Wie zijn "we", als ik het vragen mag?

Het enige wat wij kunnen doen is onze naaste liefhebben als onszelf en God boven alles. Onze naasten te behandelen zoals we zelf graag behandeld willen worden. Dat niet vanuit onze eigen kracht, maar vanuit Jezus. Welkom bij de club van ware vredestichters.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Gaitema:

Afgaande op het aantal mensen met positieve bijna dood ervaringen.

Waar haal je dit vandaan?

Zojuist zei Gaitema:

Wie zijn "we", als ik het vragen mag? Het enige wat wij kunnen doen is onze naaste liefhebben als onszelf en God boven alles. Onze naasten te behandelen zoals we zelf graag behandeld kunnen worden. Dat niet vanuit onze eigen kracht, maar vanuit Jezus. Welkom bij de club van ware vredestichters.

Mensen die zich bezig houden met herstel, blijkbaar een ander soort christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Waar haal je dit vandaan?

18 procent van de mensen die bij kwamen van een situatie in het ziekenhuis waarbij ze zuurstoftekort in de hersens hadden (bijna dood), bleek bij het bijkomen een bijna dood ervaring te hebben gehad. Een filmpje waarin dat naar voren kwam toonde ik in het topic over bijna dood ervaringen. Ik ga er daarom vanuit gemakshalve dat ongeveer 20 procent het Licht van Jezus kunnen waarnemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

18 procent van de mensen die bij kwamen van een situatie in het ziekenhuis waarbij ze zuurstoftekort in de hersens hadden (bijna dood), bleek bij het bijkomen een bijna dood ervaring te hebben gehad. Een filmpje waarin dat naar voren kwam toonde ik in het topic over bijna dood ervaringen. Ik ga er daarom vanuit gemakshalve dat ongeveer 20 procent het Licht van Jezus kunnen waarnemen.

En die zeggen dat 80% in de poel des vuurs gaan terecht komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als jij onder nuttig verstaat "help splinter door de winter" door hem te voorzien in zijn borg, dan geef ik je groot gelijk. Emotripper.

 

Heb ik daar om gevraagd dan? God gaat voorzien en ik kan me niet voorstellen dat Hij jou daarvoor gebruikt. Jij oordeelt alleen maar dat God niet voor me zorgt. Dat zijn jouw woorden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Deze man?

Ik heb de afgelopen maanden regelmatig de vraag gehad: “Wat vind je van Ronald Bernard?” Ik heb die vraag steeds gemeden of summier beantwoord en vooral even aangekeken hoeveel mensen nou in zo’n valkuil zouden lopen. Want dat Ronald Bernard een acteur is, staat voor mij als een paal boven water. Niet dat ik zijn profiel ontdekt heb bij een castingbureau, maar dat heb ik van Alex Jones (Infowars.com) ook niet. Je kan het aan de contouren zien en vooral aan het gemak waarmee iemand naar buiten treedt zonder enige tegenwerking. Want hoewel Ronald beweert dat hij geen CV heeft, omdat hij die nooit heeft hoeven maken, stelt hij tevens dat hij zijn CV liever niet overlegt, omdat dit gevaarlijk zou zijn. Maar hoe zit dat nu eigenlijk echt met de verhalen van Ronald? Kloppen ze wel? (bron)

Eén van de bezwaren tegen zijn verhaal was dat hij nog steeds leefde. Wel, inmiddels dus niet langer. Door onduidelijke reden omgekomen in zijn hotelkamer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

En die zeggen dat 80% in de poel des vuurs gaan terecht komen?

Dat is wat ik vermoed. De bijbel zegt dat de weg naar de vernietiging breed is en velen er over gaan.

5 minuten geleden zei Willempie:

Eén van de bezwaren tegen zijn verhaal was dat hij nog steeds leefde. Wel, inmiddels dus niet langer. Door onduidelijke reden omgekomen in zijn hotelkamer.

Heb je daar een bron bij? Ik heb dat nog niet over gelezen. Zou wel erg zijn. Ik las wel eens iets over een vermeende dood wat niet zo bleek te zijn.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Dat is wat ik vermoed. De bijbel zegt dat de weg naar de vernietiging breed is en velen er over gaan.

Een vermoeden, als het straks WOIII wordt dan zullen weinigen resten, dat begrijpt iedereen wel. Het zou enkel een mooi staaltje van domheid zijn, net omwille van de sociale alternatieven.

5 minuten geleden zei Willempie:

Eén van de bezwaren tegen zijn verhaal was dat hij nog steeds leefde. Wel, inmiddels dus niet langer. Door onduidelijke reden omgekomen in zijn hotelkamer.

Meen je het? Heb je daar ook een artikel over?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Gaitema:

Heb je daar een bron bij? Ik heb dat nog niet over gelezen. Zou wel erg zijn. Ik las wel eens iets over een vermeende dood wat niet zo bleek te zijn.

Ik zou blij zijn als iemand een bron heeft waaruit blijkt dat deze dappere man nog leeft, maar.....

http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=156760

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Ik zou blij zij als iemand een bron heeft waaruit blijkt dat hij nog leeft, maar.....

http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=156760

Vond dit net.

ALLERLAATSTE NIEUWS: WE KRIJGEN TAL VAN TIPS BINNEN DAT DE KINDEROFFER-BANKIER NOG SPRINGLEVEND IS! DANK DAARVOOR! WE KENDEN THETRUTHSEEKER ALS EEN ZEER BETROUWBARE SITE… MISSCHIEN IS DAN NU HET MOMENT DAAR DAT HIJ EINDELIJK EENS WAT VRAGEN GAAT BEANTWOORDEN OVER ZIJN VERLEDEN! ZIE OOK NIBURU.CO: BERNARD GAF ZELF AAN HOE BIJZONDER HET IS DAT HIJ NOG LEEFT TERWIJL VEEL VAN ZIJN COLLEGA’S DOOD ZIJN. LAATSTE NIEUWS: DE KINDEROFFER-BANKIER ZOU TOCH NIET DOOD ZIJN… WEET BERNARD ZELFS OVER ZIJN ‘DOOD’ DE KLUIT NOG TE BELAZEREN? (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Vond dit net.

ALLERLAATSTE NIEUWS: WE KRIJGEN TAL VAN TIPS BINNEN DAT DE KINDEROFFER-BANKIER NOG SPRINGLEVEND IS! DANK DAARVOOR! WE KENDEN THETRUTHSEEKER ALS EEN ZEER BETROUWBARE SITE… MISSCHIEN IS DAN NU HET MOMENT DAAR DAT HIJ EINDELIJK EENS WAT VRAGEN GAAT BEANTWOORDEN OVER ZIJN VERLEDEN! ZIE OOK NIBURU.CO: BERNARD GAF ZELF AAN HOE BIJZONDER HET IS DAT HIJ NOG LEEFT TERWIJL VEEL VAN ZIJN COLLEGA’S DOOD ZIJN. LAATSTE NIEUWS: DE KINDEROFFER-BANKIER ZOU TOCH NIET DOOD ZIJN… WEET BERNARD ZELFS OVER ZIJN ‘DOOD’ DE KLUIT NOG TE BELAZEREN? (bron)

Erg verwarrend allemaal. Toch zou het niet zo erg moeilijk moeten zijn aan te tonen dat de goede man nog leeft, lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Hoe oud is dat artikel? Ik zie er geen datum bij.

Geen idee Willempie, ik pluk dat ook maar van het internet. Het komt na dat andere artikel, ze verwijzen ernaar.

7 minuten geleden zei Willempie:

Hoe oud is dat artikel? Ik zie er geen datum bij.

Beetje verder.

November 2017 | DVM-TV heeft deze maand deel 4 van het opzienbarende vijfdelige interview met de grondlegger van de B of Joy gepubliceerd. Zie deel 4: Onthullingen door een insider. Sinds enige tijd gaan er geruchten de ronde dat de grondlegger van B of Joy, Ronald Bernard, dood is. Hij is in leven en heeft een boodschap voor ons allemaal! (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid