Spring naar bijdragen

schepping vs evolutie deel 4633


Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Thinkfree:

Volgens mij spreekt de bijbel van valse profeten enz..uuhh wat is je punt dat de bijbel weer zijn gelijk heeft ?

Volgens mij erkent de wetenschaap ook haar fouten, exposeert ze fraudeurs enz... uuhhh.... wat is je punt?

1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Je kunt nou wel zo lelijk bezig blijven zoals je doet, dat brengt jou en je vriendjes het heil niet aan, en mij boeit het niet.

Geniaal. JIJ bent degene die continu onzin uitkraamt en keer op keer laat zien niets van het hele fenomeen wetenschap te snappen. Tessensohn is ook helemaal geen wetenschapper, gewoon een christen die als leek zijn ongetwijfeld bevooroodeelde mening geeft. Omdat ik ongetwijfel de evolutitheorie geen plekje kan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet elk gesprek hoeft gevoerd te worden. Een discussie is alleen mogelijk wanneer iets van het onderwerp bekend is bij elk van de partijen en een afspraak gemaakt kan worden over de betekenis van beg

Vermeend bewijs dus. Het probleem met de wetenschap zit em niet in de ratio, maar in de emotie. Conformistisch van aard als de mens is, zwicht ze voor de druk van de meerderheid. En de populaire opini

Welke kennis en welke wijsheid is door het christendom vernietigd? Specificeer dit alsjeblieft zodat ik het ook kan volgen. Anders blijft het allemaal zo vaag. 

Posted Images

10 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Volgens mij erkent de wetenschaap ook haar fouten, exposeert ze fraudeurs enz... uuhhh.... wat is je punt?

Mijn punt is dat je de wetenschap ook niet blindelings kan vertrouwen als je absolute wasrheid, immers zoals eerder al gesteld, is alle wetenschap uiteindelijk aanname en overtuigingen.

De tijd doet dat elke keer weer bevestigen, en toch neem jij die aan als de absolute waarheid althans dat doe je ons zo lijken.

Aan de andere kant is gods woord de absolute waarheid en hebben wij alle reden om ons vertrouwen niet op prinsen te stellen.

De bijbel bevestigd haar gelijk keer op keer

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Mijn punt is dat je de wetenschap ook niet blindelings kan vertrouwen als je absolute wasrheid, immers zoals eerder al gesteld, is alle wetenschap uiteindelijk aanname en overtuigingen.

De tijd doet dat elke keer weer bevestigen, en toch neem jij die aan als de absolute waarheid althans dat doe je ons zo lijken.

Aan de andere kant is gods woord de absolute waarheid en hebben wij alle reden om ons vertrouwen niet op prinsen te stellen.

De bijbel bevestigd haar gelijk keer op keer

 

 

Ik dacht dat je 'punt' slecths was om mijn punt met een terugkaatsende bal te ontkrachten. Dat is dus niet gelukt. Niemand vertrouwt wetenschap blindelings als absolute waarheid. Vooral wetenschappers niet. Die krijgen bijna allemaal wel op zijn minst een oaar colleges wetenschapsfilosofie. Je conclusie dat ik de wetenschap als absolute waarheid aanneem is uit de lucht gegrepen. De Bijbel is inconsistent, historisch niet accuraat, maar jij mag daar gerust het etiket 'absolute waarheid' op plakken. Ik geloof in de Boodschap van de Bijbel, de roide draad, maar geloof niet in een letterlijke zesdaagse schepping, daarvoor geven onze door God gegeven zintuigen en hersenen te veel andere signalen af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik dacht dat je 'punt' slecths was om mijn punt met een terugkaatsende bal te ontkrachten. Dat is dus niet gelukt. Niemand vertrouwt wetenschap blindelings als absolute waarheid. Vooral wetenschappers niet. Die krijgen bijna allemaal wel op zijn minst een oaar colleges wetenschapsfilosofie. Je conclusie dat ik de wetenschap als absolute waarheid aanneem is uit de lucht gegrepen. De Bijbel is inconsistent, historisch niet accuraat, maar jij mag daar gerust het etiket 'absolute waarheid' op plakken. Ik geloof in de Boodschap van de Bijbel, de roide draad, maar geloof niet in een letterlijke zesdaagse schepping, daarvoor geven onze door God gegeven zintuigen en hersenen te veel andere signalen af.

Het bevestigd precies wat ik hierboven beschreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MysticNetherlands:

Nee, we hebben geen gemeenschappelijke definitie van absolute waarheid, en je weet niets inzaken mijn mening over wetenschap, evolutie etc. Je claim dat ik wetenschap als absolute waarheid aanneem is dus ongedefinieerd, onzinnig en zegt vooral wat over jou.

Dus wat jij verkondigd moeten we maar niet serieus nemen ?

Je verkondigd geen absolute waarheid 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Dus wat jij verkondigd moeten we maar niet serieus nemen ?

Je verkondigd geen absolute waarheid 

Zucht, tegen zoveel gebrek aan logica en/of begrijpend lezen kan ik niet op.

 

Oh graag nog even een citaat waarin ik aangeef wetenschap als absolute waarheid aan te nemen. Gewoon, voor t dossier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Thinkfree:

Mijn punt is dat je de wetenschap ook niet blindelings kan vertrouwen als je absolute wasrheid, immers zoals eerder al gesteld, is alle wetenschap uiteindelijk aanname en overtuigingen.

De tijd doet dat elke keer weer bevestigen, en toch neem jij die aan als de absolute waarheid althans dat doe je ons zo lijken.

Aan de andere kant is gods woord de absolute waarheid en hebben wij alle reden om ons vertrouwen niet op prinsen te stellen.

De bijbel bevestigd haar gelijk keer op keer

 

 

Zo is dat. De waarheid wordt in ongerechtigheid ten ondergehouden, zegt de Heilige Schrift.  Ook dat is inmiddels bewezen (zie mijn vorige bericht)

Leuk boek hierover o.a.:  https://www.stormybooks.nl/a-35913583/religie-esoterie/werner-keller-de-bijbel-heeft-toch-gelijk/

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Zucht, tegen zoveel gebrek aan logica en/of begrijpend lezen kan ik niet op.

 

Oh graag nog even een citaat waarin ik aangeef wetenschap als absolute waarheid aan te nemen. Gewoon, voor t dossier.

 onze door God gegeven zintuigen en hersenen te veel andere signalen af.

Je stelt je zintuigen en Hersenen waarmee je wetenschap bedrijft boven het woord van god

Bovendien in mijn zintuigen en Hersenen bewijzen zijn gelijk

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Aha! En jij stelt onze collectieve zintuigen en hersenen (Whatever that may be) maar even gelijk aan de wetenschap? En futstelt nog maar even 'de absolute waarheid' uit het niets erbij?

Ik heb hier geen tijd voor.

Onbewust die je God voor leugenaar uitmaken en zeggen dat de prinsen gelijk hebben.

Denk daar maar eens over na..

De groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MysticNetherlands:

@Thinkfreeik las je PB. De reden waaom ik je onbeschofte vlegel noem laat zich niet zo moeilijk raden toch? Dat jij me verwijt God voor leugenaar uit te maken. De kwalificatie 'onbewust' maat het niet veel minder erg.

Ik zal altijd aan de absolute waarheid vast blijven houden, en vrees ook niet die te verkondigen want met hem aan mijn zij kan ik niet verliezen hij die hemel en aarde geschapen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik zal altijd aan de absolute waarheid vast blijven houden, en vrees ook niet die te verkondigen want met hem aan mijn zij kan ik niet verliezen hij die hemel en aarde geschapen heeft.

He! Je doet een Anna! Cool move.

 

Anyway, je lijkt meer op een forumbot., Veel plezier met mensen voor leugenaars uitmaken gij Kenner en Bewaker van Gods Absolute Waarheid.

 

Ik heb hier geen tijd voor. Doei,

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei MysticNetherlands:

He! Je doet een Anna! Cool move.

 

Anyway, je lijkt meer op een forumbot., Veel plezier met mensen voor leugenaars uitmaken gij Kenner en Bewaker van Gods Absolute Waarheid.

 

Ik heb hier geen tijd voor. Doei,

Wauw 

4 minuten geleden zei Peter79:

Met de ark naar de Filistijnen

Reactie vol "liefde"

Bij verschillende is een ware natuurtje alweer naar boven gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Aha! En jij stelt onze collectieve zintuigen en hersenen (Whatever that may be) maar even gelijk aan de wetenschap? En futstelt nog maar even 'de absolute waarheid' uit het niets erbij?

Ik heb hier geen tijd voor.

Mag ik jou de tip die Flash mij gaf ook aanreiken ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei HJW:

Mag ik jou de tip die Flash mij gaf ook aanreiken ?

Precies "wetenschap"(evolutie) is de absolute waarheid  En de rest die er.niet aan wil zijn kleuters

Gouden tip zit vol logica ook. 

Zij zijn de hoogbegaafden en de rest is dom daar komt het op neer 

Ze praten dan ook altijd over de."intellectuele" weg

16 minuten geleden zei Dolce Vita:

Peter onderkent in mijn optiek  gewoon het stadium in de geloofsopbouw van MN en probeert heel te houden wat heel moet blijven en wijst toch op de koers.   *:}

Ok super ... Ik wijs dan ook op verschillende atheïsten hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gegroet allen, ik kom (1e persoon enkelvoud, stam) om vrede te stichten ;)

Het komt er op neer dat geen mens 'de absolute waarheid' (wat dat ook is) kent (3e persoon enkelvoud, stam +t)

Wat de wetenschap betreft. De wetenschap claimt die niet, wetenschappers zullen bij vraagstukken altijd aankomen met iets als 'de meest waarschijnlijke verklaring'. Waarbij het aan iedereen vrij is om die beargumenteerd onderuit te halen.
Ook jij @Thinkfree, kent (2e persoon enkelvoud, stam +t) de absolute waarheid niet. Je claimt die wel, maar je geeft daar waarschijnlijk een andere betekenis aan dan we in het Nederlands aan die woorden doen. Ik zou je een karrevracht aan vragen over de kunnen stellen, waar niemand het precieze antwoord op heeft, ook jij niet. Je laat zo'n veelomvattende claim als "ik ken de absolute waarheid" dus beter achterwege, want je maakt jezelf er volledig belachelijk door. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Gegroet allen, ik kom om vrede te stichten ;)

Het komt er op neer dat geen mens 'de absolute waarheid' (wat dat ook is) kent.

Wat de wetenschap betreft. De wetenschap claimt die niet, wetenschappers zullen bij vraagstukken altijd aankomen met iets als 'de meest waarschijnlijke verklaring'. Waarbij het aan iedereen vrij is om die beargumenteerd onderuit te halen.
Ook jij @Thinkfree, kent de absolute waarheid niet. je claimt die wel, maar je geeft daar waarschijnlijk een andere betekenis aan dan we in het Nederlands aan die woorden doen. Ik zou je een karrevracht aan vragen over de kunnen stellen, waar niemand het precieze antwoord op heeft, ook jij niet. Je laat zo'n veelomvattende claim als "ik ken de absolute waarheid" dus beter achterwege, want je maakt jezelf er volledig belachelijk door. 

Dat zeg ik niet,

Wat ik zeg is dat de gehele bijbel door god geïnspireerd is 

God is de absolute waarheid

Ik stel mijn vertrouwen op de absolute waarheid dat is wat anders

Jullie stellen jullie vertrouwen op prinsen die zelf toegeven geen absolute waarheid te bezitten.

En toch lopen jullie te doen alsof jullie die absolute waarheid in pacht hebben.

Zie je het probleem niet ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Thinkfree:

Precies "wetenschap"(evolutie) is de absolute waarheid  En de rest die er.niet aan wil zijn kleuters

Gouden tip zit vol logica ook. 

Zij zijn de hoogbegaafden en de rest is dom daar komt het op neer 

Ze praten dan ook altijd over de."intellectuele" weg

Ok super ... Ik wijs dan ook op verschillende atheïsten hier.

Ach, atheisten. Ja. Ze zouden zo graag willen geloven, alleen ze zitten zichzelf in de weg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid