Spring naar bijdragen

Wat beweegt ons God te willen dienen: liefde


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat ik nikie90 wel begrijp hierin. De oudtestamentische tijd was veel harder, gewelddadiger en wreder dan die van ons. De gemiddelde Israëliet was boer, leefde dus op het land en woonde niet i

Weet je wat ik me net bedacht, toen ik je post las? Ik weet niet of het misschien een beetje onorthodox is hoor, maar ik combineerde voor mezelf een paar bijbelteksten.  Jezus zegt: Als je mij li

dat is mooi uitgelegd, dank daarvoor. Het is alleen niet het punt waar ik tegen Nikie op reageerde.  Grote lijn is: iemand zegt 'ik vind God in het OT best barbaars'. Reactie: Dat zegt 99% v

4 uur geleden zei Thorgrem:

Maar heb je in dat percentage ook de 14 miljard evangelicalen meegerekend?

En telt het postuum dopen van de mormonen ook? En zo ja, gaan de postuum gedoopte mormonen af van hun oorspronkelijke denominatie?

En vergeet de shape- and religion-shifting reptilian aliens niet. Die hebben t zo druk met ons DNA bewerken, mensen met één korter been genezen en mensen met Qi Gong door de lucht te blazen als een bladblazer een hoop herfstbladeren, dat ze 777x per seconde van religie veranderen. Hoe neem je dit mee in een dergelijke berekening....

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei MysticNetherlands:

En vergeet de shape- and religion-shifting reptilian aliens niet. Die hebben t zo druk met ons DNA bewerken, mensen met één korter been genezen en mensen met Qi Gong door de lucht te blazen als een bladblazer een hoop herfstbladeren, dat ze 777x per seconde van religie veranderen. Hoe neem je dit mee in een dergelijke berekening....

Dat soort aliens komt uit jouw eigen fantasie, waar je ooit kennelijk in bent getrapt en waar je ego het kennelijk nog steeds moeilijk mee heeft.

Wat betreft de heart sutra waar je zo van op tilt bent geslagen en waar je geen letter van hebt begrepen....je zou kunnen proberen of je met je kickboxen nog iets bereikt bij de Wederkomst van Jezus Christus, doch ik geef je buitengewoon weinig kans.  Hopelijk ligt de wolf tegen die tijd naast het lam in jouw universum, anders zou je wel eens lelijk tegen jezelf aan kunnen lopen.:+ :E

Om je niet meteen weer over de rooie te brengen, een korte introductie van het feit dat buitenaardsen bestaan en dat de Kerk daar geen moeite mee heeft. Als je dit aankunt, kun je daarna zelf op youtube en google de zoektermen "European Parliament aliens (of extraterrestials)"  intikken en een hele reeks informatie vinden waar het voltallig EP gewoon over spreekt.  Hopelijk is je Frans beter dan je Engels, want dan kun je het woordelijk in het Frans  volgen met je oortjes en het in de ondertiteling lezen met je oogjes.  Maar alleen als je zenuwstelsel dit  korte stukje van de priester in het Italiaans en Engels ondertiteld,  trekt, anders niet hoor, Liever onder je stoeptegel blijven dan.

 

Verder heeft het niet veel belang, zorg maar liever dat je bekeerd bent en Jezus Christus als je Persoonlijke Verlosser hebt aangenomen, want de verlossing komt niet van buitenaardsen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

En vergeet de shape- and religion-shifting reptilian aliens niet. Die hebben t zo druk met ons DNA bewerken, mensen met één korter been genezen en mensen met Qi Gong door de lucht te blazen als een bladblazer een hoop herfstbladeren, dat ze 777x per seconde van religie veranderen. Hoe neem je dit mee in een dergelijke berekening....

Je moet een kant kiezen mystic:YSnapje what i'm saying?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei nikie90:

Je moet een kant kiezen mystic:YSnapje what i'm saying?

Ik hoop dat ik niet snap wat je zegt...

 

17 uur geleden zei Dolce Vita:

soort aliens komt uit jouw eigen fantasie, waar je ooit kennelijk in bent getrapt en waar je ego het kennelijk nog steeds moeilijk mee heeft.

Wat betreft de heart sutra waar je zo van op tilt bent geslagen en waar je geen letter van hebt begrepen....je zou kunnen proberen of je met je kickboxen nog iets bereikt bij de Wederkomst van Jezus Christus, doch ik geef je buitengewoon weinig kans.  Hopelijk ligt de wolf tegen die tijd naast het lam in jouw universum, anders zou je wel eens lelijk tegen jezelf aan kunnen lopen.:+ :E

Om je niet meteen weer over de rooie te brengen, een korte introductie van het feit dat buitenaardsen bestaan en dat de Kerk daar geen moeite mee heeft. Als je dit aankunt, kun je daarna zelf op youtube en google de zoektermen "European Parliament aliens (of extraterrestials)"  intikken en een hele reeks informatie vinden waar het voltallig EP gewoon over spreekt.  Hopelijk is je Frans beter dan je Engels, want dan kun je het woordelijk in het Frans  volgen met je oortjes en het in de ondertiteling lezen met je oogjes.  Maar alleen als je zenuwstelsel dit  korte stukje van de priester in het Italiaans en Engels ondertiteld,  trekt, anders niet hoor, Liever onder je stoeptegel blijven dan.

En jij denkt dat je je occulte verleden achter je hebt gelaten :( Ik doe snel mijn alu-hoedje op. Met je fantasie, kama sutra, kickboksen bij de wederkomst (die was briljant), Engels, over de rooie en wat al niet meer LOL. Zit t je allemaal dwars ---, dat je zo fel om je heen slaat? Ik adviseer twee Qi Gong scheetjes en een handje abrikozenpitten. De gekkie aliens zijn onder ons... 

Doei :*

 

Naam verwijderd. We gebruiken hier elkaars forumnaam en niet de echte naam als men daar niet van gediend is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei nikie90:

Je kan niet gelovig zijn en ook bespotten het is wel een beetje het één of ander? 

Amen. Ik hoop dat de Enig Waarlijk Geloof Hebbende Christenen hier op dit forum zich dat eens zouden realiseren terwijl ze alle anderen hier verwijten niet genoeg gnosis te hebben, in de duivel genaamd de Paus te geloven en afgod Maria te aanbidden, niet in slecht geacteerde gong fu filmpjes en gekkie aliens uit Sumer te geloven, de duivels evolutietheorie aan te hangen etc. Helemaal met je eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MysticNetherlands:

Amen. Ik hoop dat de Enig Waarlijk Geloof Hebbende Christenen hier op dit forum zich dat eens zouden realiseren terwijl ze alle anderen hier verwijten niet genoeg gnosis te hebben, in de duivel genaamd de Paus te geloven en afgod Maria te aanbidden, niet in slecht geacteerde gong fu filmpjes en gekkie aliens uit Sumer te geloven, de duivels evolutietheorie aan te hangen etc. Helemaal met je eens.

Ja snap wel wat je bedoelt maar is ook wel weer de vinger naar andere wijzen hé

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:

Ja snap wel wat je bedoelt maar is ook wel weer de vinger naar andere wijzen hé

Geloof t of niet, ik behoor niet tot de steeds groter wordende groep mensen hier die vol overtuiging continu de ander met misplaatste arrogantie erop wijst dat zijn geloof niet het juiste is. Ik reageer daar stekelig op, dat wel.

Er is niets mis met aluhoedjes, echt niet, maar zichzelf gedragen als de waarheid in pacht hebbende aluhoedjes... daar krijg ik jeuk van.

Zo nu ga ik slapen want de tramadol, diclofenac, ibuprofen en paracetamol (en stiekeme slok wijn) beginnen eindelijk te werken. Dat was geen pretje bij de spoedeisende hulp :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-10-2017 om 13:41 zei MysticNetherlands:

@Willempie je nieuwe avatar herkende ik zelfs meteen ;)

Weet je? Ik lees grote filosofen en theologen maar als ik weer eens een boekje van haar pak sta ik er steeds opnieuw versteld van hoe de diepste waarheden zo eenvoudig en duidelijk uitgelegd kunnen worden. Het is dan net alsof de waarheid zich in de eenvoud bevindt. Ik vind dat zo ontzettend kostbaar!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Weet je? Ik lees grote filosofen en theologen maar als ik weer eens een boekje van haar pak sta ik er steeds opnieuw versteld van hoe de diepste waarheden zo eenvoudig en duidelijk uitgelegd kunnen worden. Het is dan net alsof de waarheid zich in de eenvoud bevindt. Ik vind dat zo ontzettend kostbaar!

Welke filosofen en theologen? Ik heb trouwens toch het ebook van Weinreb gekocht. Wat God op mijn pad brengt is de moeite waard om te onderzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Noel:

Welke filosofen en theologen? Ik heb trouwens toch het ebook van Weinreb gekocht. Wat God op mijn pad brengt is de moeite waard om te onderzoeken.

Ik hoop oprecht dat je er van kunt leren en genieten. Een volledige lijst kan ik nu onmogelijk even geven maar de laatste tijd vooral Karl Barth, Dietrich Bonhoeffer, Martin Buber, Emmanuel Levinas en René Girard. De verleiding is groot om door te gaan maar dan zou de lijst eindeloos lang worden.;) Weet je trouwens wie mijn avatar is, over wie ik het had?

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Willempie:

Ik hoop oprecht dat je er van kunt leren en genieten. Een volledige lijst kan ik nu onmogelijk even geven maar de laatste tijd vooral Karl Barth, Dietrich Bonhoeffer, Martin Buber, Emmanuel Levinas en René Girard. De verleiding is groot om door te gaan maar dan zou de lijst eindeloos lang worden.;) Weet je trouwens wie mijn avatar is, over wie ik het had?

Levinas heb ik ook wat van gelezen, en over Buber en Girard heb ik gelezen. Je atavar herken ik niet. Ik was onlangs wel onder de indruk van Rowam Williams bij Raboud Reflects:

https://m.youtube.com/watch?v=eNS8E-EqwOk

De opzet van Weinreb met zijn dualiteiten in triniteiten waar dan door verdelingen viertallen uit komen is erg mooi. Ik kan me wel voorstellen dat dit soort patronen doorgegeven zijn op soms onbewust niveau.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Op 30-10-2017 om 16:15 zei Kaasjeskruid:

De wet laat niet meer zien dat wij, als Christen, schuldig staan. Deze schuld is ingelost door Jezus. Die functie heeft de wet dus niet meer voor een Christen. De grootte van onze schuld blijkt nu uit het werk van Jezus aan het kruis op Golgotha. Die wet staat niet meer op stenen, maar is in ons hart geschreven. In het NT komen alle geboden, behalve die van de sabbat, aan de orde, echter niet meer in negatieve zin.

Blijkt daar vooral de grootte van onze schuld uit of blijkt daar eigenlijk meer nog de grootte van Zijn Liefde uit?

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid