Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


Aanbevolen berichten

Even getwijfeld of ik mij wel aan moest melden, maar toch gedaan.
Zoals mijn nickname heet ik dus Karin, getrouwd en 2 kids.
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, ik ben absoluut iemand die geloofd in Jezus.
Ook al kan mijn verstand soms zeggen dat het onzin is, weet mijn hart wel beter.
Niet omdat dit mij geleerd is, ik heb zelfs de bijbel nog nooit helemaal gelezen, maar puur door ervaringen.

Hoop hier een leuke tijd tegemoet te gaan!


 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Even getwijfeld of ik mij wel aan moest melden, maar toch gedaan. Zoals mijn nickname heet ik dus Karin, getrouwd en 2 kids. Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, ik ben absoluut iemand

@TTC Ja, hoor dat kan en wil ik wel Ik denk dat mijn eerste ervaring met Jezus was toen ik zes jaar oud was. Ik ben nu 38. Ik ben nogal eenzaam op gegroeid met veel geweld in mijn leven. Mij

Dank je en sorry. Haha weet dat ik geen toon kan houden ik vind dat gewoon de mooiste schilderij/foto van Jezus.  Wees maar niet bang de foto blijft 

1 uur geleden zei Karin-:

Even getwijfeld of ik mij wel aan moest melden, maar toch gedaan.
Zoals mijn nickname heet ik dus Karin, getrouwd en 2 kids.
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, ik ben absoluut iemand die geloofd in Jezus.
Ook al kan mijn verstand soms zeggen dat het onzin is, weet mijn hart wel beter.
Niet omdat dit mij geleerd is, ik heb zelfs de bijbel nog nooit helemaal gelezen, maar puur door ervaringen.

Hoop hier een leuke tijd tegemoet te gaan!

Welkom, kan/wil je ook iets meer zeggen over die wellicht bijzondere ervaringen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC

Ja, hoor dat kan en wil ik wel :)
Ik denk dat mijn eerste ervaring met Jezus was toen ik zes jaar oud was. Ik ben nu 38.
Ik ben nogal eenzaam op gegroeid met veel geweld in mijn leven. Mijn moeder was alcoholist.
Veel verhuisd en vaak aan mij lot overgelaten. Dit zorgde ervoor dat ik nogal angstig was als ik naar bed moest.
Zoals vele kinderen bang voor het donker, maar niet altijd om de normale "reden", zoals monster onder het bed.
Ik had soms avonden dat als ik mijn ogen dicht deed alles ging draaien en het leek of iemand me door mijn bed naar beneden in een zwart gat trok.
Ik werd daar altijd zo angstig en misselijk van dat ik niet meer durfde te slapen.
Ik weet niet wat ik precies deed, maar naar zo'n "aanval" voelde ik opeens een aanwezigheid achter mij.
Ik durfde mij natuurlijk niet om te draaien, maar hoe dichterbij de aanwezigheid kwam hoe meer ik besefte dat het niet bedreigend was.
Het was eerder een warmte en een gevoel van veiligheid. Dat gevoel omringde mij en het leek alsof een vaderfiguur mij toefluisterde 
dat het goed was en dat ik mijn ogen moest sluiten. Dit is een paar keer voorgekomen en ik noemde hem mijn wonderman. 
Niet veel weken later reed er bij ons in de wijk zo'n busje waar Bijbelles uit werd gegeven aan kinderen. 
Ik weet niet waarom ik daar heen ging, maar toen ik daar was vertelde ze over Jezus en de wonderen die hij verrichtte.
Ik herkende hem op 1 of andere manier meteen en zei ook gelijk dat is de "wonderman". De vrouw gaf mij een kinderbijbel met plaatjes en zei, "Ja dat is hij. Zijn naam is Jezus."
En zo leerde ik eindelijk de naam kennen van de man die mij avonden had beschermd en gekoesterd. 
Ik denk dat hij vanaf dat moment in mijn leven kwam, ook al besefte ik dat niet echt.


 

Link naar bericht
Deel via andere websites

dag Karin,

Welkom op het forum zou ik zo zeggen.

Mijn geloof is eigenlijk vrij rationeel (ik heb wel de Bijbel helemaal gelezen (meerdere keren zelfs) ;)), maar soms kan ik ervaringsgelovigen wel een beetje benijden... God zit vaak dieper bij hen denk ik. (Al heb ik ook mijn aandeel aan ervaringen, zo heb ik een buitenlichamelijke ervaring gehad als jongere)... Daardoor kan ik me soms ook wel onwennig voelen in een dienst van een pinkstergemeente b.v. (dit om maar een zeer spirituele beweging te noemen)

De bijbel lezen is trouwens, binnen het Katholieke geloof althans (ik ben katholiek geschool, maar zelf geen katholiek), is niet iets dat je zomaar aan begint. Als je er meer over wilt weten raad ik je aan om eens lectio divina te onderzoeken, het is eigenlijk een manier om ervaring en rationaliteit (voelen en denken) te laten samenvallen. Allé, heel kort gezegd dan hé en met het risico wat kort door de bocht te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie allemaal voor jullie reacties!

@ZENODotus
Dank je voor het advies, ik zal eens kijken.
Ik ben nog niet bij een kerk/gemeenschap aangesloten, nooit het gevoel gehad dat ik echt ergens bij hoorde.
Wil mij wel nog laten dopen in de toekomst. Moet alleen mijn plekje nog vinden.
Als je me ooit over je eigen ervaringen wil vertellen, weet dat ik 2 luisterende oren hebt.
Zelf heb ik meerdere ervaringen, waarschijnlijk omdat ik een erg eigenwijs persoon ben. haha
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Karin-:

@TTC

Ja, hoor dat kan en wil ik wel :)
Ik denk dat mijn eerste ervaring met Jezus was toen ik zes jaar oud was. Ik ben nu 38.
Ik ben nogal eenzaam op gegroeid met veel geweld in mijn leven. Mijn moeder was alcoholist.
Veel verhuisd en vaak aan mij lot overgelaten. Dit zorgde ervoor dat ik nogal angstig was als ik naar bed moest.
Zoals vele kinderen bang voor het donker, maar niet altijd om de normale "reden", zoals monster onder het bed.
Ik had soms avonden dat als ik mijn ogen dicht deed alles ging draaien en het leek of iemand me door mijn bed naar beneden in een zwart gat trok.
Ik werd daar altijd zo angstig en misselijk van dat ik niet meer durfde te slapen.
Ik weet niet wat ik precies deed, maar naar zo'n "aanval" voelde ik opeens een aanwezigheid achter mij.
Ik durfde mij natuurlijk niet om te draaien, maar hoe dichterbij de aanwezigheid kwam hoe meer ik besefte dat het niet bedreigend was.
Het was eerder een warmte en een gevoel van veiligheid. Dat gevoel omringde mij en het leek alsof een vaderfiguur mij toefluisterde 
dat het goed was en dat ik mijn ogen moest sluiten. Dit is een paar keer voorgekomen en ik noemde hem mijn wonderman. 
Niet veel weken later reed er bij ons in de wijk zo'n busje waar Bijbelles uit werd gegeven aan kinderen. 
Ik weet niet waarom ik daar heen ging, maar toen ik daar was vertelde ze over Jezus en de wonderen die hij verrichtte.
Ik herkende hem op 1 of andere manier meteen en zei ook gelijk dat is de "wonderman". De vrouw gaf mij een kinderbijbel met plaatjes en zei, "Ja dat is hij. Zijn naam is Jezus."
En zo leerde ik eindelijk de naam kennen van de man die mij avonden had beschermd en gekoesterd. 
Ik denk dat hij vanaf dat moment in mijn leven kwam, ook al besefte ik dat niet echt.

Mooi verhaal, vergeet echter niet dat je zelf ook een wondervrouw bent, het was niet Jezus die wonderen verrichte maar God. Ik zou je snel vervoegen in de andere kwesties hier op het forum. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-10-2017 om 21:39 zei Karin-:

Dank jullie allemaal voor jullie reacties!

@ZENODotus
Dank je voor het advies, ik zal eens kijken.
Ik ben nog niet bij een kerk/gemeenschap aangesloten, nooit het gevoel gehad dat ik echt ergens bij hoorde.
Wil mij wel nog laten dopen in de toekomst. Moet alleen mijn plekje nog vinden.
Als je me ooit over je eigen ervaringen wil vertellen, weet dat ik 2 luisterende oren hebt.
Zelf heb ik meerdere ervaringen, waarschijnlijk omdat ik een erg eigenwijs persoon ben. haha
 

Dank je wel... Mijn ervaring bestaat echter vooral in het lezen over de ervaringen van anderen... Ik vind het zalig om de getuigenis hoe iemand tot geloof is gekomen te lezen. Je merkt ook  meteen dat de Bijbel hierbij vaak van secundair belang is, het is zelden het enige punt waarom iemand Christen wordt al kan het uiteraard wel (zoals in mijn geval b.v.) een belangrijke rol spelen.

En doe maar rustig aan met je plekje vinden... Het is belangrijk om je thuis te voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ZENODotus

Je zei trouwens dat je wel eens naar een bijeenkomst van een pinkstergemeente bent geweest.
Hoe is dat? Ik woon dichtbij een levende evangelie gemeenschap en denk om die een keer te gaan bezoeken.
Ik heb wel eens kerkdiensten bijgewoond en verschillende spirituele centrums bezocht, maar volgens mij gaat het er daar heel anders aan toe.
(Mijn vader had vroeger een gnostisch/spiritueel centrum. )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan kan ik je Xrds in Amstelveen aanraden (mits je Engels goed is). Ze zijn 'open en welkom aan de rand, laagdrempelig, maar stevig in de kern'. Ze maken een mooie brug tussen theologie en praktijk. Doen veel aan goede werken in allerlei landen maar gaan ook n paar keer per jaar massaal bejaarden, daklozen etc helpen met van alles. Een zeer warme sfeer met mooie mensen. Maar bovenal hart voor Jezus. Zondag om 10:00 en 12:00 zijn de diensten.

 

www.xrds.nl

 

Oh ja en iedere zondag een worship band die wisselt van samenstelling , soms oké soms echt héél professioneel goed. Je bent welkom!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Dan kan ik je Xrds in Amstelveen aanraden (mits je Engels goed is). Ze zijn 'open en welkom aan de rand, laagdrempelig, maar stevig in de kern'. Ze maken een mooie brug tussen theologie en praktijk. Doen veel aan goede werken in allerlei landen maar gaan ook n paar keer per jaar massaal bejaarden, daklozen etc helpen met van alles. Een zeer warme sfeer met mooie mensen. Maar bovenal hart voor Jezus. Zondag om 10:00 en 12:00 zijn de diensten.

 

www.xrds.nl

 

Oh ja en iedere zondag een worship band die wisselt van samenstelling , soms oké soms echt héél professioneel goed. Je bent welkom!

My English is fine. ;)
Ik zal eens rondneuzen op hun website. Bedankt voor de info!

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ja zeker kom er net vandaan haha. Er werden vandaag in totaal 13 mensen gedoopt, mooi te horen die verhalen. Ontroerend. 

Ik zou zeker een keertje langskomen, het is een moderne, laagdrempelige kerk, maar zoals ik al zei gebeurt er veel spiritueels:)

Het klinkt zeker interessant.
Ik zal het je laten weten als ik ga! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Leuk! Doen hoor (langskomen)! In een kerk zul je veel meer liefde ervaren dan hier. Hier vliegt men elkaar voortduren  in de haren :(

Ja, dat heb ik gemerkt.
Daar hou ik mij ook liever buiten.

ps: Als ik ga dan kan jij mij het laatste duwtje in de rug geven, zodat ik naar binnen ga. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Karin-:

Ja, dat heb ik gemerkt.
Daar hou ik mij ook liever buiten.

ps: Als ik ga dan kan jij mij het laatste duwtje in de rug geven, zodat ik naar binnen ga. ;)

No problemo. Maar t is een vrij grote kerk, je kunt lekker anoniem naar binnen glippen haha. En er is een welkom team, die je wegwijs kan maken, je mag ze uiteraard ook links laten hehe. Ik hoop en ga bidden dat je komt en er God zult ervaren!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid