Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Plume:

Zoek even in je Bijbel op wie of wat Israël betekent en herlees je Nieuwe Testament eens op wie of wat een jood is. Laat hem het je anders nog eens uitleggen. 

 

Vreselijk dit! En maar liefde prediken! Waar zou die haat tegen Joden toch vandaan komen? Denk je dat dat van de Heilige Geest afkomstig is, of van een andere  geest? Ik vermoed namelijk het laatste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

19 minuten geleden zei Willempie:

Vreselijk dit! En maar liefde prediken! Waar zou die haat tegen Joden toch vandaan komen? Denk je dat dat van de Heilige Geest afkomstig is, of van een andere  geest? Ik vermoed namelijk het laatste.

Ja vreselijk. Gij zult niet stelen, gij zult niet doden. Heb uw vijanden lief.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Plume:

Heb uw vijanden lief.

Behalve Joden, die als volk niet eens jouw vijanden zijn. Ik zou je eens wat kunnen vertellen over de verschrikkelijke misdaden die al door het Nederlandse volk zijn gepleegd en nu nog. Ik heb echter nog nooit gehoord van een trend van haat tegen Nederlanders. Geeft je dat niet te denken? Of ben je al zover dat je niet langer wilt nadenken? Ik vermoed dat je je teveel met occultisme hebt beziggehouden en dat mogelijk nog steeds doet. Dan kom je onder invloed van boze geesten. Eén van de hoogste prioriteiten van de satan en zijn dienaren is het uitroeien van het Joodse volk. Waarom is dat? Omdat hij dondersgoed weet dat de verlossing uit Israël komt. Als ik het fout heb, over jouw bemoeienissen met zaken waarvan de Bijbel zegt dat we ons daar niet mee bezig dienen te houden, corrigeer je me maar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Willempie:

Behalve Joden, 

Wat een leugenaar die  Christus dan he, met Zijn heb uw naaste lief, heb uw vijanden lief. Gij zult niet doden, gij zult niet stelen. Heb uw naaste lief. Behalve voor Joden dan. Die mogen stelen en doden volgens jou. En daar mag dan niets over gezegd worden.   Want?  Een bovenklasse of zo? (volgens jou?)

 

1 uur geleden zei Willempie:

Vreselijk dit! En maar liefde prediken!

Nou man, occult zeg.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

42 minuten geleden zei Willempie:

Liefde in de Bijbel gaat niet over emoties of woorden maar over daden. Jij kunt je mond vol hebben over liefde en intussen vol haat zitten. En dan spreekt de Bijbel ook nog eens over wolven in schaapskleren.

duidelijk gevalletje egotransverwarring.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Plume:

Behalve voor Joden dan. Die mogen stelen en doden volgens jou. En daar mag dan niets over gezegd worden.   Want?  Een bovenklasse of zo? (volgens jou?)

Europeanen stelen en moorden. Bij uitstek zelfs. Niet zozeer omdat ze slechter zijn maar omdat ze meer macht hebben. Het is onzinnig en zelfs duivels om een bepaald en ook nog eens een heel klein volk de schuld in de schoenen te schuiven. Heeft de geschiedenis jou nog niet genoeg geleerd?  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Plume:

duidelijk gevalletje egotransverwarring.

Dat vind jij een mooi woord hè?

Grappig: als je zoekt op dit woord in dit forum is de eerste persoon die dit woord gebruikte: TTC. Geen verrassing. Op 20 augustus 2019 schreef ene Dolce Vita in het topic 'Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis':

Citaat

Ik begrijp nu ook wat je bedoeld hebt met egotransverwarring.

Hierna is het woord 'egotransverwarring' alleen nog door TTC en door jou gebruikt. Opmerkelijk en toevallig hè?

Bron: https://www.credible.nl/search/?q=egotransverwarring&sortby=newest&search_and_or=or

Dolce Vita had geen zin meer in dit forum en haar laatste bericht is van 10 september 2019. 

Jouw eerste bericht is van 5 oktober 2019.

Sluit mooi aan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe inconsequent zijn mensen die afgeven op de Joden? En vraagt u vooral af, zouden ze dat ook zijn als ze hun islamlovende media meer in vraag zouden stellen? 

En Willempie, Europeanen moorden en stelen niet bij uitstek. Het is gewoon een menselijk fenomeen dat niet perse cultuurgedreven is. Hoewel dat wel de aanzet kan zijn, echter lang niet meer in Europa. Als het westen zo verschrikkelijk was waren wij wel de migrant. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Tis wel stil ineens hè?

Wat een ziek kereltje ben jij eigenlijk.  

Als je het dan zo graag weten wilt mijn schoondochter zit in het onderwijs en mijn zoon in het transportwezen. Mijn vrouw is zwak van gestel en we zijn druk bezig met de opvang van de kleinkinderen.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Plume:

Wat een ziek kereltje ben jij eigenlijk.  

Als je het dan zo graag weten wilt mijn schoondochter zit in het onderwijs en mijn zoon in het transportwezen. Mijn vrouw is zwak van gestel en we zijn druk bezig met de opvang van de kleinkinderen.  

Je kunt mij wel een ziek kereltje noemen maar het ging om het woord 'egotransverwarring' en nog specifieker 'gevalletje egotransverwarring', wat je graag gebruikt om bij een ander een etiketje op te plakken. Wat betekent dat volgens jou?

Succes met de opvang van de kleinkinderen trouwens!

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Plume:

Wat een ziek kereltje ben jij eigenlijk.  

Als je het dan zo graag weten wilt mijn schoondochter zit in het onderwijs en mijn zoon in het transportwezen. Mijn vrouw is zwak van gestel en we zijn druk bezig met de opvang van de kleinkinderen.  

 

Whatever Dolce. Ge kunt u hier niet anders voordoen en anderren egotransverwarring aanpraten. Uw jodenhaaat staat genoteerd. Het is overigens extra hypocriet de ene haatzaaier te noemen als er geen lid meer van haat overstroomt dan gij. Achterlijk mens.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hoorden vandaag een Belgenmop op Radio 10. Het bleek alleen geen mop te zijn maar werkelijkheid. De Belgen gaan bandenslijtagebelasting heffen. Dit om te compenseren voor de gederfde belastinginkomsten op brandstof door de toename van elektrische wagens. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-3-2020 om 20:10 zei Willempie:

En dat is dus helemaal niet wat de Bijbel ons vertelt.

Oh nee?

Matteüs 10:18

16Bedenk wel, ik zend jullie als schapen onder de wolven. Wees dus scherpzinnig als een slang, maar behoud de onschuld van een duif. 17Pas op voor de mensen, want ze zullen je voor het gerecht brengen en je geselen in hun synagogen. 18Jullie zullen omwille van mij worden voorgeleid aan gouverneurs en koningen, en een getuigenis moeten afleggen ten overstaan van hen en de heidenen

 

Hen EN de heidenen. Dus de gouverneurs en koningen zijn geen heidenen. Het moeten Joodse gouverneurs en koningen zijn.

Jezus noemt ook niemand anders serpent dan sommige rabbijnen.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Johannes 5 Komt een ander in zijn eigen naam dan zult gij hem wel aanvaarden.

 

 

 

Trump leaves his mark on a coin.

 

 

Trump calls for ID to buy groceries

 


Real ID by October 2020.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Plume:

Oh nee?

Matteüs 10:18

16Bedenk wel, ik zend jullie als schapen onder de wolven. Wees dus scherpzinnig als een slang, maar behoud de onschuld van een duif. 17Pas op voor de mensen, want ze zullen je voor het gerecht brengen en je geselen in hun synagogen. 18Jullie zullen omwille van mij worden voorgeleid aan gouverneurs en koningen, en een getuigenis moeten afleggen ten overstaan van hen en de heidenen

 

Hen EN de heidenen. Dus de gouverneurs en koningen zijn geen heidenen. Het moeten Joodse gouverneurs en koningen zijn.

Jezus noemt ook niemand anders serpent dan sommige rabbijnen.

Ja want Israël vervolgt afgelopen honderdtal jaar christenen? Dat was toen Jezus zijn apostelen uitzond (naar Sodom en Gomorra) en gaat zeker niet over nu of mensen van nu.

Waar kreeg gij bijbelstudie? Je misbruikt hier wansmakelijk bijbelcitaten je Jodenhaat te kunnen rechtvaardigen. Christenen en Joden leven al lang samen in vrede en dat anti semitisch gedoe van u mag wel eens de kop ingedrukt worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Je misbruikt hier wansmakelijk bijbelcitaten je Jodenhaat te kunnen rechtvaardigen. Christenen en Joden leven al lang samen in vrede en dat anti semitisch gedoe van u mag wel eens de kop ingedrukt worden. 

Dat komt omdat christenen vanaf het begin van hun bestaan joden haatten. Pas sinds halverwege vorige eeuw zijn christenen daar anders tegenaan gaan kijken,  na de oorlog. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat komt omdat christenen vanaf het begin van hun bestaan joden haatten. Pas sinds halverwege vorige eeuw zijn christenen daar anders tegenaan gaan kijken,  na de oorlog. 

Jezus was een Jood? Christenen hebben Jeruzalem helpen bevrijden na de eerste islamitische veroveringstochten?

Christenen en Joden hadden problemen ja, maar niet in zulke mate dat je Dolce haar anti semitisme kunt rechtvaardigen. De jodenhaat hier is gebaseerd op leugens. En als je Joden voor dat kunt haten, waarom dan een verkrachtingscultuur sparen ja? Jezus vergaf ze allemaal omdat ze niet wisten wat ze deden. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zojuist een aflevering gezien van Undercover in Nederland waarin het (hardhandig) trainen van honden ter verantwoording werd geroepen. Die Alberto toch altijd met zijn zogenaamde heldenacties. Heeft ook duidelijk geen verstand van honden die opgeleid moeten worden om in de meest gewelddadige omgevingen niet met de staart tussen de benen weg te vluchten...

Als die honden niet hard worden aangepakt was Abu Bakr al-Baghdadi ook niet zo snel opgepakt geweest. Reken maar dat Conan hardhandig is aangepakt, kwestie van selectie.

https://www.kijk.nl/sbs6/undercoverinnederland/videos/XcYyGyGrAlG/undercover-in-nederland

https://www.ad.nl/buitenland/nederlandse-is-hond-conan-krijgt-heldenontvangst-bij-trump~af676bb0/

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zojuist een aflevering gezien van Undercover in Nederland waarin het (hardhandig) trainen van honden ter verantwoording werd geroepen. Die Alberto toch altijd met zijn zogenaamde heldenacties. Heeft ook duidelijk geen verstand van honden die opgeleid moeten worden om in de meest gewelddadige omgevingen niet met de staart tussen de benen weg te vluchten...

Als die honden niet hard worden aangepakt was Abu Bakr al-Baghdadi ook niet zo snel opgepakt geweest. Reken maar dat Conan hardhandig is aangepakt, kwestie van selectie.

https://www.kijk.nl/sbs6/undercoverinnederland/videos/XcYyGyGrAlG/undercover-in-nederland

https://www.ad.nl/buitenland/nederlandse-is-hond-conan-krijgt-heldenontvangst-bij-trump~af676bb0/

Mensen zoals mariniers en andere elitemilitairen worden ook (zeer) hardhandig getraind. Het verschil is natuurlijk wel dat die mensen ervoor kiezen en honden niet. Maar in een maatschappij die de meest verschrikkelijke proeven met dieren toelaatbaar vindt is het trainen van dieren in ieder geval vele malen minder ernstig. Vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Mensen zoals mariniers en andere elitemilitairen worden ook (zeer) hardhandig getraind. Het verschil is natuurlijk wel dat die mensen ervoor kiezen en honden niet. Maar in een maatschappij die de meest verschrikkelijke proeven met dieren toelaatbaar vindt is het trainen van dieren in ieder geval vele malen minder ernstig. Vind ik.

Een perfecte wereld is het verre van inderdaad en daar is de aanpak dan ook naar. Weer zo een stel vrouwen die de opleiding tot politiehond/legerhond vergelijken met hun huispoedeltraining.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid