Spring naar bijdragen

Blijde gebeurtenis of bijbelse vervulling?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mooi dat de Lutheranen en katholieken steeds meer nader tot elkaar komen. De gemeenschappelijke verklaring omtrent de rechtvaardiging tussen de katholieke Kerk en de Lutherse wereldfederatie heeft ove

Ik ken geen groep die zoveel andere (christelijke) groeperingen schoffeert dan de JG, dat is de reden waarom ik er ben uitgestapt en me eens heb toegelegd op theologie en inmiddels bezig ben aan mijn

Beste ik heb ook nergens het woord hel gebruikt, dat is wat Sjako uit mijn woorden interpreteert, juist zoals hem goed geleerd is, en hoe hij nu als een klein kind zijn leer verdedigt door mijn leugen

Posted Images

1 uur geleden zei Hendrik-NG:

Wat goed om te horen dat Jehova's Getuigen zelf helemaal niemand veroordelen, en de eigen regelgeving rond "uitsluiting" kennelijk puur voor "het hypothetische geval"

Ik ga hier weer niet de uitsluitingsregeling verdedigen. Dat heeft namelijk niets met veroordeling te maken. Dat gebeurd alleen bij ernstige misstappen zoals overspel etc en daar geen berouw van hebben. Het is trouwens gewoon Bijbels volgens de regels zoals Paulus die heeft omschreven. Hierdoor wordt de gemeente beschermd en de persoon tot berouw bewogen. De persoon mag altijd terugkeren.

59 minuten geleden zei Karin-:
1 uur geleden zei sjako:

Kleine correctie: Jehovah is Gods naam en Jehovah's Getuige is degene  die getuigd over Jehovah. Dus is het Jehovah's Getuige of Getuige van Jehovah of kortweg JG. Geeft niet hoor.

Sorry, ik bedoel er niks mee. Gewoon een versimpeling. Straattaal. haha

@sjako Jij bent een JG? 

Snap het. Ik ben idd JG.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Ik ga hier weer niet de uitsluitingsregeling verdedigen. Dat heeft namelijk niets met veroordeling te maken. Dat gebeurd alleen bij ernstige misstappen zoals overspel etc en daar geen berouw van hebben.

En het zijn Jehova's Getuigen die daarover oordelen... NB: je bent inderdaad niet die uitsluitingsregeling aan het verdedigen, maar je recente uitspraak: "Wij veroordelen helemaal niemand. Dat laten we aan Jehovah over". Die klopt namelijk niet, want JG's oordelen wel degelijk... Men wordt daar ook toe opgeroepen - en binnen de eigen beoordelingskaders gebeurt er dan ook niets opzienbarends... Maar doe dan s.v.p. niet alsof dat niet het geval zou zijn, terwijl iedereen kan waarnemen dat dat gewoon wél gebeurt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hendrik-NG:

Die klopt namelijk niet, want JG's oordelen wel degelijk..

Ik heb het over het uiteindelijke oordeel over eeuwig leven of eeuwige dood. Dat is niet aan ons. Als je lid bent van de Christelijke gemeente van Jehovhah's Getuigen dan moet je je ook aan de omgangsregels houden. Je kan bijv niet met Jan en alleman naar bed of stelen. Dan is het toch logisch dat dit niet geduld wordt? Ze gaan echt niet over een nacht ijs. En zoals ik al zei, het is gewoon een Bijbels gebod om boosdoeners uit de  gemeente te zetten. Trouwens ik denk dat het voor andere kerken ook geld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei bernard 3:

En ik die dacht dat het nu juist deze RKK was die mensen vervolgd, gefolterd  en vermoord heeft omwille van het feit  dat ze in het bezit waren van de Bijbel of hem lazen. Maar uw geschiedenisschrijver  is waarschijnlijk iemand die dat “vergeten “ heeft te vermelden in zijn boeken.

 

Gebrek aan historische kennis is geen schande. Zolang je bereidheid hebt daar iets aan te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Thorgrem:

Helaas is sjako vergeten te vermelden dat het zijn (of wtg) interpretatie van het evangelie is. Ook prima natuurlijk, maar wel zo netjes om erbij te vermelden. 

Ja, en als Katholiek zal jij misschien de Katholieke versie uitdragen en een gereformeerde persoon zal een gereformeerde versie uitdragen. Maar wij dragen het tenminste uit naar ons beste geweten. Wij gaan echt niet zomaar over een nacht ijs. Hier zit veel studie achter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik heb het over het uiteindelijke oordeel over eeuwig leven of eeuwige dood. Dat is niet aan ons. Als je lid bent van de Christelijke gemeente van Jehovhah's Getuigen dan moet je je ook aan de omgangsregels houden. Je kan bijv niet met Jan en alleman naar bed of stelen. Dan is het toch logisch dat dit niet geduld wordt? Ze gaan echt niet over een nacht ijs. En zoals ik al zei, het is gewoon een Bijbels gebod om boosdoeners uit de  gemeente te zetten. Trouwens ik denk dat het voor andere kerken ook geld?

Iemand die niet in volledige communie is met de Kerk kan niet te communie gaan en geen sacramenten ontvangen, maar hij kan (als ik het goed heb, ik laat me eventueel graag door een katholiek of protestant  corrigeren als ik het mis heb hierin) wel ter kerke gaan in de RKK, en volgens mij ook bij de protestanten.  Er wordt mensen nooit verboden om met iemand om te gaan, en al helemaal wordt er niet geeist dat mensen iemand uit de familie zetten of dood te zwijgen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Excommunicatie

http://www.deroerom.nl/pagina/101/wat_is_excommunicatie_

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Dolce Vita:

Iemand die niet in volledige communie is met de Kerk kan niet te communie gaan en geen sacramenten ontvangen, maar hij kan (als ik het goed heb, ik laat me eventueel graag door een katholiek of protestant  corrigeren als ik het mis heb hierin) wel ter kerke gaan in de RKK, en volgens mij ook bij de protestanten.  Er wordt mensen nooit verboden om met iemand om te gaan, en al helemaal wordt er niet geeist dat mensen iemand uit de familie zetten of dood te zwijgen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Excommunicatie

http://www.deroerom.nl/pagina/101/wat_is_excommunicatie_

 

Voor wat betreft de RKK klopt dat leerstellig en juridisch, niet altijd praktisch. Iedereen is inderdaad welkom in de kerk, maar in vrij behoudende katholieke kringen is het helaas niet zo uitzonderlijk om de omgang met mensen die "niet deugen" af te wijzen. Mijn ouders werden nog geacht niet met protestanten om te gaan, en dat was in die tijd vrij normaal. Maar het klopt, dat is nooit kerkelijke leer geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Flash Gordon:

Voor wat betreft de RKK klopt dat leerstellig en juridisch, niet altijd praktisch. Iedereen is inderdaad welkom in de kerk, maar in vrij behoudende katholieke kringen is het helaas niet zo uitzonderlijk om de omgang met mensen die "niet deugen" af te wijzen. Mijn ouders werden nog geacht niet met protestanten om te gaan, en dat was in die tijd vrij normaal. Maar het klopt, dat is nooit kerkelijke leer geweest.

Bedankt voor je heldere antwoord. (YY)

(heb weer eens geen pijltjes meer)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei bernard 3:

hetgeen Gods woord voorzegt dat er zal gebeuren.

Namelijk dat de RKK  als de morele wereldleider van een oecumenisch verbond samen met een militaire, politiek- economische wereldmacht (de USA) haar onveranderlijke leer aan de wereld zal opdringen en uiteindelijk zal opleggen

Ik ben dat in de Bijbel nooit tegen gekomen, dat de RKK met de USA een verbond aangaat. Waar staat dat dan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hendrik-NG:

En het zijn Jehova's Getuigen die daarover oordelen... NB: je bent inderdaad niet die uitsluitingsregeling aan het verdedigen, maar je recente uitspraak: "Wij veroordelen helemaal niemand. Dat laten we aan Jehovah over". Die klopt namelijk niet, want JG's oordelen wel degelijk... Men wordt daar ook toe opgeroepen - en binnen de eigen beoordelingskaders gebeurt er dan ook niets opzienbarends... Maar doe dan s.v.p. niet alsof dat niet het geval zou zijn, terwijl iedereen kan waarnemen dat dat gewoon wél gebeurt...

Ik ken geen groep die zoveel andere (christelijke) groeperingen schoffeert dan de JG, dat is de reden waarom ik er ben uitgestapt en me eens heb toegelegd op theologie en inmiddels bezig ben aan mijn (eerste) master. Hoeveel keren op lezingen naar voren kwam dat ze des Satans waren en in het vuur zouden geworpen worden. Zum Kotsen was het. En dan te bedenken dat ik door die fijne uitsluitingsregel mijn grootouders vroegtijdig heb begraven.  Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen positieve punten te vertellen zijn over de JG uiteraard.

Toen ik voor het eerst een Katholieke mis bezocht was ik oprecht verbaasd dat er daar uit de bijbel werd gelezen. ;)

9 uur geleden zei Flash Gordon:

Gebrek aan historische kennis is geen schande. Zolang je bereidheid hebt daar iets aan te doen.

Spijtig genoeg is dat wel de tendens... Maar zo wordt het vaak in bepaalde christelijke groeperingen wel geleerd, denk ik dan.

6 uur geleden zei Flash Gordon:

Voor wat betreft de RKK klopt dat leerstellig en juridisch, niet altijd praktisch. Iedereen is inderdaad welkom in de kerk, maar in vrij behoudende katholieke kringen is het helaas niet zo uitzonderlijk om de omgang met mensen die "niet deugen" af te wijzen. Mijn ouders werden nog geacht niet met protestanten om te gaan, en dat was in die tijd vrij normaal. Maar het klopt, dat is nooit kerkelijke leer geweest.

Twee jaar geleden moest ik voor seksuele ethiek een commentaar schrijven op Amoris Laetitia van Paus Franciscus (https://malakhahavah.wordpress.com/2016/07/04/commentaar-op-amoris-laetitia-van-paus-franciscus/) wat mij vooral opviel was zijn verzoenende toon (al heb ik uiteraard ook kritiek op de zienswijze van de Katholieke Kerk, Bonny heeft ook een tijd geleden zijn hoop uitgesproken dat het weigeren van de communie eindelijk eens tot het verleden zou behoren (zo mogen gescheiden en hertrouwde personen niet ter communie), maar Paus Franciscus stelt wel expliciet, ondanks dat hij vasthoudt aan de verboden van vroeger, dat men respect moet hebben voor ieders eigen zijn, en dat vond ik mooi...

8 uur geleden zei sjako:

Ja, en als Katholiek zal jij misschien de Katholieke versie uitdragen en een gereformeerde persoon zal een gereformeerde versie uitdragen. Maar wij dragen het tenminste uit naar ons beste geweten. Wij gaan echt niet zomaar over een nacht ijs. Hier zit veel studie achter.

Het grote verschil is (althans in evangelische en pinksterkring en als ik Dei Verbum lees (het stuk over leken) ook de Katholieke Kerk) dat deze personen niet als onchristelijk worden beschouwd, of dat we ze naamchristenen noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-10-2017 om 22:09 zei ZENODotus:

Hoeveel keren op lezingen naar voren kwam dat ze des Satans waren en in het vuur zouden geworpen worden

Ik ben al 25 jaar JG en zo is dat nooit in een lezing gezegd. Ik maak hier groot bezwaar tegen en het is regelrechte smaad. Wij hebben helemaal niets met de helleleer en we zullen dat ook nooit gebruiken in een lezing. Wij bezien deze visie als een belediging van God. Ik heb dit dan ook gerapporteerd.

Bericht aangepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Dat lieg je gewoon. Ik ben al 25 jaar JG en zo is dat nooit in een lezing gezegd. Ik maak hier groot bezwaar tegen en het is regelrechte smaad. Wij hebben helemaal niets met de helleleer en we zullen dat ook nooit gebruiken in een lezing. Wij bezien deze visie als een belediging van God. Ik heb dit dan ook gerapporteerd.

w12 15/9 blz 3-7:

De eerste fase van deze „plotselinge vernietiging” is de aanval op „Babylon de Grote”, het wereldrijk van valse religie [hiermee bedoelen JG alle religie die niet het haar is], ook bekend als „de hoer” (Openb. 17:5, 6, 15). Die aanval op alle vormen van valse religie, inclusief de christenheid, is het begin van de „grote verdrukking” (Matth. 24:21; 2 Thess. 2:8). Voor velen zal deze gebeurtenis als een verrassing komen. Waarom? Omdat de hoer tot op dat moment vol vertrouwen denkt dat ze een „koningin” is die „nooit rouw [zal] zien”. Maar plotseling zal ze ontdekken dat ze haar overlevingskansen verkeerd heeft ingeschat. Ze zal vrij snel aan haar eind komen, als het ware „op één dag” (Openb. 18:7, 8).

Schelden ken je in ieder geval als als geen ander... Dat bericht van jou wordt dan ook gerapporteerd. (Precies een beetje geobsedeerd door de hel?)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sjako:

Dat lieg je gewoon. Ik ben al 25 jaar JG en zo is dat nooit in een lezing gezegd. Ik maak hier groot bezwaar tegen en het is regelrechte smaad. Wij hebben helemaal niets met de helleleer en we zullen dat ook nooit gebruiken in een lezing. Wij bezien deze visie als een belediging van God. Ik heb dit dan ook gerapporteerd.

Zo, de handschoenen zijn weer eens af

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei nikie90:

Ik zat me te bedenken. Als de JG afzondering verkondigen en de katholieke leer het de hel noemt. Is het (vanuit JG perspectief) niet gewoon een synoniem voor het hellevuur(verwoesting zoals JG verwijst)? (YY) 

Wat is dat het verschil?

Ik zie in de verneitiging zoals JG dat leren weinig verschil met de hel die in het christendom wordt geleerd, beiden zijn vooral gevoelig voor angst. Dat was trouwens ooit anders... Russell (De stichter van het Wachttorengenootschap) leerde geen vernietiging. Volgens hem was het nu de bedoeling om de kerk bijeen te scharen en zou iedereen een kans krijgen in het duizendjarige rijk. Dat is nog altijd quasi wat de bijbelstudenten (de voorlopers van de JG, die nog steeds bestaan, al zijn ze vrij klein en grotendeels in Amerika en de Oostblok te situeren) leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Dat lieg je gewoon. Ik ben al 25 jaar JG en zo is dat nooit in een lezing gezegd. Ik maak hier groot bezwaar tegen en het is regelrechte smaad. Wij hebben helemaal niets met de helleleer en we zullen dat ook nooit gebruiken in een lezing. Wij bezien deze visie als een belediging van God. Ik heb dit dan ook gerapporteerd.

Dit is een discussie. In plaats van zo te reageren kun je ook uitleggen hoe het volgens jou zit.
Er zijn massa's christenen die wel in een hel geloven. Dat dit niet overeenkomt met jouw idee over God is geen belediging van die God, maar simpelweg een vaststelling dat de één wel en de ander niet in een hel gelooft.

7 uur geleden zei ZENODotus:
7 uur geleden zei sjako:

Dat lieg je gewoon. Ik ben al 25 jaar JG en zo is dat nooit in een lezing gezegd. Ik maak hier groot bezwaar tegen en het is regelrechte smaad. Wij hebben helemaal niets met de helleleer en we zullen dat ook nooit gebruiken in een lezing. Wij bezien deze visie als een belediging van God. Ik heb dit dan ook gerapporteerd.

w12 15/9 blz 3-7:

De eerste fase van deze „plotselinge vernietiging” is de aanval op „Babylon de Grote”, het wereldrijk van valse religie [hiermee bedoelen JG alle religie die niet het haar is], ook bekend als „de hoer” (Openb. 17:5, 6, 15). Die aanval op alle vormen van valse religie, inclusief de christenheid, is het begin van de „grote verdrukking” (Matth. 24:21; 2 Thess. 2:8). Voor velen zal deze gebeurtenis als een verrassing komen. Waarom? Omdat de hoer tot op dat moment vol vertrouwen denkt dat ze een „koningin” is die „nooit rouw [zal] zien”. Maar plotseling zal ze ontdekken dat ze haar overlevingskansen verkeerd heeft ingeschat. Ze zal vrij snel aan haar eind komen, als het ware „op één dag” (Openb. 18:7, 8).

Schelden ken je in ieder geval als als geen ander... Dat bericht van jou wordt dan ook gerapporteerd. (Precies een beetje geobsedeerd door de hel?)

Aan de andere kant lees ik hier niet in dat JG's een idee van een hel hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei ZENODotus:

Schelden ken je in ieder geval als als geen ander... Dat bericht van jou wordt dan ook gerapporteerd. (Precies een beetje geobsedeerd door de hel?)

Je liegt weer. Je haalt Babylon de Grote aan. Ik had het over dat wij zouden dreigen met de hel. Een leerstelling waar wij niet in geloven en dus niet aanhalen. Het meer van vuur zien wij als symbolisch, dat zou jij moeten weten. Je verdraaid moedwillig de waarheid om mij zwart te maken. Je zult je straks hierover bij de Schepper moeten verantwoorden. Bovendien vind ik het het nogal een beschuldiging dat je de dood van je grootouders in de schoenen schuift van de JG. Je bent niet goed bezig.

22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit is een discussie. In plaats van zo te reageren kun je ook uitleggen hoe het volgens jou zit.

Nee, in dit geval niet. Hij beweert (als kind) lezingen te hebben gehoord waarin gedreigd wordt met de hel. Dat kan niet want daar geloven we niet in. We zeggen niet dat mensen in het vuur worden gegooid, dus is het niet de waarheid. Dit is zwartmakerij.

24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Aan de andere kant lees ik hier niet in dat JG's een idee van een hel hebben.

Nee, want daar geloven wij niet in. Hij werpt een rookgordijn op door een ander onderwerp aan te snijden.

7 uur geleden zei ZENODotus:

Volgens hem was het nu de bedoeling om de kerk bijeen te scharen en zou iedereen een kans krijgen in het duizendjarige rijk.

Waarom denk je dat wij zo intensief prediken? Om iedereen de waarheid over Gods woord te vertellen en ze een kans te geven in de Nieuwe Wereld te komen. Een opdracht vsn Jezus trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei sjako:

Waarom denk je dat wij zo intensief prediken? Om iedereen de waarheid over Gods woord te vertellen en ze een kans te geven in de Nieuwe Wereld te komen. Een opdracht vsn Jezus trouwens.

Broeder, ik heb bijbelstudie van Jehova Getuigen gekregen. Veel mogen leren over de bijbel. Meer dan ik op 18 jaar katholiek onderwijs mocht leren. Ik snap hun visie, ik begrijp waarom ze zeggen "wat de bijbel echt leert." Maar de bijbel leert toch heel veel ? Heeft men er niet selectief wat teksten uit geraapt om een interpretatie uit te schrijven? JG geloven ook in het kwade en dat deze wereld geleid wordt door Satan. Ik zou zoveel moeten opgeven dat ik er niet bepaald vrolijk van werd. Ik ontwikkelde een heel orthodox geloof en begon in andere mensen "slechte" mensen te zien. Ik zag een erfzonde, maar zie die nog steeds. Alleen heb ik een andere oorzaak bedacht dan JG. Ze duwen evenals de zonde in Adam en Eva hun schoenen, terwijl het een symbolische weergave is. Ook snap ik niet hoe wij herboren zouden worden op de aarde. Om dan later opnieuw beproefd te worden via een duizendjarig rijk. Waarom laat God de duivel op ons los om ons te beproeven? Ik heb daar als gelovige moeite mee.
Waarom het ene letterlijk nemen en het andere symbolisch trouwens? Ik weet dat JG niet in de hel geloven, maar ze geloven wel dat God/Jezus de slechte mensen zal komen uitroeien en enkel de schapen een wederopstanding krijgen. Best moeilijk te verteren allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Je liegt weer. Je haalt Babylon de Grote aan. Ik had het over dat wij zouden dreigen met de hel. Een leerstelling waar wij niet in geloven en dus niet aanhalen. Het meer van vuur zien wij als symbolisch, dat zou jij moeten weten.

Dat laatste zie ik ook geschreven staan (https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200001523#h=11:0-17:930):

Citaat

Vernietiging. In bijbelse tijden was vuur het middel met de grootste vernietigingskracht (Joz 6:24; De 13:16). Daarom gebruikte Jezus soms de term „vuur” om de volledige vernietiging van de goddelozen te illustreren (Mt 13:40-42, 49, 50; vgl. Jes 66:24; Mt 25:41). Bij één gelegenheid waarschuwde Jezus zijn discipelen op te passen dat hun hand, voet of oog hen niet tot struikelen bracht, zodat zij in Gehenna geworpen zouden worden. Vervolgens zei hij: „Een ieder moet met vuur gezouten worden.” Hij moet bedoeld hebben dat „een ieder” die datgene deed waarvoor hij zojuist gewaarschuwd had, met het „vuur” van Gehenna, of eeuwige vernietiging, gezouten zou worden. — Mr 9:43-49; zie GEHENNA.

Petrus schreef dat „de hemelen en de aarde van nu voor het vuur [zijn] opgespaard”. Gezien de context en in het licht van andere schriftplaatsen is het duidelijk dat dit geen letterlijk vuur is, maar een symbool van eeuwige vernietiging. Zoals de vloed van Noachs dagen niet de letterlijke hemelen en aarde maar alleen de goddeloze mensen vernietigde, zo zal ook de openbaring van Jezus Christus met zijn krachtige engelen in een vlammend vuur alleen voor de goddelozen en het goddeloze samenstel van dingen waarvan zij deel uitmaken, op blijvende vernietiging uitlopen. — 2Pe 3:5-7, 10-13; 2Th 1:6-10; vgl. Jes 66:15, 16, 22, 24.

Maar dan die tekst waar Zenodotus op wees (https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2012681?q=bidden&p=sen):

Citaat

Paulus verklaarde: „Wanneer zij zeggen: ’Vrede en zekerheid!’, dan zal een plotselinge vernietiging ogenblikkelijk over hen komen.” De eerste fase van deze „plotselinge vernietiging” is de aanval op „Babylon de Grote”, het wereldrijk van valse religie, ook bekend als „de hoer” (Openb. 17:5, 6, 15). Die aanval op alle vormen van valse religie, inclusief de christenheid, is het begin van de „grote verdrukking” (Matth. 24:21; 2 Thess. 2:8). Voor velen zal deze gebeurtenis als een verrassing komen. Waarom? Omdat de hoer tot op dat moment vol vertrouwen denkt dat ze een „koningin” is die „nooit rouw [zal] zien”. Maar plotseling zal ze ontdekken dat ze haar overlevingskansen verkeerd heeft ingeschat. Ze zal vrij snel aan haar eind komen, als het ware „op één dag” (Openb. 18:7, 8).

Ofwel: als het WTG het over 'de christenheid' heeft, dan spreekt men over haar uiteindelijke totale vernietiging. Dat Zenodotus daarbij in het verleden bij jullie iets over "vergaan door het vuur" heeft gehoord zou prima kunnen, als dat vuur voor jullie staat voor eeuwige vernietiging, en jullie gewoon die eeuwige vernietiging van de Kerk verwachten... Of het hier dan gaat om symbooltaal of niet, de boodschap/verwachting is helder, en de toekomst voor niet-JG wordt kennelijk beangstigend genoeg geschetst om bij kinderen een levenslange indruk achter te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit is een discussie. In plaats van zo te reageren kun je ook uitleggen hoe het volgens jou zit.
Er zijn massa's christenen die wel in een hel geloven. Dat dit niet overeenkomt met jouw idee over God is geen belediging van die God, maar simpelweg een vaststelling dat de één wel en de ander niet in een hel gelooft.

Aan de andere kant lees ik hier niet in dat JG's een idee van een hel hebben.

Beste ik heb ook nergens het woord hel gebruikt, dat is wat Sjako uit mijn woorden interpreteert, juist zoals hem goed geleerd is, en hoe hij nu als een klein kind zijn leer verdedigt door mijn leugenaar te noemen. Jehovah's getuigen geloven dat iedereen die niet naar hun pijpen dansen in het meer van vuur zullen geworpen worden (en ja dat zijn mijn eigen woorden, maar daar komt het op neer, hoe ze het ook verdraaien), dat dit geen hel is doet in feite niet ter zake... En dat heb ik ook geen enkele keer beweerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid