Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

Zojuist zei Mullog:

Die paus waar je het over hebt, die leefde toch in de vorige eeuw?

Ja en dan? Deze paus hielp vluchtroutes opstellen voor mensen die van de nazi vluchtten. Een concordaat is niet gelijk aan collaboratie, verre van zelfs.

Waar wel actieve collaboratie was EN IS doet ge echter aan negationisme (Sigrid Kaag). En dan komt ge nu spijkers op laag water zoeken? Lachen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja en dan? Deze paus hielp vluchtroutes opstellen voor mensen die van de nazi vluchtten. Een concordaat is niet gelijk aan collaboratie, verre van zelfs.

Waar wel actieve collaboratie was EN IS doet ge echter aan negationisme (Sigrid Kaag). En dan komt ge nu spijkers op laag water zoeken? Lachen :)

Jij zegt dat je niet verantwoordelijk bent voor mensen uit vorige eeuwen nochtans stort je je op iemand die volgens jou een duivelsaanbidder is en die uit de vorige eeuw komt. Die overigens zeker ook zeer passief was over de Jodenvervolging door de Nazi's (los van of je hem dat zou kunnen verwijten). Je haalt er rot fruit bij (kindermisbruik) terwijl niemand het daarover heeft. Je weet geen raad met de opmerkingen van @Dat beloof ik  en probeert je er nu een beetje uit te kronkelen.

Met als enige reden je xenofobie en moslimhaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Mullog:

Jij zegt dat je niet verantwoordelijk bent voor mensen uit vorige eeuwen nochtans stort je je op iemand die volgens jou een duivelsaanbidder is en die uit de vorige eeuw komt. Die overigens zeker ook zeer passief was over de Jodenvervolging door de Nazi's (los van of je hem dat zou kunnen verwijten). Je haalt er rot fruit bij (kindermisbruik) terwijl niemand het daarover heeft. Je weet geen raad met de opmerkingen van @Dat beloof ik  en probeert je er nu een beetje uit te kronkelen.

Met als enige reden je xenofobie en moslimhaat.

Welke opmerking bedoel je? Ik heb alle opmerkingen van hem benaderd. Mijn vraag liet ie open.... 

Ik ben niet voor de RKK maar ze collaboreerden niet met de nazi. In feite schonden ze het concordaat om de nazi tegen te werken.

Daar ging dat artikel over, tot jij er Luther bijhield en mijn afgunst voor de RKK. Die is er wegens kindermisbruik. De enige die kronkelt ben jij, tegen christendom piesen maar feiten van vandaag wegmoffelen onder figuren van meer dan een eeuw geleden.

Het gaat ook niet over mij maar over mensen die actief of niet collaboreerden met de nazi. Waarom u beperken tot christendom als het meer binnen de islam speelt? Geen jota Jodenhaat in de religieuze tekstboekek van christendom. Jodenhaat wordt nu wel opnieuw op Europese straten gescandeerd. Wat heeft Calvijn daar dan vandaag mee te maken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ben niet voor de RKK maar ze collaboreerden niet met de nazi.

Ik beperk mij even tot België. Uit de WIFI

Citaat

Na de oorlog werden in het kader van de repressie (zuivering) door de Belgische justitie meer dan 40.000 veroordelingen uitgesproken, waarvan 242 doodsvonnissen. Circa 7700 personen werden berecht wegens hun lidmaatschap van de Waffen-SS.

Wederom uit de WIFI

In de bovenstaande link staat dat in 1967 circa 92% van de Belgen katholiek gedoopt was. Dat zal gedurende 40/45 tegen de 100% aan hebben gelegen. Waar is de nuance (om een woord te gebruiken dat jij ook graag bezigt)? Hoe kun je beweren dat katholieken niet massaal collaboreerden als je weet dat alleen in België al 40.000 hiervoor veroordeeld werden direct na de oorlog?

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Waarom u beperken tot christendom als het meer binnen de islam speelt?

Ik denk dat de verzamelde moslims nog een hele kluif hebben aan het evenaren van de Holocaust en alle christelijke pogroms.

Je hebt gelijk als je stelt dat de islam op zijn zachtst gezegd een slechte invloed heeft. Maar probeer dat niet aan te tonen met een bijzonder hypocriet en historisch volstrekt onjuist verhaal. Maak gewoon een topic "Moslims bashen". Dan hebben we de keuze om om die flauwekul van je heen te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mullog:

Ik beperk mij even tot België. Uit de WIFI

Wederom uit de WIFI

In de bovenstaande link staat dat in 1967 circa 92% van de Belgen katholiek gedoopt was. Dat zal gedurende 40/45 tegen de 100% aan hebben gelegen. Waar is de nuance (om een woord te gebruiken dat jij ook graag bezigt)? Hoe kun je beweren dat katholieken niet massaal collaboreerden als je weet dat alleen in België al 40.000 hiervoor veroordeeld werden direct na de oorlog?

Ik denk dat de verzamelde moslims nog een hele kluif hebben aan het evenaren van de Holocaust en alle christelijke pogroms.

Je hebt gelijk als je stelt dat de islam op zijn zachtst gezegd een slechte invloed heeft. Maar probeer dat niet aan te tonen met een bijzonder hypocriet en historisch volstrekt onjuist verhaal. Maak gewoon een topic "Moslims bashen". Dan hebben we de keuze om om die flauwekul van je heen te lezen.

Dus nu ga jje weer kronkelen en als ik terug op het artikel val ga je mij verwijten te kronkelen? Ik zou als Nederlander niet te hoog van uw toren blazen. Als hier anti semitisme geut wordt krijgen die een peer tegen hun appel. Daar krijgen ze bescherming van flikken....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ondertussen in Syrië, vecht de hoop van Syrië, dwz de Jezidis,  Koerdische moslims en Oudsyrische christenen (het autonome gebied van Noord- en Zuid-Syriè, de A.A.N.E.S.) gezamenlijk tegen de Turks-Russische invasie. 

Vanaf de 23e minuut 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

De vluchtelingen worden naar verluid naar Europa geleid omdat men verwacht dat de rotsen uit de ruimte die gaan neerslaan voornamelijk Europa zullen gaan treffen.  De spooksteden in China moeten als woningen gaan dienen voor overlevenden aldaar. Het coronavirus dient ter afleiding van  of alibi voor cq acceptatie van o.a. de uitrol van 5G technologie.
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Plume:

De vluchtelingen worden naar verluid naar Europa geleid omdat men verwacht dat de rotsen uit de ruimte die gaan neerslaan voornamelijk Europa zullen gaan treffen.  De spooksteden in China moeten als woningen gaan dienen voor overlevenden aldaar. Het coronavirus dient ter afleiding van  of alibi voor cq acceptatie van o.a. de uitrol van 5G technologie.
 

 

Credible verhaal!

Alle stokheid op een gekje: je gaat me toch niet vertellen dat je dit serieus neemt hè?

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Bastiaan73:

 

Alle stokheid op een gekje: je gaat me toch niet vertellen dat je dit serieus neemt hè?

De bijbel is voor veel christenen niet credible inderdaad. De vloed is volgens hen ook nooit gebeurd en de nieuwe opschoning zoals in de bijbel vermeld gebeurt volgens hen ook niet. Christus had volgens hen eigenlijk net zo goed zijn mond kunnen houden in plaats van erop te wijzen. De bijbel is leuk om in te geloven tot het moment dat wat voorzegd is zich voltrekt. Dan kan het niet meer waar zijn. In wezen ook een soort OPS. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Plume:

De bijbel is voor veel christenen niet credible inderdaad.

Ik heb het niet over de bijbel dus waarom je 'inderdaad' typt is me een raadsel. Ik reageerde op je tekst:

54 minuten geleden zei Plume:

De vluchtelingen worden naar verluid naar Europa geleid omdat men verwacht dat de rotsen uit de ruimte die gaan neerslaan voornamelijk Europa zullen gaan treffen.  De spooksteden in China moeten als woningen gaan dienen voor overlevenden aldaar. Het coronavirus dient ter afleiding van  of alibi voor cq acceptatie van o.a. de uitrol van 5G technologie.

en dat staat voor zover ik weet niet in de Bijbel. Dus nogmaals de vraag: je gaat me toch niet vertellen dat je dit serieus neemt hè? Of ben je nu helemaal doorgeslagen en geloof je elk filmpje op YouTube dat ook maar iets beweert?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Plume:

De bijbel is voor veel christenen niet credible inderdaad. De vloed is volgens hen ook nooit gebeurd en de nieuwe opschoning zoals in de bijbel vermeld gebeurt volgens hen ook niet. Christus had volgens hen eigenlijk net zo goed zijn mond kunnen houden in plaats van erop te wijzen. De bijbel is leuk om in te geloven tot het moment dat wat voorzegd is zich voltrekt. Dan kan het niet meer waar zijn. In wezen ook een soort OPS. 

Wat zegt de bijbel dan over Israël? Strookt uw betoog over Israël dan met de bijbel? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat zegt de bijbel dan over Israël? Strookt uw betoog over Israël dan met de bijbel? 

Dat Israël zich zal laten misleiden, een mens zal aanvaarden die in zijn eigen naam komt en een verdrag zal sluiten met de antichrist. En dat pas wanneer zij zeggen, gezegend is Hij die komt in de naam des Heren, Hem zullen zien.  Een gelovige is niet afhankelijk van Israël, want heeft een persoonlijke, individuele relatie met God in Christus. Individuatie. Eenlingen die samen 1 “lichaam” vormen. De veelkleurige wijsheid Gods.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Plume:

Dat Israël zich zal laten misleiden, een mens zal aanvaarden die in zijn eigen naam komt en een verdrag zal sluiten met de antichrist. En dat pas wanneer zij zeggen, gezegend is Hij die komt in de naam des Heren, Hem zullen zien. 

En dat is dus helemaal niet wat de Bijbel ons vertelt. Het is een hersenspinsel die jij je eigen hebt gemaakt. Er staat nergens in de Bijbel dat Israël de mens van zeer grote zonde zal aanvaarden en ook niet dat dit de antichrist is. Je bent nog dogmatischer in jouw denken dan ik dacht. Dat God Israël zal redden is dan weer wel Bijbels. Ben jij daar dan ook blij om? Of niet?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Willempie:

En dat is dus helemaal niet wat de Bijbel ons vertelt. Het is een hersenspinsel die jij je eigen hebt gemaakt. Er staat nergens in de Bijbel dat Israël de mens van zeer grote zonde zal aanvaarden en ook niet dat dit de antichrist is. Je bent nog dogmatischer in jouw denken dan ik dacht. Dat God Israël zal redden is dan weer wel Bijbels. Ben jij daar dan ook blij om? Of niet?

Er staan verschillende messiasverwachtingen in de bijbel. Kies er maar eentje uit. Misschien is een bedevaart naar Israël iets voor jou. Mij interesseert dat niet.    Wacht dan wel tot de Coronapandemie voorbij is, want die sloeg ook daar toe en je mag Israël daarom nu niet in,

P.S. In Christus is geen Jood en geen Griek.  In de hemel viert men feest  over elke ziel die in God is teruggekeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Plume:

Er staan verschillende messiasverwachtingen in de bijbel. Kies er maar eentje uit. Misschien is een bedevaart naar Israël iets voor jou. Mij interesseert dat niet.    Wacht dan wel tot de Coronapandemie voorbij is, want die sloeg ook daar toe en je mag Israël daarom nu niet in,

P.S. In Christus is geen Jood en geen Griek.  In de hemel viert men feest  over elke ziel die in God is teruggekeerd.

En God komt Zijn beloften aan Israël dus niet na? Dat belooft niet veel goeds voor ons.

9 minuten geleden zei Plume:

Er staan verschillende messiasverwachtingen in de bijbel. Kies er maar eentje uit.

Daar heb ik het dus niet over. Ik heb het over de beloften die aan Israël zijn gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:
11 minuten geleden zei Plume:

Er staan verschillende messiasverwachtingen in de bijbel. Kies er maar eentje uit. Misschien is een bedevaart naar Israël iets voor jou. Mij interesseert dat niet.    Wacht dan wel tot de Coronapandemie voorbij is, want die sloeg ook daar toe en je mag Israël daarom nu niet in,

P.S. In Christus is geen Jood en geen Griek.  In de hemel viert men feest  over elke ziel die in God is teruggekeerd.

En God komt Zijn beloften aan Israël dus niet na? Dat belooft niet veel goeds voor ons.

Paulus in zijn brief aan de Romeinen, hoofdstuk 11:

11 Ik vraag dan: zij zijn toch niet zo gestruikeld, dat zij wel vallen moesten? Volstrekt niet! Door hun val is het heil tot de heidenen gekomen, om hen tot naijver op te wekken.
12 Betekent nu hun val rijkdom voor de wereld en hun tekort rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!
13 Ik spreek tot u, heidenen. Juist omdat ik apostel der heidenen ben, acht ik dit de heerlijkheid van mijn bediening,
14 Dat ik zo mogelijk de naijver van mijn vlees [en] [bloed] mocht opwekken, en enigen uit hen behouden.
15 Want, indien hun verwerping de verzoening der wereld is, wat zal hun aanneming anders wezen dan leven uit de doden?
16 Zijn de eerstelingen heilig, dan ook het deeg, en is de wortel heilig, dan ook de takken.
17 Indien nu enkele van de takken weggebroken zijn en gij als wilde loot daartussen geënt zijt en aan de saprijke wortel van de olijf deel hebt gekregen,
18 Beroem u dan niet tegen de takken! Indien gij u ertegen beroemt; niet gij draagt de wortel, maar de wortel u.
19 Gij zult dan zeggen: er zijn takken weggebroken, opdat ik als loot geënt zou worden.
20 Goed! Zij zijn om hun ongeloof weggebroken en gij staat door het geloof. Wees niet hoogmoedig, maar vrees!
21 Want indien God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, Hij zal ook u niet sparen.

25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis; een gedeeltelijke verharding is over Israel gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,
26 En aldus zal gans Israel behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.
27 En dit is mijn verbond met hen, wanneer Ik hun zonden wegneem.
28 Zij zijn naar het evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil.
29 Want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Willempie:

En dat is dus helemaal niet wat de Bijbel ons vertelt.

Jezus liegt volgens jou dus. Alweer.  

Herlees je bijbel nog een paar keer. Johannes 5 bijvoorbeeld. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Paulus in zijn brief aan de Romeinen, hoofdstuk 11:

11 Ik vraag dan: zij zijn toch niet zo gestruikeld, dat zij wel vallen moesten? Volstrekt niet! Door hun val is het heil tot de heidenen gekomen, om hen tot naijver op te wekken.
12 Betekent nu hun val rijkdom voor de wereld en hun tekort rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!
13 Ik spreek tot u, heidenen. Juist omdat ik apostel der heidenen ben, acht ik dit de heerlijkheid van mijn bediening,
14 Dat ik zo mogelijk de naijver van mijn vlees [en] [bloed] mocht opwekken, en enigen uit hen behouden.
15 Want, indien hun verwerping de verzoening der wereld is, wat zal hun aanneming anders wezen dan leven uit de doden?
16 Zijn de eerstelingen heilig, dan ook het deeg, en is de wortel heilig, dan ook de takken.
17 Indien nu enkele van de takken weggebroken zijn en gij als wilde loot daartussen geënt zijt en aan de saprijke wortel van de olijf deel hebt gekregen,
18 Beroem u dan niet tegen de takken! Indien gij u ertegen beroemt; niet gij draagt de wortel, maar de wortel u.
19 Gij zult dan zeggen: er zijn takken weggebroken, opdat ik als loot geënt zou worden.
20 Goed! Zij zijn om hun ongeloof weggebroken en gij staat door het geloof. Wees niet hoogmoedig, maar vrees!
21 Want indien God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, Hij zal ook u niet sparen.

25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis; een gedeeltelijke verharding is over Israel gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,
26 En aldus zal gans Israel behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.
27 En dit is mijn verbond met hen, wanneer Ik hun zonden wegneem.
28 Zij zijn naar het evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil.
29 Want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk.

Duidelijk taal, lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Plume:

Dat Israël zich zal laten misleiden, een mens zal aanvaarden die in zijn eigen naam komt en een verdrag zal sluiten met de antichrist. En dat pas wanneer zij zeggen, gezegend is Hij die komt in de naam des Heren, Hem zullen zien.  Een gelovige is niet afhankelijk van Israël, want heeft een persoonlijke, individuele relatie met God in Christus. Individuatie. Eenlingen die samen 1 “lichaam” vormen. De veelkleurige wijsheid Gods.

Dat is islam. In de bijbel staat dat niet.

De profetie is dat Israël hersteld zou worden, wat gebeurde na wo2 en dat Israël omsingeld zal worden. De Armageddon zal rond Israël draaien. Wat we vandaag zien voltooien. Degene vandaag vol haat jegens Israël zijn niet veel anders dan de haters van weleer. (In bijbelse tijden voor men aan vorige eeuw denkt) 

Maar ik ben de haatzaaier natuurlijk omdat ik tegen de radicale islam op kom en pro Israël ben. De pocos anno 2020. Wee wie durft vergelijken. :) dat is ook niet poco terwijl het dat net wel is in letterlijke zin.

Vergeet niet dat vele misleid zullen worden de anti Christ in de gemeenschap te zien en niet als individu. Wat perfect in diens kaarten speelt.

Vraag je maar eens af waar die jodenhaat vandaag vandaan komt. Het heeft volgens mij te maken met de propaganda van de traditionele politiek die teveel met radicale kiezers rekening houdt. Waardoor ze nu in Vlaanderen flirten met de kiesdrempel. Er is geen midden en je kan geen 2 meesters dienen. Democratie of islam. Niets daartussen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Plume:

Jezus liegt volgens jou dus. Alweer.  

Herlees je bijbel nog een paar keer. Johannes 5 bijvoorbeeld. 

Vat de citaten waaruit je het interpreteert hier eens samen. De vele woorden harken en subjectieve meningen voor de context stellen is geen valide punt. Veel tekst, niets referenties wordt hier een serieuze kwaal.

En een youtubue film kan wel eens. Maar ellenlange pagina’s scrollen vol met zeverfilms van youtube doet de ervaring ook geen deugd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Willempie:

En dat is dus helemaal niet wat de Bijbel ons vertelt. Het is een hersenspinsel die jij je eigen hebt gemaakt. Er staat nergens in de Bijbel dat Israël de mens van zeer grote zonde zal aanvaarden en ook niet dat dit de antichrist is. Je bent nog dogmatischer in jouw denken dan ik dacht. Dat God Israël zal redden is dan weer wel Bijbels. Ben jij daar dan ook blij om? Of niet?

Zoek even in je Bijbel op wie of wat Israël betekent en herlees je Nieuwe Testament eens op wie of wat een jood is. Laat hem het je anders nog eens uitleggen. 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid