Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

3 uur geleden zei Dolce Vita:

 Geen enkel ander volk dat over de hele wereld verspreid werd, heeft zijn oorspronkelijke kennis en geloof behouden. De joden echter wel.  En dat dit zou gebeuren staat dus in de Bijbel beschreven

De president van Turkije en de koning van Marokko kijken daar heel anders tegenaan. En @Fundamenteel ook:

 

8 uur geleden zei Fundamenteel:

De islam is geen religie maar een doodscultus. De wereld zou er wijs aan doen die maffia sekte niet meer als religie te erkennen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Lobke:

Koffie en chocolademelk voor de liefhebbers!! Tenslotte is het hier een stamcafé, even de kelen smeren als dat nodig is..

Ook nog een muzziekie erbij of liever niet?

 animaatjes-koffie-55108.gif

 

Heb net een bak pleur ingeschonken en de kerstman...zijn brute baard is in de keel gestopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Lobke:

Koffie en chocolademelk voor de liefhebbers!! Tenslotte is het hier een stamcafé, even de kelen smeren als dat nodig is..

Ook nog een muzziekie erbij of liever niet?

 animaatjes-koffie-55108.gif

 

Heerlijk! Dankjewel! :)

Ben ik wel even aan toe. straks nog naar een crematie van een jonge kennis, die vorige week bij een verkeersongeval om het leven is gekomen. Triest verhaal. hij was onderweg naar zijn vriendin, remde op de snelweg voor een file, iemand anders reed hem van achteren aan. Hij zat klem tussen de vrachtwagen voor hem en de auto die hem van achteren aan reed.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Heerlijk! Dankjewel! :)

Ben ik wel even aan toe. straks nog naar een crematie van een jonge kennis, die vorige week bij een verkeersongeval om het leven is gekomen. Triest verhaal. hij was onderweg naar zijn vriendin, remde op de snelweg voor een file, iemand anders reed hem van achteren aan. Hij zat klem tussen de vrachtwagen voor hem en de auto die hem van achteren aan reed.  

Wat erg... sterkte!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12/15/2017 om 22:15 zei Dolce Vita:

Misschien een tip ook voor andere forummers: in het (Nederlandstalige) tijdschrift National Geographic van deze maand december staat een 30 pagina's lange reportage over "Jeus en de archeologen". Erg interessant, vind ik, met veel archeologische informatie dus en mooie afbeeldingen van en uit Jeruzalem.  Ik kwam het vanmiddag tegen bij Albert Heijn, waar er nog maar 2 exemplaren beschikbaar waren.  Ik heb het dus nog niet geheel gelezen, maar wel genoeg om het de moeite waard te vinden om het te kopen. 

Net gekocht bij de Coop :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
2 uur geleden zei Naeva:

Ik mis een koffiesmiley... het gewone leven is weer begonnen.:mellow:

Naeva lag rustig te slapen: :Z
Maar helaas, de wekker ging weer af: X|
Moeizaam stond ze toen op: |O
Met een lichte, bonkende koppijn: (H)
Zich ergerend aan haar veel te vrolijke man: :N
Die ze daarom meteen wegstuurde: |:(
"Zonder koffie kom je er niet in!": :|S
Dus ging hij razendsnel aan het werk: :ph34r:
Hij nam zelfs een bloemetje mee: *:}
Die ze vervolgens minzaam aannam: (F)
Om zich daarna op de koffie te storten: _:)_
Nu was haar dag eindelijk begonnen: |P
Tijd voor een lekker ontbijt: |=
Maar toen werden de kinderen wakker...: :E:E:E

Zoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Robert Frans:

Naeva lag rustig te slapen: :Z
Maar helaas, de wekker ging weer af: X|
Moeizaam stond ze toen op: |O
Met een lichte, bonkende koppijn: (H)
Zich ergerend aan haar veel te vrolijke man: :N
Die ze daarom meteen wegstuurde: |:(
"Zonder koffie kom je er niet in!": :|S
Dus ging hij razendsnel aan het werk: :ph34r:
Hij nam zelfs een bloemetje mee: *:}
Die ze vervolgens minzaam aannam: (F)
Om zich daarna op de koffie te storten: _:)_
Nu was haar dag eindelijk begonnen: |P
Tijd voor een lekker ontbijt: |=
Maar toen werden de kinderen wakker...: :E:E:E

Zoiets?

Iets minder idyllisch... (F)

Maar het is weer gelukt, iedereen op tijd op school, opvang en werk._:)_

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Dank voor de tip nog @Dolce Vita ben er nog niet aan begonnen maar staat op de lijst :)

Graag gedaan. Bedankt voor de positieve ontvangst. Ook ik heb het nog niet helemaal gelezen. Komt nog.:)

Pfff, vind dit wel ff lastig. Om half een richting crematie. Hij was een heel trotse man (met een groot hart, maar hij was wel een karakter). Gistermiddag kreeg ik alleen uit het niets (liep heel even in de stad en toen gebeurde het) een gigantische reuma-aanval op het heiligbeen. Het SI-gewricht is zo ontstoken als de neten. Roodgloeiend, ik had er de rillingen van, beroerd. Ik kon met moeite thuiskomen, want de pijn is niet te harden en je zakt dan door je been als je je volle gewicht erop zet.    Het gaat in huis nu een stuk beter, ik ben intensief gaan smeren met diclofenac, kan niet anders. Innemen doe ik niet, dat trekt mijn maag niet meer.  Ik kan tot nog toe in huis redelijk normaal lopen, maarja, dat was gisteren ook zo toen ik uit bed kwam, dus hoe het verder gaat vandaag weet ik niet.  Maar als ik nu een harde schoen of laars met een hak aandoe, ook al is die maar 2 of 3 centimeter, dan gaat het niet goedkomen met lopen (en vooral niet omdat je bij een  crematie meestal ofwel moet staan in de ontvangstkamer, en staan is een ramp, maar ook als ik kan zitten en daarna moet opstaan is al moeilijk genoeg:'().  Het enige wat dan werkt is mijn Nike Airs. Nou heb ik wel helemaal zwarte, met een zool die ook zwart is en je ziet ook het Nikelogo niet, alles is zwart.  

Ik heb ook wel nette korte laarsjes met een klein hakje. Maar dan loop ik te strompelen met nette schoenen.  X|  Wat nu. Ik heb ook mijn moeder  bij me en die loopt nog rotter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei MysticNetherlands:

Sterkte! Schietgebedje voor je gedaan uiteraard.

Dankjewel Mystic, lief van je. Het is heel goed gegaan.  Het SI heeft zich zelfs heel goed gehouden. En bijna iedereen bleek vrij casual gekleed te zijn. Mijn nikes vielen helemaal niet op.  Er was zelfs iemand met ongeveer dezelfde zwarte nikes met een spierwit logo (dan zie je dus duidelijker dat het sporschoenen zijn, bij de mijne zie je dat niet direct). Niet dat ik daarop heb gelet, maar ik keek heel even naar de grond (waterlanders opdrogend) en daar stond "toevallig" iemand met zulke nikes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid