Spring naar bijdragen

Nieuws en actualiteiten


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Kaasjeskruid ik vind het jammer en triest dat je opvoeders je met zo een negatief wereldbeeld hebben opgezadeld.Meer kan ik er niet over zeggen.

Ik vond Kuitert altijd wat sneu. Net als een Peter Nissen of een Oosterhuis: zo hard bezig je te verzetten tegen jezelf, zo hard bezig jezelf irrelevant te maken. En eens dat gelukt is van ellende nie

Kun je dat toelichten?

1 uur geleden zei Hendrik-NG:

Anyway: mijn laatste bijdrage in dit topic... Want dit gesprek hoort hier niet thuis... Heb al teveel gezegd...

Dat probleem valt te verhelpen door de moderatie te vragen om de betreffende reacties te verplaatsen naar het juiste topic. Het zou bijvoorbeeld verplaatst kunnen worden naar:

 

3 minuten geleden zei TTC:

Ja, er is maar één weg zoals Jezus nog zei, de weg naar het innerlijke.

Dat is niet wat Jezus zegt. De weg naar verlossing leidt niet naar onszelf, maar naar Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hendrik-NG:

Ef 1:1 Van Paulus, door Gods wil apostel van Christus Jezus. Wat heeft Paulus moeten doen om zijn ommekeer te bewerkstelligen?

Laten we hopen dat het voor de meesten niet nodig zal zijn om het zo ver te laten komen als dat bij Paulus (toen nog Saulus) het geval was. Zulks fors ingrijpen gebeurd bij een religieus fanaticus met een sterke wil die zijn vijandschap tegen Christus op zeer botte en ongetemde beestachtige wijze aan het uitleven was. Ik zou tegen het gros van de mensen willen zeggen om niet naar een dergelijke ommezwaai te verlangen.

Afgezien hiervan rijst ook bij Paulus de vraag: wat moet ik doen?

En hij, bevende en verbaasd zijnde, zeide: Heere, wat wilt Gij, dat ik doen zal? (Hand.9:6)

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Afgezien hiervan rijst ook bij Paulus de vraag: wat moet ik doen?

En hij, bevende en verbaasd zijnde, zeide: Heere, wat wilt Gij, dat ik doen zal? (Hand.9:6)

Interessant vooruitzicht voor wie Jezus volgt en vindt, het vervolg van het verhaal.

En als vele dagen verlopen waren, zo hielden de Joden te zamen raad, om hem te doden. (Hand 9:23)

Wat bezielde hen eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Interessant vooruitzicht voor wie Jezus volgt en vindt, het vervolg van het verhaal.

En als vele dagen verlopen waren, zo hielden de Joden te zamen raad, om hem te doden. (Hand 9:23)

Wat bezielde hen eigenlijk?

Wel, dat is het gevolg van de haat. Dezelfde haat die Paulus had tegen de Christenen, wordt hij nu zelf mee geconfronteerd. Christenen werden door de joden gezien als een gevaarlijke sekte die een bedreiging vormde voor het wettische (lees religieuze) leven waar men zo aan verknocht was. Deze bedreiging moest met wortel en tak worden uitgeroeid. Eenzelfde benadering zie je door de geschiedenis heen steeds terugkeren, ook bij mensen als Luther en Calvijn. Machteloze woede laat maar zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wel, dat is het gevolg van de haat. Dezelfde haat die Paulus had tegen de Christenen, wordt hij nu zelf mee geconfronteerd. Christenen werden door de joden gezien als een gevaarlijke sekte die een bedreiging vormde voor het wettische (lees religieuze) leven waar men zo aan verknocht was. Deze bedreiging moest met wortel en tak worden uitgeroeid. Eenzelfde benadering zie je door de geschiedenis heen steeds terugkeren, ook bij mensen als Luther en Calvijn. Machteloze woede laat maar zeggen.

En wanneer wordt daadwerkelijk de kop van de slang aangepakt?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

En wanneer wordt daadwerkelijk de kop van de slang aangepakt?  

Die is in beginsel vermorzeld door het werk van Jezus aan het kruis. De finale vermorzeling zal spoedig komen, zoals wordt beloofd in:

En de God des vredes zal den satan haast onder uw voeten verpletteren. (Rom.16:20)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die is in beginsel vermorzeld door het werk van Jezus aan het kruis. De finale vermorzeling zal spoedig komen, zoals wordt beloofd in: En de God des vredes zal den satan haast onder uw voeten verpletteren. (Rom.16:20)

Dat kruisoffer heeft dan tot niets geleid? Ja, zoveel is wel duidelijk, wat nu? Voor wanneer wordt dat 'verpletteren' verwacht, is dat niet slechts een wensdroom om ons hoop te geven die nooit zal worden ingelost? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Lol,

vandaag vond ik een kennisgeving in de bus dat er in de week van 9/16 oktober jodiumtabletten worden verstrekt in geval van een kernongeval.

https://www.trouw.nl/home/voor-als-het-ondenkbare-gebeurt-het-jodiumtablet~a61738cd/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-10-2017 om 21:26 zei Kaasjeskruid:

Kan ik dat interpreteren als een ja?

Als een moslim bidt naar God (Alla)  en God  hem Jezus geeft, en Jezus vervolgens verschijnt en de gelovige en praktiserende moslim Hem en Zijn Heerlijiheid ontvangt, volgde die moslim dan volgens jou een andere weg?

De Weg die de Waarheid en het Leven is, loopt met een mens over vele paden en verschijnt op vele paden. Dé "smalle weg" is te vinden in het innerlijk van ieder mens. Doch weinigen vinden die. En het zal je verbazen, doch die smalle Weg in die mens heeft een hart.  Zo ook die man die zijn leven gaf voor dat van zijn vrouw, een daad die jij versmaadt...... Zou God hem een zo grote liefdesdaad in navolging van Christus niet tot rechtvaardigheid rekenen?!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Johannes 15:13 is hier heel duidelijk over

13 Niemand heeft grotere liefde dan hij die zijn leven geeft voor zijn vrienden.  

Daarmee is volgens mij iedere discussie omtrent dit onderwerp uitgesloten.

 

Ja. Gamma. :#

https://credible.nl/topic/28054-nieuws-en-actualiteiten/#comment-1154891

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
25 minuten geleden zei Lobke:

https://www.volkskrant.nl/media/-metoo-haalt-seksueel-geweld-uit-de-taboesfeer-maar-lost-het-het-probleem-ook-op~a4522233/

Ook op facebook kom ik steeds meer berichten tegen waarin metoo staat. Heftig, ongemakkelijk...maar lost het iets op? Is dit een topic waard?

Daar trek ik dan vanaf elke vrouw die sex gebruikt om de man te manipuleren en als ze haar zin niet krijgt de man beschuldigd van seksueel misbruik. Dan volgen er hele andere cijfers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daar trek ik dan vanaf elke vrouw die sex gebruikt om de man te manipuleren en als ze haar ziin niet krijgt de man beschuldigd van seksueel misbruik. Dan volgen er hele andere cijfers.

@Kaasjeskruid,

Ik ben het een keer met je eens. Ten eerste misbruik is niet iets wat alleen vrouwen overkomen, ook mannen. En dat blijft voor mij afschuwelijk. Maar er zijn inderdaad situaties waarin niet altijd van misbruik sprake is. Bij kinderen is het sowieso altijd verkeerd ook al reageerde het kind op het moment van het misbruik niet afwijzend. Vaak zie je daarom schaamte om het te vertellen, "ik deed mee". Nee niet ik deed mee'' mijn lichaam reageerde wat heel normaal is. Potloodventers heb ik persoonlijk nooit als seksueel geweld gezien, -het kan een angstige ervaring wezen wanneer het gebeurd in een buitengebied- de meeste vrouwen hebben dat wel eens mee gemaakt. Het werd ook genoemd in de metoo actie. Het gebeurde me 2x 1 x in een buitengebied, en 1x toen ik met een vriendin in Italië op vakantie was, toen hebben we er hartelijk om gelachen. Dus omstandigheden kunnen een rol spelen. Liften wat zeker in de jaren 70tig gebeurde, en soms moest omdat er geen vervoer was tussen twee dorpen; bracht ook wel eens wat risico's met zich mee.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Lobke:

Ik ben het een keer met je eens. Ten eerste misbruik is niet iets wat alleen vrouwen overkomen, ook mannen. En dat blijft voor mij afschuwelijk. Maar er zijn inderdaad situaties waarin er van geen misbruik sprake is. Ik las wat voorbeelden vandaag.

Daarom, de krant is er vooral voor de verkoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid