Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

9 uur geleden zei Olorin:

We zijn de aarde flink aan het verzieken, maar het moet wel veel erger worden wil Mars een beter alternatief worden. Ik bedoel, er groeit daar al helemaal niks en de lucht is daar niet vol gif omdat er praktisch geen lucht is. 

Het zou goed zijn als je jezelf ergens in leest voor je er over schrijft. Er is wel 'lucht' op Mars. De luchtdruk is echter een stuk lager dan hier op aarde (5-6- millibar ipv 1000 hier) en de atmosfeer bestaat voornamelijk uit CO2. 
Nu is het leuke: de samenstelling van de atmosfeer verandert nogal. Het ene moment is het zuurstof gehalte 0,01%, in een ander seizoen kan het zomaar 30 zijn. 

Als je een nieuw huis betrekt dan zeg je ook niet: "Ja, hier kan ik niet wonen, want er staan geen meubels in".  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Another life op Netflix vind ik ook heel goed. 

Mars seizoen 2 net uitgekeken. Kan niet wachten op het derde seizoen. Ze zijn nu echt aan het terraformen. Ik krijg dan altijd goesting Surviving Mars van Paradox te spelen. :D Wat echt een bangelijk spel is, je kan je kolonisten enorm goed uitselecteren. Enkel Chinezen of enkel Russen bv, mixen wat je wilt. Of niet mixen wat je wilt :D

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo’n mensen moeten gesteriliseerd worden! 

Citaat

Al heel snel na haar eerste bevalling was Tania Helsmoortel, toen 22, opnieuw zwanger. Maar én een restaurant uitbaten én twee kinderen jonger dan een jaar opvoeden? “Dat was gewoon niet haalbaar”, zegt de 49-jarige West-Vlaamse. Rond 16 weken zwangerschap liet zij in Nederland een abortus uitvoeren. Ook Iris ging voor de ingreep naar Nederland. “Ik schaamde me vooral: wéér zo jong zwanger.”

https://www.hln.be/nina/tania-moest-naar-nederland-voor-abortus-ik-leek-wel-op-de-vlucht-als-een-crimineel~ac82258b/

Weet je wat ik lees? “ik ben een achterlijke trut die weigert anti conceptie en/of condoom te gebruiken, en als ik dan zwanger blijk te zijn ben ik te lui daar meteen bij in te grijpen.”

Criminelen zijn het, moordenaars eerste klas. Vieze f.... trutten ja. De schaamte van het westen!

Vrouwen die een 2e abortus uitoefenen moeten we gedwongen steriliseren. Het moet!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Zo’n mensen moeten gesteriliseerd worden! 

https://www.hln.be/nina/tania-moest-naar-nederland-voor-abortus-ik-leek-wel-op-de-vlucht-als-een-crimineel~ac82258b/

Weet je wat ik lees? “ik ben een achterlijke trut die weigert anti conceptie en/of condoom te gebruiken, en als ik dan zwanger blijk te zijn ben ik te lui daar meteen bij in te grijpen.”

Criminelen zijn het, moordenaars eerste klas. Vieze f.... trutten ja. De schaamte van het westen!

Vrouwen die een 2e abortus uitoefenen moeten we gedwongen steriliseren. Het moet!

Ben het met u eens dat anticonceptie of bij mislukking daarvan een vroege ingreep beter is.  Maar ‘kzou toch nie zomaar oordelen over de vrouw die zo’n beslissing heeft genomen se. Ge kent haar niet en ge kent de omstandigheden niet. Tenzij u in haar moccasins liep se.  En dat is nooit zo. Alleen God kent haar hart he. Niet u of ik. 
 

Mijn zoon heeft zoiets meegemaakt met zijn partner. Zij was toen zijn vriendin en nu zijn vrouw.  Hoewel mijn vrouw en ik liever hadden gezien dat zij een andere keus maakten is dat niet gebeurd.  En ze hebben het moeilijk genoeg gehad.  Het is niet aan een mens om over de fysieke integriteit van zijn medemens te beschikken. Het is just die overheersdrang van het vlees over het vlees dat kwaad is.  En ge kunt dat kwaad niet met ander kwaad uitroeien. Das nou just de boodschap van het evangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Plume:

Ben het met u eens dat anticonceptie of bij mislukking daarvan een vroege ingreep beter is.  Maar ‘kzou toch nie zomaar oordelen over de vrouw die zo’n beslissing heeft genomen se. Ge kent haar niet en ge kent de omstandigheden niet. Tenzij u in haar moccasins liep se.  En dat is nooit zo. Alleen God kent haar hart he. Niet u of ik. 
 

Mijn zoon heeft zoiets meegemaakt met zijn partner. Zij was toen zijn vriendin en nu zijn vrouw.  Hoewel mijn vrouw en ik liever hadden gezien dat zij een andere keus maakten is dat niet gebeurd.  En ze hebben het moeilijk genoeg gehad.  Het is niet aan een mens om over de fysieke integriteit van zijn medemens te beschikken. Het is just die overheersdrang van het vlees over het vlees dat kwaad is.  En ge kunt dat kwaad niet met ander kwaad uitroeien. Das nou just de boodschap van het evangelie.

Haar motief staat erbij? Ze zou geen tijd overhouden voor haar zaak. Komaan, .... Weet je wat ik ook eens als reden zag? “Nu komt niet zo goed uit want wij wensten juist een nieuwe keuken te installeren.” 

Moeten wij dan voor zulke mensen de termijn opdrijven naar 18 weken? 12 weken is al immens veel. 

We moeten dit kwaad wel benoemen voor wat het is, moord. Want als je iets moet doden om eruit te kunnen rukken is dat een moord. De beelden die ik zag van abortussen staan voor altijd op mijn netvlies gebrand. Zelfs gevallen gezien waar dokters speelden met de ledematen van geaborteerde baby’s en waar kinderen nog leefde na de abortus. Was in Amerika bij planned parenthood. Het is een kwaad dat we moeten benoemen.  We mogen dit gedrag niet goedkeuren of faciliteren door de termijn op te drijven.

Het is echt moord.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-11-2019 om 07:04 zei Dat beloof ik:

Het zou goed zijn als je jezelf ergens in leest voor je er over schrijft. Er is wel 'lucht' op Mars. De luchtdruk is echter een stuk lager dan hier op aarde (5-6- millibar ipv 1000 hier) en de atmosfeer bestaat voornamelijk uit CO2. 
Nu is het leuke: de samenstelling van de atmosfeer verandert nogal. Het ene moment is het zuurstof gehalte 0,01%, in een ander seizoen kan het zomaar 30 zijn. 

Als je een nieuw huis betrekt dan zeg je ook niet: "Ja, hier kan ik niet wonen, want er staan geen meubels in".  

Grappig dat je aannames over me doet wat ik wel en niet weet.

Wat is de verhouding tot de aarde? Wat moet je doen om dat leefbaar te maken? Wat moet je doen om de aarde leefbaar te maken? Laten we beperken tot het voldoende adem kunnen halen en straling, temperatuur en de dingen die er op volgen negeren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Olorin:
Op 15-11-2019 om 07:04 zei Dat beloof ik:

Het zou goed zijn als je jezelf ergens in leest voor je er over schrijft. Er is wel 'lucht' op Mars. De luchtdruk is echter een stuk lager dan hier op aarde (5-6- millibar ipv 1000 hier) en de atmosfeer bestaat voornamelijk uit CO2. 
Nu is het leuke: de samenstelling van de atmosfeer verandert nogal. Het ene moment is het zuurstof gehalte 0,01%, in een ander seizoen kan het zomaar 30 zijn. 

Als je een nieuw huis betrekt dan zeg je ook niet: "Ja, hier kan ik niet wonen, want er staan geen meubels in".  

Grappig dat je aannames over me doet wat ik wel en niet weet.

Wat is de verhouding tot de aarde? Wat moet je doen om dat leefbaar te maken? Wat moet je doen om de aarde leefbaar te maken? Laten we beperken tot het voldoende adem kunnen halen en straling, temperatuur en de dingen die er op volgen negeren.

Ik doe geen aannames, het blijkt gewoon uit wat je schrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Haar motief staat erbij? Ze zou geen tijd overhouden voor haar zaak. Komaan, .... Weet je wat ik ook eens als reden zag? “Nu komt niet zo goed uit want wij wensten juist een nieuwe keuken te installeren.” 

Moeten wij dan voor zulke mensen de termijn opdrijven naar 18 weken? 12 weken is al immens veel. 

We moeten dit kwaad wel benoemen voor wat het is, moord. Want als je iets moet doden om eruit te kunnen rukken is dat een moord. De beelden die ik zag van abortussen staan voor altijd op mijn netvlies gebrand. Zelfs gevallen gezien waar dokters speelden met de ledematen van geaborteerde baby’s en waar kinderen nog leefde na de abortus. Was in Amerika bij planned parenthood. Het is een kwaad dat we moeten benoemen.  We mogen dit gedrag niet goedkeuren of faciliteren door de termijn op te drijven.

Het is echt moord.

Benoemen is heel wat anders dan aan iemands lichaam komen se. Wat u propageert.  Voor u ‘t weet creëert u mede die brandstapels die u zegt niet meer te willen.  In uw woorden liggen krachten se. Hebt u vijand lief anders verandert ge uzelf nog eens in hetgeen u bestrijdt. In feite is da uzelf liefhebben, zodat ge u naaste lief kunt hebben als uzelf.  Zodat ge vergeving kunt ontvangen se, genade. Misschien hebt u zonder het te weten te zijn gekomen wel iemand onbedoeld zwanger gemaakt se. Welke man kan ooit zeker weten dat ie dat nie gedaan heeft. Da zijn er maar weinig se. Wij hebben allemaal vergeving nodig. En God heeft gezegd dat de genade groter is geworden dan alle zonden bij elkaar. Als Hij vergeeft, wie zijn wij dan om met onze poten aan een zondares te komen? God zegt in zijn bijbel ook dat kwade gedachten in zijn ogen reeds moord zijn se. Dat overspel reeds kijken naar een andere vrouw is se.  Ge hebt zelf zoveel vergeving nodig. Leest ook nog eens uw mooie onderschrift. Ik vind dat echt prachtig van u weet u da wel? Wonderschoon. Serieus hoor. Echt.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk Fundamenteel.Zo kunde ‘t meschien begrijpen hoe diep de liefde van God is. God heeft zijn eigen Zoon vermoord aan ‘t kruis zodat ook die vrouw die haar ongeboren kindje vermoordde zou kunnen gaan vertrouwen op de liefde van God. ‘Tis nie het oordeel da de mensen nie begrijpen se, ‘tis zijn liefde die ze niet vatten. Die vrouw zal het ooit vatten door wat ze gedaan heeft. En als d’enen of den anderen fundamentalist dan met zijn poten aan die vrouw wil komen dan weet u wat God zeggen zal. ‘t staat immers in u eigen onderschrift se.

Tis nie makkelijk voor ons he, da zeg ik ook nie he. Maar God heeft het ons voorgeleefd se. Daar werd Hij mens voor se. Da meugt ge geloven.

En nu gaat ge meschien zeggen maar allez twee keren he! Maar daarom bracht God het volmaakte offer se. Onze kinderen die geboren worden zijn geen van allen onschuldig. Die van Hem was da wel se.  Er is geen mens die erger kan doen dan Hij se.  En da moest Hij doen om onzentwil se. Ons die in de zondewereld gevallen zijn se. En om die vergeving te verstaan en om de vergeving ten volle te ontvangen moest Hij het Zelf volbrengen. 

Ge begrijpt da ik nie bedoel dat mensen dus maar kunnen blijven zondigen. Da zeg ik nie he.  Maar het oordeel is nie aan u of mij maar aan God en God alleen. En zodoende sprak Christus wie van u zonder zonde is werpe de eerste steen.  Zoveel houdt God van u. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-11-2019 om 07:04 zei Dat beloof ik:

Het zou goed zijn als je jezelf ergens in leest voor je er over schrijft. Er is wel 'lucht' op Mars. De luchtdruk is echter een stuk lager dan hier op aarde (5-6- millibar ipv 1000 hier) en de atmosfeer bestaat voornamelijk uit CO2. 
Nu is het leuke: de samenstelling van de atmosfeer verandert nogal. Het ene moment is het zuurstof gehalte 0,01%, in een ander seizoen kan het zomaar 30 zijn. 

Als je een nieuw huis betrekt dan zeg je ook niet: "Ja, hier kan ik niet wonen, want er staan geen meubels in".  

Ehmmmm nee, maar als je Mars wilt betrekken zeg je wel “Ja, hier kan ik niet wonen,  want

1. De eerste horde is de ellenlange reis naar de rode planeet. Die duurt namelijk zes tot negen maanden. „Astronauten zijn nog nooit zo lang en intens blootgesteld aan ruimtestraling. Daartegen kunnen we ze ook maar beperkt beschermen, want radiatieschilden maken met hun gewicht het ruimteschip een stuk zwaarder.”

2. Daarnaast heerst in de ruimte gewichtloosheid. Door het ontbreken van zwaartekracht hoeft het lichaam minder hard te werken, waardoor verlies van bot- en spiermassa plaatsvindt. „Sommige van die medische problemen kun je compenseren met sportoefeningen, maar er zijn meer oplossingen nodig. Anders loop je het risico om met een stel doodzieke astronauten op Mars te arriveren.’’

3. Eenmaal op de rode planeet is de vraag hoe daar te overleven. Vermeulen verwacht dat de eerste marsmannen en vrouwen zullen overnachten in hun ruimteschip. Permanente behuizing komt waarschijnlijk onder het oppervlak van Mars te liggen om de bewoners te beschermen tegen dodelijke zonne- en ruimtestraling. De planeet heeft in tegenstelling tot aarde een dunne atmosfeer en zwak magnetisch veld, waardoor er weinig kosmische straling wordt tegengehouden.

4. Ook belangrijk is zuurstof. Op Mars is geen lucht om in te ademen. Maar de planeet heeft wel grote ondergrondse watervoorraden. Handig om de dorst te lessen en om verstikking te voorkomen. „Water kun je namelijk splitsen en omvormen tot zuurstof en waterstof’’, zegt Vermeulen.

Waterstof komt van pas als brandstof. Bijvoorbeeld voor ruimtewagentjes waarmee de omgeving verkend kan worden of voor ruimteschepen die verder het heelal intrekken. „Mars heeft behoorlijk wat zwaartekracht, waardoor er relatief veel brandstof nodig is om de planeet te verlaten.’’

Bron

 

6 uur geleden zei Plume:

Benoemen is heel wat anders dan aan iemands lichaam komen se. Wat u propageert.  Voor u ‘t weet creëert u mede die brandstapels die u zegt niet meer te willen.  In uw woorden liggen krachten se. Hebt u vijand lief anders verandert ge uzelf nog eens in hetgeen u bestrijdt. In feite is da uzelf liefhebben, zodat ge u naaste lief kunt hebben als uzelf.  Zodat ge vergeving kunt ontvangen se, genade. Misschien hebt u zonder het te weten te zijn gekomen wel iemand onbedoeld zwanger gemaakt se. Welke man kan ooit zeker weten dat ie dat nie gedaan heeft. Da zijn er maar weinig se. Wij hebben allemaal vergeving nodig. En God heeft gezegd dat de genade groter is geworden dan alle zonden bij elkaar. Als Hij vergeeft, wie zijn wij dan om met onze poten aan een zondares te komen? God zegt in zijn bijbel ook dat kwade gedachten in zijn ogen reeds moord zijn se. Dat overspel reeds kijken naar een andere vrouw is se.  Ge hebt zelf zoveel vergeving nodig. Leest ook nog eens uw mooie onderschrift. Ik vind dat echt prachtig van u weet u da wel? Wonderschoon. Serieus hoor. Echt.

 

 

5 uur geleden zei Plume:

Kijk Fundamenteel.Zo kunde ‘t meschien begrijpen hoe diep de liefde van God is. God heeft zijn eigen Zoon vermoord aan ‘t kruis zodat ook die vrouw die haar ongeboren kindje vermoordde zou kunnen gaan vertrouwen op de liefde van God. ‘Tis nie het oordeel da de mensen nie begrijpen se, ‘tis zijn liefde die ze niet vatten. Die vrouw zal het ooit vatten door wat ze gedaan heeft. En als d’enen of den anderen fundamentalist dan met zijn poten aan die vrouw wil komen dan weet u wat God zeggen zal. ‘t staat immers in u eigen onderschrift se.

Tis nie makkelijk voor ons he, da zeg ik ook nie he. Maar God heeft het ons voorgeleefd se. Daar werd Hij mens voor se. Da meugt ge geloven.

En nu gaat ge meschien zeggen maar allez twee keren he! Maar daarom bracht God het volmaakte offer se. Onze kinderen die geboren worden zijn geen van allen onschuldig. Die van Hem was da wel se.  Er is geen mens die erger kan doen dan Hij se.  En da moest Hij doen om onzentwil se. Ons die in de zondewereld gevallen zijn se. En om die vergeving te verstaan en om de vergeving ten volle te ontvangen moest Hij het Zelf volbrengen. 

Ge begrijpt da ik nie bedoel dat mensen dus maar kunnen blijven zondigen. Da zeg ik nie he.  Maar het oordeel is nie aan u of mij maar aan God en God alleen. En zodoende sprak Christus wie van u zonder zonde is werpe de eerste steen.  Zoveel houdt God van u. 

Fundamenteel, om het verhaal compleet te maken en u te tonen hoe volledig het Offer van God aan het Levenschenkend Kruis is geweest (en is): het was God Zelf die aan het Kruis hing he.  Het was nog Zelfmoord ook. Geen mens kan zonden doen erger dan God heeft gedaan om onzentwil.   Ieder mens die er nog enorm mee inzit dat zijn kind of grootvader of familielid of vriend zelfmoord pleegde, mag weten dat God aan het Levenschenkend Kruis de Wet buiten werking heeft gesteld se. Dat waar de zonde heeft gewoekerd de genade des te overvloediger is geworden.  Het bewijs hing aan het kruis voor ons ze. Wát een Troost! Wát een magnifiek Drievuldigheid God hebben wij!!! 

Maar pas op hè, Fundamenteel, ik seg nie da zulke zonden geen ernstige gevolgen zullen hebben se. Da zeggekik nie he!!! ‘Kseg alleen dat de genade overvloediger is geworden dan welke zonde dan ook. En dat het kwaad nie het laatste woord heeft se. Daarop moogt ge bouwen en vertrouwen. Maar mét inbegrip van u verstand se. 

Wat een Troost se!  Groot is onze Heilige Drievuldigheid!

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Plume:

Benoemen is heel wat anders dan aan iemands lichaam komen se. Wat u propageert.  Voor u ‘t weet creëert u mede die brandstapels die u zegt niet meer te willen.  In uw woorden liggen krachten se. Hebt u vijand lief anders verandert ge uzelf nog eens in hetgeen u bestrijdt. In feite is da uzelf liefhebben, zodat ge u naaste lief kunt hebben als uzelf.  Zodat ge vergeving kunt ontvangen se, genade. Misschien hebt u zonder het te weten te zijn gekomen wel iemand onbedoeld zwanger gemaakt se. Welke man kan ooit zeker weten dat ie dat nie gedaan heeft. Da zijn er maar weinig se. Wij hebben allemaal vergeving nodig. En God heeft gezegd dat de genade groter is geworden dan alle zonden bij elkaar. Als Hij vergeeft, wie zijn wij dan om met onze poten aan een zondares te komen? God zegt in zijn bijbel ook dat kwade gedachten in zijn ogen reeds moord zijn se. Dat overspel reeds kijken naar een andere vrouw is se.  Ge hebt zelf zoveel vergeving nodig. Leest ook nog eens uw mooie onderschrift. Ik vind dat echt prachtig van u weet u da wel? Wonderschoon. Serieus hoor. Echt.

 

Een baby is ook een lichaam van iemand anders. Een sterilisatie is minder erg dan een kind uit stukken rijten. Waarom zouden we zoiets niet doen als ze meerdere malen een abortus uitoefenen? En waarom kan die abortus niet binnen de termijn van 12 weken?

ik heb iemand onbedoeld zwanger gemaakt ja. Ze is nu op school. Nooit aan abortus gedacht en die keuze geen seconde berouwt.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Een baby is ook een lichaam van iemand anders. Een sterilisatie is minder erg dan een kind uit stukken rijten. Waarom zouden we zoiets niet doen als ze meerdere malen een abortus uitoefenen? En waarom kan die abortus niet binnen de termijn van 12 weken?

ik heb iemand onbedoeld zwanger gemaakt ja. Ze is nu op school. Nooit aan abortus gedacht en die keuze geen seconde berouwt.

Maar komaan Fundamenteel waarvan u het weet dan toch. Hoeveel vrouwen heeft u niet gehad voordat u met dien trouwde waar u nu mee bent?  Da was allemaal echtbreuk beseft ge da wel? Iedere vrouw die wij nemen met wie wij nie gehuwd waren is echtbreuk. Hoereren. Die vrouwen  die we namen zonder hen gehuwd te zijn, waren vrouwen die God aan een ander bestemd heeft, maar wij namen wat nie van ons was. Hoereerders, echtbreukers, allemaal.  Mogen “we” u dan nu castreren se?  Dan weten “we” zeker dat u da nemeer nie doe se.  Betekent u onderschrift dan niks voor u feitelijk?  Is’t slechts een plezante frase die christelijk oogt dat ge u die aanmeet? 

De vreeze  des Heeren is te begin der wijsheid se.  En als ge de vreze des Heeren gekend had zoude ge zo niet meer praten se. Dan zijt ge zo verslonden van u eigen zonden dat ge het wel uit u hoofd laat de fysiek van een ander aan te tasten en u oordeel over een ander te laten gelden.  Opdat God u nie hetzelfde zal doen se. Want gij denkt meschien dat u zo goed bent se, dat u de Wet zelf kunt volbrengen maar da kunt ge vergeten se.  Als Hij zijnen hand van boven u hoofd wegneemt dan begaat ge de zonden die u in die vrouw veroordeelt se. Das nu net allemaal waar Jezus over sprak en wat in u onderschrift staat. Maar das dan kennelijk voor u niets anders dan een plezant ogende reclame.  

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Fundamenteel:

Haar motief staat erbij? Ze zou geen tijd overhouden voor haar zaak. Komaan, ....

Is da motief nie net zoiets als een vrouw niet huwen  omdat u anders geen geld zou overhouden voor uw beurs, die u onderneming noemt se?  Voor God betekent elke zonde de dood se. 

Fundamenteel ik pest u niet hiermee he. Begrijp da goe he. Zie op u onderschrift se. God kijkt nie meer op onze zonden se. Maar het besef van onze zonde moet ons onze lust tot wraakneming en overheersing van andere mensen ontnemen se. Opda wij met onzen poten van een ander afblijven se. Opda wij God nie voor de voeten lopen se. Hij gaf ons zelfbeschikking om uit vrije wil voor Hem te kiezen se. En wij mogen de keuze niet voor een ander maken se. As gij een vrouw tot sterilisatie dwingt zijt ge een dief van God.  Dan zijt ge feitelijk het beestsysteem geworden. Besef da goe he. 
 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Plume:
Op 15-11-2019 om 07:04 zei Dat beloof ik:

Het zou goed zijn als je jezelf ergens in leest voor je er over schrijft. Er is wel 'lucht' op Mars. De luchtdruk is echter een stuk lager dan hier op aarde (5-6- millibar ipv 1000 hier) en de atmosfeer bestaat voornamelijk uit CO2. 
Nu is het leuke: de samenstelling van de atmosfeer verandert nogal. Het ene moment is het zuurstof gehalte 0,01%, in een ander seizoen kan het zomaar 30 zijn. 

Als je een nieuw huis betrekt dan zeg je ook niet: "Ja, hier kan ik niet wonen, want er staan geen meubels in".  

Ehmmmm nee, maar als je Mars wilt betrekken zeg je wel “Ja, hier kan ik niet wonen,  want

Inderdaad, dat zeg je dan. En vervolgens kun je er toch komen, als je denkt in mogelijkheden in plaats van alleen maar beren te zien. Net als bij een huis.
In 1940 dacht niemand dat het mogelijk zou zijn om naar de maan te reizen en nog geen 30 jaar later stond de mens er.
"We choose te go there not because it's easy, but because it's hard" (J.F. Kennedy).

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Plume:

Is da motief nie net zoiets als een vrouw niet huwen  omdat u anders geen geld zou overhouden voor uw beurs, die u onderneming noemt se?  Voor God betekent elke zonde de dood se. 

Fundamenteel ik pest u niet hiermee he. Begrijp da goe he. Zie op u onderschrift se. God kijkt nie meer op onze zonden se. Maar het besef van onze zonde moet ons onze lust tot wraakneming en overheersing van andere mensen ontnemen se. Opda wij met onzen poten van een ander afblijven se. Opda wij God nie voor de voeten lopen se. Hij gaf ons zelfbeschikking om uit vrije wil voor Hem te kiezen se. En wij mogen de keuze niet voor een ander maken se. As gij een vrouw tot sterilisatie dwingt zijt ge een dief van God.  Dan zijt ge feitelijk het beestsysteem geworden. Besef da goe he. 
 

Neen want ik dood mijn vrouw niet voor eigen gewin he. We trouwen alsnog ;) Ik ga maar de helft op de beurs zetten. 

Het is moord he man, moord voor eigen gewin. Ze hebben 12w tijd om een abortus te plegen, waarom moet er dan anderhalve maand bijkomen? Ik faal dat te begrijpen. Als ze dan toch geen kinderen willen en meerdere keren zich op abortus beroepen, dan is een sterilisatie wel aangewezen. Het lijkt me ethischer dan telkens een kind te doden. Waar is de zelfbeschikking van het kind?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen want ik dood mijn vrouw niet voor eigen gewin he. We trouwen alsnog ;) Ik ga maar de helft op de beurs zetten. 

Het is moord he man, moord voor eigen gewin. Ze hebben 12w tijd om een abortus te plegen, waarom moet er dan anderhalve maand bijkomen? Ik faal dat te begrijpen. Als ze dan toch geen kinderen willen en meerdere keren zich op abortus beroepen, dan is een sterilisatie wel aangewezen. Het lijkt me ethischer dan telkens een kind te doden. Waar is de zelfbeschikking van het kind?

Da wordt dan toch negatieve cocreatieve rente voor u se. Spijtig man. Maar goe tis u vrije keus se.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

Da wordt dan toch negatieve cocreatieve rente voor u se. Spijtig man. 

Antwoord dan? Waarom kunnen ze dat niet uitvoeren binnen de 12w? Waarom moet het 18 weken zijn? Is 12w niet voldoende tijd een abortus te doen? 

Is urgentie als het om leven gaat zo onethisch van me? Als je gelovig bent, dan ben je sowieso tegen abortus. Je kan niet voor God zijn en voor het doden van een onschuldig levend wezen. Dat strookt gewoon niet. Maar als het kwaad dan toch moet schieden, kunnen we het leed beter beperken. Een abortus van een 18 weken oude foetus is geen prettig zicht hoor. Eerst rukken ze de ledematen eraf, dan het hoofd en dan pas kan het lijfje eruit. En er moet brute kracht toegepast worden. Als men een kind tot 8w aborteert kan dat nog "gezogen" worden. 

Voor mij zou 8w echt wel de maximum moeten zijn. Nu is het 12 weken en ik faal te begrijpen waarom dat opgedreven moet worden. Zijn die koeien dan zo lui dat we dat uitstel moeten belonen? Not in my name gast. Ik ga in verzet en knal er met mijn horens tegen aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Antwoord dan? Waarom kunnen ze dat niet uitvoeren binnen de 12w? Waarom moet het 18 weken zijn? Is 12w niet voldoende tijd een abortus te doen? 

Da is de kwestie nie he. Zie op uw onderschrift se. Het zijn u kinderen niet en het is u lichaam nie waarover u meent te mogen beschikken. U wil die vrouw overheersen, haar vrije wil afnemen, haar fysieke integriteit schenden. Dan heeft u nog niet begrepen wat Christus u zegt se en wat Hij u heeft voorgeleefd se.  Dan zijt ge in deze gevallen wereld op u plek se, want dit is de plek waar de mensen elkaar kunnen mogen overheersen en schenden. Dit is de plek van quarantaine waar de gevallen over andere gevallenen heersen mogen. Waar de beesten de beesten hun wil opleggen en waar dit zich telkenmale herhaalt en herhaalt en herhaalt se. Tot u eindelijk beseft dat u ouders u niet op de wereld hebben gezet maar God en dat met een reden se. Dat u leert waarin u terecht bent gekomen. En Christus heeft u de uitweg getoond, voorgeleefd en Hij biedt u die uitweg.  Maar u kunt niet het beest en Christus dienen. Dat gaat nie he. Laat u de strijd over andermans vlees nie los kunt u Christus nie volgen.  Door die vrouw haar fysieke zelfbeschikkingsrecht af te willen nemen, gaat u lijnrecht tegen God in. Dan kan Hij u nie gebruiken se. Van zodra uw wil wet wordt kan die vrouw niet meer uit eigen vrije wil voor God kiezen omdat u haar heeft gedwongen. Dan bent u een dief van God, u rooft haar uit Zijn hand dan. Dat gaat Hij nie goedvinden se. Zo kan Hij u nie gebruiken voor Zijn Koninkrijk. Maar het kan anders se. Tis u keus.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Plume:

Da is de kwestie nie he. Zie op uw onderschrift se. Het zijn u kinderen niet en het is u lichaam nie waarover u meent te mogen beschikken. U wil die vrouw overheersen, haar vrije wil afnemen, haar fysieke integriteit schenden. Dan heeft u nog niet begrepen wat Christus u zegt se en wat Hij u heeft voorgeleefd se.  Dan zijt ge in deze gevallen wereld op u plek se, want dit is de plek waar de mensen elkaar kunnen mogen overheersen en schenden. Dit is de plek van quarantaine waar de gevallen over andere gevallenen heersen mogen. Waar de beesten de beesten hun wil opleggen en waar dit zich telkenmale herhaalt en herhaalt en herhaalt se. Tot u eindelijk beseft dat u ouders u niet op de wereld hebben gezet maar God en dat met een reden se. Dat u leert waarin u terecht bent gekomen. En Christus heeft u de uitweg getoond, voorgeleefd en Hij biedt u die uitweg.  Maar u kunt niet het beest en Christus dienen. Dat gaat nie he. Laat u de strijd over andermans vlees nie los kunt u Christus nie volgen.  Door die vrouw haar fysieke zelfbeschikkingsrecht af te willen nemen, gaat u lijnrecht tegen God in. Dan kan Hij u nie gebruiken se. Van zodra uw wil wet wordt kan die vrouw niet meer uit eigen vrije wil voor God kiezen omdat u haar heeft gedwongen. Dan bent u een dief van God, u rooft haar uit Zijn hand dan. Dat gaat Hij nie goedvinden se. Zo kan Hij u nie gebruiken voor Zijn Koninkrijk. Maar het kan anders se. Tis u keus.

Ah, omdat het mijn kinderen niet zijn moet ik tolereren dat er in mijn naam de termijn opgedreven wordt? Want dat is een democratie, de meerderheid bepaalt. Er is niet eens een referenda gehouden. Let ook, Open VLD was de grootste verliezer van deze verkiezingen. Wat hebben zij dan in de pap te brokken met de termijn op te drijven? Ze vertegenwoordigen nog geen 10% van de bevolking! 

Ik wil die vrouwen hun vrijheid niet afnemen, ik wil mensenlevens redden. En als ze dan toch kiezen voor zulk kwaad, moeten we dat niet laten aanslepen maar zijn we er best snel bij omdat een kind van 18 weken zeer bewust is van zo'n procedure. 

Het is trouwens de waanzin voorbij dat je Jezus als argument gebruikt een abortus recht te praten. Geen christen die aan uw zijde zal staan in uw betoog. De kerk waarmee ik veel in contact sta huivert er ook van dat de termijn opgedreven wordt. Zelfs Nederlanders betoogde vorige week in Utrecht tegen abortus. 

En een lesje biologie, een foetus is geen onderdeel van het vrouwelijke lichaam. Dus baas over eigen buik is totaal geen argument. Ze zijn beter in controle van hun vagina zodat ze geen abortus hoeven te plegen. In deze tijd zijn er ook voorbehoedsmiddelen om een ongewenste zwangerschap te voorkomen.

Gij zult niet doden! Jezus zei die geboden te behouden. Gij zult niet doden!!!! Dood niet geef geen ergernis! Abortus is wat dan? Een keuze die zeer godslasterlijk is.

En we moeten die vrouwen helpen, maar niet helpen door ze dat kwaad te laten uitvoeren. Maar door ze volop te steunen zodat ze niet in een wereld leven waar abortus de eerste keuze is. Abortus zou een laatste keuze moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah, omdat het mijn kinderen niet zijn moet ik tolereren dat er in mijn naam de termijn opgedreven wordt? Want dat is een democratie, de meerderheid bepaalt. Er is niet eens een referenda gehouden. Let ook, Open VLD was de grootste verliezer van deze verkiezingen. Wat hebben zij dan in de pap te brokken met de termijn op te drijven? Ze vertegenwoordigen nog geen 10% van de bevolking! 

Ik wil die vrouwen hun vrijheid niet afnemen, ik wil mensenlevens redden. En als ze dan toch kiezen voor zulk kwaad, moeten we dat niet laten aanslepen maar zijn we er best snel bij omdat een kind van 18 weken zeer bewust is van zo'n procedure. 

Het is trouwens de waanzin voorbij dat je Jezus als argument gebruikt een abortus recht te praten. Geen christen die aan uw zijde zal staan in uw betoog. De kerk waarmee ik veel in contact sta huivert er ook van dat de termijn opgedreven wordt. Zelfs Nederlanders betoogde vorige week in Utrecht tegen abortus. 

En een lesje biologie, een foetus is geen onderdeel van het vrouwelijke lichaam. Dus baas over eigen buik is totaal geen argument. Ze zijn beter in controle van hun vagina zodat ze geen abortus hoeven te plegen. In deze tijd zijn er ook voorbehoedsmiddelen om een ongewenste zwangerschap te voorkomen.

Gij zult niet doden! Jezus zei die geboden te behouden. Gij zult niet doden!!!! Dood niet geef geen ergernis! Abortus is wat dan? Een keuze die zeer godslasterlijk is.

En we moeten die vrouwen helpen, maar niet helpen door ze dat kwaad te laten uitvoeren. Maar door ze volop te steunen zodat ze niet in een wereld leven waar abortus de eerste keuze is. Abortus zou een laatste keuze moeten worden.

Das nie waar het om ging se.  U schuift de hete aardappel tot in het oneindige door. Het zij dan maar zo se. U vrije keus.  Wij schudden dus het stof van de voeten en laten u se. Succes d’r mee hè Fundamenteel. Spijtig se maar tis nie anders he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Das nie waar het om ging se.  U schuift de hete aardappel tot in het oneindige door. Het zij dan maar zo se. U vrije keus.  Wij schudden dus het stof van de voeten en laten u se. Succes d’r mee hè Fundamenteel. Spijtig se maar tis nie anders he.

Ik zou niet weten hoe ik de aardappel doorschuif? Maar als dat uw reactie daarop was, dan vind ik ze zwak. Gewogen en te licht bevonden :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zou niet weten hoe ik de aardappel doorschuif? Maar als dat uw reactie daarop was, dan vind ik ze zwak. Gewogen en te licht bevonden :)

Leest uzelf nog maar eens een paar keren terug se.  U schuift tot in het oneindige u hete aardappel door.   U heeft het over uzelf se. Spijtig man. Maar u goed recht se. U vrije wil. Daar komen wij nie aan se. Wij redeneren met u maar u schuift u aardappel door. Das jammer want als u die aardappel af laat koelen is ie te kauwen. Elk medicijn is bitter da is nu eenmaal zo. Leuker kunnen we het niet maken cocreatief wel makkelijker.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Plume:

Leest uzelf nog maar eens een paar keren terug se.  U schuift tot in het oneindige u hete aardappel door.   U heeft het over uzelf se. Spijtig man. 

Ik kom op tegen abortus. Ik ben niet alleen. Ik geef aan dat de termijn opdrijven er kwam door een politieke partij die eigenlijk 1 van de kleinste is. Ze verloor de meeste stemmen van alle partijen laatste verkiezingen. Er is niet eens een regering. Dus waar halen ze het vandaan die termijn op te drijven? Het is niet omdat ik erover discussieer die patat doorschuif he. Ze schuiven ons een patat toe en ik weiger daarin mee te lopen. Ik spuw hem uit en zeg pertinent dat het moord is. Je hoeft mij daar niet in te volgen, maar kom dan wel met goede argumenten af. Verbaster de christelijke leer niet, want geen christen die achter abortus staat. Geen enkele. Het is een geloofswet niet te doden, dus wie voor abortus is is voor moord. We spreken hier wel degelijk van leven. 

Niemand hoeft mee te strijden voor mij hoor, ik pak jullie allemaal met mijn ogen toe :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid