Spring naar bijdragen

schepping vs evolutie deel 4633


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet elk gesprek hoeft gevoerd te worden. Een discussie is alleen mogelijk wanneer iets van het onderwerp bekend is bij elk van de partijen en een afspraak gemaakt kan worden over de betekenis van beg

Vermeend bewijs dus. Het probleem met de wetenschap zit em niet in de ratio, maar in de emotie. Conformistisch van aard als de mens is, zwicht ze voor de druk van de meerderheid. En de populaire opini

Welke kennis en welke wijsheid is door het christendom vernietigd? Specificeer dit alsjeblieft zodat ik het ook kan volgen. Anders blijft het allemaal zo vaag. 

Posted Images

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb het kind niet ziek gemaakt. Ook al hebben zijn ouders ik weet niet wat gedaan.

Zie jij daar dan een reden in om een kind hier mee op te zadelen ?

Het kind zit opgezadeld met de gevolgen van de zondeval. Ik kan dit kind een oplossing aanbieden om hiervan voor eeuwig verlost te worden.

Dus jij vindt het terecht dat het kind er zo bij loopt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Ziektes zijn niet gemaakt

Sorry maar de Bijbel leert dat God alles heeft geschapen. Er staat zelfs een verslag dat Hij land, zee, dieren maakte, de mens maakte etc. Ik ken weinig alternatieven dan 'God heeft alles geschapen' en 'evolutie zonder enige sturing van Bovenaf laat alle soorten ontstaan'. De mens heeft deze bacterium niet gemaakt in een lab. Noch ingesteld dat de gevolgen zo verschirkkelijk zijn. Als je niet in blinde evolutie gelooft (en dat doe je volgens mij niet?).... Wie heeft dan deze bacteria in t leven geblazen?

7 minuten geleden zei Thinkfree:

de parameters zijn in onbalans gebracht door ons koningen.

Sorry ik ken geen verslagen van vergaderingen van welke mensengroep dan ooit met gedetailleerde verslagen en onderhandelingen over de hoeveelheid pijn en verminking die bij deze ziekte hoirt. De mens stelt deze zeikte niet in. De mens maakt deze bacteria niet. Dan is het toch of God of blinde evolutie? Waarom draai je zo om de hete brei heen? Waarom kun je niet gewoon zeggen "God heeft deze ziekte gemaakt, als gevolg van onze zonden"? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MysticNetherlands:

Sorry maar de Bijbel leert dat God alles heeft geschapen. Er staat zelfs een verslag dat Hij land, zee, dieren maakte, de mens maakte etc. Ik ken weinig alternatieven dan 'God heeft alles geschapen' en 'evolutie zonder enige sturing van Bovenaf laat alle soorten ontstaan'. De mens heeft deze bacterium niet gemaakt in een lab. Noch ingesteld dat de gevolgen zo verschirkkelijk zijn. Als je niet in blinde evolutie gelooft (en dat doe je volgens mij niet?).... Wie heeft dan deze bacteria in t leven geblazen?

Ja hij heeft alles in een perfecte staat geschapen 

 

2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Sorry ik ken geen verslagen van vergaderingen van welke mensengroep dan ooit met gedetailleerde verslagen en onderhandelingen over de hoeveelheid pijn en verminking die bij deze ziekte hoirt. De mens stelt deze zeikte niet in. De mens maakt deze bacteria niet. Dan is het toch of God of blinde evolutie? Waarom draai je zo om de hete brei heen? Waarom kun je niet gewoon zeggen "God heeft deze ziekte gemaakt, als gevolg van onze zonden"? 

Zoek de oorzaak eens bij zelf in plaats naar een ander te wijzen, dan wordt jezus ineens zo groot zonder zondebesef heb je hem niet nodig.

3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jij rekent mij het uiterlijk van dat kind aan ?

Ik heb geen woorden hiervoor. Mensen zoals jij horen in een gesloten kliniek.

Jij ontneemt dat kind zijn hoop

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bonjour:

Een kind gaat met deze informatie naar zijn zieke oma en zegt: "Eigen schuld, had je maar vaker naar de kerk moeten gaan."

Een kind begrijpt wellicht nog niet de impact die de zondeval heeft gehad op ons leven. Maar eenmaal volwassen zal het niet zeggen: ging ik (of een ander) maar vaker naar de kerk, maar vertrouwde ik maar meer op de belofte van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Ja hij heeft alles in een perfecte staat geschapen 

 

Zoek de oorzaak eens bij zelf in plaats naar een ander te wijzen, dan wordt jezus ineens zo groot zonder zondebesef heb je hem niet nodig.

 

Wat een blinde vlek op je ratio, danwel een moedwillige ontwijking van een echt antwoord. Jammer. Jammer ook dat je jouw onlogische theologie meent iets te moeten laten zeggen over mijn eigen zondebesef en Jezus nodig hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een kind begrijpt wellicht nog niet de impact die de zondeval heeft gehad op ons leven. Maar eenmaal volwassen zal het niet zeggen: ging ik (of een ander) maar vaker naar de kerk, maar vertrouwde ik maar meer op de belofte van God.

Of het kind zegt: Ik wil zo'n gemene god niet aanbidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat God deze ziekte niet gemaakt heeft, maar het een gevolg is van leven zonder God.

Ah indhoudelijk. Prima. Nog een kans dan maar.

 

Oke, dus God heeft m niet gemaakt. De mens echter ook niet.

Lees je mee @Thinkfree?

 

Dus? Wie bepaalt de mate van verminking en pijn en mortaliteit die deze ziekte omvat?

De duivel in zijn helse, uiteraard ondergrondse lab?

Of heeft God een soort natuurwet of juist iets bovennatuurlijks ingesteld waardoor dit mocht gebeuren, als gevolg van onze zondeval? Of heeft God stiekem een stukje evolutie laten gebeuren als straf

Iets anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik kan nog begrijpen dat je denkt dat dit de oorzaak is, maar niet dat je stelt dat de mens dit gemaakt heeft. Dat heeft de mens namelijk niet.

Dat heeft Adam (als mens) nu eenmaal veroorzaakt. De enige optie die wij hebben is voor Hem te kiezen, willen wij het eeuwig leven in voorspoed beërven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Het spijt me. Ik doelde niet op jou persoonlijk. Jij bent geen dictator en ook geen trol. Ik doelde op een aantal andere personen die alle discussies lopen te verzieken hier, en dat zijn anti-theïsten en ook mensen die zich uitgeven voor christenen. Die kun je beter negeren. Dan krijgen ze er op den duur vanzelf genoeg van.

Ok, ik vond het al een vreemde opmerking van je. Je reageerde op Thinkfree die op mij reageerde. Vandaar dat ik dacht dat je mij bedoelde :)

Maar laten we met z'n allen weer on-topic gaan! Schepping en Evolutie en aanverwante zaken zoals wetenschap en zo.

Ik hoop dat @student nog reageert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Nee de mens heeft wel het perfecte in onbalans gebracht 

Vanuit jouw visie: de mens heeft alleen maar een stuk fruit van en bepaalde boom gegeten.

Volgens mij zijn alle gevolgen daarvan bepaald door god, volgens jouw visie.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Dat heeft Adam (als mens) nu eenmaal veroorzaakt. De enige optie die wij hebben is voor Hem te kiezen.

Het was Eva. Ken uw klassiekers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Vanuit jouw visie: de mens heeft alleen maar een stuk fruit van en bepaalde boom gegeten.

Volgens mij zijn alle gevolgen daarvan bepaald door god, volgens jouw visie.

Nee de mens heeft God voor leugenaar uitgemaakt, en de satan geloofd

Door die vrucht te nemen

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, dat was Eva niet. Adam had ook kunnen weigeren.

Als hij had geweten dat die vrucht van die boom kwam, maar dat staat er niet. Er staat alleen dat Eva at en ook aan Adam gaf.

2 minuten geleden zei Thinkfree:
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Vanuit jouw visie: de mens heeft alleen maar een stuk fruit van en bepaalde boom gegeten.

Volgens mij zijn alle gevolgen daarvan bepaald door god, volgens jouw visie.

Nee de mens heeft God voor leugenaar uitgemaakt, en de satan geloofd

Door die vrucht te nemen

En wie bepaalde de gevolgen daarvan ? (gevolgen, die Adam en Eva tevoren niet kenden)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid