Spring naar bijdragen

Wat beweegt ons God te willen dienen: liefde


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat ik nikie90 wel begrijp hierin. De oudtestamentische tijd was veel harder, gewelddadiger en wreder dan die van ons. De gemiddelde Israëliet was boer, leefde dus op het land en woonde niet i

Weet je wat ik me net bedacht, toen ik je post las? Ik weet niet of het misschien een beetje onorthodox is hoor, maar ik combineerde voor mezelf een paar bijbelteksten.  Jezus zegt: Als je mij li

dat is mooi uitgelegd, dank daarvoor. Het is alleen niet het punt waar ik tegen Nikie op reageerde.  Grote lijn is: iemand zegt 'ik vind God in het OT best barbaars'. Reactie: Dat zegt 99% v

4 minuten geleden zei nikie90:

Nee maar het is beter af te laten voor een persoon als hij daarna alleen maar smaadt en schade doet. Of zijn geloof verliest, etc. 

 

Zo is dat. Daar is niets farizeeisch aan, dat is een heilige reden.  Het is beter kennis en inzicht achterwege te houden als dat iemand doet struikelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei nikie90:

Nee maar het is beter af te laten voor een persoon als hij daarna alleen maar smaadt en schade doet. Of zijn geloof verliest, etc. 

 

Waarbij jij op de troon van God zit en allen die wel van God houden en echt willen 'leren' (alsof t daar om gaat maar dat terzijde) maar wel moeite hebben met de diverse Joodse godsbeelden even dumpt ten faveure van allen die ook van God houden en ook echt willen 'leren' maar géén moeite hebben met de diverse Joodse godsbeelden uit t OT.

9 minuten geleden zei Dolce Vita:

Zo is dat. Daar is niets farizeeisch aan, dat is een heilige reden.  Het is beter kennis en inzicht achterwege te houden als dat iemand doet struikelen. 

Waarbjj de aanname is dat jij in staat bent te zien wanneer iemand zou struikelen door jouw kennis en inzichten. Als t om jouw wetenschappelijke 'kennis' ken je ook geen scrupules, maar toegegeven dat is geen heilige zaak zoals geloofskennis dat kan zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei MysticNetherlands:

 

Waarbjj de aanname is dat jij in staat bent te zien wanneer iemand zou struikelen door jouw kennis en inzichten. Als t om jouw wetenschappelijke 'kennis' ken je ook geen scrupules, maar toegegeven dat is geen heilige zaak zoals geloofskennis dat kan zijn

Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen uitingen.  Jij voor de jouwe.  Degene die zich hier op een troon stelt, ben je zelf.  Jij bepaalt niet voor een ander wat hij wel of niet deelt of uitlegt, en met welke redenen.   Dat je uit alle macht probeert dat met je forumgedrag wel af te dwingen, zegt meer dan genoeg. Je struikelt nu al over het OT. Onder andere.  Het is niet zo moeilijk om te zien dat mensen zouden struikelen.  We zitten hier bovendien op een vrij breed forum, niet in onze huiskamer en ook niet in de gemeente.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen uitingen.  Jij voor de jouwe.  Degene die zich hier op een troon stelt, ben je zelf.  Jij bepaalt niet voor een ander wat hij wel of niet deelt.  Dat je uit alle macht probeert dat met je forumgedrag wel af te dwingen, zegt meer dan genoeg. Je struikelt nu al over het OT. Onder andere.  Het is niet zo moeilijk om te zien dat mensen zouden struikelen.  We zitten hier op een forum, niet in de huiskamer en ook niet in de gemeente.  

Wat brabbelt je toch weer mooi. Pas op hoor ik laat zo een digitaal Qi Gong poepje! 

Ik bepaal toch njet wat jij wel óf niet deelt? Wat een stropop toch weer.

En ik zal je rare verhaal over 'met alle macht afdwingen' maar laten voor het is: een raar verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Waarbij jij op de troon van God zit en allen die wel van God houden en echt willen 'leren' (alsof t daar om gaat maar dat terzijde) maar wel moeite hebben met de diverse Joodse godsbeelden even dumpt ten faveure van allen die ook van God houden en ook echt willen 'leren' maar géén moeite hebben met de diverse Joodse godsbeelden uit t OT.

Nee ik denk dat als een persoon zich gaat verdiepen in OT dan moet die wel kunnen volharden en niet na een paar bladzijden het terzijde te gooien en roepen dat het kwaad is daar heeft niemand wat aan. Troon wat? Ik denk dat jij je geïntimideerd voelt voor één of andere rare reden sinds dag één dat ik hier ben. Als je in G-d gelooft dan kan ik toch moeilijk een negatieve insteek hebben want ik zit vol met en deel graag mijn geloof en leer graag aan/met/van andere mensen. Maar ik snap niet wat je probleem is

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:

Ik denk dat jij je geïntimideerd voelt voor één of andere rare reden sinds dag één dat ik hier ben.

:*Typerende woordkeuze :) Nee hoor, Ik ga gewoon tegen mensen in die fel tegen anderen pretenderen de waarheid in pacht te hebben. En als ze dan ook nog met veel fanfare zich belachelijk maken in t topic over ET... Ik hou dan niet mijn mond

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei MysticNetherlands:

:*Typerende woordkeuze :) Nee hoor, Ik ga gewoon tegen mensen in die fel tegen anderen pretenderen de waarheid in pacht te hebben. En als ze dan ook nog met veel fanfare zich belachelijk maken in t topic over ET... Ik hou dan niet mijn mond

Nou oké uitgesproken fijn dat je opkomt voor wat je gelooft. Leef en laat leven zou ik zeggen. (YY) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei nikie90:

Omdat iemand die echt wilt leren anders is dan iemand die dat niet wilt. Iemand die echt van G-d houdt en meer wilt weten of iemand die het niet serieus neemt. 

Als dit je overtuiging is, begrijp ik je voorgaande posts en begrijp ik ook wat ik daar lastig aan vind. Het is niet mijn manier van naar mensen kijken. Ben bang dat we het daardoor niet eens gaan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar mijn vraagt blijft open staan.

Wat is dan liefde als ons voorgekauwd wordt wat al dan niet goed is? Is een mens überhaupt nog in staat toe liefde zoals het oorspronkelijk manifesteert?
Het lijkt me sterk dat liefde de hoogste taal van de ziel is. Maar om terug te connecteren met de ziel en haar taal te begrijpen, dienen wij ons te verlossen van oordelen.

De ziel, het brein en het lichaam loopt niet meer synchroon. Men heeft zelfs onze kalender aangepast om onze synchroniciteit met het universum uit balans te brengen.

Het einde van dit tijdperk had al lang genaderd, ware mensen niet zo vastgekleefd aan dogma.

Zwaaien zij met liefde, maar men heeft niet door hoe hard men de mensheid haat vanuit hun liefdesbeeld. Ze hopen zieltjes te winnen in "hun" overtuiging, ze laten zieltjes zelden in "eigen" overtuiging. Dat is wat religie als eerste doet: zelfstandig denken uitschakelen, individualisme uitschakelen, herinneren dat god enkel schapen wenst en bokken marginaliseren terwijl zij overduidelijk de oplossing in handen hebben.

Niet om te bashen, maar om even terug te keren naar de essentie: Wat is dan liefde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar mijn vraagt blijft open staan.

Wat is dan liefde als ons voorgekauwd wordt wat al dan niet goed is? Is een mens überhaupt nog in staat toe liefde zoals het oorspronkelijk manifesteert?
Het lijkt me sterk dat liefde de hoogste taal van de ziel is. Maar om terug te connecteren met de ziel en haar taal te begrijpen, dienen wij ons te verlossen van oordelen.

De ziel, het brein en het lichaam loopt niet meer synchroon. Men heeft zelfs onze kalender aangepast om onze synchroniciteit met het universum uit balans te brengen.

Het einde van dit tijdperk had al lang genaderd, ware mensen niet zo vastgekleefd aan dogma.

Zwaaien zij met liefde, maar men heeft niet door hoe hard men de mensheid haat vanuit hun liefdesbeeld. Ze hopen zieltjes te winnen in "hun" overtuiging, ze laten zieltjes zelden in "eigen" overtuiging. Dat is wat religie als eerste doet: zelfstandig denken uitschakelen, individualisme uitschakelen, herinneren dat god enkel schapen wenst en bokken marginaliseren terwijl zij overduidelijk de oplossing in handen hebben.

Niet om te bashen, maar om even terug te keren naar de essentie: Wat is dan liefde?

Het fundamenteel antwoord op uw vraag is veelvuldig te vinden in Gods Woord en is zowel eenvoudig als zeer duidelijk, namelijk;

 

1 Johannes 5: 2-3 Hieraan onderkennen wij, dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben en zijn geboden doen. Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren

 

2 Johannes 1:6   En dit is de liefde, dat wij naar zijn geboden wandelen. Dit is het gebod, gelijk gij van den beginne gehoord hebt dat gij daarin moet wandelen

 

Johannes 14 : 15- 24 Wanneer gij Mij liefhebt zult gij mijn geboden bewaren ……… Wie mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het , die Mij liefheeft, en wie Mij liefheeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren……..Jezus antwoorde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet……

 

Johannes 15:10  Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in Mijn liefde blijven, gelijk ik de geboden mijns Vaders bewaard heb en blijf in zijn liefde

 

1 johannes 2:3-6   ……Wie zegt, Ik ken Hem en zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en die is in de waarheid niet, maar wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt. Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem zijn ……

 

Volgens God heeft liefde dus ALLES TE MAKEN met bewaren  van zijn geboden . Of met andere woorden het  ongewijzigd  aanvaarden en gehoorzamen van hetgeen Christus zelf eigenhandig in steen heeft gegrift namelijk de TIEN GEBODEN en waarvan hijzelf getuigd.

Meent niet dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; maar om te vervullen………wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert , zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen……. Matt 5:17-20

Om dit laatste op vandaag praktisch  toe te passen: Betekent dit dan ook dat wie de on-Bijbelse en eigenhandige verandering van het vierde gebod ,doorgevoerd door de RKK, volgt daardoor bewijst dat hij ,volgens Gods Woord, God niet lief heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dit is dezelfde soort hond als die pup. Schitterende, vrij onbekende soort.

Ja, het zijn ontzettend lieve dieren, honden, en vaak zijn het ons door God gegeven engelen om ons te helpen leven.  Er zijn honden die getraind worden om bijvoorbeeld mensen met epilepsie op tijd te waarschuwen dat er een aanval aan komt en dat ze moeten gaan liggen, bijvoorbeeld.  Het liefhebben van het leven, dat is het "dienen" "van God".  Wij zijn er niet om God te "dienen", maar om kinderen van God te worden en te zijn en Zijn Liefde te beleven.  God heeft geen dienaren nodig, God wil kinderen.  Alla heeft slaven, God de Vader heeft kinderen.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

@bernard 3 ik denk dat ik vriendelijk pas voor de liefde van uw god en mij richt tot het absolute waar de Almacht geen geboden vereist om zichzelf tot uitdrukking te brengen.

Daar geef ik je in dit geval groot gelijk in. Je mag een kind van God zijn,  en je hoeft dus geen  "beleidvolle slaaf" te zijn of te blijven. Het zijn mensen die andere mensen tot slaaf van hun instituut willen maken.  En een kind van God weet dat ie zich in Christus geen slavenjuk meer op laat leggen. In Jezus Christus hebben wij directe toegang tot de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Fundamenteel:

@bernard 3 ik denk dat ik vriendelijk pas voor de liefde van uw god en mij richt tot het absolute waar de Almacht geen geboden vereist om zichzelf tot uitdrukking te brengen.

Dat is volledig uw keuze en ook uw recht maar wat doe jij dan met hetgeen God in zijn Woord zegt. Want uw vraag was toch wat liefde is nietwaar.  En daar wij hier bezig zijn met Gods Woord en wat Hij met liefde bedoelt heb ik hier met Zijn Woord geantwoord  en niet met  wat mensen als "liefde" benoemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei bernard 3:

Dat is volledig uw keuze en ook uw recht maar wat doe jij dan met hetgeen God in zijn Woord zegt. Want uw vraag was toch wat liefde is nietwaar.  En daar wij hier bezig zijn met Gods Woord en wat Hij met liefde bedoelt heb ik hier met Zijn Woord geantwoord  en niet met  wat mensen als "liefde" benoemen.

Het probleem is dat mensen liefde daardoor in een duale wereld beleven en niet meer tot de eenheid er van kunnen komen.

Zo lang deze mensen netjes opzij gaan staan als hun tijd gekomen is, er ware geen probleem.

28 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ja, het zijn ontzettend lieve dieren, honden, en vaak zijn het ons door God gegeven engelen om ons te helpen leven.  Er zijn honden die getraind worden om bijvoorbeeld mensen met epilepsie op tijd te waarschuwen dat er een aanval aan komt en dat ze moeten gaan liggen, bijvoorbeeld.  Het liefhebben van het leven, dat is het "dienen" "van God".  Wij zijn er niet om God te "dienen", maar om kinderen van God te worden en te zijn en Zijn Liefde te beleven.  God heeft geen dienaren nodig, God wil kinderen.  Alla heeft slaven, God de Vader heeft kinderen.

Daar geef ik je in dit geval groot gelijk in. Je mag een kind van God zijn,  en je hoeft dus geen  "beleidvolle slaaf" te zijn of te blijven. Het zijn mensen die andere mensen tot slaaf van hun instituut willen maken.  En een kind van God weet dat ie zich in Christus geen slavenjuk meer op laat leggen. In Jezus Christus hebben wij directe toegang tot de Vader.

Weinig van te merken. Directe toegang tot de Vader... Ik heb de zelfverklaarde christenen alhier toch rare sprongen zien maken eens iemand anders een ander geloof/mening toegedaan is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Weinig van te merken. Directe toegang tot de Vader... Ik heb de zelfverklaarde christenen alhier toch rare sprongen zien maken eens iemand anders een ander geloof/mening toegedaan is.

Dat jij daar weinig van merkt, is omdat je die directe toegang in Jezus Christus zelf nog ten dele afwijst.;) Je kunt alleen zelf door de Deur gaan en niet door andermans Deur. En ergens wil je zo graag door de Deur, maar ergens toch ook weer niet, ergens ga je toch liever door andermans Deur, of zelfs door het raam. En dat gaat niet. *:}

Maar je komt er wel. Dat geloof ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat jij daar weinig van merkt, is omdat je die directe toegang in Jezus Christus zelf nog ten dele afwijst.;) Je kunt alleen zelf door de Deur gaan en niet door andermans Deur. En ergens wil je zo graag door de Deur, maar ergens toch ook weer niet, ergens ga je toch liever door andermans Deur, of zelfs door het raam. En dat gaat niet. *:}

Maar je komt er wel. Dat geloof ik. 

Het is door mijn "directe toegang" dat ik het "conflict" in het hier en nu waarneem.

Liefde heeft de mens toe verschrikkelijke wandaden gedreven. Wij spiegelen liefde aan iets extern en laten het niet meer uit ons authentieke zelf stromen. Eens wij volwassen zijn leiden onze gedachten en overtuigingen een leven op zich en weerspiegelen wij onze liefde daaraan. Net daarom dat Jezus zich zo open stelde voor kinderen, die laten zich minder drijven door waardeoordelen.

Liefde is een gevaarlijke materie voor iemand die niet geleerd krijgt wat de waarheid van zijn/haar bestaan is maar onderweg misleid wordt.
Ik hoed mij ter stelligste voor mensen hun liefde en ben aanzienlijk beperkt door liefde omdat het mijn vrije wil en die van een ander beïnvloedt. Het is niet vrij, het is geconditioneerd op verwachtingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eens wij volwassen zijn leiden onze gedachten en overtuigingen een leven op zich en weerspiegelen wij onze liefde daaraan. Net daarom dat Jezus zich zo open stelde voor kinderen, die laten zich minder drijven door waardeoordelen

De tweede keer binnen korte tijd dat ik met enige zekerheid hier mag concluderen dat de door mij geciteerde poster GEEN kinderen heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is door mijn "directe toegang" dat ik het "conflict" in het hier en nu waarneem.

Nou nee, dat denk ik niet. Uw filosofische warboel over liefde heb ik maar even weggelaten. Uw hersenen maken volgens mij te vele overuren en u blijft er maar diverse informatie in pompen, dus dat zal nog wel even doorgaan, vrees ik. 

Wij wachten rustig af. Wij hebben de eeuwigheid immers. Op een dag zal u uw "mind" "made up" hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid