Spring naar bijdragen

Ervaringen van Gods voorzienigheid


Aanbevolen berichten

Veelal ervaar ik Gods voorzienigheid en spreken in mijn leven. Misschien is het goed soms wat te delen.

Mijn leven deel ik met een vrouw die de gave van profetie zeer sterk heeft. Ik kan er niet veel van delen, maar wel wat van kwijt.

Het is bijzonder dat ze soms Jezus ziet, visioenen van Hem krijgt en Hem sterk hoort spreken. God is niet alleen profeterende over zeer uitzonderlijke zaken, maar wil ook vrij praktisch met alledaagse vragen helpen. Je kan zorgen hebben over het vinden van een huis, werk of rust in je relatie. Dan kan God daar bemoedigingen voor geven. Te gelijk beproeft Hij ook ons vertrouwen door niet al te concreet de zaken te vertellen of op alles een antwoord te geven. Het blijft de grote levensles om je geen zorgen te maken voor de dag van morgen. Echt werkelijk op God te bouwen. Wat niet gemakkelijk is. Wat doe je als je in een huis zit dat je huurt en er vanaf 30 september er uit moet, en je vrouw heeft geen werk? Het blijkt haast onmogelijk. Een huis kan je dan niet kopen, als je niet de kosten koper kan inleggen en nog een berg geld hebt om het tekort aan te vullen. Dat wordt dus niet wat in ons geval. De woningstichting geeft geen huis, want we hebben samen toch nog een te hoog inkomen en een huis particulier huren was extreem moeilijk, want door bemiddeling van de makelaar (via wie dat meestal gaat) voldoe je al snel niet aan juist te hoge inkomenseisen. Vlak op de valreep vonden we wel geteld één huis. Dat was ook particulier in de verhuur, maar via een beheerder i.p.v. een makelaar. Waren ook inkomenseisen voor, maar ik voldeed net met mijn salaris aan de eisen, doordat ik "toevallig" net een contract van mijn werkgever kreeg met een loonsverhoging van ongeveer 10 procent, na een half jaar via een uitzendbureau te hebben gelopen. Het kon "net". Zo zie ik hierin dat God op de valreep, 5 voor 12 (precies op de cent nauwkeurig af haast) genoeg gaf voor een nieuwe woning. Zenuwslopend vond ik het. Dan kan ik me opbeuren aan mijn vrouw, die toch gemakkelijker haar vertrouwen op God kon stellen. Het betalen van de huur blijkt vervolgens in de overgangsfase ook net te kunnen. Het houdt niet over...

Een bijkomend geluk: de verhuizing werd door de kerk betaald. daar hadden we immers geen geld voor en ze helpen ons graag. Zo belangrijk, om broeders en zusters dan om je heen te hebben.

We hadden wel meer geluk. Onze stofzuiger begon te verslijten en we hebben onze meeste tuinstoelen bij het grof vuil moeten zetten. Echter hadden de vorige bewoners een reeks tuinstoelen en zelfs een vrij jonge goede stofzuiger in de schuur achter gelaten. Ik zocht ook nog een gereedschapkist, wat ik daar ook nog aantrof en een doos vol knuffels, wat leuk is voor onze dochter :) Wauw!!! Dank U Jezus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Gaitema:

Veelal ervaar ik Gods voorzienigheid en spreken in mijn leven. Misschien is het goed soms wat te delen.

Ja, ik kan zelfs een hond onderhouden in de omstandigheden waarin ik verkeer. En wat heeft die hond een mazzel met mij! Ik ben zijn vijfde eigenaar, hij was twee en een halve jaar oud toen ik hem uit het asiel haalde en hij leek onhandelbaar, de gaskamer nabij. Ik ben blij dat ik zijn baasje mag zijn. Hij is inmiddels negen jaren oud en naar menselijke maatstaven bejaard, maar is nog menig jonkie de baas. Ik hoop dat ik nog jaren van hem mag genieten en hij van mij. Hij wou altijd knokken toen ik hem net had, dit heb ik hem afgeleerd. Want knokken leidt tot niks, dit kan ik uit eigen ervaring zeggen. Dat gaat van kwaad naar erger namelijk, vele schadevergoedingen getuigen van dit proces. Het beste laat men de ander heel, dat voorkomt een hoop leed. Hij is een dikke dief, want hij geeft altijd een dikke lebber om de smoel als je het niet verwacht. Hij vind bier heel lekker, dus krijgt ie niet teveel. Ongeveer een flesje per keer, soms iets meer. Hij is dertig kilo (uitstekend gewicht voor een werk/vechthond), dus kan wel wat hebben. Ik vind bier ook heel lekker, dus moet oppassen. Tja, alles waar "te" voor staat is niet goed voor je, behalve tevreden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema, Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom God jou een woning en loonsverhoging geeft. In Nederland waar het gemiddeld jaarinkomen 37.000 euro bedraagt en in elke straat meerdere huizen leegstaan. Terwijl in Puerto Rico bijna geen huis meer over overeind staat en het gemiddelde jaarinkomen 5000 euro is ? In dezelfde periode waarin jij in Nederland loonsverhoging en een huis kreeg is Puerto Rico door een storm verwoest en overleden mensen omdat het ziekenhuis waarin ze zouden moeten worden behandeld, met de grond gelijk was gemaakt.

  • Citaat

     Zo zie ik hierin dat God op de valreep, 5 voor 12 (precies op de cent nauwkeurig af haast) genoeg gaf voor een nieuwe woning.

    ........

Ik zou jouw geloof daarom willen typeren als erg egoïstisch en niet bepaald getuigend van naastenliefde. (Tenzij we er van uitgaan dat Puertoricanen  niet onze naasten zijn).

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

@Gaitema, Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom God jou een woning en loonsverhoging geeft. In Nederland waar het gemiddeld jaarinkomen 37.000 euro bedraagt en in elke straat meerdere huizen leegstaan. Terwijl in Puerto Rico bijna geen huis meer over overeind staat en het gemiddelde jaarinkomen 5000 euro is ? In dezelfde periode waarin jij in Nederland loonsverhoging en een huis kreeg is Puerto Rico door een storm verwoest en overleden mensen omdat het ziekenhuis waarin ze zouden moeten worden behandeld, met de grond gelijk was gemaakt.

  • ........

Ik zou jouw geloof daarom willen typeren als erg egoïstisch en niet bepaald getuigend van naastenliefde. (Tenzij we er van uitgaan dat Puertoricanen  niet onze naasten zijn).

Jouw bericht is juist egoistisch en kortzichtig en niet Gaitema's bericht. Ieder mens die Jezus wil aanvaarden en die God ernstig zoekt, mag zich gesteund weten in Christus, onder alle omstandigheden.  Ook in Puerto Rico zijn mensen die letten op de voorzienigheid en dus de begeleiding en de ingevingen van God, en die Gods kracht en hulp ervaren in hun nood. MET Hem is alles altijd beter. 

Een mens dient gericht te zijn op het leven om het Leven te kunnen leren kennen. De dood is niet nastrevenswaardig. Tegelijkertijd is de dood niet zo rampzalig als jij nu nog denkt.  

We hebben geen van allen het program van andermans leven.  Je beschuldigingen raken kant noch wal. Ik neem aan dat jij je gehele loon of pensioen inmiddels hebt afgestaan aan een dakloze PuertoRicaan en dat je zelf in een doos op straat leeft nu. Hoe kom je dan op internet, wat doe je hier nog? 

Wie werkelijk iets voor de wereld wil kunnen doen, die zoekt God, belijdt zijn zonden en aanvaardt Jezus Christus, om gelijkvormig te mogen en te kunnen worden aan de Zoon en de wereld die in nood is en in nood komt, te helpen. Maar dan wel op Gods Manier, niet op die van mensen. Dan pas ben je een held, DBI.  Want wat een mens belooft is niks waard. Bij de eerste de beste tsunami of lavastroom liggen je beloften begraven. Als je werkelijk zo'n held was, dan zocht je het Koninkrijk van God boven alles. Dan gaf je jezelf aan God en zocht je Hem met heel je hart, ziel en verstand. Dan word je aan de voeten van Jezus gelegd, in plaats van dat je nu in je hoge ivoren toren jouw schuld op Gaitema gooit. Jouw schuld ja, want dat jij in deze sterfelijke toestand bent terechgekomen is je eigen schuld. Zoals van ons allemaal. Ook van de Puerto Ricanen. Een mens kan niet een ander mens aan God geven. Ieder mens moet zelf olie halen voor zijn lamp.  Ieder mens die de Heer aanroept zal behouden worden. En alleen vanuit die behoudenis kan een mens straks nog iets voor de wereld doen.

Wat je nu doet is naar mijn mening ontzettend laf, egoistisch en irreëel. Je wilt zelf van God niks weten, maar ondertussen eis je van christenen wat je van God alleen kunt krijgen. Inzicht, begrip, verstaan van het evangelie, en een nieuw hart dat op God en Vrede met God is gericht, waaruit een nieuwe wereld zal komen, en waaruit we tegelijkertijd nog in deze stof levend, kracht mogen putten, welke omstandigheden we misschien ook nog zullen tegenkomen en moeten trotseren.

Je eigen vijandschap met God heeft je in deze situatie gebracht. Dit geldt voor ieder mens. En je eigen vrede met God brengt je daar weer uit. Daarvoor zul je wel het Kruisoffer moeten aanvaarden en  wedergeboren willen worden.  Dat is, bij een oprechte bekering en een oprechte toewijding aan God, direct merkbaar, hoewel niet op de manier die je vanuit je huidige vleselijk gerichte zelf zou willen. 

Voor veel mensen geldt dat ze eerst zo ver in de narigheid moeten zitten voordat ze het eindelijk met iedere vezel uitschreeuwen naar God en Hem alleen nog willen. Dat is niet leuk, maar het is de aard van deze wereld, waar je zelf voor hebt gekozen.   De eindtijdrampen hebben bekering tot doel. En alles in het leven kan God ten goede voor je gebruiken. Dan hebben we het over het geestelijke, niet over het vleselijke.

Wie met zijn grote waffel nou werkelijk zo'n wijze held is en zo "humanistisch", die is zo moedig om zelf het Koninkrijk van God te zoeken, in plaats van te staan lamenteren en jeremiëren over de Puerto Ricanen, want daar heeft niemand wat aan. 

Maar jezelf overgeven, het Koninkrijk van God zoeken, en het traject dat daarop zal volgen,  namelijk zonden belijden en Jezus aanvaarden en wedergeboorte, dat doe je niet he? Nee, want dat kost je teveel. Wat zullen je vrouw en kinderen wel niet van je denken. En je collega's en je vele vrienden.  Dan sta je bovendien voor gek - denk je - want dan ben je ineens een van die christenen die je al zoveel jaren belachelijk probeert te maken en aan het beschuldigen bent. Wat zullen de mensen om je heen dan wel niet van je denken....... en nu sta je lekker veilig tussen alle andere humanistennen kun je lekker veilig christenen en hun God blijven beschuldigen van jouw en andermans ellende. Veel makkelijker, want dan hoef je niet in beweging te komen en kun je lekker blijven doen wat je altijd doet.  Jouw leventje kabbelt toch wel verder, toch? Laat de wereld maar barsten joh, blijf lekker zitten waar je zit, toch? Zoveel makkelijker dan jezelf overgeven aan God. Bovendien weet je nu wat je hebt, bij een overgave aan God moet je dat nog maar afwachten en zijn er geen garanties wat er exact in en met je oude leven zal gebeuren. Dat je apart wordt gezet, kun je wel op rekenen. Hoe die apartzetting vorm aanneemt, weet je niet.  Dat ontvouwt zich vanzelf. En hoe, dat is voor iedereen verschillend. Maar daar begin je niet aan, want je zit heel lekker, daar waar je zit, toch?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dolce Vita:

Tegelijkertijd is de dood niet zo rampzalig als jij nu nog denkt.  

Ik denk helemaal niet dat de dood rampzalig is.

 

30 minuten geleden zei Dolce Vita:

 Je beschuldigingen raken kant noch wal. Ik neem aan dat jij je gehele loon of pensioen inmiddels hebt afgestaan aan een dakloze PuertoRicaan en dat je zelf in een doos op straat leeft nu. Hoe kom je dan op internet, wat doe je hier nog?

Ik beschuldig niemand, dus de bewering dat mijn beschuldiging kant noch wal raakt is wat vreemd.  Ik vraag mij alleen wat zaken af bij het verhaal van @Gaitema. Inderdaad heb ik een deel van mijn loon afgestaan (aan de hupverlening in Sint Maarten. om prfecies te zijn). Maar ik leef niet in een doos op straat. Dat zou dom zijn terwijl we hier gewoon huizen hebben. Maar mocht ik toch naar Sint Maarten zijn gegaan, dan had ik in een tentje geslapen, dat komt toch dicht bij een doos. Ook goed ?

30 minuten geleden zei Dolce Vita:

Want wat een mens belooft is niks waard.

Spreek voor jezelf. Als ik iets beloof is dat wel wat waard en mensen kunnen mij daar in persoon op aanspreken. Ik ga me daarbij niet achter iets anders verschuilen.

30 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dan word je aan de voeten van Jezus gelegd, in plaats van dat je nu in je hoge ivoren toren jouw schuld op Gaitema gooit.

Ik geef Gaitema nergens de schuld van. Ik stel alleen een vraag bij zijn verhaal, en trek de conclusie dat het egoïstisch lijkt. Ik vind het wat vreemd dat U mij in een hoge ivoren toren plaatst, alleen vanwege die zaken.

 

30 minuten geleden zei Dolce Vita:

Maar daar begin je niet aan, want je zit heel lekker, daar waar je zit, toch?

Nounounou, ik zit inderdaad niet slecht. Maar mag ik concluderen dat U geen antwoord heeft op de eenvoudige vraag die ik bij Gaitema's verhaal stelde, nl:

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom God jou een woning en loonsverhoging geeft. In Nederland waar het gemiddeld jaarinkomen 37.000 euro bedraagt en in elke straat meerdere huizen leegstaan. Terwijl in Puerto Rico bijna geen huis meer over overeind staat en het gemiddelde jaarinkomen 5000 euro is ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, ik kan zelfs een hond onderhouden in de omstandigheden waarin ik verkeer. En wat heeft die hond een mazzel met mij! Ik ben zijn vijfde eigenaar, hij was twee en een halve jaar oud toen ik hem uit het asiel haalde en hij leek onhandelbaar, de gaskamer nabij. Ik ben blij dat ik zijn baasje mag zijn. Hij is inmiddels negen jaren oud en naar menselijke maatstaven bejaard, maar is nog menig jonkie de baas. Ik hoop dat ik nog jaren van hem mag genieten en hij van mij. Hij wou altijd knokken toen ik hem net had, dit heb ik hem afgeleerd. Want knokken leidt tot niks, dit kan ik uit eigen ervaring zeggen. Dat gaat van kwaad naar erger namelijk, vele schadevergoedingen getuigen van dit proces. Het beste laat men de ander heel, dat voorkomt een hoop leed. Hij is een dikke dief, want hij geeft altijd een dikke lebber om de smoel als je het niet verwacht. Hij vind bier heel lekker, dus krijgt ie niet teveel. Ongeveer een flesje per keer, soms iets meer. Hij is dertig kilo (uitstekend gewicht voor een werk/vechthond), dus kan wel wat hebben. Ik vind bier ook heel lekker, dus moet oppassen. Tja, alles waar "te" voor staat is niet goed voor je, behalve tevreden.

Als wij zelfs in staat zijn ons huisdier te onderhouden, hoeveel temeer kan God zijn kinderen dan voorzien van wat ze nodig hebben. :D Deze gedachte is mij een troost geweest in moeilijke tijden en ik getuig hierbij dat Hij altijd heeft voorzien en dat ik nooit iets tekort ben gekomen. Moge dit een bemoediging zijn voor mensen met financiële problemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Willempie:

Als wij zelfs in staat zijn ons huisdier te onderhouden, hoeveel temeer kan God zijn kinderen dan voorzien van wat ze nodig hebben. :D Deze gedachte is mij een troost geweest in moeilijke tijden en ik getuig hierbij dat Hij altijd heeft voorzien en dat ik nooit iets tekort ben gekomen. Moge dit een bemoediging zijn voor mensen met financiële problemen.

Waarom zou het voor de Puerto Ricanen, die na de storm geen dak meer hebben en nauwelijks te eten, het een bemoediging zijn dat jij nooit iets te kort bent gekomen omdat God daarin heeft voorzien? Het lijkt mij juist dat ze daar helemaal van uit hun dak gaan. Waarom jij wel en zij niet ?  Je lijkt wel net zo egoïstisch als @Gaitema.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waarom zou het voor de Puerto Ricanen, die na de storm geen dak meer hebben en nauwelijks te eten, het een bemoediging zijn dat jij nooit iets te kort bent gekomen omdat God daarin heeft voorzien? Het lijkt mij juist dat ze daar helemaal van uit hun dak gaan. Waarom jij wel en zij niet ?  Je lijkt wel net zo egoïstisch als @Gaitema.

Je zou eens kunnen informeren bij christenen in Puerto Rico i.p.v. hier voortdurend je gal te spuwen. Dankbaarheid en vertrouwen hebben toch niets met egoïsme te maken, wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Als wij zelfs in staat zijn ons huisdier te onderhouden, hoeveel temeer kan God zijn kinderen dan voorzien van wat ze nodig hebben. :D Deze gedachte is mij een troost geweest in moeilijke tijden en ik getuig hierbij dat Hij altijd heeft voorzien en dat ik nooit iets tekort ben gekomen. Moge dit een bemoediging zijn voor mensen met financiële problemen.

God voorziet, ook bij mij. En God voorziet in die mate dat ik er ook nog van kan delen, bijvoorbeeld met de hond, maar ook met de jonge vechtersbaasjes uit het dorp hierzo. Ze krijgen van mij een banaan en een glas melk. Dit vonden ze eerst wel apart, want meestal krijgen ze bij anderen fris en snoep/koek. Nu vragen ze zelfs om een glas melk en/of een banaan. Ik zit eraan te denken om een koe als huisdier te nemen, lekker hoor melk. Misschien is een bananenboom ook wel wat, echter zal ik dan een grote kas moeten bouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Moge dit een bemoediging zijn voor mensen met financiële problemen

Jij stelt dat het een bemoediging voor ze is. Mijn vraag waarom dat voor hen een bemoediging is dat het bij jou nooit aan iets heeft ontbroken terwijl zij daar zonder dak en zonder eten zitten en  ze nauwelijks hulp krijgen was dan ook aan jou gericht.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jij stelt dat het een bemoediging voor ze is. Mijn vraag waarom dat voor hen een bemoediging is dat het bij jou nooit aan iets heeft ontbroken terwijl zij daar zonder dak en zonder eten zitten en  ze nauwelijks hulp krijgen was dan ook aan jou gericht.  

Moet ik hier nu weer serieus op reageren? Ga eerst maar eens goed leren lezen. Ik ga er maar van uit dat je daartoe genoeg intelligentie hebt ontvangen. De bemoediging was bedoeld voor mensen op dit forum en naar mijn weten bevinden er zich hier geen Puerto Ricanen. Dat ten eerste. Ten tweede stel je ten onrechte dat de mensen in Puerto Rico nauwelijks hulp krijgen. Als je je er een beetje in zou verdiepen zou je ontdekken dat er wel degelijk veel hulp wordt geboden en dat de lokale kerken eveneens alle mogelijke hulp bieden. Kan je Engels lezen? Lees dan eens de onderstaande link.

 http://www.christianitytoday.com/news/2017/september/nhclc-3000-puerto-rico-churches-damaged-hurricane-maria.html

19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

God voorziet, ook bij mij. En God voorziet in die mate dat ik er ook nog van kan delen, bijvoorbeeld met de hond, maar ook met de jonge vechtersbaasjes uit het dorp hierzo. Ze krijgen van mij een banaan en een glas melk. Dit vonden ze eerst wel apart, want meestal krijgen ze bij anderen fris en snoep/koek. Nu vragen ze zelfs om een glas melk. Ik zit eraan te denken om een koe als huisdier te nemen, lekker hoor melk.

Het nadeel van westerse huizen is dat er geen koeien door de voordeur passen. Dat vergeten westerse hulpverleners in Afrika wel eens waardoor er hele, met ontwikkelingsgeld betaalde, woonwijken leegstaan en vervallen. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jij stelt dat het een bemoediging voor ze is. Mijn vraag waarom dat voor hen een bemoediging is dat het bij jou nooit aan iets heeft ontbroken terwijl zij daar zonder dak en zonder eten zitten en  ze nauwelijks hulp krijgen was dan ook aan jou gericht.  

Er zullen daar vast Christenen zijn die de gevolgen van de storm hebben moeten ondergaan. Het beste neemt u contact met ze op om uit eerste hand informatie te verkrijgen hoe die Christenen deze tegenslag ervaren en belangrijker: hoe gaan ze ermee om. Dat werkt beter dan voor ze te denken en zaken in te vullen. Christen worden is gratis, maar heft het lijden in deze wereld niet op. God belooft ons geen lijdeloos bestaan, daar is het nog te vroeg voor. Wel belooft Hij ons vertroosting. En wij kunnen anderen die lijden beter helpen als we zelf ook weten wat lijden is.

Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat gij in Mij vrede hebt. In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goeden moed, Ik heb de wereld overwonnen. (Joh.16:33)

Geloofd zij de God en Vader van onzen Heere Jezus Christus, de Vader der barmhartigheden, en de God aller vertroosting; Die ons vertroost in al onze verdrukking, opdat wij zouden kunnen vertroosten degenen, die in allerlei verdrukking zijn, door de vertroosting, met welke wij zelven van God vertroost worden. (2Kor.1:3-4)

8 minuten geleden zei Willempie:

Het nadeel van westerse huizen is dat er geen koeien door de voordeur passen. Dat vergeten westerse hulpverleners in Afrika wel eens waardoor er hele, met ontwikkelingsgeld betaalde, woonwijken leegstaan en vervallen. :(

Waar is toch die goeie ouwe tijd gebleven waar men zonder problemen met BOA's te krijgen met het geweer en een setje vallen kon jagen. Desnoods met pijl en boog. Ik kan goed mikken, maar heb niks aan die vaardigheid in deze samenleving. Nu wordt je weggezet als stroper en crimineel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Waar is toch die goeie ouwe tijd gebleven waar men zonder problemen met BOA's te krijgen met het geweer en een setje vallen kon jagen. Desnoods met pijl en boog. Ik kan goed mikken, maar heb niks aan die vaardigheid in deze samenleving. Nu wordt je weggezet als stroper en crimineel.

In Nederland wordt iedereen tegenwoordig als (potentiële) crimineel beschouwd. Vandaar de overvloed aan wetgeving en regeltjes. In een christelijke maatschappij waar mensen nog aanspreekbaar zijn op hun gedrag, op grond van iets hogers dan de mens, zou dat allemaal niet zo nodig zijn. Maar er bestaan nog steeds landen waar je mag jagen. :D 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Moet ik hier nu weer serieus op reageren? Ga eerst maar eens goed leren lezen. Ik ga er maar van uit dat je daartoe genoeg intelligentie hebt ontvangen. De bemoediging was bedoeld voor mensen op dit forum en naar mijn weten bevinden er zich hier geen Puerto Ricanen. Dat ten eerste. Ten tweede stel je ten onrechte dat de mensen in Puerto Rico nauwelijks hulp krijgen. Als je je er een beetje in zou verdiepen zou je ontdekken dat er wel degelijk veel hulp wordt geboden en dat de lokale kerken eveneens alle mogelijke hulp bieden. Kan je Engels lezen? Lees dan eens de onderstaande link.

Het begint nu vrij belachelijk te worden, jouw reacties. De bemoediging waar je op doelt is deze:

5 uur geleden zei Willempie:

Als wij zelfs in staat zijn ons huisdier te onderhouden, hoeveel temeer kan God zijn kinderen dan voorzien van wat ze nodig hebben. :D Deze gedachte is mij een troost geweest in moeilijke tijden en ik getuig hierbij dat Hij altijd heeft voorzien en dat ik nooit iets tekort ben gekomen. Moge dit een bemoediging zijn voor mensen met financiële problemen.

Je schrijft hier dat God zijn kinderen kan voorzien in wat ze nodig hebben. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij bedoelde je daar iedereen mee. Als je bepaalde volken niet onder God's kinderen rekent had je dat er misschien beter bij kunnen zetten.

Daarnaast, om dan toch maar door te gaan, heb ik je op Freethinker wel eens iets ander zien beweren, in januari 2016. Daar legde je, ook in de vorm van een getuigenis, uit dat je financieel helemaal aan de grond zat en ten einde raad naar de bank ging, waar God toen alle computers uit liet vallen waarna het personeel besloot je toch geld te geven. Financieel totaal aan de grond zitten is wel iets anders dan "ik ben nooit iets tekort gekomen" wat je nu zegt. Je moet natuurlijk helemaal zelf weten dat je wat getuigenissen op internet zet, maar het zou wel zo mooi zijn als ze elkaar niet tegen zouden spreken. En dat is nu wel het geval. 

Tenslotte gaat het hier niet om de vraag of christenen wel of geen hulp verlenen in Puerto Rico, maar om de voorzienigheid van God. Ik heb nog steeds geen goed inhoudelijk antwoord op mijn eerste reactie daarin. Ik stel voor bij het onderwerp te blijven, zonder kinderachtige reacties als "Ik ga er maar van uit dat je daartoe genoeg intelligentie hebt ontvangen". Als dat het niveau is waarop je wilt reageren, reageer dan niet. Dat leidt alleen maar af van het onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

@Gaitema, Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom God jou een woning en loonsverhoging geeft. In Nederland waar het gemiddeld jaarinkomen 37.000 euro bedraagt en in elke straat meerdere huizen leegstaan. Terwijl in Puerto Rico bijna geen huis meer over overeind staat en het gemiddelde jaarinkomen 5000 euro is ? In dezelfde periode waarin jij in Nederland loonsverhoging en een huis kreeg is Puerto Rico door een storm verwoest en overleden mensen omdat het ziekenhuis waarin ze zouden moeten worden behandeld, met de grond gelijk was gemaakt.

  • ........

Ik zou jouw geloof daarom willen typeren als erg egoïstisch en niet bepaald getuigend van naastenliefde. (Tenzij we er van uitgaan dat Puertoricanen  niet onze naasten zijn).

Heb dit soort berichten wel vaker gelezen: hoe kun je dankbaar zijn als rijke westerling voor je voorspoed, terwijl in andere werelddelen mensen liggen te creperen? De vraag is wellicht uit integere, oprechte bedoelingen gesteld, maar toch zou het mijns inziens niet juist zijn om een soort taboe te creëren op eenvoudige dankbaarheid voor het goede dat je hebt. Dankbaarheid om het goede, hoe klein ook, maakt namelijk bescheiden, vrolijker en uiteindelijk toch liefdevoller. Wie het kleine niet eert...

Het één sluit het andere dan ook niet uit. Je kunt in hetzelfde gebed namelijk dankbaar zijn voor de gaven die jij krijgt én smeekbeden verrichten voor die andere mensen. Ook in je handelen kun je zowel genieten van je nieuwe huis, als je rijkdommen aanwenden om iets goeds te doen voor de mensen om je heen, of voor de mensen daarginds.
Natuurlijk kan die ogenschijnlijk oneerlijke verdeling (grotendeels ook door mensen zélf veroorzaakt, want we hóéven niet mensen te laten verhongeren) vragen oproepen, maar dat betekent niet dat je altijd op zoek hoeft te gaan naar antwoorden en dat je alles moet kunnen verklaren.

Als je het moeilijk vindt dat er zoveel leed is, dan is het zaak om je droefheid of boosheid daarover om te zetten in goede voornemens. En die kunnen heel klein zijn, passend bij jouw roeping in deze wereld. Maar blijf wel altijd dankbaar en optimistisch, omdat er méér is dan de ellende om je heen en omdat de liefde uiteindelijk altijd overwint. Juist in tijden van nood neemt de saamhorigheid en hulpvaardigheid enorm toe.
De liefde neemt toe naarmate je meer dankbaar bent voor zelfs de meest eenvoudige, goede dingen en je jezelf altijd afhankelijk weet van de voorzienigheid. Regelmatig zie je bewijs dat je op één dag alles kwijt kunt raken en gelukkig zij die zich daardoor niet van de wijs laten brengen, maar het geluk vinden in God en de mensen om hen heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je schrijft hier dat God zijn kinderen kan voorzien in wat ze nodig hebben. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij bedoelde je daar iedereen mee. Als je bepaalde volken niet onder God's kinderen rekent had je dat er misschien beter bij kunnen zetten.

Daar bedoel ik ook alle kinderen van God mee, inclusief in Puerto Rico. Mijn bemoediging echter was bedoeld voor de mensen die hier meelezen. Duidelijk?

 

45 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Daarnaast, om dan toch maar door te gaan, heb ik je op Freethinker wel eens iets ander zien beweren, in januari 2016. Daar legde je, ook in de vorm van een getuigenis, uit dat je financieel helemaal aan de grond zat en ten einde raad naar de bank ging, waar God toen alle computers uit liet vallen waarna het personeel besloot je toch geld te geven. Financieel totaal aan de grond zitten is wel iets anders dan "ik ben nooit iets tekort gekomen" wat je nu zegt. Je moet natuurlijk helemaal zelf weten dat je wat getuigenissen op internet zet, maar het zou wel zo mooi zijn als ze elkaar niet tegen zouden spreken. En dat is nu wel het geval. 

Dat getuigenis was overduidelijk niet aan jou besteed. De tegenstelling die jij ziet bestaat slechts in jouw denkwereld. 

 

47 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tenslotte gaat het hier niet om de vraag of christenen wel of geen hulp verlenen in Puerto Rico, maar om de voorzienigheid van God. Ik heb nog steeds geen goed inhoudelijk antwoord op mijn eerste reactie daarin. Ik stel voor bij het onderwerp te blijven, zonder kinderachtige reacties als "Ik ga er maar van uit dat je daartoe genoeg intelligentie hebt ontvangen". Als dat het niveau is waarop je wilt reageren, reageer dan niet. Dat leidt alleen maar af van het onderwerp.

Ik meen me te herinneren dat ik inderdaad al eens had aangegeven niet meer op jou te reageren, maar goed. God voorziet inderdaad in onze behoeften. Dat jij dat niet wilt of kunt aanvaarden ligt aan jouzelf. Er zijn talloze getuigenissen van mensen die ervaren dat God in hun behoeften voorziet en daar zijn al talloze boeken over geschreven. Ik denk dat dit een goed, inhoudelijk antwoord is op jouw reactie maar als je daar niet mee uit de voeten kunt is dat een typisch geval van jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Daarnaast, om dan toch maar door te gaan, heb ik je op Freethinker wel eens iets ander zien beweren, in januari 2016. Daar legde je, ook in de vorm van een getuigenis, uit dat je financieel helemaal aan de grond zat en ten einde raad naar de bank ging, waar God toen alle computers uit liet vallen waarna het personeel besloot je toch geld te geven. Financieel totaal aan de grond zitten is wel iets anders dan "ik ben nooit iets tekort gekomen" wat je nu zegt. Je moet natuurlijk helemaal zelf weten dat je wat getuigenissen op internet zet, maar het zou wel zo mooi zijn als ze elkaar niet tegen zouden spreken. En dat is nu wel het geval. 

Je bent trouwens een gemene draaikont want ik heb toen en daar duidelijk vermeld dat dat niet voor mezelf was maar voor mijn personeel. Wij zullen wel nooit vrienden worden want ik houd niet van gemene mensen die alles altijd verdraaien

 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Tenslotte gaat het hier niet om de vraag of christenen wel of geen hulp verlenen in Puerto Rico, maar om de voorzienigheid van God. Ik heb nog steeds geen goed inhoudelijk antwoord op mijn eerste reactie daarin. Ik stel voor bij het onderwerp te blijven, zonder kinderachtige reacties als "Ik ga er maar van uit dat je daartoe genoeg intelligentie hebt ontvangen". Als dat het niveau is waarop je wilt reageren, reageer dan niet. Dat leidt alleen maar af van het onderwerp.

Ook hier toon je wederom je leugenachtige verdraaiingen. Het was namelijk een reactie op jouw onjuiste bewering dat er nauwelijks hulp wordt geboden in Puerto Rico. Je verdraait alles wat niet in jouw kraampje te pas komt. Het is daarom ook waarschijnlijk verspilde moeite om nog op jou te reageren en ik stop er dan nu ook weer mee. Veel plezier verder met jouw verkronkelde denkwereld. Ik ben voorlopig klaar met je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, ik kan zelfs een hond onderhouden in de omstandigheden waarin ik verkeer. En wat heeft die hond een mazzel met mij! Ik ben zijn vijfde eigenaar, hij was twee en een halve jaar oud toen ik hem uit het asiel haalde en hij leek onhandelbaar, de gaskamer nabij. Ik ben blij dat ik zijn baasje mag zijn. Hij is inmiddels negen jaren oud en naar menselijke maatstaven bejaard, maar is nog menig jonkie de baas. Ik hoop dat ik nog jaren van hem mag genieten en hij van mij. Hij wou altijd knokken toen ik hem net had, dit heb ik hem afgeleerd. Want knokken leidt tot niks, dit kan ik uit eigen ervaring zeggen. Dat gaat van kwaad naar erger namelijk, vele schadevergoedingen getuigen van dit proces. Het beste laat men de ander heel, dat voorkomt een hoop leed. Hij is een dikke dief, want hij geeft altijd een dikke lebber om de smoel als je het niet verwacht. Hij vind bier heel lekker, dus krijgt ie niet teveel. Ongeveer een flesje per keer, soms iets meer. Hij is dertig kilo (uitstekend gewicht voor een werk/vechthond), dus kan wel wat hebben. Ik vind bier ook heel lekker, dus moet oppassen. Tja, alles waar "te" voor staat is niet goed voor je, behalve tevreden.

Ik wil jouw hond wel graag zien, als die aan de drank ik :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Gaitema:

Ik wil jouw hond wel graag zien, als die aan de drank ik :P

Weinig bijzonders aan hoor, hij vind het gewoon lekker en gaat pitten op de bank. Hij krijgt natuurlijk niet zoveel dat ie dronken wordt en ook niet dagelijks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

@Gaitema, Heb je jezelf wel eens afgevraagd waarom God jou een woning en loonsverhoging geeft. In Nederland waar het gemiddeld jaarinkomen 37.000 euro bedraagt en in elke straat meerdere huizen leegstaan. Terwijl in Puerto Rico bijna geen huis meer over overeind staat en het gemiddelde jaarinkomen 5000 euro is ? In dezelfde periode waarin jij in Nederland loonsverhoging en een huis kreeg is Puerto Rico door een storm verwoest en overleden mensen omdat het ziekenhuis waarin ze zouden moeten worden behandeld, met de grond gelijk was gemaakt.

  •  

In Puerto Rico geloven mensen vaak meer in God omdat ze in hun nood op Hem zijn aangewezen. Hier in Nederland denken we alles zelf te kunnen regelen en geloven mensen dan ook vooral in zichzelf. Daar kies ik dus niet voor. 

Citaat

........

Ik zou jouw geloof daarom willen typeren als erg egoïstisch en niet bepaald getuigend van naastenliefde. (Tenzij we er van uitgaan dat Puertoricanen  niet onze naasten zijn).

Als je net als ik uit huis wordt gezet en telkens tegen bureaucratische regels aanloopt, waardoor je vaak tussen wal en schip valt als Jan Modaal, dan ben je ook maar wat blij om een huis te gaan betrekken. Andere gezinnen in Nederland moeten ook wel eens naar het Leger des Heils, omdat ze dan dakloos zijn. Ik heb nog God om op te vertrouwen, jij bent dan puur op jezelf aangewezen. Of ga je graag met vrouw en 10 maanden oude dochter op straat leven uit solidariteit voor de mensen in Puerto Rico? Trouwens.. als we hier geen ziekenhuizen hadden, was onze dochter al vlak na haar geboorte overleden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Weinig bijzonders aan hoor, hij vind het gewoon lekker en gaat pitten op de bank. Hij krijgt natuurlijk niet zoveel dat ie dronken wordt en ook niet dagelijks.

Valt nog mee. Ik denk al snel: dier is kleiner, zal hij wel slechter tegen kunnen. Maar dat valt dus nog wel mee. 

6 uur geleden zei Willempie:

Het nadeel van westerse huizen is dat er geen koeien door de voordeur passen. Dat vergeten westerse hulpverleners in Afrika wel eens waardoor er hele, met ontwikkelingsgeld betaalde, woonwijken leegstaan en vervallen. :(

X|

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

 

Daarnaast, om dan toch maar door te gaan, heb ik je op Freethinker wel eens iets ander zien beweren, in januari 2016. Daar legde je, ook in de vorm van een getuigenis, uit dat je financieel helemaal aan de grond zat en ten einde raad naar de bank ging, waar God toen alle computers uit liet vallen waarna het personeel besloot je toch geld te geven. Financieel totaal aan de grond zitten is wel iets anders dan "ik ben nooit iets tekort gekomen" wat je nu zegt. Je moet natuurlijk helemaal zelf weten dat je wat getuigenissen op internet zet, maar het zou wel zo mooi zijn als ze elkaar niet tegen zouden spreken. En dat is nu wel het geval. 

 

Ik sta financieel ook volledig in de min. Echter ervaar ik ook geen tekorten. Juist zijn getuigenis van de bank is er één. Er kwam dan toch maar het geen wat nodig was. Dat is ook mijn ervaring. al zit je volledig aan de grond, we krijgen toch steeds voldoende om op te teren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gaitema:

Ik denk al snel: dier is kleiner, zal hij wel slechter tegen kunnen.

Je redenatie klopt. Daarom krijgt ie ook 1 flesje per keer. Na dat flesje merk ik geen verandering in gedrag. De lever van een hond is gevoeliger voor alcohol dan de onze, daarom ook bij wijze van uitzondering. Me hond is echter een bastaard en staat fysiek sterker dan de meeste rashonden, hij kan een stootje hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Je bent trouwens een gemene draaikont want ik heb toen en daar duidelijk vermeld dat dat niet voor mezelf was maar voor mijn personeel. Wij zullen wel nooit vrienden worden want ik houd niet van gemene mensen die alles altijd verdraaien

 

Ook hier toon je wederom je leugenachtige verdraaiingen. Het was namelijk een reactie op jouw onjuiste bewering dat er nauwelijks hulp wordt geboden in Puerto Rico. Je verdraait alles wat niet in jouw kraampje te pas komt. Het is daarom ook waarschijnlijk verspilde moeite om nog op jou te reageren en ik stop er dan nu ook weer mee. Veel plezier verder met jouw verkronkelde denkwereld. Ik ben voorlopig klaar met je.

Dat heb je goed gezien, Willempie. Men zoekt een stok om een hond te slaan, en legt die stok eigenhandig neer. DBI liet ook in een citaat van mijn bericht een stukje weg, om mij daarna van een valse beschuldiging zou kunnen betichten, terwijl hij die zelf in scene zet door een stukje weg te laten wat er werkelijk stond. Een hele enge ontwikkeling.    Dat doet ie bij mij,  bij jou, en ook bij Gaitema. Men is in zulke gevallen dan toch duidelijk maar op 1 ding uit, en dat is een zelfverzonnen alibi voor ongegeneerde christendombashing. 

Inderdaad maar het beste om zulke berichten te negeren en het blijkbaar vurig gewenste alibi niet te gemakkelijk te maken. Laat je niet boos maken, geniet lekker van een heerlijk rustige zondagavond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een mooie getuigenis. mijn vrouw heeft rood haar en werd vroeger ook veel gepest. Nu had ze gisteren een Reünie van een oude school, wat georganiseerd was door iemand die haar veel pestte. Ze is er naar toe gegaan. De pestkop van toen zei voor de klas dit vooral te hebben georganiseerd en doorgezet om haar excuses aan mijn vrouw aan te bieden. Ze heeft er veel mee geworsteld haar zoveel gepest te hebben. Dat ontroerde mijn vrouw enorm. Ze deelde dat het pesten haar veel leed heeft meegegeven. Ze vertelde dat hierdoor ze altijd het gevoel heeft gehouden apart te zijn en er niet echt bij te horen. Minder te zijn dan anderen. De pestkop vertelde haar een tijdje op Facebook te hebben gevolgd en haar echt een sterke vrouw vond. Het deed haar pijn dat mijn vrouw daar veel schade aan heeft ondervonden. maar ze vertelde ook dat het goedmaken haar ook veel goeds deed en daardoor was dit een heel mooie teken van boven. Dit ervaren we als een stuk genezing, gebracht door God door haar heen. 

 

Ik heb het zelf ook meegemaakt in mijn leven. Ben als tiener van mijn fiets af geslagen met een skateboard en door de jongen met een knietje in mijn maag tegen de vlakte gewerkt, waarna er op mij ingetrapt werd. Recht in mijn gezicht, dat erdoor bond en blauw werd. Meer dan tien jaar later bood de dader mij zijn excuses ervoor aan. Hij getuigde ook christen te zijn geworden en enorm spijt te hebben gehad van wat hij deed. Hij vertelde me ook dat hij dat deed in een tijd dat hij zich ergerde aan heel veel leeftijdgenoten die het in zijn ogen te goed hadden, want hijzelf was zijn vader net kwijt geraakt. Hij was overleden, toen hij een tiener was. Zo blijkt er ook veel schade bij een dader te kunnen zitten. 

 

Door die vergeving had ik toen het gevoel als het ware in een Bijbelverhaal te stappen. Zo mooi en zo belangrijk om vergeving te geven aan een dader. Het getuigde voor me ook hoe mijn grootste belager, het grootste kwaad dat ik tegen kwam in mijn leven, door geloof opeens je broeder kan worden. Hij is dan ook nog eens bij me op bezoek geweest.

12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je redenatie klopt. Daarom krijgt ie ook 1 flesje per keer. Na dat flesje merk ik geen verandering in gedrag. De lever van een hond is gevoeliger voor alcohol dan de onze, daarom ook bij wijze van uitzondering. Me hond is echter een bastaard en staat fysiek sterker dan de meeste rashonden, hij kan een stootje hebben.

:D Trouwe lobbes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid