Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Soms zijn er paardenmiddelen nodig, ik vind het niet zo een gekke gedachte. Hoewel sederen ook op andere manieren gedaan kan worden, door bv medicatie (een dosis temazepam/rohypnol ofzo).

Vier jongens gered tot nu toe. Over een aantal uren gaat er weer een aantal duikers de volgende groep ophalen, misschien zelfs twee groepjes van drie elk (meen ik). Hier gaat wel een boek over worden geschreven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

Zojuist zei Willempie:

Vier jongens gered tot nu toe. Over een aantal uren gaat er weer een aantal duikers de volgende groep ophalen, misschien zelfs twee groepjes van drie elk (meen ik). Hier gaat wel een boek over worden geschreven. 

Hartstikke mooi man. Uiteraard wordt er een boek over geschreven en vast een film over gemaakt. De mens: de held... Men moet natuurlijk wel vertrouwen houden in de goedheid van de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Hartstikke mooi man. Uiteraard wordt er een boek over geschreven en vast een film over gemaakt. De mens: de held... Men moet natuurlijk wel vertrouwen houden in de goedheid van de mens.

Het is wel spannend, heel de wereld leeft mee met deze jongens. Ik zie niet in wat vertrouwen in de goedheid van de mens hier mee heeft te maken. Ik hoop dat de kennis en vaardigheden van de reddingswerkers er voor zorgen dat iedereen er levend uit komt. En dat het niet te hard gaat regenen, maar daar hebben we geen invloed op.

Ik hoop ook van harte dat na afloop alle dank uitgaat naar het reddingsteam.
Niet dat de gelovigen uit de wereld over elkaar heen struikelen om hún god te danken voor de goede afloop, bv met 'wat goed dat hij het niet heeft laten regenen' want dan vergeten ze toch waar alle ellende nu eigenlijk mee is begonnen: met regen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is wel spannend

nou, nou

21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Niet dat de gelovigen uit de wereld over elkaar heen struikelen om hún god te danken voor de goede afloop, bv met 'wat goed dat hij het niet heeft laten regenen' want dan vergeten ze toch waar alle ellende nu eigenlijk mee is begonnen: met regen.

Wat een kul opmerking. Als daar iemand verantwoordelijk is voor de ontstane situatie dan is dat de coach van het voetbalteam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik hoop ook van harte dat na afloop alle dank uitgaat naar het reddingsteam.

Daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Niet dat de gelovigen uit de wereld over elkaar heen struikelen om hún god te danken voor de goede afloop,

Het betreft hier geen wedstrijdje tussen gelovigen en ongelovigen. Het gaat om het redden van kinderen, door mensen die blijkbaar bereid zijn, indien nodig, hun eigen leven daarvoor op te offeren.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is wel spannend, heel de wereld leeft mee met deze jongens. Ik zie niet in wat vertrouwen in de goedheid van de mens hier mee heeft te maken. Ik hoop dat de kennis en vaardigheden van de reddingswerkers er voor zorgen dat iedereen er levend uit komt. En dat het niet te hard gaat regenen, maar daar hebben we geen invloed op.

Ik hoop ook van harte dat na afloop alle dank uitgaat naar het reddingsteam.
Niet dat de gelovigen uit de wereld over elkaar heen struikelen om hún god te danken voor de goede afloop, bv met 'wat goed dat hij het niet heeft laten regenen' want dan vergeten ze toch waar alle ellende nu eigenlijk mee is begonnen: met regen.

Het een sluit het andere nooit uit. Dankbaarheid naar elkaar toe is een goede gewoonte en we mogen ook mensen die veel bijzonders hebben gedaan bijzondere eer toekennen. Niet om ze op een voetstuk te plaatsen, maar zodat hun verhalen andere mensen weer mogen bemoedigen.
Dus inderdaad, het reddingsteam verdient alle lof, net als de coach. Want hij heeft ervoor gezorgd dat die jongens sterk en moedig bleven, zelfs door zichzelf het voedsel te onthouden, en wil nu tot de laatste jongen in de grot blijven. Dat getuigd mijns inziens van karakter.

Het danken van God voor dit soort reddingsacties is dan ook een spontane uiting van blijdschap en, wel, dankbaarheid van in dit geval gelovige mensen. Daar moet je denk ik niet meteen hele zware filosofische gedachtengangen achter zoeken; ook veel gelovigen zijn eigenlijk helemaal niet met dit soort zware vragen bezig.
Zij zien en ervaren ook wel dat er veel leed is en dat God soms érg afwezig lijkt, maar laten zich daar denk ik gewoon minder door leiden. Zij proberen gewoon een gelukkig bestaan te leiden en zijn daarin dankbaar voor alle mooie dingen en meevallers. Lijkt mij weinig mis mee, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Robert Frans:

Want hij heeft ervoor gezorgd dat die jongens sterk en moedig bleven, zelfs door zichzelf het voedsel te onthouden, en wil nu tot de laatste jongen in de grot blijven.

Naar nu blijkt is de coach één van de vier eerste geredden. De verklaring die daarvoor wordt gegeven is dat hij er het ergste aan toe was, inderdaad doordat hij zichzelf van voedsel onthield. Wat zal er allemaal door hem heen gaan. Gelukkig hebben de betrokken ouders hem verzekerd dat ze hem niets kwalijk nemen en dat hij zich niet schuldig moet voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wat een kul opmerking. Als daar iemand verantwoordelijk is voor de ontstane situatie dan is dat de coach van het voetbalteam.

Ik denk niet dat wij in de positie zijn en de kennis hebben om in deze een verantwoordelijke aan te wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik denk niet dat wij in de positie zijn en de kennis hebben om in deze een verantwoordelijke aan te wijzen.

Jij denkt maar een eind weg, ik denk er het mijne van.

Inderdaad, en jij hebt niet de kennis en de positie om met recht te kunnen stellen dat de coach de schuldige is van dit alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
1 uur geleden zei HJW:

?

Als ik Trump zie of aan hem denk ga ik van alles over mijn nek.

Dat is niet goed voor je. Ik wil je wat dingen in overweging geven. Als ik zie dat een mens op deze aarde zo massaal en gemeen wordt aangevallen als president Trump, onder leiding van de massamedia (van wie zij die eigenlijk?) dan weet ik eigenlijk al genoeg. Want die massale haat en weerstand was er niet tegen Hitler, noch tegen Stalin, Mao Zedong, Pol Pot of de glorieuze goden van Noord-Korea. Zelf tegen de huidige dictator van China, die met met man en macht het christendom in zijn land probeert uit te roeien (wat overigens tot mislukken is gedoemd), hoor of lees ik nauwelijks protest.

Wij kunnen of willen niet zien of erkennen dat corruptie is doorgedrongen tot de allerhoogste lagen van onze samenleving. Maar het is wel een feit en Trump heeft het op zich genomen, uit vaderlandsliefde en liefde voor God en rechtvaardigheid, want hij had dat natuurlijk allemaal helemaal niet nodig, de corruptie aan te pakken. Hij staat daarin niet alleen want de militaire inlichtingendiensten staan aan zijn kant. Sommige mensen beweren dat God aan zijn kant staat. Wie zal het zeggen maar persoonlijk lijkt me dit ook. Hoe dan ook, we gaan een paar spannende weken tegemoet. In wezen is er een burgeroorlog aan de gang in de V.S. maar die strekt zich uit over de hele aardbol.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Dat is niet goed voor je. Ik wil je wat dingen in overweging geven. Als ik zie dat een mens op deze aarde zo massaal en gemeen wordt aangevallen als president Trump, onder leiding van de massamedia (van wie zij die eigenlijk?) dan weet ik eigenlijk al genoeg. Want die massale haat en weerstand was er niet tegen Hitler, noch tegen Stalin, Mao Zedong, Pol Pot of de glorieuze goden van Noord-Korea. Zelf tegen de huidige dictator van China, die met met man en macht het christendom in zijn land probeert uit te roeien (wat overigens tot mislukken is gedoemd), hoor of lees ik nauwelijks protest.

Het is geen haat. De man neemt heeft zoveel verschrikkelijk foute energie om zich heen. 

13 minuten geleden zei Willempie:

Wij kunnen of willen niet zien of erkennen dat corruptie is doorgedrongen tot de allerhoogste lagen van onze samenleving. Maar het is wel een feit en Trump heeft het op zich genomen, uit vaderlandsliefde en liefde voor God en rechtvaardigheid, want hij had dat natuurlijk allemaal helemaal niet nodig, de corruptie aan te pakken. Hij staat daarin niet alleen want de militaire inlichtingendiensten staan aan zijn kant. Sommige mensen beweren dat God aan zijn kant staat. Wie zal het zeggen maar persoonlijk lijkt me dit ook. Hoe dan ook, we gaan een paar spannende weken tegemoet. In wezen is er een burgeroorlog aan de gang in de V.S. maar die strekt zich uit over de hele aardbol.  

Je hebt een eigen fantasie in je hoofd zitten.

Maar goed, we hebben er eerder een aanvaring over gehad. Ga ik niet weer doen. Maar als de duivel zou bestaan, dan is deze man daar een manifestatie van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei HJW:

Het is geen haat. De man neemt heeft zoveel verschrikkelijk foute energie om zich heen. 

Het is misschien niet jouw persoonlijke haat maar het is wat je overneemt van de massamedia. Van wie zijn die media? En wat hebben die te verliezen? Ze zijn als de dood voor Trump. Waarom?

16 minuten geleden zei HJW:

Je hebt een eigen fantasie in je hoofd zitten.

We gaan dat binnen een paar weken zien.

17 minuten geleden zei HJW:

Maar goed, we hebben er eerder een aanvaring over gehad. Ga ik niet weer doen. Maar als de duivel zou bestaan, dan is deze man daar een manifestatie van.

Nee, een manifestatie van de duivel is deze man zeker niet. Maar die gaan we nog wel meemaken. Misschien is het wel een idool van je. Obama? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Willempie:

Het is misschien niet jouw persoonlijke haat maar het is wat je overneemt van de massamedia. Van wie zijn die media? En wat hebben die te verliezen? Ze zijn als de dood voor Trump. Waarom?

Ik neem niets over van de media. Het is niet aan jou om dat op die wijze voor mij in te vullen.

 

59 minuten geleden zei Willempie:

We gaan dat binnen een paar weken zien.

Dat zei je een paar weken geleden ook. Althans: in die richting.

1 uur geleden zei Willempie:

Nee, een manifestatie van de duivel is deze man zeker niet. Maar die gaan we nog wel meemaken. Misschien is het wel een idool van je. Obama? 

Tja.....laten we het hier maar bij laten. Je laat je leiden door haat.........

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Ik neem niets over van de media. Het is niet aan jou om dat op die wijze voor mij in te vullen.

Alles wat je denkt te weten komt door de nieuwsmedia. Als je denkt dat dit niet zo is ben ik benieuwd waarop  jouw mening dan anders is gebaseerd.

1 uur geleden zei HJW:

Dat zei je een paar weken geleden ook. Althans: in die richting.

We moeten het inderdaad maar even afwachten. Het gaat ontzettend heftig worden. Massale opstanden en waarschijnlijk de noodtoestand. De situatie is momenteel uiterst ernstig. Het is vergelijkbaar met een burgeroorlog. Het is niet Trump versus het volk want het volk heeft hem juist verkozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Alles wat je denkt te weten komt door de nieuwsmedia. Als je denkt dat dit niet zo is ben ik benieuwd waarop  jouw mening dan anders is gebaseerd.

Dus hoe jij denkt over Obama is ook helemaal gebaseerd op de media ?

Ik wil het je wel in een pb aangeven, indien gewenst, ik ga dat niet hier op het forum melden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Tja.....laten we het hier maar bij laten. Je laat je leiden door haat.........

Ik laat me absoluut niet leiden door haat. Integendeel zelfs. Ik laat me leiden door de Heilige Geest.

1 minuut geleden zei HJW:

Dus hoe jij denkt over Obama is ook helemaal gebaseerd op de media ?

Ik wil het je wel in een pb aangeven, indien gewenst, ik ga dat niet hier op het forum melden.

Je pb is welkom. Ik zal er naar mijn beste weten op reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid