Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Fundamenteel:
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ondertussen is bekend dat hij Maurice heet. Echt een naam voor een aanhanger van Mohammed ? Dacht het niet he....

We mogen niet speculeren... ?

Ga toch weg. Dus niemand mag hier speculeren, behalve als jij zelf even alle andersgekleurden een oor wil aan naaien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

Turkije is aangevallen door het Syrische leger. Nu de IS zo goed als militair verslagen is komt Erdogan hun werk afmaken.

Hij dreigt nu naar Europa alle vluchtelingen door te sturen. Onze politici rolden de rode loper voor deze fascist en laten zich erdoor chanteren.

Het is als politici van weleer die met andere fascisten collaboreerden. Dank u leftards onze wereld te verkloten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kansparels

 

Had gewoon het nieuws eens goed bekeken. Logisch dat die mensen de Grieken goddeloos noemden, uitgemergelde kindjes en jongeren die hun familie kwijt zijn, werden beschoten door de Griekse politie. Beschoten!  Vluchtelingen van amper 15 jaar, mensen met een peuter op de arm, alles kwijt, ouders, familie, en dan beschoten......

Als je niet oppast met al je angst en je haat word je zelf een beest. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Plume:

Had gewoon het nieuws eens goed bekeken. Logisch dat die mensen de Grieken goddeloos noemden, uitgemergelde kindjes en jongeren die hun familie kwijt zijn, werden beschoten door de Griekse politie. Beschoten!  Vluchtelingen van amper 15 jaar, mensen met een peuter op de arm, alles kwijt, ouders, familie, en dan beschoten......

Als je niet oppast met al je angst en je haat word je zelf een beest. 

 

Taqqiya.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Plume:

Wablief?

Je beoordeelt dus een film waarvan je geen zak begrijpt. Een anti semiet die de leugens van jihadisten herhaalt. Hoe verwonderlijk.

Waar is de nuance? Waarom schoot de Griekse ordehandhaving? En als ze zo aan uw grens staan als in de film, is schieten legitiem.

Het is een invasieve tocht en geen migratie. Ooit oorlogsvluchtelingen zo zien doen? Oorlogsmisdadigers daartegen....

Het is trouwens glashelder getoond dat door de mensensmokkelaars echte slachtoffers merendeel achterblijven. Zij kunnen de overtocht niet bekostigen.

Als je voor iets gaat staan omdat uw tegenpartij er tegen is, kan u dat nog zeer opbreken in de toekomst. We hadden al eens anti semieten die dachten met alles weg te komen...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat anders:

Het Vaticaan deelde de communicatie van de oorlogspaus Pius XII in de hoop zijn naam te zuiveren. Hij werd beschuldigd te weinig te doen tijdens wo2, maar het blijkt dat hij vluchtroutes door Italië organiseerde voor oorlogsvluchtelingen.  

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/de-paus/openstelling-archief-pius-xii-moet-naam-oorlogspaus-zuiveren~ac89eccf/

Hij hielp geen nazi Duitsers zoals de EU vandaag jihadisten helpt. De consequentie mag zich daar wel eens herstellen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Je beoordeelt dus een film waarvan je geen zak begrijpt. Een anti semiet die de leugens van jihadisten herhaalt. Hoe verwonderlijk.

 

Je berichten zijn weer zo diep onder het nulpunt van medemenselijkheid en fatsoen gezakt dat ik je voorlopig maar weer ga negeren. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Hij hielp geen nazi Duitsers zoals de EU vandaag jihadisten helpt. De consequentie mag zich daar wel eens herstellen.

Hij was echter wel van op de hoogte van de rattenlijn en de rol van bisschoppen daarin en heeft daar niet op ingegrepen.

En wat is in hemelsnaam de betekenis van "De consequentie mag zich daar wel eens herstellen."? Zelfs in Vlaams dialect is dat volgens mij zonder betekenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mullog:

Hij was echter wel van op de hoogte van de rattenlijn en de rol van bisschoppen daarin en heeft daar niet op ingegrepen.

En wat is in hemelsnaam de betekenis van "De consequentie mag zich daar wel eens herstellen."? Zelfs in Vlaams dialect is dat volgens mij zonder betekenis.

Dat het christendom dus nooit samen met de nazi werkte, maar net tegen door vluchtroutes te voorzien. 

De consequentie is dan bv hoe mensen aan negationisme doen wanneer belastingsgeld gebruikt werkt Joodse burgerslachtoffers te maken, maar wel tijd vinden het christendom aan bv de nazi te linken. Of erger. Om het dan even abrupt te stellen he :D

10 uur geleden zei Plume:

Je berichten zijn weer zo diep onder het nulpunt van medemenselijkheid en fatsoen gezakt dat ik je voorlopig maar weer ga negeren. 

Toevallig viel mijn oog op het avondjournaal. Hoe de Grieken zich weren tegen vluchtelingen. Als mensen illegaal massaal uw land binnenstromen zijn dat geen vluchtelingen maar invasieve hajis. Zie dan op de beelden wat voor mensen het zijn. Ze komen head on en het is niet omdat onze msm censureert wat die invasieve hajis scanderen dat het niet gebeurt he. Het is massaal gedeeld, ze komen niet in vrede. Niet tijdens de kruistochten en ook niet nu, ze azen op Europa en onze vrouwen als een echte verkrachtingscultuur. Taharush.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat het christendom dus nooit samen met de nazi werkte, maar net tegen door vluchtroutes te voorzien. 

Je ziet het te zwart wit. 'Het Christendom' heeft niet en masse voor of tegen de nazi's gestaan.
Er waren christenen die collaboreerden en christenen die in het verzet zaten.
Als het Vaticaan openheid had willen geven over de paus tijdens die periode, of een standpunt innemen tegen de nazi's, dan hadden ze dat beter eerder gedaan.
Dat is nu rijkelijk te laat.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Toevallig viel mijn oog op het avondjournaal. Hoe de Grieken zich weren tegen vluchtelingen.

Walgelijk ja.
 

Hebreeën 13:1-2 | NBG

Laat de broederlijke liefde blijven. Vergeet de herbergzaamheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen geherbergd.
 

1 Tessalonicenzen 4:16-17 | NBG

Want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.

 

Romeinen 8:38-39 | NBG

Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.
 

Matteüs 28:5-6 | NBG

Doch de engel antwoordde en zeide tot de vrouwen: Weest gij niet bevreesd; want ik weet, dat gij Jezus zoekt, de gekruisigde. Hij is hier niet, want Hij is opgewekt, gelijk Hij gezegd heeft; komt, ziet de plaats, waar Hij gelegen heeft.


Lucas 2:14 | NBG

Ere zij God in den hoge, en vrede op aarde bij mensen des welbehagens.
 

1 Korintiërs 13:1 | NBG

Al ware het, dat ik met de tongen der mensen en der engelen sprak, maar had de liefde niet, ik ware schallend koper of een rinkelende cimbaal.
 

Lucas 2:10 | NBG

En de engel zeide tot hen: Weest niet bevreesd, want zie, ik verkondig u grote blijdschap, die heel het volk zal ten deel vallen.
 

Lucas 15:10 | NBG

Alzo is er, zeg Ik u, blijdschap bij de engelen Gods over één zondaar, die zich bekeert.
 

Openbaring 3:5 | NBG

Wie overwint, zal aldus bekleed worden met witte klederen; en Ik zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor mijn Vader en voor zijn engelen.
 

1 Timoteüs 3:16 | NBG

En buiten twijfel, groot is het geheimenis der godsvrucht: Die Zich geopenbaard heeft in het vlees, is gerechtvaardigd door de Geest, is verschenen aan de engelen, is verkondigd onder de heidenen, geloofd in de wereld, opgenomen in heerlijkheid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je ziet het te zwart wit. 'Het Christendom' heeft niet en masse voor of tegen de nazi's gestaan.
Er waren christenen die collaboreerden en christenen die in het verzet zaten.
Als het Vaticaan openheid had willen geven over de paus tijdens die periode, of een standpunt innemen tegen de nazi's, dan hadden ze dat beter eerder gedaan.
Dat is nu rijkelijk te laat.
 

Maar er was een concordaat. Als die paus had gesproken toen zou hij nooit die vluchtroutes hebben kunnen voorzien. Hij movede als een dief in de nacht :)

11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je draaft weer eens door.

Ze zeggen het zelf, ze komen al brullend met geweld binnen zeggende dat Europa van hun is en er geen andere god  dan allah is. Sekslavinnen  mag van allah, kafirs vermoorden is al geloofswet te noemen in islam. En niet door een erkend beùl, ieder moslim wordt opgeroepen tot doden en superioriteitsgevoel. De wet is de koran en iedereen die geen moslim is moet dood of onderdrukt worden.

Beeld eens in dat christelijke vluchtelingen elders zo binnen komen... Europeanen zijn te laf het beest bij naam te noemen..

Er is ter aarde geen grotere verkrachtingscultuur en fascisme dan de islam. Never again moet voor de kleinkinderen een nieuwe betekenis krijgen. "Never islam again". Ge kunt niet tegen nazi en pro islam zijn. Het agenda is quasi identiek.

11 uur geleden zei Plume:

Walgelijk ja.

Een bootje vol mannen, die eens aan land oorlogsverklaringen scanderen. Maar gij laat u weer leiden door het knip en plakwerk van de msm. Als de msm zou tonen waarom Griekenland zo reageerde zou niemand er nog echter compassie mee hebben.

Hoewel velen precies moedwillig blind zijn als het over de invasieve tocht van jihadis gaat.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat het christendom dus nooit samen met de nazi werkte, maar net tegen door vluchtroutes te voorzien. 

De consequentie is dan bv hoe mensen aan negationisme doen wanneer belastingsgeld gebruikt werkt Joodse burgerslachtoffers te maken, maar wel tijd vinden het christendom aan bv de nazi te linken. Of erger. Om het dan even abrupt te stellen he :D

Misschien moet je zo af en toe eerste even teruglezen voordat je op de send knop drukt. 

Verder wil ik je erop wijzen dat Duitsland nu en toen een bijzonder christelijk land is en was. Impliciet betekent dit dat praktisch alle nazi beulen christenen waren, dat de bevolking, allemaal christenen, massaal Hitler aan de macht hebben geholpen en dat de christelijke instituties, zowel RKK als alles denominaties die uit Luther (waarschijnlijk de grootste antisemiet aller tijden) en Calvijn en consorten zijn voortgekomen daar praktisch nooit een woord van protest tegen hebben laten horen.

Hoezo is het christendom niet aan de nazi's gelinkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mullog:

Misschien moet je zo af en toe eerste even teruglezen voordat je op de send knop drukt. 

Verder wil ik je erop wijzen dat Duitsland nu en toen een bijzonder christelijk land is en was. Impliciet betekent dit dat praktisch alle nazi beulen christenen waren, dat de bevolking, allemaal christenen, massaal Hitler aan de macht hebben geholpen en dat de christelijke instituties, zowel RKK als alles denominaties die uit Luther (waarschijnlijk de grootste antisemiet aller tijden) en Calvijn en consorten zijn voortgekomen daar praktisch nooit een woord van protest tegen hebben laten horen.

Hoezo is het christendom niet aan de nazi's gelinkt?

Djeezus Calvijn heeft er niets mee te maken he. Appelen peren.

Dan zijn moslims meer aan nazi te linken in uw logica. Want geen geloof dat zo openlijk en actief met nazi tegen Joden collaboreerden dan de moslims. De koran en hadith zijn beide alleenstaand trouwens veel haatdragender dan Mein Kampf. MeinKampf is nog gematigd, de religieuze tekstboeken roepen expliciet op tot moord en staan bol van Jodenhaat.

Echter horen we u daar niet maar vind je wel tijd die terroristen te verdedigen wanneer ze Nederlands belastingsgeld krijgen. 

Een concordaat is een overeenkomst die net de afzijdigheid van de kerk onderstreept. Dat rijm je toch zelf ook? Als het Vaticaan dat geschonden had kon ze nooit zoveel vluchtelingen uit Italië helpen smokkelen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Djeezus Calvijn heeft er niets mee te maken he. Appelen peren.

<knip...knip>

Als het Vaticaan dat geschonden had kon ze nooit zoveel vluchtelingen uit Italië helpen smokkelen.

Ach heden, had je weer een opstapje nodig om je xenofobie en moslimhaat ten toon te spreiden. Nu de RKK, die je nog niet zolang geleden als duivelsaanbidders bestempelde?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Ze zeggen het zelf, ze komen al brullend met geweld binnen zeggende dat Europa van hun is en er geen andere god  dan allah is. Sekslavinnen  mag van allah, kafirs vermoorden is al geloofswet te noemen in islam. En niet door een erkend beùl, ieder moslim wordt opgeroepen tot doden en superioriteitsgevoel. De wet is de koran en iedereen die geen moslim is moet dood of onderdrukt worden.

Dat zijn we toch gewend in Europa, het kan niet zijn dat dit nieuw voor je is.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Beeld eens in dat christelijke vluchtelingen elders zo binnen komen... Europeanen zijn te laf het beest bij naam te noemen..

Daar heb ik geen beeld bij, want meestal waren zij de baas.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is ter aarde geen grotere verkrachtingscultuur en fascisme dan de islam. 

Zij kunnen nog een puntje zuigen aan de praktijken binnen sommige gemeenschappen die zich christelijk noemen.

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Want geen geloof dat zo openlijk en actief met nazi tegen Joden collaboreerden dan de moslims.

'Gott mit uns' stond op hun riemen. Geen 'Allah mit uns'. 

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Ze zeggen het zelf, ze komen al brullend met geweld binnen zeggende dat Europa van hun is en er geen andere god  dan allah is. Sekslavinnen  mag van allah, kafirs vermoorden is al geloofswet te noemen in islam. En niet door een erkend beùl, ieder moslim wordt opgeroepen tot doden en superioriteitsgevoel. De wet is de koran en iedereen die geen moslim is moet dood of onderdrukt worden.

Dat zijn we toch gewend in Europa, het kan niet zijn dat dit nieuw voor je is.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Beeld eens in dat christelijke vluchtelingen elders zo binnen komen... Europeanen zijn te laf het beest bij naam te noemen..

Daar heb ik geen beeld bij, want meestal waren zij de baas.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is ter aarde geen grotere verkrachtingscultuur en fascisme dan de islam. 

Zij kunnen nog een puntje zuigen aan de praktijken binnen sommige gemeenschappen die zich christelijk noemen.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Want geen geloof dat zo openlijk en actief met nazi tegen Joden collaboreerden dan de moslims.

'Gott mit uns' stond op hun riemen. Geen 'Allah mit uns'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat zijn we toch gewend in Europa, het kan niet zijn dat dit nieuw voor je is.

Daar heb ik geen beeld bij, want meestal waren zij de baas.

Zij kunnen nog een puntje zuigen aan de praktijken binnen sommige gemeenschappen die zich christelijk noemen.

'Gott mit uns' stond op hun riemen. Geen 'Allah mit uns'. 

Dat zijn we toch gewend in Europa, het kan niet zijn dat dit nieuw voor je is.

Daar heb ik geen beeld bij, want meestal waren zij de baas.

Zij kunnen nog een puntje zuigen aan de praktijken binnen sommige gemeenschappen die zich christelijk noemen.

'Gott mit uns' stond op hun riemen. Geen 'Allah mit uns'. 

De Palestijnen zijn moslims. En zij collaboreerden het actiefste van iedereen met Hitler tegen Joden. Maar toen heette dat nog niet Palestina vermoed ik, wel zelfde volk.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Relations_between_Nazi_Germany_and_the_Arab_world

14 uur geleden zei Mullog:

Ach heden, had je weer een opstapje nodig om je xenofobie en moslimhaat ten toon te spreiden. Nu de RKK, die je nog niet zolang geleden als duivelsaanbidders bestempelde?  

Is het nu zo moeilijk appelen bij appelen te houden? Het gaat erover dat men het Vaticaan valselijk beschuldigd van zwijgen of collaboratie met nazi. Terwijl dat historisch fout is. Het kindermisbruik en het pausdom heeft daar niets mee te maken. Ineens haal je er zelfs Calvijn bij. Het is als azijn bij soep gieten. ?

Appelen bij appelen graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Fundamenteel:

De Palestijnen zijn moslims. En zij collaboreerden het actiefste van iedereen met Hitler tegen Joden. Maar toen heette dat nog niet Palestina vermoed ik, wel zelfde volk.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Relations_between_Nazi_Germany_and_the_Arab_world

 

De Palestijnen werkten samen met Hitler en omdat Palestijnen moslim zijn,  werken alle moslims met Hitler samen. Wat is dat voor achterlijke redenatie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat erover dat men het Vaticaan valselijk beschuldigd van zwijgen of collaboratie met nazi. Terwijl dat historisch fout is. Het kindermisbruik en het pausdom heeft daar niets mee te maken. Ineens haal je er zelfs Calvijn bij. Het is als azijn bij soep gieten.

Ik vind het vreemd dat jij het opeens opneemt voor de RKK terwijl je die eerder als duivelsaanbidders bestempelde. Voorbeeldje,

Verder heb je het over het christendom. Sinds wanneer hoort Calvijn daar niet meer bij? Ik heb geen woord gezegd over kindermisbruik dus wie gooit er nu appelen en peren door elkaar (of giet er azijn bij soep)? En waarom zwijg je stil over de grootste anti-semiet aller tijden, zijnde Luther? Of is die opeens ook geen christen meer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De Palestijnen werkten samen met Hitler en omdat Palestijnen moslim zijn,  werken alle moslims met Hitler samen. Wat is dat voor achterlijke redenatie?

Lees het nog eens opnieuw, dat schreef ik niet. Maar van alle volkeren collaboreerden zij het actiefste mee. Palestijnen zijn toch moslims? Wist je trouwens dat ze daar vandaag nog opkijken naar Hitler? De swastika vlag wappert nog op de Gazastrook. En als ze bommen lukraak Israël insturen worden die veelal bespoten met hakenkruizen.

Het is dus absurd christendom aan nazi te linken terwijl Mein Kampf een kinderboek is vergeleken met de koran of,hadith.

9 minuten geleden zei Mullog:

Ik vind het vreemd dat jij het opeens opneemt voor de RKK terwijl je die eerder als duivelsaanbidders bestempelde. Voorbeeldje,

Verder heb je het over het christendom. Sinds wanneer hoort Calvijn daar niet meer bij? Ik heb geen woord gezegd over kindermisbruik dus wie gooit er nu appelen en peren door elkaar (of giet er azijn bij soep)? En waarom zwijg je stil over de grootste anti-semiet aller tijden, zijnde Luther? Of is die opeens ook geen christen meer?

Dat heet consequentie. Ik spreek de RK kerk aan waar ze schuldig is, maar als ze dat niet is ga ik dat niet achterhouden omdat het niet in mijn kraam zou passen.

Calvijn leefde niet tijdens de collaboratie met nazi. Dus das een beetje buiten de context van het gedeelde artikel he? Is het u dan niet duidelijk dat er lessen getrokken zijn in het westen? Wat baat het voorbeelden van vroeger op te rakelen om de anti semieten van vandaag onzichtbaar te maken? 

Ik kijk niet op naar die mensen he, ik ben ook niet verantwoordelijk voor mensen uit vorige eeuwen. Nu vandaag spelen er echter wel zaken die manifesteren omdat mensen hun geschiedenis vergaten. Het westen trok lossen, de islam blijft in jodenhaat steken. Ann0 2019 stonden ze in Amsterdam anti semitische praat te scanderen onder bescherming van de politie. Maar gij begint over Calvijn en Luther hun anti semitisme, ....

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid