Spring naar bijdragen

Duizend jarige vredesrijk


Aanbevolen berichten

49 minuten geleden zei TTC:

Een greep uit de trommel:

  • G7
  • G20
  • BIS
  • IMF
  • Amnesty International
  • Human Right Watch
  • Oorlogstribunaal Den Haag
  • NGO's
  • OESO
  • ...

En dan vergeten we religie en wetenschap nog, en vele anderen.

 

En helemaal niets van dat alles is een wereldregering of lijkt er ook maar enigszins op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 751
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liberale protestanten zullen zich min of meer bij de katholieke visie aansluiten, met dien verstande, dat a) het 1000-jarig rijk tot het rijk der verbeelding behoort; en b ) dat er door velen in de vr

Wat meer orthodoxe protestanten zullen dat volgens mij ook doen. Waarbij ze dat 1000-jarig rijk niet naar het rijk der fabelen verwijzen, maar wel zullen zeggen dat dat getal (1000) een symbolische be

In katholiek verstaan wordt, zo had ik begrepen, met het duizendjarig Rijk de Kerk zelf bedoeld. Gods vrede is immers hier volmaakt op aarde door de werkelijke tegenwoordigheid van Christus in het sac

Posted Images

42 minuten geleden zei Thorgrem:

En helemaal niets van dat alles is een wereldregering of lijkt er ook maar enigszins op. 

Zelfs de BIS en het IMF waarschuwen voor wat komen gaat, ze begrijpen maar al te goed wat er op het spel staat. Veel tekenen aan de wand verwijzen naar het bijna aanbeden rampscenario, simpelweg omdat het in de bijbel staat. Enkele pagina's verder staat het doorbraakscenario, als een verzoening die binnen een overkoepelende waarheid gevonden kan worden. Hoe zou een wereldregering er volgens jou dan wel uitzien? Is co-creatieve samenwerking onmogelijk omdat we nu eenmaal mensen zijn? Let wel, het zal een harde dobber worden, daarover bestaat geen twijfel. De 'BIS' zou kunnen overwegen om eenmalig sociale correcties door te voeren om zodoende de macht te behouden, in dat geval ben ik het eens dat het niet om een wereldregering gaat zoals we dat bijbels kunnen begrijpen. Maar zoiets is als in de eigen voeten schieten, een dilemma dus. En om het bij bijbelse retoriek te houden, Satan krijgt het verdomd lastig om zich staande te houden, steeds meer mensen krijgen het door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...

Hallo Gaitema;

Het is waar dat onze Heer zeer spoedig terugkomt en dat wij allen bereid moeten zijn door Zijn wil te doen, Zijn woord te lezen en te bewaren en Zijn geboden te doen. In de laatste dagen leven wij en ieder die Hem aanroept zal behouden worden, maar dan beginnen al de misverstanden.
'In de laatste dagen leven' of 'het einde der tijden' is NIET het einde van deze prachtige aarde die God geschapen heeft!, maar van de WERELD. Er is een Hemels Paradijs EN er is een Aards Paradijs. 
Onze Heer Christus komt DRIE keer terug; de eerste keer is al gebeurt; lichamelijk en dat gebeurt dus maar een keer, in het lichamelijke. De Tweede keer is dus spoedig en dan komt Hij in de ziel, liever gezegd , in onze ziel. Ik noem dat dus de 'kleine' apocalyps. De Derde keer en dat duurt nog heel erg lang, komt Hij terug in Geest, en dat noem ik dan de 'grote' apocalyps. De kleine en grote apocalypse zijn dus eigelijk hetzelfde, maar de grote is op een veel hoger niveau, waarin wij als zielen dus veel verder zijn ontwikkeld.
De 'opname' waarover iedereen het nu heeft gebeurt dus bij de Derde wederkomst van de Heer, de 'grote' apocalyps dus. Dan zullen alle zielen opgenomen worden naar de hemel. Als we nu al zouden worden opgenomen bij Zijn tweede wederkomst, zou het aardse paradijs geen nut hebben. Waarom zou Onze God en Vader en onze Heer de aarde hebben geschapen als wij er niet eens op een goede manier van mogen genieten! Juist OMDAT Christus weer dicht de aarde nadert is de Hemel nedergedaald, m.a.w. de hemel is, bij Zijn komst, op aarde. Dat is dus het duizendjarige Vredesrijk. Dat is wat er komt; een vredesrijk, een Koninkrijk waarin wij als Koningen met Hem zullen heersen. Maar dat is OP DEZE AARDE!
De zielen die zich niet willen bekeren zullen dus in hun ziel, bij deze tweede komst, de leegte en pijn voelen omdat ze Christus niet hebben willen aannemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei IlonkavanVliet:

Ik noem dat dus de 'kleine' apocalyps. De Derde keer en dat duurt nog heel erg lang, komt Hij terug in Geest, en dat noem ik dan de 'grote' apocalyps. De kleine en grote apocalypse zijn dus eigelijk hetzelfde, maar de grote is op een veel hoger niveau, waarin wij als zielen dus veel verder zijn ontwikkeld.

Is dit proces al niet lang gaande?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

Nou, kijk maar naar de wereld en wat er allemaal gaande is, rampen etc. we weten toch allemaal wel wat de tekenen der tijd is...valse profeten enz. 

Dat is het doemscenario, m'n vraag ging eigenlijk over hoe dit gaat hersteld worden. Hoe uit zich dat?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

Nou zoals ik het begrijp heb je dan bij de tweede komst van Christus twee 'kampen'; diegenen die met Hem regeren en die niet voor Zijn weg hebben gekozen en degenen die Met Christus regeren zullen proberen om de anderen met wonderen en tekenen over te halen om zich te bekeren tot God.

Die twee kampen zijn duidelijk, kunnen mensen ook iets doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

Natuurlijk kunnen wij mensen iets doen. Staat er niet geschreven dat wij bergen kunnen verzetten. En er is altijd hoop.

Dan zal je snel in conflict liggen met een aantal hier, ze spreken ook in Gods naam nochtans.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja idd dat begreep ik al zo'n beetje en ook dat er heel veel, heel anders denken had ik ook al vrij snel door. Maar dat geeft niets als je maar altijd open blijft staan voor andere meningen en ideeën en niet meteen iets veroordeeld of meteen zegt; nee dat bestaat niet of;nee dat kan niet. Het vervelende echter is, dat als je wel iets echt zeker weet, door God geopenbaard, dat je daar dan niet mee in discussie kan gaan. Er is dan maar een waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

Ja idd dat begreep ik al zo'n beetje en ook dat er heel veel, heel anders denken had ik ook al vrij snel door. Maar dat geeft niets als je maar altijd open blijft staan voor andere meningen en ideeën en niet meteen iets veroordeeld of meteen zegt; nee dat bestaat niet of;nee dat kan niet. Het vervelende echter is, dat als je wel iets echt zeker weet, door God geopenbaard, dat je daar dan niet mee in discussie kan gaan. Er is dan maar een waarheid.

Zo is dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

Amen!

Over die twee kampen.

  • Evolutie (‘devolutie’) naar een totale ineenstorting of ‘breakdown’.

De waarden, wereldbeelden en ethiek van een kritische volksmassa in de samenleving bieden weerstand aan veranderingen of veranderen te langzaam, waarbij de gevestigde instituties te weerbarstig zijn voor een tijdig voltooide transformatie. Ongelijkheden en conflicten, samen met een verarmd milieu creëren onbeheersbare spanningen. De maatschappelijke ordening degenereert en valt ten prooi aan conflicten en geweld.

  • Evolutie naar een doorbraak of ‘breakthrough’

In de loop van de tijd verandert de geesteshouding van een kritische volksmassa in de wereld, waardoor de ontwikkeling van de samenleving wordt afgebogen naar een meer aangepaste modus. Naarmate deze veranderingen houvast vinden, ontstaat er een betere ordening van de maatschappij, die nu wordt gestuurd door aangepaste wereldbeelden, waarden en ethica. De economische, politieke en ecologische dimensies van de samenleving stabiliseren zich hierdoor tot een meer harmonieuze en duurzame modus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prima, dat is allemaal waar ,maaar dit is vooral het uiterlijke wat zich dan afspeelt, er speelt dan veel meer bij de, ik noem het maar even de 'afvalligen' in hun binnenste. Hun ziel zal , juist omdat Christus dan is gekomen in de ziel, heel erg leeg aanvoelen, te voelen dat je zonder God niet kan leven, het zal duister aanvoelen, dood willen enz. Geen prettig vooruitzicht dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei IlonkavanVliet:

Prima, dat is allemaal waar ,maaar dit is vooral het uiterlijke wat zich dan afspeelt, er speelt dan veel meer bij de, ik noem het maar even de 'afvalligen' in hun binnenste. Hun ziel zal , juist omdat Christus dan is gekomen in de ziel, heel erg leeg aanvoelen, te voelen dat je zonder God niet kan leven, het zal duister aanvoelen, dood willen enz. Geen prettig vooruitzicht dus.

Zalig zijn de armen van geest, voor hen is alles in orde waardoor ze denken dat je je onnodig zorgen maakt. En dan krijg je ook veel weerstand, onbegrip, ondermijning en andere minder aangename neveneffecten. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei IlonkavanVliet:

Hallo Gaitema;

Het is waar dat onze Heer zeer spoedig terugkomt en dat wij allen bereid moeten zijn door Zijn wil te doen, Zijn woord te lezen en te bewaren en Zijn geboden te doen. In de laatste dagen leven wij en ieder die Hem aanroept zal behouden worden, maar dan beginnen al de misverstanden.
'In de laatste dagen leven' of 'het einde der tijden' is NIET het einde van deze prachtige aarde die God geschapen heeft!, maar van de WERELD. Er is een Hemels Paradijs EN er is een Aards Paradijs. 
Onze Heer Christus komt DRIE keer terug; de eerste keer is al gebeurt; lichamelijk en dat gebeurt dus maar een keer, in het lichamelijke. De Tweede keer is dus spoedig en dan komt Hij in de ziel, liever gezegd , in onze ziel. Ik noem dat dus de 'kleine' apocalyps. De Derde keer en dat duurt nog heel erg lang, komt Hij terug in Geest, en dat noem ik dan de 'grote' apocalyps. De kleine en grote apocalypse zijn dus eigelijk hetzelfde, maar de grote is op een veel hoger niveau, waarin wij als zielen dus veel verder zijn ontwikkeld.
De 'opname' waarover iedereen het nu heeft gebeurt dus bij de Derde wederkomst van de Heer, de 'grote' apocalyps dus. Dan zullen alle zielen opgenomen worden naar de hemel. Als we nu al zouden worden opgenomen bij Zijn tweede wederkomst, zou het aardse paradijs geen nut hebben. Waarom zou Onze God en Vader en onze Heer de aarde hebben geschapen als wij er niet eens op een goede manier van mogen genieten! Juist OMDAT Christus weer dicht de aarde nadert is de Hemel nedergedaald, m.a.w. de hemel is, bij Zijn komst, op aarde. Dat is dus het duizendjarige Vredesrijk. Dat is wat er komt; een vredesrijk, een Koninkrijk waarin wij als Koningen met Hem zullen heersen. Maar dat is OP DEZE AARDE!
De zielen die zich niet willen bekeren zullen dus in hun ziel, bij deze tweede komst, de leegte en pijn voelen omdat ze Christus niet hebben willen aannemen. 

Oké, ik kende deze visie nog niet. Bedankt voor het delen :)

Op 18-9-2017 om 10:34 zei Thorgrem:

Die wereldregering; die komt er niet. Net zoals de wolkenwagen van de troetelberen nooit langs zal komen. 

Wat geloof jij dat er komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik geloof dat wij al dan niet naar de hemel gaan na onze aardse dood en dat deze wereld gewoon door blijft draaien zoals die altijd gedaan heeft. Dus met conflicten met autonome regio's met allerlei verschillende levensbeschouwingen en religies.

We kunnen slechts de schade proberen te beperken, geen garantie weliswaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei IlonkavanVliet:

Als je de 'kleine' apocalyps bedoeld ja.

Bedoel je daarmee niet de tegenwoordigheid van Christus aan, want dat geloof ik ook. Zijn onzichtbare tegenwoordigheid die sinds het eindigen van tijd der heidenen is begonnen.

52 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik geloof dat wij al dan niet naar de hemel gaan na onze aardse dood en dat deze wereld gewoon door blijft draaien zoals die altijd gedaan heeft. Dus met conflicten met autonome regio's met allerlei verschillende levensbeschouwingen en religies.

Beetje triest als ik zo vrij mag zijn. Ik geloof dat gelukkig niet. Ik geloof dat Jezus gekomen is om de werken van satan ongedaan te maken. 

1joh 3:8 Wie zonde beoefent, komt uit de duivel voort, want de duivel zondigt al vanaf het begin. Met dit doel is de Zoon van God geopenbaard: om het werk van de duivel ongedaan te maken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid