Spring naar bijdragen

De raadselachtige dood van Judas ?


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee want God zal niet weten wat al de schrift is en kan de toekomst niet zien.

Je beperkt God tot het.verleden

Dus de concilies worden dan ook al eigenlijk bedoeld. Tot aan momenteel Vaticanum II dus en wie weet wat er allemaal nog aan geïnspireerde geschriften gaat verschijnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oud Nederlandsch taalgebruik is nu eenmaal anders dan hedendaags Nederlands. Als je gewoon een vertaling pakt met normaal Nederlands staat er; Ik verklaar aan ieder die de profetieën van dit boek

Deze dan heeft verworven een akker, door het loon der ongerechtigheid, en voorwaarts overgevallen zijnde, is midden opgeborsten, en al zijn ingewanden zijn uitgestort. (Han.1:18) En als hij de zi

Nee dat is precies wat ik probeer te zeggen, aan God ligt het niet.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zo makkelijk als jij erover doet, zit het niet. Terecht schrijf je dat de brief aan Timotheüs valt onder dat wat geïnspireerd is door God. Er zijn twee brieven geschreven aan Timotheüs. Deze brieven zijn geschreven door Paulus. Paulus heeft meer geschreven dan de brieven aan Timotheüs en hij wist dat hij schreef onder Goddelijke autoriteit, zoals je kunt lezen in 1Korinthiers, Galaten en 1Thessalonicenzen. En in zijn schrijven (ook in die aan Timotheüs) verwijst Hij met regelmaat naar schrijfwerk van andere mensen die daarmee ook onder de noemer geïnspireerd door God beschouwd mogen worden. Etc.

Ik schrijf terecht dat de brief van Timoteus valt onder inspiratie ? Dat schrijf ik niet.

Nog even los van het auteurschap van de diverse brieven (helft zo ongeveer is omstreden), kan Paulus best schrijven (in zijn overtuiging) dat hij onder goddelijke autoriteit schrijft. Als dat zijn geloof is, prima.

Maar de verwijzing in de brief aan Timoteus kan niet over het NT gaan, omdat die eenvoudigweg niet bestond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Thinkfree:

Je hebt geen antwoord dus, ook niet raar want het is een feit dat alleen de christelijke God zich opgeofferd heeft geen andere religie kan daar aan tippen

Citaat

 

Odins offer (bron)

Aldus vertelt Odin/Wodan hoe hij de runen der wijsheid verwierf:

Negen nachten hing ik aan de boom, gewond door de speer, die aan Odin gewijd is. Mijzelf geofferd aan mijzelf.

Hangend aan die boom, weet niemand waar de wortels zijn.

Niemand gaf mij brood, niemand gaf mij water. In de afgrond tuurde ik om de runen te grijpen, met een luide kreet... en ik verloor het bewustzijn.

Welbevinden was mijn beloning en ook wijsheid. Ik groeide en ik had vreugde van mijn groei van woord naar woord werd ik geleid naar woord, van een daad naar de andere.

Net als Wodan is van Odin ook bekend, hoe hij een oog offerde en juist daardoor alziend en alwetend werd

 

Citaat

(bron) In de Azteekse mythologie, is Nanauatl (of Nanauatzin, suffix -tzin impliceert respect of vertrouwen), de meest bescheiden god. Hij offerde zichzelf op in het vuur van de zon zodat de zon zou blijven schijnen op de aarde en werd zo de zonnegod.

Een paar minuutjes googlen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW:

Dus omdat het christendom afwijkt van andere godsdiensten is het waar ??

Het is het enige waar je door genade aangenomen kan worden door het bloedoffer Jezus Christus bij al die andere moet je er door goede werken komen enz..er tipt er niet 1 in de boodschap van het.christendom. Waar liefde centraal staat en omdat.God ons eerst heeft liefgehad

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei HJW:

Nog even los van het auteurschap van de diverse brieven (helft zo ongeveer is omstreden), kan Paulus best schrijven (in zijn overtuiging) dat hij onder goddelijke autoriteit schrijft. Als dat zijn geloof is, prima.

Maar de verwijzing in de brief aan Timoteus kan niet over het NT gaan, omdat die eenvoudigweg niet bestond.

Dat kan HJW best schrijven, als dat zijn overtuiging is, jammer, echter zijn eigen keuze en goed recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Thinkfree:

Waar staat dat zij zich opofferen voor de zonden van de wereld ?

Praktisch gezien lijkt mij dat het jezelf opofferen om de zon te laten blijven schijnen een zinvollere daad als jezelf opofferen voor de zonden van de wereld. Als de zon zou zijn gestopt met schijnen was iedereen binnen de kortste keren dood zijn geweest. Met die zonden werd al een kleine 4.000 jaar geleefd en om eerlijk te zijn is het mij niet duidelijk wat er nu precies verandert is met het offer van Jezus. Historisch gezien lijkt het weinig verschil te maken.

Verder zijn er maar weinig godsdiensten die een dusdanig negatief uitgangspunt hebben (dat iedereen in zonde geboren is) dat die het niet nodig vinden om daarvoor te offeren.

Met mijn opmerkingen probeerde ik je duidelijk te maken dat er meer perspectieven zijn dan het jouwe. Aangezien dit verder nergens toe gaat leiden laat ik het hierbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat kan HJW best schrijven, als dat zijn overtuiging is, jammer, echter zijn eigen keuze en goed recht.

Vind jij dat de Timotheüs tekst vaststelt dat het NT geïnspireerd is  ?

Daarnaast maak je een terechte vergelijking: het zijn allebei overtuigingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Mullog:

Praktisch gezien lijkt mij dat het jezelf opofferen om de zon te laten blijven schijnen een zinvollere daad als jezelf opofferen voor de zonden van de wereld. Als de zon zou zijn gestopt met schijnen was iedereen binnen de kortste keren dood zijn geweest. Met die zonden werd al een kleine 4.000 jaar geleefd en om eerlijk te zijn is het mij niet duidelijk wat er nu precies verandert is met het offer van Jezus. Historisch gezien lijkt het weinig verschil te maken.

Verder zijn er maar weinig godsdiensten die een dusdanig negatief uitgangspunt hebben (dat iedereen in zonde geboren is) dat die het niet nodig vinden om daarvoor te offeren.

Met mijn opmerkingen probeerde ik je duidelijk te maken dat er meer perspectieven zijn dan het jouwe. Aangezien dit verder nergens toe gaat leiden laat ik het hierbij.

Jezus nam de grootste zonde op zich, dat is dood, om de wereld te laten zien met zijn wederopstanding dat hij boven de dood staat.
Want God is eeuwig en het levende Woord. Iets wat eeuwig is kan niet sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei HJW:

Vind jij dat de Timotheüs tekst vaststelt dat het NT geïnspireerd is  ?

Ja, daarvan ben ik overtuigd.

6 minuten geleden zei HJW:

Daarnaast maak je een terechte vergelijking: het zijn allebei overtuigingen.

Echter kunnen twee waarheden niet tegelijkertijd bestaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Je kiest dus voor de meest luie variant......

Mis je snapt het niet het is God zelf die voor onze zonden betaald heeft alleen hij kan dat, er is geen mens op aarde die door zijn goede werken in de hemel komt. Dat staat ook in het woord

En voordat je daar achter komt zul je de grootheid van God erkennen en je eigen falen alles behalve lui

Je doet geen goede werken om de hemel te verdienen maar omdat je het al hebt als vrucht door genade

1 uur geleden zei Mullog:

Praktisch gezien lijkt mij dat het jezelf opofferen om de zon te laten blijven schijnen een zinvollere daad als jezelf opofferen voor de zonden van de wereld. Als de zon zou zijn gestopt met schijnen was iedereen binnen de kortste keren dood zijn geweest. Met die zonden werd al een kleine 4.000 jaar geleefd en om eerlijk te zijn is het mij niet duidelijk wat er nu precies verandert is met het offer van Jezus. Historisch gezien lijkt het weinig verschil te maken.

Verder zijn er maar weinig godsdiensten die een dusdanig negatief uitgangspunt hebben (dat iedereen in zonde geboren is) dat die het niet nodig vinden om daarvoor te offeren.

Met mijn opmerkingen probeerde ik je duidelijk te maken dat er meer perspectieven zijn dan het jouwe. Aangezien dit verder nergens toe gaat leiden laat ik het hierbij.

Het ontkennen van de zonden is jouw overtuigen alles behalve een feit

8 minuten geleden zei Thorgrem:

Vertel maar wat jij daarin leest, lijkt mij een stuk effectiever. 

18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.

19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.

20 Die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom haastiglijk. Amen. Ja, kom, Heere Jezus!

21 De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met u allen. Amen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei HJW:

Al de schrift ?

Oud Nederlandsch taalgebruik is nu eenmaal anders dan hedendaags Nederlands. Als je gewoon een vertaling pakt met normaal Nederlands staat er;

Ik verklaar aan ieder die de profetieën van dit boek hoort voorlezen: “Als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven staan. 19En als iemand iets afneemt van de woorden van deze profetie, zal God hem zijn deel afnemen van de boom des levens en van de heilige stad, die in dit boek beschreven zijn.”

 

Maar ook als je de context van de alinea's bekijkt is overduidelijk dat het enkel om het boek openbaring gaat. Kan ook niet anders logisch gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Nee want God zal niet weten wat al de schrift is en kan de toekomst niet zien.

Je beperkt God tot het.verleden

Hier kan ik de opvatting van Thinkfree wel bevestigen. Zelfs in het oude Jodendom wordt gesteld: "Er is geen voor of na in de Thora". Er is in de bijbel sprake van eeuwige waarheden die niet gebonden zijn aan onze begrippen van tijd en causaliteit. Petrus verwijst naar Paulus en Paulus verwijst naar de andere apostelen. Er zijn geen noemenswaardige verschillen. Alles wijst dezelfde kant op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Hier kan ik de opvatting van Thinkfree wel bevestigen. Zelfs in het oude Jodendom wordt gesteld: "Er is geen voor of na in de Thora". Er is in de bijbel sprake van eeuwige waarheden die niet gebonden zijn aan onze begrippen van tijd en causaliteit. Petrus verwijst naar Paulus en Paulus verwijst naar de andere apostelen. Er zijn geen noemenswaardige verschillen. Alles wijst dezelfde kant op. 

Mooi, dus we rekenen onder andere Vaticanum II gewoon tot de geïnspireerde geschriften. Top.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid