Spring naar bijdragen

schepping vs evolutie deel 4633


Aanbevolen berichten

In Gen 2:17 zegt God tegen Adam niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten, want op de dag dat hij er van eet, zal hij dood gaan. In Gen 3:3 zegt Eva tegen de slang niet van de boom te zullen eten, omdat ze anders zullen sterven. De slang zegt dat ze niet dood zullen gaan, maar wel goed en kwaad zullen kennen. Vervolgens eten ze er toch van en Adam en Eva gingen niet dezelfde dag dood, ze leefden volgens het boek nog behoorlijk lang.
De claim dat God de absolute waarheid is, gaat in den beginne dus al mank.

Zoals ik al zei, laat het nou achterwege want je maakt jezelf belachelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet elk gesprek hoeft gevoerd te worden. Een discussie is alleen mogelijk wanneer iets van het onderwerp bekend is bij elk van de partijen en een afspraak gemaakt kan worden over de betekenis van beg

Vermeend bewijs dus. Het probleem met de wetenschap zit em niet in de ratio, maar in de emotie. Conformistisch van aard als de mens is, zwicht ze voor de druk van de meerderheid. En de populaire opini

Welke kennis en welke wijsheid is door het christendom vernietigd? Specificeer dit alsjeblieft zodat ik het ook kan volgen. Anders blijft het allemaal zo vaag. 

Posted Images

11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In Gen 2:17 zegt God tegen Adam niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten, want op de dag dat hij er van eet, zal hij dood gaan. In Gen 3:3 zegt Eva tegen de slang niet van de boom te zullen eten, omdat ze anders zullen sterven. De slang zegt dat ze niet dood zullen gaan, maar wel goed en kwaad zullen kennen. Vervolgens eten ze er toch van en Adam en Eva gingen niet dezelfde dag dood, ze leefden volgens het boek nog behoorlijk lang.
De claim dat God de absolute waarheid is, gaat in den beginne dus al mank.

Zoals ik al zei, laat het nou achterwege want je maakt jezelf belachelijk.

God zegt van wel

De slang zegt van niet 

Volgens mij zijn ze al een tijdje dood hoor en gaan mensen nog steeds dood

Waarom verdedig jij de slang ?

Wetenschap wijst anders uit

3 Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jouw tekst komt uit Gen 3, kijk even in Gen 2.

17 Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.

Ik verdedig de slang niet, ik bezie zaken en trek daar conclusies uit.

Jij citeert de vrouw uit Gen 3, ik citeer wat in gen 2 wordt gepresenteerd als de woorden van God.

Waarom probeer jij die te weerleggen met het woord van een mens ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jouw tekst komt uit Gen 3, kijk even in Gen 2.

17 Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.

Ik verdedig de slang niet, ik bezie zaken en trek daar conclusies uit.

Adam en Eva waren 2 volwassen mensen als hun mens een bepaalde leeftijd bereikt word hij stervende en takelt het lichaam af wetenschappelijk bewezen!

Vanaf die dag.werd hun lichaam stervende het lichaam takelde af.

Er staat.dat ze de dood zullen sterven niet wanneer

Op de vraag hoe ik aan genesis 3:3 kom: volgens mij haal jij dat zelf aan in je vorig post

 46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In Gen 2:17 zegt God tegen Adam niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten, want op de dag dat hij er van eet, zal hij dood gaan. In Gen 3:3 zegt Eva tegen de slang niet van de boom te zullen eten, omdat ze anders zullen sterven. De slang zegt dat ze niet dood zullen gaan, maar wel goed en kwaad zullen kennen. Vervolgens eten ze er toch van en Adam en Eva gingen niet dezelfde dag dood, ze leefden volgens het boek nog behoorlijk lang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Thinkfree:

Adam en Eva waren 2 volwassen mensen als hun mens een bepaalde leeftijd bereikt word hij stervende en takelt het lichaam af wetenschappelijk bewezen!

Vanaf die dag.werd hun lichaam stervende het lichaam takelde af.

Suggestief

Wetenschappelijk bewijsis gebaseerd op wat nu is, er is geen wetenschappelijk bewijs dat het menselijk lichaam, dat van Adam en Eva voor het eten  van de verboden vrucht anders gestructureerd was.
Dat het anders gestructureerd was is aanname. Dat het vanaf die dag aftakelde is aanname.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Suggestief

Wetenschappelijk bewijsis gebaseerd op wat nu is, er is geen wetenschappelijk bewijs dat het menselijk lichaam, dat van Adam en Eva voor het eten  van de verboden vrucht anders gestructureerd was.
Dat het anders gestructureerd was is aanname. Dat het vanaf die dag aftakelde is aanname.

Wij dragen hun genen jij zult waarschijnlijk menen een aap te zijn 

Daar zit het verschil (niet beledigend bedoeld)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem even afstand. Zodra de gemoederen weer wat zijn bedaard reageer ik op de vragen die aan mij zijn gesteld. Goed? Ik beleef het namelijk allemaal niet zo emotioneel en heb geen zin in ruzieachtig gesprekken. Dit gesprek kwam volgens mij op gang door een bijdrage van Thinkfree. Is die inmiddels verwijderd? Ik zie hem namelijk niet meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Wij dragen hun genen jij zult waarschijnlijk nemen een aap te zijn 

Daar zit het verschil (niet beledigend bedoeld)

je opmerking raakt kant nog wal.

Je geeft aan dat het wetenschappelijk bewijs is.

Dat wij de genen van Adan en Eva zouden dragen, is best mogelijk. 

Eris echter geen enkel wetenschappelijk bewijs dat  op een bepaald tijdstip het menselijk lichaam met een bepaald gen zou zijn aangevuld.

On dat te kunnen weten ben je namelijk een menselijk lichaam nodig die zonder dat bepaald gen bestaat. dan moet je nog weten wanneer dat was (tijd) en wat er gebeurde  waarmee dat gen gevormd is.

HGet grootste deel van wat jij wetenschappelijk bewijs noemt, ontbreekt als onderzoeksmaterie. Vandaar dat je opmerking alleen maar suggestief kan zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mcmadtasty:

je opmerking raakt kant nog wal.

Je geeft aan dat het wetenschappelijk bewijs is.

Dat wij de genen van Adan en Eva zouden dragen, is best mogelijk. 

Eris echter geen enkel wetenschappelijk bewijs dat  op een bepaald tijdstip het menselijk lichaam met een bepaald gen zou zijn aangevuld.

On dat te kunnen weten ben je namelijk een menselijk lichaam nodig die zonder dat bepaald gen bestaat. dan moet je nog weten wanneer dat was (tijd) en wat er gebeurde  waarmee dat gen gevormd is.

HGet grootste deel van wat jij wetenschappelijk bewijs noemt, ontbreekt als onderzoeksmaterie. Vandaar dat je opmerking alleen maar suggestief kan zijn.

 

Ik beweer nergens dat er een gen is bijgekomen 

Maar dat het lichaam aftakeld verlies van informatie

Of ga je ontkennen dat ook jij stervende bent en je lichaam verouderd ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Eris echter geen enkel wetenschappelijk bewijs dat  op een bepaald tijdstip het menselijk lichaam met een bepaald gen zou zijn aangevuld.

On dat te kunnen weten ben je namelijk een menselijk lichaam nodig die zonder dat bepaald gen bestaat. dan moet je nog weten wanneer dat was (tijd) en wat er gebeurde  waarmee dat gen gevormd is.

Dit is niet waar. Er zijn genen bekend die een mutatie zijn van andere genen, gedeeltelijk voorkomen en een voordeel hebben bij bepaalde ziektes of leefomstandigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Ik beweer nergens dat er een gen is bijgekomen 

Maar dat het lichaam aftakeld verlies van informatie

Of ga je ontkennen dat jij ook stervende bent en je lichaam niet verouderd ?

Dat ontken ik niet, echter ontbreekt het bewijs dat het menselijk lichaam ooit anders heeft gefunctioneerd, noch is er een boom van kennis van goed en kwaad, waaraan wij de effecten die de vruchten op het menselijk lichaam hebben kunnen afmeten, zoals ook wetenschappelijk bewijs ontbreekt in de vorm van de lichamen van Adam en Eva.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flash Gordon:

De Kerk accepteert dat als A waar is en we dachten dat B waar is, we B moeten heroverwegen

Ik vertrouw God ik heroverweeg wat mensen beweren

Jullie doen het andersom.

1 minuut geleden zei Bonjour:

Dit is niet waar. Er zijn genen bekend die een mutatie zijn van andere genen, gedeeltelijk voorkomen en een voordeel hebben bij bepaalde ziektes of leefomstandigheden.

Mutatie is een verlies van informatie

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Mutatie is een verlies van informatie

Nee, dat heet degeneratie.

Mutatie is aanpassing aan de leefomstandigheden.

Je begint er nu echt een potje van te maken:

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Kijk even in Gen 2.

17 Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.

Ik weet dat Oud Nederlands lastig kan zijn ,  zeker voor mensen zoals jij die al enorm veel problemen hebben met het vervoegen van werkwoorden in modern Nederlands. Maar ik zal het even uitleggen. Ik bedoel dat niet denigrerend maar het is een vaststelling.
Ten dage is een term die verwijst naar een tijdbepaling die er bij staat. Heden ten dage is bv "op de dag van nu" ten dage verwijst dan naar "heden.
'Ten dage van Noach' betekent dus in de tijd van Noach.
Ten dage als gij daarvan eet, betekent dus "op de dag dat je er van eet".  Hier dus volledig in modern Nederlands: op de dag dat je er van eet zul je sterven.
Jij beweert dat er staat : "Vanaf die dag", maar daarmee geef je dus echt een heel andere betekenis aan het woord "Ten dage". Dat deed je ook al bij het woord "mutatie".

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bonjour:

Ja, dat zeg je steeds, maar dat maakt het nog niet waar. Het is verandering van informatie. En de nieuwe informatie kan nuttig zijn.

 

2 uur geleden zei MysticNetherlands:

Iedereen op deze aardkloot met zelfs de meest basale kennis van informatie en/of DNA en/of biologie huilt nu evetjes stilletjes van binnen.

Dit.

 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat heet degeneratie.

Mutatie is aanpassing aan de leefomstandigheden.

Je begint er nu echt een potje van te maken:

Ik weet dat Oud Nederlands lastig kan zijn ,  zeker voor mensen zoals jij die al enorm veel problemen hebben met het vervoegen van werkwoorden in modern Nederlands. Maar ik zal het even uitleggen. Ik bedoel dat niet denigrerend maar het is een vaststelling.
Ten dage is een term die verwijst naar een tijdbepaling die er bij staat. Heden ten dage is bv "op de dag van nu" ten dage verwijst dan naar "heden.
'Ten dage van Noach' betekent dus in de tijd van Noach.
Ten dage als gij daarvan eet, betekent dus "op de dag dat je er van eet".  Hier dus volledig in modern Nederlands: op de dag dat je er van eet zul je sterven.
Jij beweert dat er staat : "Vanaf die dag", maar daarmee geef je dus echt een heel andere betekenis aan het woord "Ten dage". Dat deed je ook al bij het woord "mutatie".

Mutaties geen bewijs voor evolutie - 

Neem eff door https://www.ontdekgod.nl/mutaties-bewijzen-evolutie/

Artikel over waarom mutaties geen bewijs is voor evolutie

En dat het een verlies van informatie inhoud

2 uur geleden zei MysticNetherlands:

Fixed

 

Waarom doe jij mijn tekst en woorden verdraaien in mijn eigen citaat ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, Did that. Dat soort dingen heb ik al zo vaak gezien. Er is zoveel meer. De evolutietheorie is de best bewezen theorie. En het bewijs komt niet alleen uit de fossielen. Het meeste zit in de cel.

Jou site gaat niet vertellen over ring species. Gaat niet vertellen hoe er 2 chromosomen aan elkaar geplakt zitten in ons lichaam.

Daarom gekleurd. Maar jij hebt niet de moeite genomen naar PZ te kijken.

Citaat

Kortom, de Neanderthaler was gewoon een mens zoals jij en ik. In de metro of in de winkel zou hij (mist modern gekleed) niet eens opvallen.

Maar we kunnen in ons DNA wel de sporen van het DNA van de Neanderthaler terugvinden. Dus hij was niet een mens zoals jij en ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Bonjour:

Ja, Did that. Dat soort dingen heb ik al zo vaak gezien. Er is zoveel meer. De evolutietheorie is de best bewezen theorie. En het bewijs komt niet alleen uit de fossielen. Het meeste zit in de cel.

Jou site gaat niet vertellen over ring species. Gaat niet vertellen hoe er 2 chromosomen aan elkaar geplakt zitten in ons lichaam.

Daarom gekleurd. Maar jij hebt niet de moeite genomen naar PZ te kijken.

Maar we kunnen in ons DNA wel de sporen van het DNA van de Neanderthaler terugvinden. Dus hij was niet een mens zoals jij en ik.

 

Wat een nonsens sinds wanneer is informatie( immateriël) bewijs voor een materialist ?

Je houdt jezelf voor de gek

Je fossielen zijn 1 voor 1 al ontkracht

Daarbij krijg je geen fossielen door miljoenen jaren maar door een catastrofe.waardoor het object.direct afgesloten wordt van de buitenwereld

DNA is het bewijs dat de bijbel weer eens gelijk heeft 

In den beginne was het woord (informatie)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid