Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei HJW:

Maar als ik zie dat jij eerder stelde dat Trump een werktuig in Gods handen is en die idioot kinderen van ouders scheidt, dan draaf je heel erg door en wordt het mijns inziens zelfs gevaarlijk.

Zou kunnen, maar klakkeloos de gereguleerde en sensatiebeluste nieuwsmedia volgen is volgens mij ook niet aanbevelenswaardig. Ten eerste is iemand met een IQ van 165 geen idioot. Ten tweede is de huidige immigratiewetgeving in de V.S. nu juist waar Trump grote problemen mee heeft en die hij wil verbeteren. Ten derde worden kinderen alleen gescheiden van mensen waarvan de identiteit niet kan worden vastgesteld of waarvan niet kan worden vastgesteld dat het wel de echte ouders zijn. Wel eens van mensen- of kindersmokkel gehoord? Natuurlijk is het heel erg wat er gebeurt maar de onderliggende problematiek is ook bijzonder ernstig en wordt niet in de reguliere media belicht. Of geloof jij werkelijk dat de Amerikaanse overheid zomaar voor de grap kinderen apart houdt? Of met sadistische motieven? Heb je ook al eens kennis genomen van wat de Amerikaanse verantwoordelijken daar zelf over hebben te zeggen of gaan we alleen maar af op wat schreeuwerige krantenkoppen? Trump is geen alleenheerser en heeft te maken met rechters, een senaat en een congres.

2 uur geleden zei HJW:

Waarop een dichter ooit zei: als ik zie wat ze er allemaal uithalen wat ik er helemaal niet in gestopt heb.

Maar dat kenmerkt juist grote dichters, hoe vreemd het misschien ook klinkt. Echte kunst gaat sowieso uit boven onze causale wereldbeeld. Het raakt een beetje de hemel aan, zou je kunnen zeggen.

2 uur geleden zei HJW:

Maar houd aub je kop erbij, want dat mis ik wel eens bij je.

Je moest eens weten wat er in mijn kop allemaal gebeurt. :# Ik houd me altijd al erg in. Maar je mag me overal op blijven aanspreken hoor. Graag zelfs. Misschien houd je me wel een beetje in toom.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

1 uur geleden zei Willempie:

Natuurlijk is het heel erg wat er gebeurt maar de onderliggende problematiek is ook bijzonder ernstig en wordt niet in de reguliere media belicht. Of geloof jij werkelijk dat de Amerikaanse overheid zomaar voor de grap kinderen apart houdt? Of met sadistische motieven? Heb je ook al eens kennis genomen van wat de Amerikaanse verantwoordelijken daar zelf over hebben te zeggen of gaan we alleen maar af op wat schreeuwerige krantenkoppen? Trump is geen alleenheerser en heeft te maken met rechters, een senaat en een congres.

Een hoog IQ is geen garantie. Hij is overduidelijk behoorlijk narcistisch.

Het doet mij oprecht pijn dat jij deze man verdedigt. De man is compleet gevoelloos en alleen met zichzelf bezig.

De amerikaanse republikeinen willen met wetgeving komen om deze man te stoppen. Hij werkt zoveel mogelijk om de senaat en congress heen. De man is een echte ramp.

1 uur geleden zei Willempie:

Je moest eens weten wat er in mijn kop allemaal gebeurt. :# Ik houd me altijd al erg in. Maar je mag me overal op blijven aanspreken hoor. Graag zelfs. Misschien houd je me wel een beetje in toom.

Ik zal het blijven doen. :-)

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei HJW:

Een hoog IQ is geen garantie. Hij is overduidelijk behoorlijk narcistisch.

Dat wordt veel gezegd ja. Ik ben van mening dat bijna alle politici narcistisch zijn maar geleerd hebben dat te verbergen. 

 

19 minuten geleden zei HJW:

Het doet mij oprecht pijn dat jij deze man verdedigt.

Verdedigen is niet het juiste woord. Ik doe alleen niet mee met stemmingmakerij. "Trump is een idioot. Zijn vrouw is een hoer en zijn zoontje autistisch." Nog nooit in de geschiedenis is een Amerikaanse president of politicus zo aangevallen. En zelfs Hitler werd door de media niet zo beledigd en zwart en belachelijk gemaakt, integendeel. Ik blijf de ontwikkelingen gewoon volgen maar dat spelletje speel ik niet mee. 

 

19 minuten geleden zei HJW:

De amerikaanse republikeinen willen met wetgeving komen om deze man te stoppen. Hij werkt zoveel mogelijk om de senaat en congress heen. De man is een echte ramp.

Het bovenstaande is gewoon niet correct. Een president in de V.S. kan niet eens om de senaat en het congres heen. Dat zou reden zijn hem onmiddellijk af te zetten of althans de procedure daartoe te starten want dat kan namelijk weer wel. En reken maar dat er genoeg mensen zijn die elke reden zullen aangrijpen om Trump weg te krijgen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Verdedigen is niet het juiste woord. Ik doe alleen niet mee met stemmingmakerij. "Trump is een idioot. Zijn vrouw is een hoer en zijn zoontje autistisch." Nog nooit in de geschiedenis is een Amerikaanse president of politicus zo aangevallen. En zelfs Hitler werd door de media niet zo beledigd en zwart en belachelijk gemaakt, integendeel. Ik blijf de ontwikkelingen gewoon volgen maar dat spelletje speel ik niet mee. 

Ik doe ook niet aan stemmingmakerij en dat argument mag er ook niet toe leiden dat zijn gedrag wordt vergoelijkt, omdat het anders stemmingmakerij zou zijn.

Ik heb meer vertrouwen in de JG dan in Trump.

Ik heb daarnaast geen enkel oordeel over zijn vrouw en zijn zoontje. Ik ken ze niet, hoor weinig over ze. En ga dus niets over ze zeggen.

Probleem is dat je wel het andere spelletje meespeelt en Trump een werktuig van God noemt. En dat vind ik zorgelijk.

14 minuten geleden zei Willempie:

Het bovenstaande is gewoon niet correct. Een president in de V.S. kan niet eens om de senaat en het congres heen. Dat zou reden zijn hem onmiddellijk af te zetten of althans de procedure daartoe te starten want dat kan namelijk weer wel. En reken maar dat er genoeg mensen zijn die elke reden zullen aangrijpen om Trump weg te krijgen.

Per decreet. Hij heeft veel decreten getekend.

Binnen het democratische kamp wel, binnen het reublikeinse kamp niet. Angst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Ten eerste is iemand met een IQ van 165 geen idioot.

Uiteraard. En houdt veel van zijn vrouw, net als van zijn talentvolle en sociaal begaafde jongste zoon. Zijn haar is echt en niet geverfd. Geestelijk mankeert hij niets en is in perfecte conditie. Het verhaal gaat dat hij 71 zou zijn. Dat is niet waar natuurlijk, Trump is 48.
En dat we niets meer van zijn vrouw hebben gehoord sinds ze liet weten het niet eens te zijn met de beslissingen om kinderen van hun vluchtelingouders te scheiden, ach dat is puur toeval. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei HJW:

Ik heb daarnaast geen enkel oordeel over zijn vrouw en zijn zoontje. Ik ken ze niet, hoor weinig over ze. En ga dus niets over ze zeggen.

Dat weet ik maar dat doen de Amerikaanse media wel. En dat op zich zou ons al eigenlijk aan het denken moeten zetten. Waarom is het niet genoeg Trump af te kraken? Waarom moeten ze zijn familie ook hebben?

 

9 minuten geleden zei HJW:

Probleem is dat je wel het andere spelletje meespeelt en Trump een werktuig van God noemt. En dat vind ik zorgelijk.

Ik heb, geloof ik, wel eens beweerd dat Trump God's sloophamer wordt genoemd. Ik volg het met grote interesse. Er lopen nogal behoorlijk wat rechtszaken tegen politici en andere hooggeplaatsten momenteel. Gewoon even afwachten wat daar uit gaat komen. Ik heb het vermoeden dat dat nogal schokkend zal zijn en eigenlijk is dat het nu al. Maar in de Nederlandse media uiteraard geen woord daarover.

11 minuten geleden zei HJW:

Angst.

Angst waarvoor? Dat er teveel aan het licht gaat komen?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 

…………..  (H)

Ben je nu jezelf aan het slopen? Niet doen!

20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Uiteraard. En houdt veel van zijn vrouw, net als van zijn talentvolle en sociaal begaafde jongste zoon. Zijn haar is echt en niet geverfd. Geestelijk mankeert hij niets en is in perfecte conditie. Het verhaal gaat dat hij 71 zou zijn. Dat is niet waar natuurlijk, Trump is 48.
En dat we niets meer van zijn vrouw hebben gehoord sinds ze liet weten het niet eens te zijn met de beslissingen om kinderen van hun vluchtelingouders te scheiden, ach dat is puur toeval. 

Ja, je voorbarige oordelen en conclusies zijn inmiddels overbekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Willempie:

Dat weet ik maar dat doen de Amerikaanse media wel. En dat op zich zou ons al eigenlijk aan het denken moeten zetten. Waarom is het niet genoeg Trump af te kraken? Waarom moeten ze zijn familie ook hebben?

Je hebt van zijn familie af te blijven. En dat doe ik dan dus ook.

 

45 minuten geleden zei Willempie:

Ik heb, geloof ik, wel eens beweerd dat Trump God's sloophamer wordt genoemd. Ik volg het met grote interesse.

Nee, dat heb je niet. Je woorden waren: Trump is God’s sloophamer.

Dus niet dat hij zo wordt genoemd. Jij stelt dat hij dat is. Vreselijke mispeer van je en die uitspraak vind ik dan echt godslasterlijk.

Je bent zo gebeten op politici dat je deze draak van een vent steunt.

De man gaat zover in zijn ongevoeligheid dat zelfs zijn eigen vrouw publiekelijk aangeeft het niet met hem eens te zijn.

 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW:

Nee, dat heb je niet. Je woorden waren: Trump is God’s sloophamer.

Er zijn mensen die hem zo noemen. Ik hoop dat ze gelijk hebben want ik ben inderdaad ziek van corruptie op het allerhoogste niveau. Er lopen momenteel zaken en onderzoeken betreffende allerlei obscure zaken zoals grootschalige diefstal, corruptie, chantage, spionage, mensenhandel, pedofielennetwerken, hoogverraad en zelfs moorden. Ga er maar aan staan. Dat heeft tijd nodig, vooral als er zeer machtige mensen bij betrokken zijn. Ik hoop en bid dat die verschrikkelijke zaken nu aan het licht komen, dat we wakker schrikken en dat er een tijd van verlichting zal komen. 

 

5 minuten geleden zei HJW:

Je bent zo gebeten op politici dat je deze draak van een vent steunt.

Ik ben gebeten op corrupte politici. Trump steunen kan ik niet eens want ik heb geen stemrecht in de V.S.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Willempie:

Er zijn mensen die hem zo noemen. Ik hoop dat ze gelijk hebben want ik ben inderdaad ziek van corruptie op het allerhoogste niveau. Er lopen momenteel zaken en onderzoeken betreffende allerlei obscure zaken zoals grootschalige diefstal, corruptie, chantage, spionage, mensenhandel, pedofielennetwerken, hoogverraad en zelfs moorden. Ga er maar aan staan. Dat heeft tijd nodig, vooral als er zeer machtige mensen bij betrokken zijn. Ik hoop en bid dat die verschrikkelijke zaken nu aan het licht komen, dat we wakker schrikken en dat er een tijd van verlichting zal komen. 

Vreselijk en godslasterlijk dat je hem een instrument van God noemt. Vond ik echt bizar. Hij is erger dan de kwaal. 

Je noemt al die sensatie zaken op en zegt dan tegen anderen dat ze niet op sensatie moeten reageren.

Je zit hier echt helemaal fout en je laat je leiden door totaal verkeerde emoties.

De bijbel leert: overwin het kwade door het goede. Maar daar heb jij dan blijkbaar niets mee.

21 minuten geleden zei Willempie:

Ik ben gebeten op corrupte politici. Trump steunen kan ik niet eens want ik heb geen stemrecht in de V.S.

He wat flauw. Je weet heel goed wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Willempie:

Ten eerste is iemand met een IQ van 165 geen idioot.

Een hoog IQ wil niet zeggen dat iemand ook wijs of een goed mens is. Ook hele slimme mensen kunnen hele domme en nare dingen doen. De meeste topnazi's hadden een IQ dat hoger dan gemiddeld was. Wat ze met hun intelligentie hebben gedaan, dat weten we.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Hobble-Frank:

Een hoog IQ wil niet zeggen dat iemand ook wijs of een goed mens is. Ook hele slimme mensen kunnen hele domme en nare dingen doen. De meeste topnazi's hadden een IQ dat hoger dan gemiddeld was. Wat ze met hun intelligentie hebben gedaan, dat weten we.

Dat klopt helemaal. Intelligentie kan ten goede of ten kwade worden aangewend.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW:

De bijbel leert: overwin het kwade door het goede. Maar daar heb jij dan blijkbaar niets mee.

Daar heb ik juist heel veel mee. Maar het helpt daarbij niet om het kwade te verdoezelen.

 

2 uur geleden zei HJW:

Je noemt al die sensatie zaken op en zegt dan tegen anderen dat ze niet op sensatie moeten reageren.

Het gaat hier wel over onderzoeken en rechtszaken die over deze zaken gaan. De uitkomsten zullen we moeten afwachten.

 

2 uur geleden zei HJW:

He wat flauw. Je weet heel goed wat ik bedoel.

Inderdaad een beetje flauw misschien. Ik probeerde slechts aan te geven dat ik alleen maar mijn indrukken en gedachten weer kan geven en verder geen enkele invloed kan uitoefenen, behalve dan door gebed. Misschien helpt het volgende een beetje om me beter te begrijpen. Ik heb van kinds af aan de neiging gehad om voor mensen op te komen die belaagd worden. Al waren ze twee koppen groter dan ik, ik dook er zo bovenop. En dat doe ik nog steeds indien nodig. Ik zie nu iemand die verschrikkelijk wordt aangevallen, beledigd, belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt. Voor diegenen die dat doen heb ik niet zo veel respect en ik blijf me afvragen wat hun werkelijke drijfveren zijn. Ik zit dus eigenlijk van nature zo in elkaar om het voor Trump op te nemen. Geef die man alsjeblieft gewoon een kans. Tegelijkertijd weet ik dat de Bijbelse profetieën een man van zeer grote zonde voorspellen die een wereldleider zal worden. Ik blijf dus waakzaam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Daar heb ik juist heel veel mee. Maar het helpt daarbij niet om het kwade te verdoezelen.

Maar dan is het lippendienst. Het heeft geen zin om te zeggen dat je er veel mee hebt en er vervolgens niets mee doet. Het kwade met het goede overwinnen zegt in het geheel niet dat je het kwade verdoezelt. Het geeft aan hoe je je teweer stelt. Zeggen dat je de bijbel volgt en er vervolgens niets mee doen, is hetzelfde als niet de bijbel volgen.

1 uur geleden zei Willempie:

Het gaat hier wel over onderzoeken en rechtszaken die over deze zaken gaan. De uitkomsten zullen we moeten afwachten.

Heb je neutrale bronnen waaruit al jouw zaken blijken ?

1 uur geleden zei Willempie:

Ik heb van kinds af aan de neiging gehad om voor mensen op te komen die belaagd worden. Al waren ze twee koppen groter dan ik, ik dook er zo bovenop. En dat doe ik nog steeds indien nodig. Ik zie nu iemand die verschrikkelijk wordt aangevallen, beledigd, belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt. 

Het is echt een trieste man. Kom op, Willempie. De man wordt op zijn merites beoordeeld en blijkt een groot gevaar. Je zou je juist moeten bekommeren om de mensen die door hem belaagd worden. Dan zou je christelijk zijn. Je komt niet op voor de belaagde, maar voor de belager.

Je beschermt het kwaad nu.

Onbegrijpelijk dat je dat niet ziet.

1 uur geleden zei Willempie:

Voor diegenen die dat doen heb ik niet zo veel respect en ik blijf me afvragen wat hun werkelijke drijfveren zijn. Ik zit dus eigenlijk van nature zo in elkaar om het voor Trump op te nemen. 

Je zou het voor de immigranten op moeten nemen, die nu bruut door hem verscheurd worden. Je zet je nu pal achter de door jou zo verfoeide politici die narcistisch de kansarmen te grazen nemen. Je zou juist OP Trump moeten duiken, niet VOOR hem.

Je mist de complete bijbel en de boodschap van Liefde.

Mijn drijfveer ? De kansarmen beschermen tegen deze magalomane gek.

1 uur geleden zei Willempie:

Geef die man alsjeblieft gewoon een kans. 

Geen sprake van. Je kunt niet twee heren dienen, Willempie.

1 uur geleden zei Willempie:

Tegelijkertijd weet ik dat de Bijbelse profetieën een man van zeer grote zonde voorspellen die een wereldleider zal worden.

Hier zou ik een opmerking over kunnen maken, maar ik zal me inhouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei HJW:

Maar dan is het lippendienst. Het heeft geen zin om te zeggen dat je er veel mee hebt en er vervolgens niets mee doet. Het kwade met het goede overwinnen zegt in het geheel niet dat je het kwade verdoezelt. Het geeft aan hoe je je teweer stelt. Zeggen dat je de bijbel volgt en er vervolgens niets mee doen, is hetzelfde als niet de bijbel volgen.

Indien Trump het kwaad zou vertegenwoordigen zou je gelijk hebben. Ik ben daar dus niet van overtuigd, ondanks alle anti-Trump retoriek.

 

39 minuten geleden zei HJW:

Heb je neutrale bronnen waaruit al jouw zaken blijken ?

Neutrale bronnen? Bestaan die wel? Fox News is vast niet neutraal genoeg. CNN volgens mij dus zeker niet. Wat van opnames van verhoren binnen het congres? Zijn die neutraal genoeg?

 

39 minuten geleden zei HJW:

Het is echt een trieste man. Kom op, Willempie. De man wordt op zijn merites beoordeeld en blijkt een groot gevaar. Je zou je juist moeten bekommeren om de mensen die door hem belaagd worden. Dan zou je christelijk zijn. Je komt niet op voor de belaagde, maar voor de belager.

In mijn optiek belaagt Trump nu juist corrupte politici. Ik kan het best verkeerd zien hoor maar dit is gewoon hoe ik het nu waarneem.

 

39 minuten geleden zei HJW:

Je zou het voor de immigranten op moeten nemen, die nu bruut door hem verscheurd worden. Je zet je nu pal achter de door jou zo verfoeide politici die narcistisch de kansarmen te grazen nemen. Je zou juist OP Trump moeten duiken, niet VOOR hem.

Er verzuipen momenteel duizenden aspirerende immigranten in de Middellandse zee. De Europese Unie financiert via via criminele organisaties die mensen in onzeewaardig vaartuigen en met onbruikbaar gemaakte zwemvesten de zee opsturen. Hoe minder er overleven hoe beter! Waarom protesteren we daar niet massaal tegen? Er werken Noord-Koreaanse dwangarbeiders (slaven dus) binnen de Europese Unie. Dit is bekend maar er wordt niets mee gedaan. Ik durf te wedden dat jij daar nog nooit over hebt gehoord. Dit brengt me op nog iets: Wij Nederlanders achten onszelf superieur aan Amerikanen. Ik geloof niet in de evolutieleer en ik geloof daarom ook niet dat het ene volk meer geëvolueerd is dan het andere. Wij Nederlanders zijn niet superieur aan Amerikanen. Ook in Nederland laten we niet onbeperkt kansarmen uit het buitenland toe. Er zijn zelf al rapporten verschenen van mensenrechtenorganisaties die de Nederlandse regering beschuldigen van het schenden van mensenrechten, en met name ook de rechten van kinderen. Is het niet al te gemakkelijk om Trump de schuld te geven van alle problemen terwijl we er zelf (indirect) verantwoordelijk voor zijn?   

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Tegelijkertijd weet ik dat de Bijbelse profetieën een man van zeer grote zonde voorspellen die een wereldleider zal worden. Ik blijf dus waakzaam. 

Maak je geen zorgen. Iemand die over vrouwen zegt "Grab them by the pussy" is zonder twijfel een groot geestelijk leider.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Willempie:

Er werken Noord-Koreaanse dwangarbeiders (slaven dus) binnen de Europese Unie. Dit is bekend maar er wordt niets mee gedaan. Ik durf te wedden dat jij daar nog nooit over hebt gehoord.

Ik heb daar ook nog nooit over gehoord. Waar is dat, ongetwijfeld heb je er bronnen voor ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Maak je geen zorgen. Iemand die over vrouwen zegt "Grab them by the pussy" is zonder twijfel een groot geestelijk leider.

Niemand beweert dat Trump een groot geestelijk leider is. Waar haal je die onzin vandaan?

Jij beweert dat:

3 uur geleden zei Willempie:

. Tegelijkertijd weet ik dat de Bijbelse profetieën een man van zeer grote zonde voorspellen die een wereldleider zal worden

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Niet voor jou maar indien iemand anders hierin oprecht is geïnteresseerd is wel. Je hoeft trouwens alleen maar even te googelen.

Dit is niet volgens de regels van het forum. Als je een bewering doet, aub desgevraagd onderbouwen. Geen loze kreten aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit is niet volgens de regels van het forum. Als je een bewering doet, aub desgevraagd onderbouwen. Geen loze kreten aub.

Volgens mij ben jij daar helemaal niet in geïnteresseerd. Waarom zou ik je dan accommoderen?  Je kunt zelf zoeken op "slavernij binnen de EU" of "Noord-Koreaanse dwangarbeiders binnen de EU". Dat je daar geen enkele moeite voor over hebt zegt toch al genoeg? Ik ben hier niet als jouw slaafje hoor.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid