Spring naar bijdragen

Wat zoek je op fora?


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Naeva:

Waarom specifiek deze afleiding?

Goeie vraag.

Het christelijke geloven interesseert me mateloos, en forummen biedt een extra dimensie ten opzichte van de kerk omdat je direct informatie kunt gaan zoeken, zonder het gesprek te onderbreken. Gesprekken in de kerk zijn vluchtiger, gaan over andere dingen. Forummen maakt het ook mogelijk om in hapklare brokjes met informatie om te gaan, een boek lezen vergt meer concentratie. Tussen de bedrijven door is forummen praktisch en laagdrempelig en de sociale dimensie - ook niet onbelangrijk - zit er ook nog eens in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Naeva:

Gewoon nieuwsgierig... wat zoeken jullie op een/dit forum? Wat levert het je op, wat hoop je te vinden?

Veel mensen incluis mezelf hebben de nare gewoonte op fora te komen om te discussiëren terwijl keer op keer blijkt dat dit meestal alleen maar uitloopt in verhitte monologen. Maar de paar keer dat er wel een mooi gesprek onstaat, of je een mooi inzicht opdoet, of je voor iemand mag bidden of er voor jezelf gebeden wordt, ja, da's mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet niet van welk geloof die mannetjes zijn, maar Jehovah's Getuigen zijn het niet, haha. 

Maar het forum prikkelt me om diep te graven en na te denken over mijn geloof. En ik vind het interessant hoe anderen hun geloof beleven. En soms gaat het er een beetje verhit aan toe, maar daar zit ik niet zo mee. Is ook wel te begrijpen, zolang het maar netjes blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

IK ben niet meer zo actief in de forumwereld als vroeger, heb ook stukken minder tijd... Ik herinner me nog dat toen ik rond de eeuwwissel op fora begon na het aanschaffen van breedband internet ik er dagelijks mee bezig was en soms uren nazoekwerk deed. (De universiteit waar ik toen studeerde gebruikte nog newsgroups om discussie te voeren, de newsgroups waren wel handig eerlijk gezegd)... Maar boertig gedrag was en is heel veel aanwezig op fora... Ik was in het begin enorm zacht en hield rekening met ieders gevoelens, tot ik zelf ook harder begon te worden, zeker op religieuze en politieke fora kon het vrij de spuigatenn uitlopen.

Nu heb ik er niet meer zoveel behoefte aan, ik ben met zoveel bezig dat ik niet de tijd heb om onderzoek (dat ik soms al jaren geleden heb gedaan) opnieuw te moeten oprakelen... Ik ben er vooral voor de discussie, mijn ervaring is dat je geen nieuwe vrienden en gaak zelfs geen nieuwe inzichten opdoet op fora. Al ben ik daartoe wel bereid... Mijn geloof is dan ook geen statis gegeven, het vloeit constant en evolueert... Maar dat moet niet noodzakelijk in de richting van een forum gezocht worden. Verder ben ik van veel dingen een stuk onzekerder dan pak weg tien jaar geleden (toen ik nog niet de kennis of de ervaring van nu had).

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Ik heb er zelfs eens een relatie aan overgehouden en ik niet alleen. Op een gegeven moment begon het zelfs erg knus te worden met al die liefdesstelletjes hier. :+

Nu zit dat er precies niet meer in (tenzij je homoseksueel bent) de overgrote meerderheid van de forummers zijn mannen :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei ZENODotus:

Nu zit dat er precies niet meer in (tenzij je homoseksueel bent) de overgrote meerderheid van de forummers zijn mannen :P

Allicht, maar er lopen hier zeker ook een paar mooie, charmante vrouwen rond. Maar helaas voor hen, ik zoek geen vrouw en wil ook geen relatie. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Allicht, maar er lopen hier zeker ook een paar mooie, charmante vrouwen rond.

Tijdens de migratie naar de nieuwe software is volgens mij iedereen standaard als vrouw aangemerkt (of de mensen die geen geslacht hadden ingevuld). Het kan dus zijn dat die mooie, charmante vrouwen in werkelijkheid mannelijk zijn.... 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid