Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Willempie:

2. Het interesseert me helemaal niets hoeveel Todd White krijgt. Ik weet dat hij voortdurend de hele wereld rondreist en overal geld weggeeft.

3. De donatielink zegt helemaal niets. Het gaat erom waaraan de inkomsten worden besteed. De organisatie is bezig overal gratis scholen op te zetten.

Ik vind het wel een rare manier van zaken doen om het geld eerst op eigen rekening te storten alvorens het weg te geven. Stort dan wat je zelf nodig hebt en geef de rest direct weg lijkt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vind het wel een rare manier van zaken doen om het geld eerst op eigen rekening te storten alvorens het weg te geven. Stort dan wat je zelf nodig hebt en geef de rest direct weg lijkt mij.

Het lijkt me verstandig om alle schijn te vermijden maar dat geldt zelfs voor collectes in kerken. Maar nogmaals, ik ga daar niet over en ga me daar ook niet mee bezig houden. Ik heb liever dat schuldigen vrijuit gaan dan dat onschuldigen worden veroordeeld. We kunnen dat oordelen veel beter aan God overlaten omdat slechts Hij alles weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Willempie:

Dit is mijn laatste reactie hierover want ik kan mijn tijd en energie beter besteden.

1. Kritiek en laster komen uit dezelfde bron voort. Ik wens me daarmee niet bezig te houden.

2. Het interesseert me helemaal niets hoeveel Todd White krijgt. Ik weet dat hij voortdurend de hele wereld rondreist en overal geld weggeeft.

3. De donatielink zegt helemaal niets. Het gaat erom waaraan de inkomsten worden besteed. De organisatie is bezig overal gratis scholen op te zetten.

4. Je hebt je er helemaal niet in verdiept. Het enige wat je hebt gedaan was even zoeken of je belastende informatie kon vinden. Niet moeilijk en lukt altijd.

5. De onjuiste maatstaf is dat je afgaat op informatie van het internet die moeilijk op juistheid en motief is te controleren. De beschuldigde kan zich daartegen moeilijk verweren en zelfs indien hij of zij dat wel zou gaan doen gaat dat ten koste van het werk dat die persoon probeert te doen.

6. De juiste maatstaf is dat we naar de vruchten moeten kijken. Slechte bomen brengen geen goede vruchten voort en andersom. En als we al oordelen dan onderscheiden we goed van kwaad en veroordelen geen mensen. Mensen die kwaad doen kunnen namelijk evengoed slachtoffer zijn.

7. Christenen zijn geen normale mensen, althans niet naar de maatstaven van deze wereld.

8. Ja, er zijn mensen die het evangelie verkondigen voor geld. Zelfs Paulus heeft het daar al over. Het is niet onze taak om ons daar mee bezig te houden.

9. Ik ben liever naïef dan dat ik meewerk aan het verspreiden van laster.

10. Weet je ook nog iets positiefs te melden? Iets waar jij blij van wordt? :) 

Ik begrijp dat je dit beu bent, want ui je antwoorden blijkt dat je nergens een inhoudelijke reactie op geeft, en mij ook nog eens beschuldigt van iets dat ik niet doen (nl: materiaal presenteren dat moeilijk op juistheid is te controleren).

Geeft hij alleen maar geld weg en zet de organisatie zet gratis scholen weg ?? Domweg niet waar: laat dat gratis er maar af, zie hier een lijstje met cursusgelden. 2500 dollar voor 1 semester (13 weken). Kassa ! https://lifestylechristianityu.com/tuitionfees

De belastingformulieren zoals gepresenteerd zijn openbaar in de VS, en dus voor iedereen te controleren. Jouw argument dat ik een verkeerde maatstaf hanteer klopt dus niet. De juiste maatstaf is dat we naar de vruchten moeten kijken ? Kijk maar naar de 625.000 vruchten die hij zichzelf gaf. 
Let wel: ik begrijp dat iedereen moet leven en mensen die hun tijd besteden met het verkondigen van evangelie ook, maar 625.000 euro per jaar ?!
Ik begrijp dat je verder je kop in het zand wil steken en er verder niets van wil weten, dat is jouw eigen keus, maar sta er dan niet van te kijken dat je niet alles weet.
Over deze man heb ik inderdaad niets positiefs te melden, en ik wordt bepaald niet blij van hem.


Momenteel word ik erg blij van mijn aquarium, ik ben dat aan het opbouwen en hij wordt echt schitterend!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-10-2018 om 16:12 zei Gaitema:

Welke problemen pakt hij nu aan? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar :)

Probleem no. 1: Mensenhandel, moderne slavernij, o.a. voor de seksindustrie. Alleen al in de V.S. zijn er inmiddels 1600 "slavenhandelaren" opgepakt en duizenden mensen bevrijd maar wereldwijd worden regeringen keihard geconfronteerd met deze problematiek en min of meer gedwongen samen te werken om deze vreselijke misdaad te bestrijden. Trump zegt niet te zullen stoppen totdat mensenhandel is uitgeroeid. Meer volgt.

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Probleem no. 2: Rassenscheiding. De corrupte elite is decennialang bezig geweest om groepen mensen tegen elkaar op te zetten volgens het "verdeel en heers" principe. Trump schept werkgelegenheid voor iedereen zodat bepaalde groepen mensen uit hun slachtofferrol kunnen komen en gelijkwaardig deel kunnen nemen aan de samenleving. Dus niet langer elkaar haten maar samenwerken.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Probleem no. 3: Onderdrukking en vervolging van christenen. Wereldwijd maar ook in de V.S. Er zijn mensen ontslagen omdat ze een Bijbel op hun bureau hadden liggen. Trump zegt nu, en heeft daarmee weer een verkiezingsbelofte gehouden: "Ik heb jullie je vrijheid teruggegeven om het christelijke geloof openlijk te belijden. Doe er iets mee alsjeblieft (stelletje watjes)".

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Probleem no. 3: Onderdrukking en vervolging van christenen. Wereldwijd maar ook in de V.S. Er zijn mensen ontslagen omdat ze een Bijbel op hun bureau hadden liggen. Trump zegt nu, en heeft daarmee weer een verkiezingsbelofte gehouden: "Ik heb jullie je vrijheid teruggegeven om het christelijke geloof openlijk te belijden. Doe er iets mee alsjeblieft (stelletje watjes)".

 

Mijn Engels is niet heel goed. Hoe heeft hij het voor elkaar gekregen? :)

1 uur geleden zei Willempie:

Probleem no. 3: Onderdrukking en vervolging van christenen. Wereldwijd maar ook in de V.S. Er zijn mensen ontslagen omdat ze een Bijbel op hun bureau hadden liggen. Trump zegt nu, en heeft daarmee weer een verkiezingsbelofte gehouden: "Ik heb jullie je vrijheid teruggegeven om het christelijke geloof openlijk te belijden. Doe er iets mee alsjeblieft (stelletje watjes)".

 

Het is hem dus toch gelukt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Gaitema:

Mijn Engels is niet heel goed. Hoe heeft hij het voor elkaar gekregen? :)

D.m.v. (gewijzigde) wetgeving, gerechtelijke onderzoeken naar het discrimineren van christenen en openlijke steunbetuiging. De overheid kan niet langer christenen pesten (bijvoorbeeld door de belastingdienst op ze te zetten). :)

Uit de Visie van de E.O.:

Vechtersbaas
John Elliott, een republikeinse Amerikaan uit Minnesota, is overtuigd christen en groot fan van Trump. Elliott heeft niet alleen gestemd op de rijke zakenman, hij doneerde ook geld voor zijn campagne. Nu, een jaar later, heeft hij nog steeds geen spijt van zijn beslissing. Elliott: “Ik ben erg blij hoe Trump het tot nu toe doet. Hij heeft ontzettend veel geïnvesteerd in de economie met zijn America First-beleid en de hervorming van het belastingstelsel.

Trump zet het politieke systeem helemaal op z'n kop; dat hebben we nodig!

Nadat er decennialang een enorme werkeloosheid is geweest op het ‘platteland’ (het midden van Amerika, red.), is dat nu aan het omslaan. Verder heeft Trump Betsy de Vos aangesteld als minister van onderwijs. Zij is een duidelijke voorstander van christelijke privéscholen en thuisonderwijs. Ook daar ben ik – en veel christelijke gezinnen met mij – blij mee. Daarnaast doet hij enorm zijn best met een pro-lifebeleid. Wat ik bovenal in Trump waardeer, is zijn enorme vechtershouding. Als je hem raakt, slaat hij keihard terug. Hij weet hoe hij de discussie moet aanpakken door scherpe opmerkingen en tweets. Hij zet het corrupte politieke systeem dat jarenlang de overhand had, helemaal op z’n kop. En dat is precies wat we nodig hebben!”

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Probleem 5, Hoe versier je een vrouw.

https://www.trouw.nl/home/trump-zat-er-klaar-voor-op-de-rand-van-het-hotelbed~a835b7ee/

Oplossing: Niet. Je bestelt gewoon een hoer en betaalt haar ook nog eens om erover te zwijgen dat je seks met haar had terwijl je vrouw zwanger was.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is dus vaak helemaal niet zo moeilijk om geesten te onderscheiden. Vroeg of laat geven ze zichzelf altijd (weer) bloot. Het is nooit leuk maar wel goed om te weten waarmee we van doen hebben.

Enfin, we gaan gewoon weer op een positieve noot verder. We dienen de God van het licht en niet die van de duisternis, laster, smerigheid en cynisme! En rara wie er wint! Ook voor diegene die zich aangevallen voelt: Het is nog niet te laat om je te bekeren. Je staat nu aan de kant van de verliezer. :)

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik dacht: Nou gaan we het meemaken. Maar aan het eind: nope, nog steeds geen armen en benen.

Foei dan toch DBI !!

Er is geen enkele vorm van wat soort kritiek dan ook toegestaan. God Trump dient vereerd te worden. Aanbeden. Hij is het gouden kalf waarom heen gedanst wordt.

Duisternis en cynisme en smerigheid is wel toegestaan, maar dan alleen als het uitermate conservatief Amerikaans christendom voortkomt. Dan is alles toegestaan.

Voor de rest dient iedereen zijn mond te houden !!

Leer dat nou toch eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondanks de vele meningsverschillen tussen christenen hoop ik toch namens de christenen hier te kunnen zeggen dat we laster, vuilspuiterij, kwaadsprekerij, roddel en haat afwijzen. Satan wordt de aanklager genoemd. Hij is de aanklager van mensen en van de Schepper. Als je het leuk vindt om mensen aan te klagen heb je een groot probleem en dat kan alleen maar opgelost worden door berouw en bekering. Christenen doen niet mee met het spelletje van Satan. En we zitten hier wel nog steeds op een christelijk forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Willempie:

D.m.v. (gewijzigde) wetgeving, gerechtelijke onderzoeken naar het discrimineren van christenen en openlijke steunbetuiging. De overheid kan niet langer christenen pesten (bijvoorbeeld door de belastingdienst op ze te zetten). :)

Uit de Visie van de E.O.:

Vechtersbaas
John Elliott, een republikeinse Amerikaan uit Minnesota, is overtuigd christen en groot fan van Trump. Elliott heeft niet alleen gestemd op de rijke zakenman, hij doneerde ook geld voor zijn campagne. Nu, een jaar later, heeft hij nog steeds geen spijt van zijn beslissing. Elliott: “Ik ben erg blij hoe Trump het tot nu toe doet. Hij heeft ontzettend veel geïnvesteerd in de economie met zijn America First-beleid en de hervorming van het belastingstelsel.

Trump zet het politieke systeem helemaal op z'n kop; dat hebben we nodig!

Nadat er decennialang een enorme werkeloosheid is geweest op het ‘platteland’ (het midden van Amerika, red.), is dat nu aan het omslaan. Verder heeft Trump Betsy de Vos aangesteld als minister van onderwijs. Zij is een duidelijke voorstander van christelijke privéscholen en thuisonderwijs. Ook daar ben ik – en veel christelijke gezinnen met mij – blij mee. Daarnaast doet hij enorm zijn best met een pro-lifebeleid. Wat ik bovenal in Trump waardeer, is zijn enorme vechtershouding. Als je hem raakt, slaat hij keihard terug. Hij weet hoe hij de discussie moet aanpakken door scherpe opmerkingen en tweets. Hij zet het corrupte politieke systeem dat jarenlang de overhand had, helemaal op z’n kop. En dat is precies wat we nodig hebben!”

Goed om te horen :)

7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Probleem 5, Hoe versier je een vrouw.

https://www.trouw.nl/home/trump-zat-er-klaar-voor-op-de-rand-van-het-hotelbed~a835b7ee/

Oplossing: Niet. Je bestelt gewoon een hoer en betaalt haar ook nog eens om erover te zwijgen dat je seks met haar had terwijl je vrouw zwanger was.

 

Dat is nog niets vergeleken met koning Salomo en toch was hij een wijs man. Dan hebben we het nog niet over zijn vader. 

Trouwens, ik heb een zwager die ook naar de hoeren ging en een andere die zich vergreep aan... 

Toch vergeven we het hen en geven een nieuwe kans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Goed om te horen :)

Dat is nog niets vergeleken met koning Salomo en toch was hij een wijs man. Dan hebben we het nog niet over zijn vader. 

Trouwens, ik heb een zwager die ook naar de hoeren ging en een andere die zich vergreep aan... 

Toch vergeven we het hen en geven een nieuwe kans.

Dat zal allemaal wel, echter jou zwager komt wellicht met spijt op de proppen. Iets wat ik mis bij Trump.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Goed om te horen :)

Dat is nog niets vergeleken met koning Salomo en toch was hij een wijs man. Dan hebben we het nog niet over zijn vader. 

Trouwens, ik heb een zwager die ook naar de hoeren ging en een andere die zich vergreep aan... 

Toch vergeven we het hen en geven een nieuwe kans.

Het is overigens ook erg jammer dat het dagblad Trouw probeert roddelbladen zoals Privé te evenaren. Tja, je moet toch je lezers amuseren wil je niet het onderspit delven in deze wereld.

17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat zal allemaal wel, echter jou zwager komt wellicht met spijt op de proppen. Iets wat ik mis bij Trump.

En waar haal jij de kennis vandaan dat Trump dat niet heeft gedaan? Natuurlijk wordt dat niet vermeld in onze nieuwsmedia maar je zou tenminste eens naar zijn vrouw kunnen luisteren. Trump doet zijn best om zijn fouten niet te herhalen. Is dat iets waard of niet? Bovendien is er volgens mij niet één politicus ter wereld die niet iets te verbergen heeft. De haat tegen Trump is niet rationeel maar wordt gedreven door haat tegen het christendom en diegenen die de linkse plannen voor een wereldregering dwarsbomen. Emoties tegen recht. Emoties tegen feiten. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

En waar haal jij de kennis vandaan dat Trump dat niet heeft gedaan? Natuurlijk wordt dat niet vermeld in onze nieuwsmedia maar je zou tenminste eens naar zijn vrouw kunnen luisteren. Trump doet zijn best om zijn fouten niet te herhalen. Is dat iets waard of niet? Bovendien is er volgens mij niet één politicus ter wereld die niet iets te verbergen heeft. De haat tegen Trump is niet rationeel maar wordt gedreven door haat tegen het christendom en diegenen die de linkse plannen voor een wereldregering dwarsbomen.

Trump een christen? Ik hoop voor hem dat die dag eens komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Trump een christen? Ik hoop voor hem dat die dag eens komt.

Die dag is al gekomen, volgens de mensen die hem kennen. Waarom denk jij trouwens dat er zo'n enorme strijd tegen deze man wordt gevoerd? Zelfs heksen komen samen om vervloekingen over hem uit te spreken. Dit is nog nooit eerder in de geschiedenis vertoond. Trump heeft zich bekeerd. Wees daar blij om, net zoals de engelen in de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Het is overigens ook erg jammer dat het dagblad Trouw probeert roddelbladen zoals Privé te evenaren. Tja, je moet toch je lezers amuseren wil je niet het onderspit delven in deze wereld.

En waar haal jij de kennis vandaan dat Trump dat niet heeft gedaan? Natuurlijk wordt dat niet vermeld in onze nieuwsmedia maar je zou tenminste eens naar zijn vrouw kunnen luisteren. Trump doet zijn best om zijn fouten niet te herhalen. Is dat iets waard of niet? Bovendien is er volgens mij niet één politicus ter wereld die niet iets te verbergen heeft. De haat tegen Trump is niet rationeel maar wordt gedreven door haat tegen het christendom en diegenen die de linkse plannen voor een wereldregering dwarsbomen. Emoties tegen recht. Emoties tegen feiten. 

Dat denk ik ook.

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Trump een christen? Ik hoop voor hem dat die dag eens komt.

Hij geloofd in Jezus en doet goede dingen, zoals Willempie citeerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Evangelicale rommel. Ene praatjesmaker is het, meer niet.

Ik beschouw jou momenteel ook als niet meer dan een praatjesmaker. Het spijt me voor je. Emoties versus feiten. Je mag je ook wel eens gaan afvragen in hoeverre zelfs jij je laat hersenspoelen door de linkse media.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid